Crossfit

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Maanlicht
Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-20 16:55

CarpeDiem_ schreef:
Leuke wod Maanlicht!

Doen jullie ook aan competenties mee? Ik heb mezelf vanmorgen ingeschreven voor de Dutch Throwdown qualifier, ben erg benieuwd naar de wod's :D


Leuk! Laat je weten hoe het was? Ik heb helemaal geen ervaring met competities maar ben er wel nieuwsgierig naar dus als je het leuk vind om een kort verslagje te schrijven vind ik dat heel interessant om te lezen!

Zelf vind ik mezelf nog niet goed genoeg om mee te doen, wil eerst graag wat meer techniek beheersen en sterker worden. Ik doe wel graag met onze box competities mee, als het goed is in april weer.

@Xanthippe: geen stress, alles wordt uitgelegd en in het begin laten ze je echt niet zomaar moeilijke oefeningen doen. Kijk of ze bij jouw box Fundamentals aanbieden, dat zijn beginnerslessen die in iets kleinere groepen gegeven worden en die zich vooral richten op de techniek. Ik heb de eerste drie maanden alleen maar Fundamentals gedaan om de basis er goed in te krijgen.


CarpeDiem_
Berichten: 2539
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Kop van NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 17:19

Maanlicht schreef:
CarpeDiem_ schreef:
Leuke wod Maanlicht!

Doen jullie ook aan competenties mee? Ik heb mezelf vanmorgen ingeschreven voor de Dutch Throwdown qualifier, ben erg benieuwd naar de wod's :D


Leuk! Laat je weten hoe het was? Ik heb helemaal geen ervaring met competities maar ben er wel nieuwsgierig naar dus als je het leuk vind om een kort verslagje te schrijven vind ik dat heel interessant om te lezen!

Zelf vind ik mezelf nog niet goed genoeg om mee te doen, wil eerst graag wat meer techniek beheersen en sterker worden. Ik doe wel graag met onze box competities mee, als het goed is in april weer.

@Xanthippe: geen stress, alles wordt uitgelegd en in het begin laten ze je echt niet zomaar moeilijke oefeningen doen. Kijk of ze bij jouw box Fundamentals aanbieden, dat zijn beginnerslessen die in iets kleinere groepen gegeven worden en die zich vooral richten op de techniek. Ik heb de eerste drie maanden alleen maar Fundamentals gedaan om de basis er goed in te krijgen.

Uiteraard! :)
10 januari worden er twee wod's bekend gemaakt en dan heb je tot de 26e de tijd om deze te doen. Ik verwacht niet dat ik door mag naar de finaledag, maar de ervaring is leuk en we doen hem met een aantal van onze box.

Hoe ik het lees is het voor een ieder mogelijk om mee te doen, juist voor de mensen met weinig ervaring :D
'THIS TOURNAMENT IS OPEN TO EVERYONE WHO DOES WODS, REGARDLESS OF LEVEL OR EXPERIENCE.

Not for the best, just for the rest.'
http://thedutchthrowdown.nl/

Loei
Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 17:22

Wij hebben ook Fun lessen. Ik zit nu in de tweede maand crossfit en ik doe ook nog fundamentals. Vanavond ook weer, dus ben benieuwd. Afgelopen donderdag ook gedaan, vooral veel lunches. Zere kont joh!

kwii
Berichten: 1745
Geregistreerd: 23-04-08

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:18

Wauw dat tournament is wel geinig zeg! Ik denk alleen niet dat het wat voor mij is bij gebrek aan materialen, ligt er natuurlijk aan wat voor wod ze uitbrengen. Daarnaast zie ik mezelf ook nog niet een vrije training doen, bij ons is dat altijd tijdens lesuren := Ik ben super benieuwd hoe het is Carpediem!

@Loei.. Lunges zijn erg he, wij hadden laatst de combinatie ropejumps-squats-weighted lunges. Drie dagen later strompelde ik nog rond oepsie :')

Nergens is het zo fijn, als op de rug van Willemijn!

Xanthippe
Berichten: 1721
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 19:45

Jullie maken me wel bang hoor :D

I'm addicted to the way I feel when I think of you.

kwii
Berichten: 1745
Geregistreerd: 23-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 21:26

Xanthippe schreef:
Jullie maken me wel bang hoor :D


Niet nodig, alles is aan te passen naar niveau. :j

Ik zal je een voorbeeldje geven
Pull-ups doen ze bij ons bijvoorbeeld met twee voeten in de vensterbank zodat je je beenspieren er bij kan gebruiken. Of met een elastiek om de stang waar je als het ware in kan staan.

