Eigen haar knippen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
History_

Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: België

Re: Eigen haar knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 14:32

Ik heb enkele weken geleden ook voor het eerst mijn haar zelf bijgewerkt zoals hierboven beschreven: haar naar voor gekamd en dan zo recht mogelijk afgeknipt. Een paar cm maar, zodat de puntjes er beter uitzien. Ik heb best wat krul in mijn haar dus zelfs als het niet zo recht is, valt het niet op

Joltsje

Berichten: 9024
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 14:36

Aah leuk topic.

Ik knip mijn man en kinderen hun haar.

Laatst mijn eigen haar geprobeerd. Geen succes. (Nou ja, mijn collega's een leuke dag bezorgd).

Maar de unicorn staart verkeerd gedaan. Te hoog of zo. Dus 2 lagen ipv laagjes. Daarna naar de kapper geweest en weer klaar

pinto_1

Berichten: 2552
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 14:55

Toen ik 16 was, was ik mijn lange haar helemaal zat. Droge punten, pluizig. Dus de schaar gepakt en tot schouderlengte afgeknipt. Mijn moeder schrok zich rot en sleurde me gelijk mee naar de kapper. Die me complimenten gaf, het was namelijk perfect recht afgeknipt. :D
Heb het nooit meer gedurfd, maar het kan dus wel. ;)
Overigens knip ik nu soms alleen mijn pony, of plukken die de verkeerde kant op krullen.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 17:49

Mijn haar zit beter als ik het zelf knip. Heb jaren allerlei kappers te kans gegeven van duur tot goedkoop, en van krullen kapper naar een gewone.

Nu heb ik dus krullen en die kunnen de meeste kappers gewoon niet knippen en voor dat geld doe ik het wel zelf. Als het niet goed gaat dan groeit het wel weer aan.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 17:54

Knip al jaren met regelmaat zelf mijn haar.
Het gaat zo nu en dan HEEL ERG mis en dan loop ik echt voor aap :D
Gelukkig groeit het vanzelf weer aan, soms kan kapper dan fatsoeneren, soms is dat een onmogelijke opgaaf.

Maar in dezelfde periode heeft de kapper het ook paar keer TOTAAL verknipt...
Dus oliebol happens.

stitchlover

Berichten: 2601
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 17:55

Ik punt ook zelf bij, heb makkelijk krulhaar, dus als het een keer niet zo recht is zie je er niets van.
Doe het al zeker 10 jaar zo en gebruik gewoon een scherpe keukenschaar of naaischaar.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Re: Eigen haar knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 18:28

Ik heb pijpenkrullen en ben letterlijk nog nooit tevreden terug gekomen van de kapper. Ik doe het nu ook al jaren zelf.

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 15:13

xU_Blinghx schreef:
MarritdeG schreef:
Ik heb laatst bij mezelf een soort gordijntjes pony geknipt. Volgens de kapster kon dat bij mij niet omdat ik mijn haar niet in een middenscheiding draag. Ze begreep me gewoon niet, ik vind het dan ongemakkelijk om het helemaal uit te leggen en dacht gewoon, dan doe ik het thuis zelf wel. De rest van mijn haar heeft de kapster toen wel geknipt maar ben er niet helemaal tevreden over. Ik vind het echt lastig als een kapster niet begrijpt wat je bedoeld maar mijn lange haar zelf in lagen knippen zou ik niet aan beginnen. De pony is wel heel goed gelukt en krijg er super veel complimenten over *\o/*


Op zich door gebruik te maken van de Unicorn cut is lagen zelf knippen best makkelijk. Maar ik raad dit alleen aan als je iets van krul hebt.
[ Video ]

Dit heb ik idd gedaan hahaha, op zich prima, heb geen stijl haar dus dat scheelt wel.

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Eigen haar knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 15:22

Ja hoor, ik knip ook zelf. Maar ik heb vrij sluik en vrij dun haar, dus dat gaat erg makkelijk.

