Verstopte neus verminderen zonder xylometazoline

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Cemlys
Berichten: 14950
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 22:54

Ondanks spoelen met fysiomer, al 2 weken geen geur of smaak :'), maar we zetten door, snot uit mn bijholtes wordt dunner en minder dus we zitten goed

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!


Sabbientje
stokpaard connaisseur
Berichten: 4693
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Verstopte neus verminderen zonder xylometazoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 23:00

Dampo of vicks al geprobeerd?


Ik gebruik ook graag tocotolin als ik verkouden ben.
Hals, borst insmeren.
En een druppel op mijn slapen.

Of stomen met 1 de drie genoemde middelen.

Janneke2
Berichten: 22730
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Verstopte neus verminderen zonder xylometazoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 23:18

Ik ben blij met L-Glutamine.
Dat is net niet direct een slijmoplosser, maar het versnelt het herstel van het slijmvlies wel.
(Hersteld slijmvlies geeft geen gesnotter.)

Verder drink ik thee met gember en fenegriek. De warmte van de gember zet zoden aan de dijk en fenegriek is wel een echte slijmoplosser, net zoals thijm. Eventueel aanvullen met citroen (voor de smaak en de vitamine C) en zoethout.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Verstopte neus verminderen zonder xylometazoline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-20 11:13

Zoveel tips, dank! Hopelijk hebben anderen er ook iets aan. :)

Helaas nog heen succes met de Rhino Horn. Het komt er gewoon niet doorheen? Ik heb de tips uit de bijsluiter opgevolgd.. Het zit gewoon potdicht aan één kant. Ik ben ook gewend dat de verstopte kant steeds wisselt, maar nu is het al dagen lang rechts. Sporten werkt wel, maar helaas heel tijdelijk. :Y)

Calixae
Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 11:29

Wil nog even een toevoeging doen... Een paar dagen xylometazoline gebruiken en dan weer een paar dagen niet, werkt niet voor iedereen. Ik heb een allergie waardoor mijn neus ondanks medicatie verstopt gaat zitten. Ik was mij bewust dat de spray niet langer dan 7 dagen gebruikt mocht worden. Dus ik gebruikte hem een paar dagen wel, en daarna een paar dagen niet meer. Helaas ben ik toch verslaafd geworden ondanks dat ik er, voor mijn gevoel, echt voorzichtig mee om ben gegaan.

Kom je hier vaker? <<)

xx_Irisje
Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 11:30

Sem_ schreef:
Zoveel tips, dank! Hopelijk hebben anderen er ook iets aan. :)

Helaas nog heen succes met de Rhino Horn. Het komt er gewoon niet doorheen? Ik heb de tips uit de bijsluiter opgevolgd.. Het zit gewoon potdicht aan één kant. Ik ben ook gewend dat de verstopte kant steeds wisselt, maar nu is het al dagen lang rechts. Sporten werkt wel, maar helaas heel tijdelijk. :Y)

Na het sporten dan door spoelen of onder de douche en alles proberen eruit te snuiten. Door er warmte komt het beter los.

Je doet je mond goed open en kin op de borst?

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Evelijn
Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Verstopte neus verminderen zonder xylometazoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 11:33

Rhino hoorn vind ik als alles al verstopt zit ook onprettig maar als je die regelmatig gebruikt houd je holtes wel mooi schoon. Na het douchen spoelen als het alles al wat warmer en losser zit is inderdaad aan te raden.

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Denise_, _Lois_, AndreaB, ComscoreBot, Eva1975, IASCrawler, Lalidan, LilChar, miisshOrse, scrabbel en 116 bezoekers