Er zijn bij ons genoeg mensen die geen push ups kunnen, die doe je dan met je knieen aan de grond in plaats van je voeten.

En zo is er echt voor elke oefening wel een lichtere versie of een alternatief! Komt echt goed.

Nergens is het zo fijn, als op de rug van Willemijn!

Maanlicht
Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-20 21:29

Ik doe ook nog push-ups op mijn knieën in plaats van op mijn voeten, is helemaal geen probleem. Crossfit is juist voor iedereen.

Skessa_
Berichten: 10599
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 14:53

Ik ben gisteren ook weer geweest.

We hadden oefenen clean and jerk. Uiteindelijk tot de 35 kilo gekomen (met squat clean). Volgens mij had ik dat nog niet eerder gehaald, dus daar was ik wel blij mee :D

Toen een Tabata sit upps.

En als Wod "Karen" :r 150 wallballs. Heb oude tijden terug gekeken, 1 x gehaald in 10.56 en een keer 11.03. Nu zat ik op 12.00 en moest en nog 5, dus dat was niet best -O-

Maanlicht
Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-20 12:19

Hoe gaat het bij iedereen?
Ik heb een lekker train-weekje gehad, we zitten in een bodyweight cycle, leuk wel!
Ben 5 keer geweest afgelopen week en heb komende dinsdag weer een vetmeting, ben erg benieuwd in hoeverre mijn vetpercentage is gedaald.

Skessa_
Berichten: 10599
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 12:30

Ik ga maar 2 x in de week. Ben woensdag nog geweest.

Toen hadden we Snatch. Blijft een rot oefening, maar ging wel oke :) gekomen tot 27,5 kilo geloof ik.

Daarna een Tabata met ik dacht push ups.

Toen de wod, 21-15-9, squat clean, (jumping) pull ups en american kettle bell swings.

Die squat clean hakte er flink in, voor de rest ging t wel goed!

CarpeDiem_
Berichten: 2539
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Kop van NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 20:11

Xanthippe schreef:
Jullie maken me wel bang hoor :D

Afgelopen donderdag ben je voor het eerst geweest toch? Hoe vond je het? :D

@Skessa_ netjes je clean and jerk met squat clean, gefeliciteerd met je PR! Karen is ook niet echt mijn "vriendin" :Y)

En je andere WOD klinkt ook lekker.

@Maanlicht lekker bezig zeg, 5x. Laat je weten hoe je vetmeting is gegaan?


Ik ben deze week 3x geweest. De laatste van deze week vond ik de leukste.
Kracht 3 x 3 frontsquat

En de WOD was een officiële; Dt
Five rounds of
12 reps deadlift
9 reps hang power clean
6 reps push jerk

Time cap stond op 15 minuten en ik was met 11.07 min klaar :) lekkere barbell wod.

En de 3 WOD's van de competitie zijn online gekomen. Ook wel leuk! Bij interesse kan ik ze hier wel neerzetten.

Xanthippe
Berichten: 1721
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 22:29

't was enkel infosessie donderdag :=

Normaal vandaag starten, maar dat paste niet in de planning; dinsdag kan ook, maar dan heb ik al bootcamp, dus hopelijk volgende donderdag echt beginnen!
Heb er wel zin in

I'm addicted to the way I feel when I think of you.

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 18:01

Hier vandaag weer eens geweest! Heerlijk <3 geen last van m’n rug gelukkig.

De Wod was:
8mins:
5x5 back squats
8mins:
5x5 front squats

AMRAP 20 mins
21 situps
15 kettlebell swings 16 kg
9 burpees
300 meter run

Maanlicht
Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-20 21:54

Lekkere workout Frum!

Skessa_
Berichten: 10599
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:03

Ik ben gisteren geweest!

5x5 Front Squat. Gekomen op 32.5. Mijn 1 RM is/was 50, dus denk wel prima :)

Daarna touwklimmen, maar kan ik niet, dus overgeslagen :=

Wod was 16 Min AMRAP

5 Sumo deadlift high pull
10 Push up
15 air squat

Pittig zo lang, maar op zich waren de oefeningen prima te doen :D

Sall
Berichten: 6703
Geregistreerd: 20-05-03

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:43

Oh wat leuk een crossfit topic
Ik wil het al tijden proberen maar het kwam er elke x niet van.
Nu wil ik heel graag mijn plezier terug vinden in het sporten en ga binnenkort een proefles doen hier in de buurt (Uithoorn)

Ik probeer ook andere sporten uit, maar ben vooral benieuwd naar crossfit

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

Maanlicht
Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-20 15:02

Leuk! Welkom!

