Crossfit

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-20 11:55

Afbeelding

Aangezien ik hier geen ander topic over kon vinden, hierbij een topic over crossfit.

Ik ben zelf nu 5 maanden bezig met crossfit. Heb in november mijn eerste onderlinge competitie gehad en ik ben helemaal verslaafd.
Ik vind het zo'n leuke diverse sport! Ik ga zelf 3/4 keer in de week en wil kijken of ik dit de komende maanden kan uitbreiden naar 5 keer.

Zijn er meer Bokkers die crossfit doen?

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 12:13

Hey wat leuk! Ik heb het 3 jaar terug een jaar gedaan, toen naar het buitenland gegaan. Inmiddels officieel geëmigreerd en wil me deze maand hier in Oostenrijk gaan inschrijven om het in elk geval 2x per week te gaan doen!
Dus ik volg even mee :) lijkt me leuk om hier te delen!

kwii
Berichten: 1746
Geregistreerd: 23-04-08

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 12:16

Leuk! Ik doe ook aan crossfit sinds drie maanden. Ik ga ook 3-4x in de week maar ik kan onbeperkt, mijn lichaam kan dat nog even niet :D Ik geloof niet dat wij iets met competities doen bij de box. Wel is elke feestdag/verjaardag een aanleiding voor creatieve en zware wods O:)

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 12:26

Leuk! Ik meld me graag. Ik doe in Rijssen bij Unreal aan crossfit. Vanavond weer. Ik en mijn vriend doen het net een maandje dus we moeten nog veel leren, maar het is echt leuk :D

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-20 14:43

Leuk allemaal! Ik sport zelf bij No Excuses in Hilversum. Is een wat kleinere box maar wel super gezellig! Ga binnenkort een keer naar U1 in Utrecht, daar coacht een goede vriend van me.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 15:01

Ook al staat het voor mij nu even op pauze, klets ik wel graag mee!
Mijn man en ik doen nu ongeveer 2 jaar samen aan crossfit. Daarvoor altijd krachttraining en kort powerlifting gedaan. Sinds deze zomer bij een andere box, namelijk Crossfit Scheveningen. Vind het ook super leuk om samen met mijn man te gaan. :) Maar hij moet nu dus even zonder mij, want ik had weer last van mijn chronische blessure. Die komt en gaat dus soms moet ik even een stapje terug doen.

Skessa_
Berichten: 10627
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 15:18


Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-20 17:04

Frummels schreef:
Ook al staat het voor mij nu even op pauze, klets ik wel graag mee!
Mijn man en ik doen nu ongeveer 2 jaar samen aan crossfit. Daarvoor altijd krachttraining en kort powerlifting gedaan. Sinds deze zomer bij een andere box, namelijk Crossfit Scheveningen. Vind het ook super leuk om samen met mijn man te gaan. :) Maar hij moet nu dus even zonder mij, want ik had weer last van mijn chronische blessure. Die komt en gaat dus soms moet ik even een stapje terug doen.


Wat voor blessure heb je?

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 17:07

@Maanlicht: Ik heb artrose in mijn onderrug en heupen. Dus de ene week/maand kan ik nergens last van hebben en alles doen wat ik wil. Maar het kan zomaar zijn dat ik mezelf de week erna amper kan aankleden. Geen peil op te trekken en helaas niks aan te doen behalve proberen te blijven bewegen, pijnstillers indien nodig en fysio. Deze weken gaat het weer goed gelukkig, maar merk dat ik wel een beetje rustig aan moet doen nu. :)

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-20 17:10

Lastig is dat. Ik heb snel last van mijn onderbenen (schenen/kuiten). Nu ook weer, dus even wat extra rust. Heb eindelijk mijn Nike Metcon's binnen, dus dat zal ook zeker wat verschil gaan maken (crossfit nu op hardloopschoenen). Hopelijk morgenochtend uitproberen als ik me dan wat beter voel.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 17:23

Ohh op hardloopschoenen lijkt me heel lastig! Je zult vast verschil merken nu. Ik draag Reebok Nano's en vind ze echt super. Merk ook heel veel verschil met toen ik net begon en gewone sportschoenen droeg. Al moest ik wel wennen aan het liften zonder lifters, maar dat gaat nu ook prima.
Vervelend dat je zo snel last hebt van je onderbenen, hopelijk helpen je nieuwe schoenen daar bij.

kwii
Berichten: 1746
Geregistreerd: 23-04-08

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 17:39

Die schoenen is een ding! Ik draag wannabe sportschoenen tijdens crossfit, maar ik vind ze ernstig irritant. Ik ga haast liever op sokken omdat met die schoenen minder balans lijk te hebben. Een paar crossfit schoenen lijkt me aangenaam, maar ik moet eerst die andere aflopen van mijzelf :P
Valt me op dat bij ons ook de meerderheid Reebok draagt, die nikes zien er ook goed uit! Ik ben benieuwd hoe je ze vind Maanlicht.