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Eigen haar knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 15:30

Ik knip wel puntjes zelf, en mijn bovenste laag krijgt altijd heel lelijke punten na de zomervakantie (zee en zon enzo) en die knip ik dan ook bij. Ik pak gewoon van het midden zeg maar het laagje op, doe hem omhoog op de kam en knip dan het dode stuk eraf.
De voorkant plukken blijven dan eruit want dat zit nog korter.
Oja en sommige krullen pak ik dan nog als finishing touch op, draai hem in en dan haal ik er een scheermesje langs zodat die beter opkrult. Kappers hebben het nog nooit doorgehad en omdat ik dit zo tussendoor doe, hoef ik maar 2x per jaar :D

Art_ofLiving

Berichten: 344
Geregistreerd: 10-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 15:36

Soms knip ik zelf m'n haar, vooral bijpunten (heb steil haar). Geleerd via Youtube videos :)

Een kappersschaar kun je gewoon bij de Kruidvat kopen!

Voor moeilijke kapsels of als ik er echt een heel stuk af wil, dan ga ik wel naar de kapper.

Shenavallie
Berichten: 11555
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 15:38

Sinds mijn moeder het door onze verhuizing niet meer kan knippen, doet mijn man dat. Hij knipt de gespleten punten eruit en vaak nog een randje extra. De kapper vind ik gewoon veel te duur voor zo'n simpele en korte handeling.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Eigen haar knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 15:44

Ik doe het niet zelf. Ik heb heel veel en lang haar wat in een bepaald model geknipt wordt (curtain bangs en laagjes), dus dat doet de kapper.

Wel knip ik tussendoor zelf de pony wat bij als die te lang wordt.

Ik denk dat ik het best zelf zou kunnen, maar ik durf het gewoon niet aan. Daarnaast is het ook wel lastig om laagjes in lang haar te krijgen bij jezelf.

ryukapple

Berichten: 1775
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Eigen haar knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 15:56

Ik heb het ook een tijd zelf gedaan. Ik was namelijk nooit gelukkig als ik van de kapper terug kwam. Want met krullen kunnen de meeste kappers gewoon niks. Maar ook toen was ik niet gelukkig ik kon mijn haar eigenlijk nooit los dragen. Nu een kapper gevonden die het wel goed knipt en wat een verademing zoveel minder werk. Baal dat ik deze kapper niet eerder gevonden had (is alleen jammer dat ik er een stuk voor moet reizen :+ )

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 17:59

Tallie1979 schreef:
Ja hoor, ik knip ook zelf. Maar ik heb vrij sluik en vrij dun haar, dus dat gaat erg makkelijk.


Makkelijk?
Dat is nou juist het moeilijkste wat er bestaat, ieder foutje valt gelijk op...

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 18:54

Rakkie123 schreef:
Tallie1979 schreef:
Ja hoor, ik knip ook zelf. Maar ik heb vrij sluik en vrij dun haar, dus dat gaat erg makkelijk.


Makkelijk?
Dat is nou juist het moeilijkste wat er bestaat, ieder foutje valt gelijk op...


Oh joh! :')

Het is niemand opgevallen tot nu toe, dan doe ik toch iets goed! :D

Katyatje

Berichten: 1861
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 19:02

Ik knip enkel mijn pony wat bij tussendoor want die wordt zo snel lang. Ik vind het wel altijd goed gaan maar vorig weekend bij de kapper kreeg ik toch de vraag of ik er zelf aan geknipt had :o :') oeps.

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Eigen haar knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 19:05

Ik knip de laatste 5 jaar ook mijn haar zelf. Voornamelijk bijpunten. Eerst unicorncut en dan nog wat preciezer, want alleen unicorn werkt niet als je stijl haar hebt :P

Gebruik dus in mijn tweede stap deze tutorial https://www.youtube.com/watch?v=byjEXpYNRNk

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 19:41

Tallie1979 schreef:
Ja hoor, ik knip ook zelf. Maar ik heb vrij sluik en vrij dun haar, dus dat gaat erg makkelijk.