Ik doe deze week wat rustiger aan, ben vorige week 5x geweest en dat is toch nog een beetje te enthousiast. Daarom gister overgeslagen. Vanavond mag ik weer.

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 15:16

Ik besterf het echt van de spierpijn :') was iets te lang niet geweest, haha.

Maanlicht: 5x is wel erg veel ja. Beetje rust kan ook geen kwaad :)

Sall: leuk, veel plezier bij je proefles!

_Barbara_
Berichten: 4524
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Tilburg

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 16:01

Leuk! Ik heb enkele jaren terug een aantal maanden crossfit gedaan en ben nu herstart in een andere stad. Nog een beetje lastig om erin te komen met zo veel dagen spierpijn :') Maar dat komt vanzelf wel weer goed. Waar sporten jullie?

CarpeDiem_
Berichten: 2539
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Kop van NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 16:13

Leuk Sall, welkom! Ik ben benieuwd wat je ervan gaat vinden.

5x is inderdaad fanatiek Maanlicht, even een rustdag kan dan geen kwaad.

Fijn dat je geen rugpijn had tijdens het sportenFrummels! De spierpijn is dan weer minder fijn :')

_Barbara_ ook last van spierpijn, snap dat het weer inkomen is :) Bevalt de nieuwe box? En om jouw vraag te beantwoorden, ik sport in Den Helder.

Ik ben vanmorgen weer geweest, zei voordat de les begon dat ik geen hekel aan burpees had.. tijdens de wod stelde ik mijn mening wel iets bij :')

3 ronden voor tijd
15x shoulder press
15x strikt pull-up
30x burpee
20 min TC

Sall
Berichten: 6703
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 17:05

Thanks CarpeDiem

Wow dat zijn best veel burpees _/-\o_

Sterkte met je spierpijn frummels!

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

Faringo
Berichten: 8199
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 17:47

Ik heb aanstaande zaterdag een proefles. Ben benieuwd hoe ik het ga vinden. Lijkt me erg uitdagend en afwisselend. Dat is wat ik nu bij de sportschool een beetje mis.

kwii
Berichten: 1745
Geregistreerd: 23-04-08

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:46

Leuk om jullie wod's te lezen! Ik ben deze week niet naar de sportschool geweest omdat ik naar Kaprun was voor de spartan obstacle race. Gisteren thuis gekomen en morgen ga ik weer naar de sportschool {:}

Nergens is het zo fijn, als op de rug van Willemijn!

Skessa_
Berichten: 10599
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 15:38

Gisteren weer geweest, erg leuke les!

We gingen deadliften, 1 van mijn favoriete oefeningen. Tot 90 kilo gekomen. Dat was ook mijn max. Ik had nog willen proberen iets meer te pakken, want dit ging nog redelijk "makkelijk" maar helaas was de tijd op!

Toen een tabata met plate thrusters, die ging wel goed!


Daarna de WOD, 12 min Amrap, 12 kettle bell swings, ?? goblet squat.
Toen heb ik 16 kilo gepakt, ik dacht dat ik dat wel kon, maar dat was helaas iets te enthousiast -O- Na 2 rondjes pijn in mn rug. Toen een 12 gepakt en rustig aan gedaan, maar wel afgemaakt :)

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 16:11

Lekkere WOD skessa! :j en als je last krijgt dan beter iets lichter pakken inderdaad. Zou zonde zijn als je met een blessure komt te zitten!

Kwii: wat gaaf!!

Sall: het is vandaag weer soort van oke, haha.

CarpeDiem: Haha, lekker he burpees.. :')


Hier gisteren ook weer een WOD gedaan. Nog steeds helse spierpijn van maandag maar het ging prima toen ik eenmaal warm was gelukkig :) Dat zal morgen wel weer anders zijn, ghehe.

Eerst deadlifts gedaan 5x5, 10 minuten de tijd ongeveer.

Ik kwam tot
1: 100 kg - 2: 110 kg - 3: 120 kg - 4: 130 kg, 5: terug naar 120 kg want ik kreeg m niet meer netjes van de grond :=

Daarna de WOD:
4 rounds for time (timecap 23 min)
RX
15 deadlifts 40kg
15 push ups
15 power cleans 40 kg
15 V-ups
15 Dumbell push press 15 kg

Mijn tijd was 18:02


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, GoogleAdsense, IASCrawler en 99 bezoekers