Hopeloos...... hoe nu verder

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 17:55

Levita schreef:
En de pil vervangen door bijvoorbeeld een spiraaltje? Ik denk echt dat de pil jouw symptomen alleen maar verergeren. Vergis je niet wat voor een troep je elke dag slikt.

Sterkte TS!

Mijn eerste gedachte.

De pil is een ook oorzaker van de genoemde problemen.

Wat nou als je stopt met de anticonceptie voor een half jaar. Zelfs geen spiraal. Ik kan me niet voorstellen dat je in deze status seks kunt hebben, dus waarom zou je überhaupt anticonceptie gebruiken?
Laatst bijgewerkt door eenitraM op 21-01-20 18:15, in het totaal 3 keer bewerkt


Mando
Berichten: 15637
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Hopeloos...... hoe nu verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 17:58

Ik zie je niet reageren op schildklier
Is deze getest want de klachten wijzen er wel op.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Ballard_L
Berichten: 2482
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Hopeloos...... hoe nu verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 18:13

Poeh TS, wat een klachten. Volgens mij trekt je lichaam echt vol op de rem. Dus mijn advies voor nu is: je ziek melden op je werk (wordt je daar dan ook niet ziek? Omdat je dat wel hebt bij de supermarkt?) en een bijrijder zoeken voor je paarden, zodat je er niet meer elke dag heen moet. We kunnen wel van alles roepen, maar ik denk dat je zelf nu echt rust moet nemen, voordat het dadelijk nog erger wordt.

Roadie - @welshcobroadie
B+11 (PR 223) L1+11 (PR 202,5) L2+11 (PR 203,5)M1+11 (PR 199) M2+11 (PR 194,5) Z1+4 (PR 215,5)

Love_myhorse
Berichten: 599
Geregistreerd: 30-10-08

Re: Hopeloos...... hoe nu verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 14:02

Hoe gaat het nu met je TS?

undercover42
Berichten: 8
Geregistreerd: 18-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-20 18:00

Sorry, even niet gekeken.
Ik heb gisteren avond echt een complete instorting gehad, waarbij ik non stop huilend op de grond heb gelegen. Mijn man weet inmiddels ook niet meer wat hij ermee aan moet, het is sowieso al niet een prater (man eigen?) maar ik zag de wanhoop in zijn ogen en daar kreeg ik plots nog meer verdriet van.

Ik zie verschillende vragen langs komen, oa waarom ik mijn paarden niet zou verkopen?
Daar heb ik wel over nagedacht, maar ik ben er nog niet aan toe. Want zonder paarden, welke mijn lichtpuntje van de dag zijn, heb ik echt helemaal niets meer. Ik denk dat ik mij dan nog ellendiger ga voelen. Ik hoor ze overigens niet klagen nu haha, beetje hobbelen als het uitkomt en verder de hele dag buiten staan en beetje zichzelf rond vreten. Misschien dat ik uiteindelijk 1 wel verkoop, maar daar ben ik nu nog niet aan toe.

Ik heb meerdere uitgebreide bloedonderzoeken gehad. De ene keer had ik waardeloze nier waarden, de keer erop was alles weer goed. En zo gaat het steeds op en neer. Het enige wat afwisselend afwijkend was, was mijn nierfunctie. Her en der een keer wat verhoogde eiwitten, of rode bloedcellen, maar niets waar artsen heel erg van onder de indruk waren.
Vitamine B12 zal ongetwijfeld in het verleden wel eens getest zijn, maar daar weet ik de waarden niet van.

De pil moet ik doorslikken vanwege de endometriose....... Maar las her en der dat er ook andere (wel heftigere) middelen zijn om een fake overgang te creëren die ook weer op te heffen is. misschien is dat wat.....

