Naweeën van stressperiode of wat anders?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 14:45

Niet gelijk de ergste dingen gaan denken.
Ik krijg bijvoorbeeld hartkloppingen door bepaalde houdingen waarbij mijn ademhaling te vlak wordt (heb de neiging om te pauzeren met ademen, schijnt een naam te hebben). Ook kreeg ik vaker hartkloppingen toen mijn ijzer veel te laag bleek. Alles in samenhang met een lage bloeddruk.
Gewoon een afspraak maken en je zelf niet gek maken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 14:48

Het kan zijn dat je onbewust niet goed ademhaalt, ook als je denkt van wel.

Hier was dit ook zo na een periode van stress waaruit hyperventilatie en paniekaanvallen voortkwamen. Toen ik weer in rustiger vaarwater kwam, had ik toch nog regelmatig zulke symptomen als jij beschrijft. Ik ben naar een soort ademhalingstherapie geweest om mijn lijf weer te resetten zeg maar. En als ik stress voel nu of paniek pak ik daar oefeningen van bij.

Het is een beangstigend gevoel en dat maakt het lastig want dan versterk je de boel weer...

raket

Berichten: 4082
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Naweeën van stressperiode of wat anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 15:04

Nee hoor, het is volstrekt ongevaarlijk. Mijn hart is verder prima. Helemaal doorgelicht.
Het kan zelfs spontaan weer verdwijnen.
Er zijn heel veel onschuldige hartritmedingetjes. Ik heb heel veel extra slagen. Onhandig maar geen enkel probleem.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 20:52

Goed dat je maandag naar je huisarts belt. Alleen hij/zij kan je echt verder helpen. Jouw symptomen kunnen duiden op stress maar ook op iets anders. Het is ontzettend belangrijk om dit verder te bespreken/onderzoeken. Je moet uiteraard niet van het ergste uitgaan. Letten op je ademhaling kan bijvoorbeeld nooit kwaad en daar word je zelfs rustiger van. Fijn om te lezen dat je hulp zoekt bij je huisarts. Ik wens je het beste toe. Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid.

Zebrastreep

Berichten: 9743
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 21:02

Hier nog een hypochonder met chronische hyperventilatie

Ik heb een lange periode dagelijks hartkloppingen en rare overslagen gehad. Was in een zeer stress volle periode omdat ze dachten dat mijn nieren niet goed werkten. Ik ben ermee naar de huisarts geweest en die vonden mijn bloeddruk goed en omdat ik nog te jong ben stuurde ze mij weer naar huis. Eindelijk na weken magnesium slikken weer over gegaan. Ik heb het nu gelukkig niet zo vaak meer maar wel af en toe. Helemaal nu mijn vader op jonge leeftijd een hartinfarct heeft gehad niet zo lang geleden en ik alleen maar stress heb om zieke familie leden heb ik het ook weer vaker. Ik ga een adviesgesprek vragen helemaal omdat ik nu wel kans heb om ook een infarct te krijgen vanwege erfelijkheid. Ik kan er ook zeer onrustig en bang van worden als ik het weer heb. Ik kan dan gelijk ook weer alle symptomen van een aanval krijgen zoals pijn op de borst , armen , nek en kaken omdat ik mij dat dan in ga beelden.

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Naweeën van stressperiode of wat anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 11:06

Inmiddels al bij de huisarts geweest TS?

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Naweeën van stressperiode of wat anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 11:13

Kan goed van de stress zijn. Ik had een hoge bloeddruk en voelde me constant opgejaagd. Naar de huisarts geweest, en kreeg zo'n 24 uurs meting kastje om. In rust, en dus snachts was mijn bloeddruk gewoon goed, het bleek dus van de stress te komen. Met de ademhaling had ik dan weer geen last, maar dat schijnt vaker voor te komen. Kan goed dat dat er nu uit komt. Huisarts vind het echt niet raar als je daarvoor langs komt hoor, daar zijn ze voor!

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-20 15:38

Matheno schreef:
Inmiddels al bij de huisarts geweest TS?

Nee :o ik ben nog moed aan het opbouwen. Heb me van de week maar twee keer zo gevoeld, het is niet dagelijks ofzo.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Naweeën van stressperiode of wat anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 15:47

Toevallig had ik exact dezelfde klachten. Maandag bij de huisarts geweest. Ik heb een strip kalmeringsmiddelen meegekregen en die werken echt als een tierelier! Eigenlijk heb ik ze nu al niet meer nodig, heb anderhalf tablet genomen sinds maandag. Soms is alles wat nodig is gewoon dat je even uit die cirkel van lichamelijke stress breekt. Soms is het hart slechts een symptoom en geen oorzaak :j in veel gevallen hoef je echt niet gelijk aan de ecg of cardioloog ofzo.

Britta31

Berichten: 13128
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Naweeën van stressperiode of wat anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 16:27

Ik heb ook last van ritme storingen.2 keer een hartfilmpje gemaakt en het is onschuldig.Ga toch naar de dokter.Je maakt je nu misschien onnodig ongerust.Dan weet je het ook zeker.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-20 16:31

Britta31 schreef:
Ik heb ook last van ritme storingen.2 keer een hartfilmpje gemaakt en het is onschuldig.Ga toch naar de dokter.Je maakt je nu misschien onnodig ongerust.Dan weet je het ook zeker.

Jullie hebben helemaal gelijk hoor. Ik ga nu meteen bellen. Anders ga ik het toch weer niet doen.