Eigen haar knippen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Denise
Berichten: 5099
Geregistreerd: 30-06-06

Eigen haar knippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-20 12:10

Naar aanleiding van een ander topic.

Wie knipt zijn/haar eigen haar?

Eigenlijk heb ik een vrij makkelijk kapsel om te knippen denk ik, maar als ik naar de kapper ga laat ik er meteen veel af halen omdat ik het anders toch zonde van het geld vind. Maar ik zou eens willen proberen om m'n eigen puntjes te knippen. Volgens youtube video's (en de comments eronder) zou het niet zo moeilijk zijn, maar ik ben benieuwd naar meerdere mensen die het doen.

Ik ga het zondag proberen zodat ik rustig de tijd heb. Als het mislukt kan ik altijd nog naar de kapper de week erna :D

Waar ik wel over twijfel: wat voor schaar kan ik hiervoor gebruiken? Is een echte kappersschaar dan aangeraden (en waar vind je die)?

capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Eigen haar knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 12:23

Die kun je gewoon online kopen.

Ik knip het soms zelf bij omdat ik echt een hekel heb om naar de kapper te gaan. Ik voel me altijd zo akward in zo'n stoel.

Maar het is serieus best lastig. Ik krijg het zelden echt netjes recht omdat mijn haar altijd wel wat verschuift dus ik lees even mee voor goede tips :')

Horsenart95

Berichten: 745
Geregistreerd: 13-03-14

Re: Eigen haar knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 12:26

Ik knip mijn haar nu al iets van 1,5 jaar zelf. Ik heb best makkelijk haar(Stijl en lang) dus na het kijken van een aantal youtube video's ben ik het gewoon eens gaan proberen en ik vind het eigenlijk best erg leuk om te doen. Ik gebruik een keukenschaar :+
Ik doe alleen de puntjes trouwens. Aan laagjes knippen heb ik me nog niet gewaagd.

soof14

Berichten: 316
Geregistreerd: 12-06-13
Woonplaats: Assen

Re: Eigen haar knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 12:30

Knip mijn haar al heel lang zelf, laagjes, puntjes en als ik weer een pony wil knip ik die.
Vaak met een kappers schaar maar knip het soms met een keuken schaar.

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 12:31

Ik knip mijn haar nu al 3 jaar zelf. Wilde eerst toch alleen maar bijpunten, dan ga ik niet naar een dure kapper.
Heb bij de Hema een kappersschaar voor €8 gekocht en werkt prima.

Tegenwoordig knip ik ook laagjes in mijn haar, maar ik heb vrij makkelijk haar omdat het krult. Dus wanneer ik een beetje scheef knip zie je daar weinig van.
Laatst heb ik mijn haar van over mijn borst tot aan mijn schouders afgeknipt. Uiteindelijk heeft mijn vriend ook een beetje geholpen omdat ik een raar plukje achter had.
Het was een experiment die redelijk ok was. Ik had mijn voorplukken te kort afgeknipt waardoor ik er niet zoveel mee kon maar kon het vrij makkelijk wegspelden.
En ik moest wennen om zulk kort haar te hebben :o Nu wil ik het binnenkort weer korter gaan knippen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 12:31

Ik knip nu zo'n 8 jaar m'n eigen haar. Eerst alleen maar zelf. Maar nu alleen tussen door, aangezien we 1 keer per 10 weken naar de kapper gaan, knip ik zelf tussendoor ook eventjes de puntjes.

Ik gebruik wel een kappersschaar. Vroeger ook wel echt laagjes geknipt, opscheer gemaakt etc. Nu alleen nog de puntjes.

Anoniem

Re: Eigen haar knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 12:32

Ik knip mijn eigen pony bij maar durf mijn lengte niet te doen. Ik heb best wat slag onderin maar de keer dat ik het zelf geknipt heb was het ZO scheef dat ik er echt niet normaal mee over straat kon. Ik vraag dus aan mijn moeder of zij het bij wil punten als ik daar ben.

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: Eigen haar knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 12:37

Ik knip nu 3 jaar mijn eigen haar, in laagjes. Ik gebruik op YouTube een filmpje van pickuplimes en dat werkt bij mij heel goed. Tussendoor knip ik gespleten haarpunten en 1x in de 3/4 jaar haal ik er een goed aantal centimeter af.:)

Anoniem

Re: Eigen haar knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 12:41

Ik geloof niet dat dat goed kan, je eigen haar knippen. Ik wil wel foto's zien die het tegendeel bewijzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 12:45

safina schreef:
Ik geloof niet dat dat goed kan, je eigen haar knippen. Ik wil wel foto's zien die het tegendeel bewijzen.


Mijn kapper heeft het niet eens door dat ik zelf knip. En kreeg toen ik alleen maar zelf knipte hele leuke reacties. Men dacht dat ik naar een kapper was geweest, terwijl ik het zelf deed.

MarritdeG

Berichten: 433
Geregistreerd: 03-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 12:46

Ik heb laatst bij mezelf een soort gordijntjes pony geknipt. Volgens de kapster kon dat bij mij niet omdat ik mijn haar niet in een middenscheiding draag. Ze begreep me gewoon niet, ik vind het dan ongemakkelijk om het helemaal uit te leggen en dacht gewoon, dan doe ik het thuis zelf wel. De rest van mijn haar heeft de kapster toen wel geknipt maar ben er niet helemaal tevreden over. Ik vind het echt lastig als een kapster niet begrijpt wat je bedoeld maar mijn lange haar zelf in lagen knippen zou ik niet aan beginnen. De pony is wel heel goed gelukt en krijg er super veel complimenten over *\o/*

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Eigen haar knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 12:51

Ik knip mijn haar sinds mijn 16e zelf nooit problemen mee gehad. Vorig jaar kreeg ik als verrassing voor mijn verjaardag een kappers afspraak met wassen, knippen en verven. Ik had mijn haar een week er voor zelf geknipt wist ik veel dat iemand dat voor mn verjaardag zou geven. Kapper zei dat het keurig recht was.