Morgen heb ik een afspraak bij mijn huisarts, en bij de gynaecoloog. Voor de HA heb ik inmiddels een heel lijstje gemaakt met punten die ik wil bespreken. Ik weet niet in hoeverre hij daarin mee gaat werken, maar ik wil bijvoorbeeld nog een second opinion bij een endocrinoloog, mijn vitamine B12 laten testen en ik wil hulp krijgen om weer op een goed gewicht te komen.
Laten we het dan maar eens goed gaan aanpakken. In dat opzicht ben ik dan wel weer strijdlustig, maar de afgelopen dagen waren wel hel.

Mijn man blijft erbij, ziek is ziek, en dat ik eens een paar weken thuis moet gaan zitten om tot rust te komen. Ik kan geen prikkel meer hebben, en ik wordt steeds somberder. Maar ik durf gewoon weg niet om mij ziek te melden, ik heb er oprecht angst voor.

Askja
Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 18:12

Allereerst: :(:)
Alsjeblieft, volg het advies van je man op. Dit gaat toch zo niet?
Het is echt, echt geen schande of zwaktebod om je nu ziek te melden.
Dit gebeurt veel meer mensen, en dat zijn echt geen zwakkelingen.
Meld je ziek en trek aan de bel bij je bedrijfsarts, zo snel mogelijk.
En misschien kun je hier op Bokt eens wat lezen in het topic over burn-out lotgenoten.

Heel veel sterkte!

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

SimoneX
Berichten: 429
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 18:20

Heb niet alles gelezen maar begrijp wel dat je een ontzettend groot probleem hebt! Heel vervelend en dat het zo hopeloos is.....pfffff

Heb je al eens aan Lyme gedacht?
Veel van je klachten zijn herkenbaar voor mij en bij mij is er Lyme uitgekomen.
Laat eens een Vegatest doen!

Vallen is niet erg! Blijven liggen wel

Ladyson
Berichten: 3211
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 18:22

Even een heel andere insteek.. Ik heb namelijk een groot deel van jouw klachten gehad.

Ik voelde me toen op zich wel serieus genomen door de artsen, maar ze konden niks vinden. Ik ben toen doorverwezen naar een psycholoog, dat maakte van alles los waardoor ik me alleen maar slechter ging voelen. Ik heb vervolgens intensieve therapie gekregen (meerdere keren per week, verschillende soorten) en uiteindelijk zijn al mijn lichamelijke klachten verdwenen. (En psychische ook gelukkig haha)

En voor de goede orde, ik was er psychisch echt niet zo dramatisch aan toe. Ik voel me daarover nog steeds een beetje "opgelicht" door mijn lichaam dat het zich zo ontzettend lichamelijk heeft geuit.

Ik denk dat stap 1 is om je mentale toestand te verbeteren. Ik snap dat het heel zwaar is om als je lichamelijk niet oke bent met je depressie aan de slag te gaan, maar je werkt nog heel veel momenteel. Stel je meldt je volledig ziek, dan houd je een hoop "energie" en tijd over om hiermee aan de slag te gaan.

Ik ben geen dokter/psycholoog, maar gezien je angst voor allerlei "psychische" zaken (het ziek melden, het voor jezelf opkomen, het praten bij de psycholoog) zit daar wat mij betreft in ieder geval een duidelijk aanknopingspunt.

Sterkte :(:)

BigOne
Berichten: 38036
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 18:25

Uit angst blijven werken tot je dood neervalt , bij wijze van spreken dan. Persoonlijk vind ik dat je naar je man moet luisteren want anders loop je het risico dat je helemaal niet meer beter word. Ziek is ziek en jij bent zo ziek dat je gewoon dom bezig bent om je ook nog eens druk over je werkgever te maken.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

AppleSter
Berichten: 715
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 20:27

Goed dat je morgen een afspraak hebt bij je huisarts. Denk dat dat het beste is dat je kunt doen in deze situatie. Als de huisarts vindt dat je tot rust moet komen en je je ziek zou moeten melden sta je ook sterker naar je werkgever toe. Je neemt de beslissing dan ook niet zomaar zelf, maar op advies van je arts. Dat gevoel sterkte mij destijds en ik hoop jou ook.

