Afkicken van Cola!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
o0eefje0o
Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Afkicken van Cola!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-20 10:08

Het laatste topic is meer dan 2 jaar oud! Dus nieuwe poging nog meer mensen die gaan afkicken van Cola?

Onlangs gestopt met het drinken van Cola zero maar $#@¥₩ dit valt nog best zwaar!

Vraag me nu alleen af of ik de eenige ben die naast de ondraaglijke hoofdpijn ook buik klachten heeft?


dito
Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 10:12

Ooo ik zeg dagelijks dat ik moet stoppen. Kan van mezelf zeggen dat ik gewoonweg flink verslaafd ben. Ik heb dagen dat ik denk morgen stop ik dan alleen in weekend of nou 1 per dag. Lukt me niet, die suikers zijn zo verslavend. Ik weet dat het moet...al eerder gelukt mare pfff vind het erg lastig.

rayoow
Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Afkicken van Cola!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 10:24

Ik heb voor mezelf nu eerst gezegd alleen Cola in het weekend!
Dat gaat me goed af.
Ook koffue geminderd, maar doordat de luxe koffie zet kapot is. Dus sochtends 2 a 3 kopjes de rest Verse thee! Mix zelf kruiden.
Van minder koffie heb ik meer last als minder cola momenteel

Barbabientje
Berichten: 8203
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Afkicken van Cola!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 10:34

Ik doe mee!

Ik drink soms wel 1,5 liter op een dag. Heb eerste dagen altijd verschrikkelijk hoofdpijn. Dus ik stop niet cold turkey maar doe nog 1 glaasje per dag.

Nymphadora Ria <3 *22-06-2018*
Cadilac <3 *24-05-2007* B+8

Balte
Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 10:37

Ik meld me aan, droom al lang van stoppen maar ben er nog nooit echt toe gekomen, misschien als ik in dit topic meevolg...wie weet :D

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)

Rebel_Jits
Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 11:35

Been there, done that :7
Ik heb altijd 1 dag hoofdpijn en daarna klaar. Nu drink ik soms een glas cola zonder hoofdpijn erna.
Van cola zero krijg ik instant hoofdpijn, dat was geen optie.

Wel nu verslaafd aan Monster zero. Krijg ook hoofdpijn als ik een dag niets drink }:0 Ik lust absoluut geen koffie, dus haal m'n caffeine dan maar hier uit.
Mensen kijken toch altijd wel raar. Koffie is zo geaccepteerd, sommigen drinken gerust 8 koppen op een dag. Maar een half (!) blik Monster over de dag verspreid is schijnbaar heul raar >;)

09/10/2023 <3

DJZ
Berichten: 3107
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Afkicken van Cola!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 11:38

Toen ik nog heel veel cola dronk en ik in een vakantie gesloot over te stappen op water, heb ik na 3 dagen hoofdpijn en futloos gevoel, maar besloten om het bij 1 glas per dag te houden. Toen ging het goed en nu heb ik heel veel minder behoefte aan cola :)

o0eefje0o
Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Afkicken van Cola!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-20 20:33

Ik heb een soda stream inhuis gehaald voor prik en smaakjes ben begonnen met cola daarvan en cola van bolero ( beide niet te zuipen) en nu voor namelijk gewoon spa water! Maar die hoofdpijn!!!! En buik klachten echt ik word er gek van ( van het weekeind bij een etentje 1 flesje cola op zou anders zo In slaap gevallen zijn )

Als het mij lukt lukt het jullie ook! 6 flessen per week er door heen en ben overdag amper thuis!

Schaam maar moest zelfs ontbeten met cola schaam

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Re: Afkicken van Cola!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 22:14

Ik ben op een gegeven moment begonnen met het kopen van blikjes ipv fles om toch een bepaalde stop te hebben

Saluut M2+2
Be Fair M2+10

Kmbrly
Berichten: 1843
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Afkicken van Cola!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 22:17

Mijn dure oplossing :
Amerikaanse koelkast gekocht :=. Drink nu dus veel meer water met ijsblokjes.
Zero drink ik wel nog gewoon tijdens het avond eten.
Of in het weekend bij vrienden.

