Eigen haar knippen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
juliedo24

Berichten: 991
Geregistreerd: 15-04-12
Woonplaats: Zwitserland

Re: Eigen haar knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 18:33

DarkChrystal, als je nou eerst de methode van Frummels doet heb je de achterste puntjes eraf. Daarna dan je eigen methode voor de laagjes.
(Lijkt me logisch klinken? Heb zelf geen ervaring :* )

Anoniem

Re: Eigen haar knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 19:01

Ja, ik denk dat ik dat ga doen

Misty444
Berichten: 130
Geregistreerd: 19-01-18

Re: Eigen haar knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 21:14

Ik knip mijn haar ook wel eens zelf en dan voornamelijk de puntjes! Ik heb krullend haar en als het dan iets schever is dan ziet niemand het!

Ik knip mijn haar, nadat ik gedoucht heb en het iets stijler is. Vervolgens deel ik mijn haar in een middenscheiding. Dan verdeel ik de ene helft van mijn in 3 lagen (want ik heb al laagjes, dus die pak ik dan) en dan trek ik mijn haar naar de zijkant en knip er een stuk af, vervolgens doe ik het aan de andere kant en vergelijk ik of het gelijk is en dan ga ik verder met de andere laagjes. Het klinkt heel ingewikkeld, maar eigenlijk is het heel makkelijk en ben ik binnen 10 minuutjes weer klaar en zit mijn haar weer fantastisch!

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 21:14

maras schreef:
alice0cullen schreef:
Mijn haar zit beter als ik het zelf knip. Heb jaren allerlei kappers te kans gegeven van duur tot goedkoop, en van krullen kapper naar een gewone.

Nu heb ik dus krullen en die kunnen de meeste kappers gewoon niet knippen en voor dat geld doe ik het wel zelf. Als het niet goed gaat dan groeit het wel weer aan.

Hoe doe jij dat dan? Ik heb ook krullen en kom vrijwel nooit blij terug van welke kapper dan ook, nu was ik van plan om maar gewoon eens een jaar niet te gaan maar zoals elke vrouw droom ik van een mooi kapsel ;)


Ik zorg altijd eerst dat ik dooie punten eraf heb als ik het nat heb, vind ik zelf gemakkelijker om te zien. En dan wacht ik tot het droog is en bekijk ik krul voor krul hoe het valt en hoeveel eraf moet. Gewoon kleine beetjes per keer. Heb veel naat YouTube gekeken binnen de krullen community die daar zit en die hebben goede tips and tricks.


En onthou dat je altijd meer eraf kan knippen, maar het er niet meer aan kan plakken. Dus soms knip ik nog wat extra na nog een keer wassen gewoon omdat het dan soms net ander valt. En een kappers haar is echt een must in dit.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Eigen haar knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 09:36

De methode met haren voorover kammen, en dan voor je neus afknippen...
Ik zie daarvan alleen filmpjes van meiden die heel lang haar hebben. Mijn haar heb ik recht afgeknipt aan de achterkant (geen laagjes dus), tot net boven de schouders.
Maar ik zou wel graag laagjes willen. Alleen is het nu te kort om naar voren te kammen en dan een staart te maken. Want de onderste/achterste haren die zitten dan echt niet mee in die staart. Iemand een tip om dan toch bij jezelf laagjes te knippen?

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Eigen haar knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:13

Ik doe ook de manier van Frummels. Heb lang haar met veel slag erin, dat wil ik absoluut niet in lagen omdat het dan erg dun wordt. Zo recht mogelijk afknippen met elastiekje geeft het beste resultaat en mooiste kapsel, is echt heel eenvoudig zelf te doen. Gebruik een soort kappersschaar die bij de tondeuze van mn vriend zit. Voorkant kort ik nog wel ietsje in door een soort voorplukstaart te maken en dan naar boven omhoog te houden en stukje recht af te knippen. Dan heeft dat nog iets verloop langs je gezicht om de lengte in je gezicht wat te breken.

Daphne__
Berichten: 12458
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:51

Ik heb ook zelf m'n haar geknipt. M'n moeder haar reactie; Hoe heb je dat gedaan dan?! :')

Het was tot over de rand van mijn broek... Nu, nadat mijn zus het weer recht geknipt heeft, ongeveer 35 cm korter _O-

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 19:37

Hoe knippen jullie stijl dun haar?
Wil gewoon bijpunten. Is schouderlengte nu

Videos die ik zie zijn veel laagjes dat wil ik niet :)

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Eigen haar knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:57

Ik heb ook enige jaren zelf mijn haar geknipt, gewoon heel eenvoudig, overal even lang. Een dag later heb je altijd wat puntjes, maar dat heb ik ook bij een kapper. Dus daar was ik meer dan zat van, kan dat zelf net zo goed. Ik haal er soms rustig weer 10 cm af. Ben toevallig 2 maanden terug weer eens naar een echte kapper geweest, maar helaas, ik moest een dag later toch weer zelf de schaar pakken omdat het niet goed zat.

Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Re: Eigen haar knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 21:12

Ik ben redelijk impulsief als het op mijn haar aankomt. Dus wachten op de kapper en daar uren zitten doe ik niet. Laatste keer bij de kapper was ik ook heel teleurgesteld.