Begrijpelijk dat je nu geen overhaaste beslissing gaat nemen ten opzichte van de paarden; ik zou eerst medisch alles uit willen sluiten zodat je meer inzicht hebt of je je op (hopelijk korte) termijn beter zal gaan voelen of dat het langer gaat duren. Verkopen kan altijd nog als je daar wel aan toe bent. Zeker als je de paarden als lichtpuntje ervaart zijn ze nu juist belangrijk voor je.

Als je vermoed dat je B12 al eens getest is (in een periode waarin je geen vitaminetabletten slikte) dan kun je die waarde navragen bij je huisarts. Als die toen laag/laagnormaal was weet je al een beetje meer of het uit die hoek kan komen. Testen (opnieuw) is altijd goed, maar B12 testen terwijl je nog vitamine tabletten slikt waaraan b12 is toegevoegd geeft een vals hoge waarde. Als je dan een tekort hebt op weefselniveau kom je er niet achter door die valse waarde.

Heel veel sterkte!
Laatst bijgewerkt door AppleSter op 23-01-20 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Maflinger_S
Berichten: 12140
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Hopeloos...... hoe nu verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 20:36

Op de vraag hoe nu verder zou mijn antwoord zijn: je eerst maar eens 100% ziek melden want je pleegt nu zo te lezen roofbouw op je lichaam. En het is heel simpel, wat de oorzaak daarvan ook moge zijn en daarvoor zijn al veel mogelijkheden opgesomd, zonder lichaam geen leven.

Ik wens je veel moed toe om voor jezelf te kiezen.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Juut
Berichten: 6898
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 21:25

Jee, wat heftig...

Ik lees het bij verschillende mensen tussen de regels, maar bij paarden kan langdurige stress uitputting van bijnieren veroorzaken. Wat weer een grote invloed heeft op hormoonhuishouding. Paarden staan zo lang in overlevingsstand, dat ze niet meer terug kúnnen schakelen...

Ook ik denk dat je je klachten heel wat serieuzer mag nemen, je nog veel te veel wilt doen wat niet meer gaat. Accepteren daarvan is lastig, maar je kunt de beste psycholoog hebben: je zult zelf de stappen moeten nemen. Je zult zelf moeten luisteren naar je lichaam, en zelf moeten praten om met psych wel tot de kern te kunnen komen. Die psych wordt er voor betaald, degene heeft zwijgplicht, dus wat houd je tegen :(:)

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

josien_m_
Berichten: 2341
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Re: Hopeloos...... hoe nu verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 22:00

Aan wie wil je de weinige energie die je nu hebt het liefste besteden? 1. Je man, 2. jezelf, 3. je paarden, 4. je vrienden, 5. je werk? Wat doet er voor jou toe in jouw leven?

bloemm
Berichten: 225
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 22:32

Meis, al je klachten lijken op dat je lichaam je wat probeert te vertellen maar jij negeert het hardnekkig; je energie is helemaal op en gisteren heb je er dus naar het lijkt een paniekaanval van gekregen. Meld je alsje, alsjeblieft ziek. Je man ziet het ook,luister naar hem. Je gaat er niet uitkomen door zo door te gaan. Jij bent het allerbelangrijkste in je leven, en je hebt er maar 1, kies nu voor jezelf want je werk gaat dat niet voor je doen. Ga even een paar weken helemaal plat, zoek een psycholoog waarmee het wel klikt. En kijk dan pas weer verder.

undercover42
Berichten: 8
Geregistreerd: 18-01-20

Re: Hopeloos...... hoe nu verder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-20 12:01

Ik kom net bij de huisarts vandaan.
Heb daar een half uur gezeten en alles aangekaart. Maar ben met ietwat lege handen naar huis gestuurd.