Hoe doe jij het? Ik heb precies hetzelfde haar en durf alleen mijn pony te knippen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 19:54

Ik knip het al meer dan 10 jaar zelf. Ook ik heb krullen en de kappers knipten het altijd veel te kort dus ik ben het zelf gaan doen.

Art_ofLiving

Berichten: 344
Geregistreerd: 10-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 19:59

KarmaChansy schreef:
Tallie1979 schreef:
Ja hoor, ik knip ook zelf. Maar ik heb vrij sluik en vrij dun haar, dus dat gaat erg makkelijk.


Hoe doe jij het? Ik heb precies hetzelfde haar en durf alleen mijn pony te knippen :')


Hier hetzelfde! Ik maak gewoon een hele lage staart in m'n haar en trek het elastiekje een stuk naar onder (net iets boven m'n schouderblad), wel echt precies in het midden. Dan doe ik een 2e elastiekje in (strak) en trek die helemaal naar de onderkant van m'n haar, tot de lengte waar ik het wil hebben, en alles onder het elastiekje knip ik af.

Ik houd altijd wat marge zodat ik het een paar keer kan doen zonder dat er te veel af gaat. Op die manier kan ik kijken of het uiteindelijk recht is geworden of dat ik te scheef heb geknipt. :D

Voor de mensen die het niet durven, ik denk altijd maar zo: als ik het echt verpest kan ik alsnog naar de kapper, en heeft het experiment geen extra geld gekost. :D

Denise
Berichten: 5099
Geregistreerd: 30-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-20 20:04

Art_ofLiving schreef:
Voor de mensen die het niet durven, ik denk altijd maar zo: als ik het echt verpest kan ik alsnog naar de kapper, en heeft het experiment geen extra geld gekost. :D

Precies mijn gedachte :D

MarritdeG

Berichten: 433
Geregistreerd: 03-11-09

Re: Eigen haar knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 13:39

Ik ga vanavond het haar van mijn vriend knippen! Fingers crossed, hij heeft een beetje krul, weet niet of dit het makkelijker of juist moeilijker maakt. Heb wel wat youtube gekeken :j

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 13:51

Ik zit er al een poosje aan te denken om mijn haar te knippen. Ik heb nooit zin om naar de kapper te gaan. Vind het op de een of andere manier altijd zo'n drempel :') Daarnaast heb ik altijd het gevoel bij alle kappers waar ik ben geweest, dat ze niet weten wat ze nou precies moeten met mijn krullen. Eén keer was mijn haar écht als een vogelnest geknipt :+

Eerder knipte ik wel altijd zelf mijn pony, maar sinds 1,5 jaar heb ik die laten bijgroeien, dus inmiddels heb ik geen pony meer.

Ik weet inmiddels al niet eens meer wanneer ik voor het laatst bij de kapper ben geweest en het is wel eens tijd. Dus ik ga nu maar eens video's op YouTube kijken en misschien ga ik het straks proberen :D

Setteli

Berichten: 3166
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 13:57

Emmaa_ schreef:
Mars schreef:
Ik zou het niet durven maar jaaaaren geleden zag ik een soort tellsell achtige reclame voor de CreaClip. Een soort lineaal die je in je haar schuift en waar je dan recht langs kunt knippen, laagjes mee kunt maken etc.

Edit, deze:

[ Video ]

Dit kan ook met van die clipjes voor chipszakken etc die ze bij de Ikea verkopen trouwens.



Daar doe ik het ook mee.
Ik knip m'n haar ook al jaren. Ik kam al mijn haar naar voren. Dan maak ik een strakke staart voor op m'n hoofd (hoe verder naar voren, hoe meer er van de voorkant afgaat. Hoe verder naar achter, dan gaat er meer naar het midden af). Dan doe ik er zo'n klip van de Ikea aan en dan knip het onderste stukje er af.
Mijn vriend knipt zo af en toe een stuk aan de achterkant eraf. Dan knip ik daarna zelf met bovenstaande methode het weer in laagjes. Noot commentaar gehad. Ziet er prima uit.
Verven doe ik ook altijd zelf :j