I know you'll be a sun in somebody else's sky

Roihi
Berichten: 2887
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 22:26

Ook ik heb een verslaving gehad aan cola
Vroeger dronk ik makkelijk anderhlave liter gewone cola op een avondje.
Op een gegeven moment besloten dat het genoeg was en acuut gestopt met het te drinken.
Leuk was anders, hoofdpijn, ziek voelen, klachten met daarbij tegelijk het besef dat ik een goeie beslissing nam.

Lange tijd goed gegaan en op gegeven moment toch kort hervallen maar overgestapt op cola zero.
Ook dit uiteindelijk opgegeven eind vorig jaar (beetje van de moetes).
Laatst nog eens een slokje genomen en gatver, zo smerig dat ik het nu echt echt vind %) :r
Kan nu wel met zekerheid zeggen dat ik er echt van genezen ben.

Wiro 06/06/1999 - 07/04/2022
Dankjewel liefste merrie van me, voor alles wat je voor mij betekende.

belle_boef
Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Afkicken van Cola!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 22:29

Afkicken van suiker is echt iets waar je lijf aan moet wennen dus dat je lijf flink in protest gaat is begrijpelijk. Na 2 weken nemen de meeste symptomen af. Kies voor nu voor lang werkende energiebronnen.

Pandameisje
Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: Afkicken van Cola!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 22:44

Hier nog cola verslaafde vooral cola zero

sharonsemme
Berichten: 584
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Voorhout

Re: Afkicken van Cola!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 23:10

Oh wat komt dit topic als geroepen!

Ik ben sinds gisteren gestopt met de cola, en brood.. En onnodig snoepen.. En alles wat maar lekker is maar te ongezond. Ik dronk gerust een fles op een avond leeg..

Moet zeggen dat ik het water tot nu toe heel erg zwaar vind vallen. Mis de smaak, en prik van cola haha.
En moet nu 5 keer zo vaak naar de wc met al dat water. Maar ach als de weegschaal me weer laat glimlachen ben ik vast deze rotdagen weer vergeten :')

Succes allemaal, ik voel met jullie mee! :') 8)7

Let a horse whisper in your ear
and breathe on your heart..
[KS-ITP] [VOLG] Het wilde leven van valk hengst Baron Legend!

dito
Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 23:24

Kmbrly schreef:
Mijn dure oplossing :
Amerikaanse koelkast gekocht :=. Drink nu dus veel meer water met ijsblokjes.
Zero drink ik wel nog gewoon tijdens het avond eten.
Of in het weekend bij vrienden.

Haha die koelkast hebben wij sinds kort ook. Maar koude cola met ijsklontjes...mmmmmm

Nyaleti
Berichten: 6109
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 23:35

sharonsemme schreef:
Oh wat komt dit topic als geroepen!

Ik ben sinds gisteren gestopt met de cola, en brood.. En onnodig snoepen.. En alles wat maar lekker is maar te ongezond. Ik dronk gerust een fles op een avond leeg..

Moet zeggen dat ik het water tot nu toe heel erg zwaar vind vallen. Mis de smaak, en prik van cola haha.
En moet nu 5 keer zo vaak naar de wc met al dat water. Maar ach als de weegschaal me weer laat glimlachen ben ik vast deze rotdagen weer vergeten :')

Succes allemaal, ik voel met jullie mee! :') 8)7


Spa rood is echt je redding. Kleine flesjes zodat het koolzuur aanwezig blijft of evt een sodastream aanschaffen.
Ik zit met een energie drink verslaving (ja schaam me dood). Mag het van mezelf na het avondeten niet meer drinken dus als ik dan toch cravings heb pak ik iets anders met koolzuur. Soms Cola, maarja dat is geen handige tip hier :+ en anders spa rood.

Laura_Zodine
Berichten: 598
Geregistreerd: 23-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 23:39

Ik heb een deel vervangen met (ijs)thee. Toch een beetje cafeïne, dus niet te veel hoofdpijn en veel gezonder met antioxidanten ect. Koolzuurhoudend mineraalwater helpt als je zin hebt in de prik.