Vitamine B12, was volgens haar in 2019 getest en toen goed.
De waarde was 283
Ook naar hormonen heb ik gevraagd maar ik kreeg geen verwijzing voor de endocrinoloog.

Omdat ik al jaren met lichamelijke klachten loop, leek het haar het beste als ik ging nadenken over de SOLK poli in het AMC, of een intensief revalidatie traject in ga.
Heb daar ook echt wel zitten huilen, omdat het allemaal zo leeg voelt voor mij momenteel.
Ze erkent wel dat er lichamelijk ea aan de hand is, maar ze zegt dat er nu zoveel is uitgezocht dat verder zoeken geen zin heeft, en dat het meer rust kan brengen als ik begeleid wordt in het traject om er beter mee om te gaan.
En dan ben ik niet mondig genoeg om hier weer mee om te gaan.

Op zeer korte termijn heb ik wel een afspraak met een bedrijfsarts (telefonisch) en dan ga ik dit bespreken. Laat die maar beslissen wat ik moet doen, want ik heb er de puf niet meer voor.

2misty2
Berichten: 2228
Geregistreerd: 11-08-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 12:12

Heb je een pb gedaan :+:

Trotse eigenaar van Be-Yon ( Sandreo x Precious Slotti )
B +10 L1+19 L2+12 M1+10 M2+ 10 Z1+2

AppleSter
Berichten: 715
Geregistreerd: 20-05-16

Re: Hopeloos...... hoe nu verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 12:23

Ik heb je ook een pb gedaan

pmarena
Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 12:44

Meid alles wijst er op dat je een gigantische burn-out hebt en echt naar je lijf moet gaan luisteren nu :(:)

Loslaten wat (nu) niet meer gaat, en even pas op de plaats maken, echt hoor :j
Je lichaam en geest hebben RUST nodig.... je legt veel te veel druk op jezelf en daar moet je vanaf om weer op te kunnen laden.

Hak knopen door die allang doorgehakt hadden moeten worden, zodat je weer LUCHT krijgt.
Dat werk gaat nu niet. PUNT. Als je zo doorgaat kom je sowieso thuis te zitten.

Zulke paniekaanvallen en huilend instorten zijn echt de kers op de taart van een stevige, veel te lang genegeerde burn-out :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:13

:(:)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-05-23 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

lique68
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-03-18

Re: Hopeloos...... hoe nu verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:43

Is het niet een idee om een mondiger persoon miss je vriend of een vriendin mee te nemen met afspraken bij de huisarts of andere afspraken?
Zeker als je nu ht gevoel hebt dat je afgepoeierd wordt
Een bedrijfsarts kan miss ook tips geven wat je ht beste kan doen. Neem ook daar naar toe een mondig persoon mee als dat kan! Sterkte

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:55

TS, ik herken meerdere van je klachten. Zo'n 15 jaar terug zat ik ook in een soortgelijke situatie. Kon helemaal niets meer en lag 2x per maand een aantal dagen doodziek plat. Ik ben meerdere keren door de medische molen gegaan en er was niets te vinden. Het zou tussen mijn oren zitten, terwijl je zelf weet dat er ergens iets niet goed functioneert, maar wat? Ik ben vaak moedeloos geweest na het zoveelste onderzoek. Ook een paar keer finaal in elkaar geklapt.