Ik gebruik mijn Tupperware schaar.

Mars

Berichten: 33263
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 12:51

Ik zou het niet durven maar jaaaaren geleden zag ik een soort tellsell achtige reclame voor de CreaClip. Een soort lineaal die je in je haar schuift en waar je dan recht langs kunt knippen, laagjes mee kunt maken etc.

Edit, deze:


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 12:53

Mars schreef:
Ik zou het niet durven maar jaaaaren geleden zag ik een soort tellsell achtige reclame voor de CreaClip. Een soort lineaal die je in je haar schuift en waar je dan recht langs kunt knippen, laagjes mee kunt maken etc.

Edit, deze:

[ Video ]

Dit kan ook met van die clipjes voor chipszakken etc die ze bij de Ikea verkopen trouwens.

Amado7

Berichten: 10728
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 12:54

Ik heb het gedaan toen mijn haar wat langer was. Nu durf ik het niet meer, heb het nu boven mijn schouders dus kort. Zijn hier ook mensen die kort haar hebben en het durven? Dan zie je veel sneller als het ongelijk is denk.

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 12:57

MarritdeG schreef:
Ik heb laatst bij mezelf een soort gordijntjes pony geknipt. Volgens de kapster kon dat bij mij niet omdat ik mijn haar niet in een middenscheiding draag. Ze begreep me gewoon niet, ik vind het dan ongemakkelijk om het helemaal uit te leggen en dacht gewoon, dan doe ik het thuis zelf wel. De rest van mijn haar heeft de kapster toen wel geknipt maar ben er niet helemaal tevreden over. Ik vind het echt lastig als een kapster niet begrijpt wat je bedoeld maar mijn lange haar zelf in lagen knippen zou ik niet aan beginnen. De pony is wel heel goed gelukt en krijg er super veel complimenten over *\o/*


Op zich door gebruik te maken van de Unicorn cut is lagen zelf knippen best makkelijk. Maar ik raad dit alleen aan als je iets van krul hebt.

BarbaLala

Berichten: 9609
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 12:58

Ik heb in september 30 cm van mijn haar geknipt, in laagjes. Zelf een pony of lok knippen is ook geen probleem.

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Eigen haar knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 13:04

Ik heb het tot mijn dertigste zelf gedaan. Nu dus naar de kapper omdat ik lamme armen kreeg van dat gepruts boven mijn hoofd.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 13:09

Ik knip het af en toe zelf, laatst ook weer gedaan. Ik heb halflang, fijn haar met iets slag. Heb een manier gevonden op wikihow om laagjes te knippen. Kort gezegd: je haar goed doorkammen, omhoogtrekken tot boven he hoofd, en dan linksom wikkelen, zo strak mogelijk. Punt afknippen, doorkammen, dan hetzelfde verhaal rechtsom.
In eerste instantie vond ik dat de onderste laag hierbij te lang en dun/piekig was, dus heb ik het haar nog een keer korter geknipt door een staart bovenop mijn hoofd te maken, die omhoog te houden en dan enkele cm af te knippen.
Uiteindelijk prima gelukt.
Verder knip ik regelmatig mijn pony bij, niet horizontaal maar verticaal voor een natuurlijk effect. Wel uitkijken voor je ogen daarbij!

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Eigen haar knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 13:23

Ik knip mijn haar zelf, maar ik heb best een flinke bos krullen dus het zit toch nooit gelijk aan beide kanten :+

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 13:28

Ik verdeel mijn haar in twee delen, rol het haar tot beneden en zet er een sterke clip op. Dat doe ik aan beide kanten en dan knip ik met een kapperschaar (!) de puntjes bij. Ik heb van mezelf krullend haar maar ook als ik het stijl heb zie je geen ongelijke stukken.

Nu gaat dit over bijpunten van recht haar. Voor een ander model ga ik altijd naar de kapper.

Thioro

Berichten: 3991
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 13:31

Bijpunten is idd niet moeilijk, laagjes ook niet (hele haardos ondersteboven en dan recht knippen, heb je laagjes).
Ik knip niet echt zelf een kapsel maar als het te lang is of een lok wat lelijk begint te worden gaat de schaar er in. Heb flink krullend haar dus een scheve lok valt niet op.
Ik knip met de manenschaar van m'n paard, vlijmscherp.

1 keer om de zoveel tijd laat ik het wel weer in model zetten bij een kapper maar die doen ook niet meer dan inkorten en laagjes netjes zetten. Weinig kappers die m'n krulhaar beter in vorm krijgen dan ikzelf eigenlijk.

Pindabear

Berichten: 377
Geregistreerd: 15-11-19

Re: Eigen haar knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 14:14

Ik vind het erg knap als mensen hun haar zelf netjes kunnen knippen. Heb zelf kort haar en in een model geknipt en geen haar op m’n hoofd die eraan denkt het zelf te gaan knippen. Voor mij word het dus een tripje naar de kapper.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Re: Eigen haar knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 14:21

Ik gebruik altijd een scheermesje, of zo'n manending waar je een los scheermesje in moet doen. Dan krijg je ook niet zo snel van die geknipte randjes

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Eigen haar knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 14:25

Ik knip al 16 jaar mijn eigen haar. Gewoon puntjes eraf maar ook wel een 25 cm eraf geknipt. Wel en makkelijk kapsel