Pandameisje
Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 23:40

Ik wil alleen in weekend nog cola drinken rest van de week moet ik verplicht van mij zelf of limonade drinken( mag met spa rood) of water thee of zo iets

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 23:47

belle_boef schreef:
Afkicken van suiker is echt iets waar je lijf aan moet wennen dus dat je lijf flink in protest gaat is begrijpelijk. Na 2 weken nemen de meeste symptomen af. Kies voor nu voor lang werkende energiebronnen.

Lijkt me, gezien de symptomen, én het feit dat velen melden suikervrije cola te drinken eerder een caffeine verslaving waar het hier over gaat.
Ik heb cola altijd smerig gevonden, maar ben een hopeloze koffiejunkie.

Barbabientje
Berichten: 8203
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 11:21

Kuggur schreef:
belle_boef schreef:
Afkicken van suiker is echt iets waar je lijf aan moet wennen dus dat je lijf flink in protest gaat is begrijpelijk. Na 2 weken nemen de meeste symptomen af. Kies voor nu voor lang werkende energiebronnen.

Lijkt me, gezien de symptomen, én het feit dat velen melden suikervrije cola te drinken eerder een caffeine verslaving waar het hier over gaat.
Ik heb cola altijd smerig gevonden, maar ben een hopeloze koffiejunkie.


Ik denk inderdaad ook caffeine :j Als ik nl ter afwisseling redbull drink heb ik nergens last van. Stap ik over naar water/thee/ice tea of iets dan wel.

Nymphadora Ria <3 *22-06-2018*
Cadilac <3 *24-05-2007* B+8

nine1987
Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Afkicken van Cola!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 11:24

Ik heb het cold turkey gedaan nadat ik bij de huisarts geweest was en mijn maagwand eraan was aan 't gaan door de cola.. Met als risico een maagbloeding of nog veel erger, een gat in de maag..

Hier ben ik zo van geschrokken dst ik direct gestopt ben..

Ik had gigantische hoofdpijnen en superveel cravings, maar na een week of twee ging 't al veel beter..

Ik dronk zo'n 2 tot soms wel 3 flessen per dag..

Dit is zo'n 5 jaar geleden.. Tegenwoordig drink ik alleen nog wel eens een glaasje cola op een verjaardag of als ik ga uiteten ofzo, meer niet..

<3 Sneakers <3

siskeh
Berichten: 8676
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 11:24

Heb je die buikpijn alleen met suikervrije cola?
Ik heb welliswaar geen cola-verslaving, maar kan je garanderen, zodra ik light-producten gebruik heb ik hoofdpijn en gigantische buikpijn en diarree.

Niet alle dwalers bennen verdwaald

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Afkicken van Cola!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 11:26

Misschien raar idee, maar zouden de Chup-a-chup cola lollies ook kunnen helpen bij het afkicken?
Dan heb je wel de smaak en wat suiker.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Barbabientje
Berichten: 8203
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 11:30

Cayenne schreef:
Misschien raar idee, maar zouden de Chup-a-chup cola lollies ook kunnen helpen bij het afkicken?
Dan heb je wel de smaak en wat suiker.


Ik ben inderdaad ook eerst overgestapt op lekker zoete thee, dat hielp ook wel een beetje :j

Nymphadora Ria <3 *22-06-2018*
Cadilac <3 *24-05-2007* B+8

liedjuh2
Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 11:31

Tot een jaar terug zou dit ook echt een topic voor mij geweest zijn. Inmiddels drink ik nauwelijks nog cola. Ik ben gestopt door mijn zwangerschap. Ging van 2 jaar terug een fles per dag, naar anderhalf jaar terug 2/3 flessen per week naar niks meer tijdens mijn zwangerschap. Vond mijn zwangerschap de doorslaggevende reden om te stoppen met frisdrank. Alles voor de gezondheid van mijn meisje. In oktober bevallen en sindsdien alleen op verjaardagen/met kerst nog cola/frisdrank gedronken. Moet zeggen dat ik mij wel een stuk beter voel nu.

Weet dat dit niet voor iedereen een mogelijkheid is maar zoek een echte doorslaggevende reden om de kracht te vinden te stoppen. Misschien een alternatief. Ik vind Spa touch of heerlijk. Gezonder dan cola en zeker de appel vind ik een heerlijke smaak.

Toran Z (Toronto V X Democraat)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, GrapeshotBot, Koekie_186, Poekkie en 103 bezoekers