In elk geval kan een disbalans in je hormonen door welke oorzaak dan ook voor een aantal van je genoemde klachten leiden. De pil kan dan zelfs de druppel zijn. Te lage schildklierfunctie kan er ook nog bij onder zitten. Tegenwoordig wordt door bezuinigingen vaak alleen nog maar op T4 gecheckt. En dan zeggen de medici dat de schildklierwerking oke is. Echter een T3 kan ook te laag zijn terwijl de T4 dan wel goed is. Ik zou sowieso om een schildkliercheck vragen op T3. Ik weet uit ervaring dat je bij een te laag T3 ook hondsberoerd en doodmoe kunt worden. Verder had ik al jong meerdere vleesboompjes in mijn baarmoeder. Die zijn op een gegeven moment verwijderd en 2 maanden later zaten ze er weer tot ontsteltenis van de chirurg. Achteraf heb ik van jongs af aan problemen gehad met mijn hormoonstelsel en ben pas 100% opgeknapt na een sterilisatie en verwijdering van baarmoeder. Mijn baarmoeder bleek achteraf zelfs aan de buitenkant vol met van die vleesboompjes te zitten. Nou kon bij mij die operatie omdat wij geen kinderwens meer hadden. Hoe dat bij jou zit weet ik uiteraard niet. Ik weet alleen dat het er op leek dat ik een aantal jaren een mega burnt out had terwijl het eigenlijk geheel aan de hormoonstofwisseling lag die falikant overhoop lag met aan de basis als oorzaak de pil :(

Ik wens je in elk geval veel sterkte toe en hoop dat je spoedig de oplossing vind en weer opknapt :)

Echte vrouwen rijden geen winkelwagentje, echte vrouwen rijden DODGE.

2misty2
Berichten: 2228
Geregistreerd: 11-08-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 14:30

Henny_w wat een verhaal! Ik zit zelf ook met problemen met mijn hormonen. Nou vraag ik me af wat er veranderd als je gesteriliseerd bent? Want ik ben nu juist begonnen met de pil. Het is wat beter maar niet optimaal en zoals hierboven vermeld ineens een te laag B12.

Edit: ik lees dat sterilisatie geen invloed heeft op je hormonen dus ik heb mijn antwoord. Thanks alsnog!

Trotse eigenaar van Be-Yon ( Sandreo x Precious Slotti )
B +10 L1+19 L2+12 M1+10 M2+ 10 Z1+2

Askja
Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 18:00

pmarena schreef:
Meid alles wijst er op dat je een gigantische burn-out hebt en echt naar je lijf moet gaan luisteren nu :(:)

Loslaten wat (nu) niet meer gaat, en even pas op de plaats maken, echt hoor :j
Je lichaam en geest hebben RUST nodig.... je legt veel te veel druk op jezelf en daar moet je vanaf om weer op te kunnen laden.

Hak knopen door die allang doorgehakt hadden moeten worden, zodat je weer LUCHT krijgt.
Dat werk gaat nu niet. PUNT. Als je zo doorgaat kom je sowieso thuis te zitten.

Zulke paniekaanvallen en huilend instorten zijn echt de kers op de taart van een stevige, veel te lang genegeerde burn-out :(:)

Dat denk ik dus ook. Inclusief de lichamelijke klachten. Maar dat laatste wordt door degene met de burn-out vaak niet zo ervaren, waardoor er gezocht blijft worden naar een lichamelijke oorzaak ...

De tip van lique68 lijkt mij een goede trouwens.

Om op Bokt diagnoses te stellen als een hormoondisbalans, en op basis daarvan allerlei adviezen te geven m.b.t. vitaminepreparaten vind ik nogal voorbarig. Daar moet ts voor bij de huisarts zijn.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

ruitje
Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Hopeloos...... hoe nu verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 18:26

Een burn out is toch ook gewoon een diagnose? Is net zo voorbarig en ook dat dient door de huisarts vastgesteld te worden.

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Anoniem

Re: Hopeloos...... hoe nu verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 18:38

Ho ho geen paniek, hier worden geen diagnoses gesteld, alleen mogelijkheden aangekaart. TS lijkt zelf verstandig genoeg om hier het nodige uit te filteren.

Geen zorgen over maken dus ;)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DogWords, Enzo_Ollie, GaitMonster, lizard, Plus_en_Min, SemrushBot, Suusw, tinker_sally, Traiectum, Vecar en 41 bezoekers