Kort, lang, ontkleuren en kleuren doe ik allemaal zelf. Ik heb ook een sidecut geschore' gehad, maar daar is geen foto van. Het is niet altijd even recht, of even goed gekleurd. Maar het is maar haar, eens het gegroeid of uitgewassen is zie je er niets meer van *\o/*

Foto's van oud naar nieuw.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 11:35

rayoow schreef:
Hoe knippen jullie stijl dun haar?
Wil gewoon bijpunten. Is schouderlengte nu

Videos die ik zie zijn veel laagjes dat wil ik niet :)

Met een kappers liniaal of in een staart en dan onder het elastiekje afknippen (maar daar is het denk ik te kort voor?)

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 13:45

xSCWx schreef:
rayoow schreef:
Hoe knippen jullie stijl dun haar?
Wil gewoon bijpunten. Is schouderlengte nu

Videos die ik zie zijn veel laagjes dat wil ik niet :)

Met een kappers liniaal of in een staart en dan onder het elastiekje afknippen (maar daar is het denk ik te kort voor?)


1 enkele staart achter dan?
Dat lukt net :')

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Eigen haar knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 17:25

Ik zou daar wel mee uitkijken met zo'n korte lengte want ik kan me inbeelden dat het dan aan de achterkant korter wordt dan aan de voorkant en dat moet je willen.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 17:30

Ik ben al jaren niet bij de kapper geweest, met uitzondering voor mijn bruidskapsel.

Knip het zelf, heb wat slag in het haar dus het valt helemaal niet op. Elke keer gewoon een stukje er af als het te lang wordt *D

Saskia_D

Berichten: 74
Geregistreerd: 09-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 18:11


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 18:48

Ik heb het ook 1x zelf gedaan en kreeg toen complimentjes over mijn haar! Als je nooit tevreden bent bij de kapper zou ik het gewoon doen :j je hebt immers niets te verliezen want je was toch al niet blij met je haar ;)

Nu heb ik na heel mijn leven zoeken eindelijk een goede kapper gevonden en wat hij doet doe ik hem toch niet na hoor :o hij heeft van mijn lange, dode, duffe, uitgevallen haar weer mooie sexy lokken getoverd, ik lijk wel weer 20 8-)

Ook bij mijn dochter knipte ik het zelf, viel niet op, was gewoon netjes. Maar heb haar toch een keertje meegenomen naar mijn kapper en sindsdien lijken haar haartjes wel te dansen!
Dus een goede kapper blijf me toch goud waard :o

mariettek

Berichten: 1687
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 18:56

Hier iemand met krullen. Na iedere keer verschrikkelijk misknipt te zijn bij de kapper (hoe moeilijk zijn krullen?), knip ik het inmiddels al ruim tien jaar zelf.

Mijn twee zoontjes knip ik zelf ook. Hierbij ook begonnen met bijwerken van een mislukte kapper-knipbeurt :?

Maar echt nieuwe kapsels laat ik bij hen toch aanmeten bij een kapper.

Kappersschaar heb ik van de drogist.

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 19:21

xSCWx schreef:
Ik zou daar wel mee uitkijken met zo'n korte lengte want ik kan me inbeelden dat het dan aan de achterkant korter wordt dan aan de voorkant en dat moet je willen.


Dan scheer ik het gewoon :j
Heb t vaak heel kort gehad, wou het nu weer wat laten groeien.
Alleen alle kappers halen er teveel af altijd.
Netjes bijknippen lukt me wel ams er plukje fout is(hondentrimmer)
Maar wou graag weten hoe jullie de puntjes netjes knippen. Achter mezelf knippen lijkt me lastig _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 23:38

Ik knip al 10 jaar mn eigen pony, de rest durf ik niet aan. Zijn jullie met de elastiekjes-manier niet bang dat de voorkant langer wordt dan de achterkant? De unicorn manier lijkt me dan veiliger..
Ik heb wel zo’n knip-liniaal maar dat is ook niks waard, je moet echt knippen naar hoe het valt zegmaar (pony dan tenminste).

Ik durf ook wel zelf de haren van mn dochter te knippen, maar dat is gewoon recht met iets verloop naar de voorkant.

Ik ben ook wel een beetje bang geworden door alle fails van YouTube moet ik zeggen.. :')

Deze complicatie is ook zooo herkenbaar en hilarisch.. :+

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 00:14

Ik heb het mijne ook jaren zelf geknipt. Laagjes, recht, pony of scheve pony of laagjes langs je gezicht of curtain bangs. Ging prima!

Maar een echt goede kapper blijft wel beter. Vind het alleen zo lastig een goede te vinden en zo duur. Edit: en met zelf knippen kan je het super goed bij houden.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 04:21

Afbeelding

Ik ga tegenwoordig nooit meer naar de kappler. Als je lang haar hebt is het niet zo moeilijk ... foto's ervan maken wel, maar voor het idee ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 22:52

Mooi hierboven :)

Haha Shanna heb het filmpje niet bekeken maar die eerst foto alleen al :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 09:55

Guinevere schreef:
[ [url=m/W38V2O.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ga tegenwoordig nooit meer naar de kappler. Als je lang haar hebt is het niet zo moeilijk ... foto's ervan maken wel, maar voor het idee ...


Je bent de eerste die een foto durft te delen. En tot mijn verrassing ziet het er op het eerste gezicht hartstikke mooi uit. Je hebt ook een prachtige haarkleur trouwens.