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-20 17:59

Ja, ik ben heel benieuwd. Ik raak inderdaad ook uit balans door mijn hardloopschoenen.

Heb deze gekocht, vind ze echt super mooi ook!
Afbeelding

kwii
Berichten: 1746
Geregistreerd: 23-04-08

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 12:11

Heb je de kans gekregen om ze uit te proberen?

Ik had vanochtend een wod gericht op bovenlichaam... Vraagt een vriendinnetje of ik zin heb om vanmiddag te klimmen, nou we gaan het proberen :=

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-20 16:08

Haha, 1 voordeel, je hebt nog geen spierpijn.

Ik heb zeker mijn schoenen uitgeprobeerd vanmorgen, helemaal goedgekeurd! Zitten als gegoten.

Dit was de WOD:
Afbeelding

Toes to bar kan ik nog niet, maar ik kom in de buurt haha.

Heb wel opeens na de workout een hele rare grote beurse plek op mijn bovenbeen, geen idee waardoor, maar het is heel pijnlijk.

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 16:12

Komt het niet door de afzet van de clean?

Hier ook jaren gecrossfit. Nu door eerst zwangerschap en daarna een botbreuk er maar even een pauze in gegooid.

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-20 17:01

secricible schreef:
Komt het niet door de afzet van de clean?

Hier ook jaren gecrossfit. Nu door eerst zwangerschap en daarna een botbreuk er maar even een pauze in gegooid.


Ja, ik denk het.

kwii
Berichten: 1746
Geregistreerd: 23-04-08

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 14:13

Balen van die plek! Wij hebben op het moment geen dumbbells en barbells dus alles is met kettlebell variaties. Tot nu toe heb ik ze nog niet gemist trouwens, al lijkt het me wel een machtig gevoel om een flink gewicht boven je hoofd te tillen.

Wij hadden deze wod vanochtend:
Afbeelding

CarpeDiem_

Berichten: 2539
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Kop van NH

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 15:30

Leuk een crossfit topic :D
Ik doe het nu een jaar en heb een beperking in mijn schouder (2017 schouder ontwricht en banden afgescheurd - 1 maart 2018 hieraan geopereerd - tot op heden een frozen shoulder). Het leuke aan crossfit vind ik dan ook, dat het zo aangepast kan worden dat je gewoon mee kan doen :)

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 15:47

Ik ga donderdag naar een infosessie over start to crossfit, dus ben heel benieuwd!
Eigenlijk heb ik geen flauw idee wat ik me erbij moet voorstellen, ga me dadelijk dus maar even inlezen, maar ik heb iets nodig om mijn zwangerschaps- en kerstkilo's weg te werken, en door de vele enthousiaste mensen in mijn omgeving over crossfit, ga ik toch maar een kijkje nemen!

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 16:10

Xanthippe schreef:
Ik ga donderdag naar een infosessie over start to crossfit, dus ben heel benieuwd!
Eigenlijk heb ik geen flauw idee wat ik me erbij moet voorstellen, ga me dadelijk dus maar even inlezen, maar ik heb iets nodig om mijn zwangerschaps- en kerstkilo's weg te werken, en door de vele enthousiaste mensen in mijn omgeving over crossfit, ga ik toch maar een kijkje nemen!


Super leuk! Ik was meteen verslaafd!

Welkom CarpeDiem_

Ik had vanmorgen een pittige workout. We zijn net begonnen met een body weight cycle, scheelt een hoop materiaal klaarleggen en opruimen.

Afbeelding

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 16:15

Maanlicht, kan je ook vertalen wat daar staat?
Ik kan van een deel wel raden wat het is, maar van de rest... :o? :D

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 16:21

Xanthippe schreef:
Maanlicht, kan je ook vertalen wat daar staat?
Ik kan van een deel wel raden wat het is, maar van de rest... :o? :D


Haha! Lastig om allemaal uit te leggen. De oefeningen heb ik de eerste paar weken gegoogled, dat is heel prettig.

Bij ons bestaat de sessie altijd uit een kracht gedeelte en de wod (de workout).

Het kracht gedeelte spreekt redelijk voor zich. Je werkt de sets af met vaak wat rust ertussen. De wod is vaak op tijd, je krijgt bijvoorbeeld 20 minuten om de oefeningen allemaal uit te voeren.

CarpeDiem_

Berichten: 2539
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Kop van NH

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 16:34

Leuke wod Maanlicht!

Doen jullie ook aan competenties mee? Ik heb mezelf vanmorgen ingeschreven voor de Dutch Throwdown qualifier, ben erg benieuwd naar de wod's :D

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 16:52

Oh ja, ik zie dat Googlen gelijk wel helpt :+

Wat betekent dan 'as a superset'?

Maar als ik sommige oefeningen zie als beginneling, breekt het angstzweet me wel uit hoor! %)