Afvallen 2020

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 08:11

Ik heb zojuist toch maar 2 boterhammen met hagelslag gegeten. Eerst at ik dat elke dag, nu 1 x in de week

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 09:11

Change03, ik ben ook wel benieuwd na het recept! Kook ook vaak uit pakjes en zakjes.

Voor mij zit er een prima week op. Motivatie was goed aanwezig en weinig momenten een honger gevoel gehad. Meerdere keren wat af geslagen en veel wezen wandelen, geen hele lange stukken aangezien dat lichamelijk nog niet lukt zo na de bevalling.

Maar het resultaat mag er wezen :D
-1,7
Totaal -2,6

Sall

Berichten: 6712
Geregistreerd: 20-05-03

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 09:19

Morning!! Dat is lekker Mjetterd!

@Change ik wil het recept ook wel! Ik kook bijna nooit meer uit zakjes/pakjes maar boemboe dus nog wel :o

Mbt tips op borrels en feestjes tja... ik probeer bij mijzelf te denken: wat voor cijfer geef ik dit drankje of hapje bij een 7 of hoger neem ik het en ik hou er overdag of de dag erna rekening mee

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 09:20

Ik kook al jaren zonder pakjes en zakjes en wil echt niet meer anders. Enige nadeel: goed gevulde kruidenla :') Maar dat is ook wel weer makkelijk, ik grijp niet vaak mis!

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:08

Sall schreef:
Mbt tips op borrels en feestjes tja... ik probeer bij mijzelf te denken: wat voor cijfer geef ik dit drankje of hapje bij een 7 of hoger neem ik het en ik hou er overdag of de dag erna rekening mee



Goede tip inderdaad! 3 jaar geleden liep ik bij een voedingsdeskundige en die gaf dat advies ook. Ik weet dat dat toen echt wel hielp om bijvoorbeeld een blokje kaas niet te pakken bij de borrel en alleen gaan voor dingen die je echt heerlijk vindt.
De tip was redelijk weg gezakt, dus goed om hem hier weer te lezen :D!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:33

Sall schreef:
Mbt tips op borrels en feestjes tja... ik probeer bij mijzelf te denken: wat voor cijfer geef ik dit drankje of hapje bij een 7 of hoger neem ik het en ik hou er overdag of de dag erna rekening mee


Dit doe ik ook! Alleen dan een 8 of hoger :9 Dan blijft er toch veel liggen.
Zo sla ik bij verjaardagen de taart over (tenzij het een lekkere zelfgebakken is) en pak ik liever een hartig hapje. Ik probeer wel met mezelf van tevoren afspraken te maken over hoeveel ik dan precies mag, zodat het niet uit de hand loopt. Zolang ik in de positieve flow zit, gaat dat heel prima.

Castilja, je hoeft je niet te wegen of je gewicht te delen. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt.

Hier lekker weekje gehad. 6 weken geleden had ik mezelf een aantal doelen gesteld (qua gewicht en sport) en vanmiddag ga ik het laatste doel proberen te halen. Ben echt blij dat het gelukt is en ga voor de volgende 6 weken ook weer doelen stellen. Die van de afgelopen periode:
- 63,5 kg (is nu 62,7)
- 5 km achter elkaar hardlopen (2x gelukt)
- 6a klimmen (2x gelukt)
- 4 km hardlopen in een tempo van 6.30> dit ga ik hopelijk vanmiddag doen

6 weken geleden liep ik maximaal 2,5 km achter elkaar hard en het tempo van 6.30 kon ik maximaal 1,5 km volhouden. Qua klimmen had ik op dat moment nog een lichte blessure. Gewicht weet ik niet precies, maar schat rond de 66,5. Leuk om dan toch de vooruitgang te zien in 6 weken.

Renske_W

Berichten: 13843
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:54

Wij koken nog wel veel met pakjes en zakjes, maar ik haal wel steeds vaker verse groente.
Miste het ook wel, en we hebben niet altijd evenveel tijd om te koken, dus dan zijn pakjes en zakjes wel makkelijker. :=
Maar ik probeer er wel steeds bewuster mee om te gaan, en dus inderdaad vaker gewoon verse groente te eten.

Sall

Berichten: 6712
Geregistreerd: 20-05-03

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 11:34

@lieke het kan idd ook een 8 zijn, ik vraag mij gewoon af: vind ik dit echt héeeeel erg lekker?

Leuk die doelstellingen, bepaal je die alleen of met iemand samen?
Succes met je rondje hardlopen straks! +:)+

Lieke het is idd een omschakeling en ik snap dat het meer tijd kost, het is al een goede stap om meer verse groenten te eten!

Ik ben op de weegschaal geweest voor de wekelijkse weegbeurt
-1,2 kg

Lang leve de buikpijn van de afgelopen dagen :+

Maar goed ik geniet maar even v het resultaat :D

_Cindy

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-06-05
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 12:55

Wat een goede tips, veel dank hiervoor en ook gewoon doen hebben jullie natuurlijk helemaal gelijk in.

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:18

Zo, ik ben ook weer een beetje boven water... Nog niet helemaal fit, maar er gaat weer redelijk normaal eten in... weet niet wat de stand van zaken qua gewicht nu is, zondag maar even wegen...

Newallure

Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:52

Pfff aan het bijkomen van een avondje amstellive :o bier en friet ..... weegmoment overgeslagen. Ga voor maandag ;)
Over geen pakjes en zakjes, heb een lekker recept gevonden zonder denk ik wat ik vanavond ga maken. Oosterse zalm uit de oven met rijst en roerbakgroente.

Dieuwke_
Berichten: 4543
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:53

Hier net zo Newallure, wel een fantastische avond gehad!

Newallure

Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 14:07

Dieuwke_ schreef:
Hier net zo Newallure, wel een fantastische avond gehad!


Ja was leuk *\o/*
Alleen we waren met de bus. Dat doe ik echt nooit meer.....wat kunnen zatte mensen vervelend zijn :(

Dieuwke_
Berichten: 4543
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 14:09

Wij ook, gelukkig wel grotendeels met ons eigen groep. Maar ik heb een schurft hekel aan busreizen, je doet onnodig lang over de reis.

Vanochtend het wegen ook maar even overgeslagen, morgen nog een etentje en maandag maar weer lekker terug in het gareel.

Change03

Berichten: 273
Geregistreerd: 09-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 14:40

https://www.zout-en-peper.nl/indische-a ... -hete-kip/

Dit is hete kip! Als je hem minder pittig wilt hebben moet je gewoonweg minder sambal toevoegen. Als je het graag wat zoetiger wilt hebben voeg je wat ketjap toe :j

Alles koop je gewoon in de supermarkt op de trassi na, dat krijg je gewoon bij de toko.

Geloof mij, een keer zo gemaakt en je wilt nooit meer wat anders!

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 15:10

Ik pak gewoon zo nu en dan wat lekkers, maar dan kleinere beetjes en minder vaak dan voorheen.
En voor de hartige snaaitrek pak ik 1-2 snack a jacks, heb 3 pakken (en smaken) in de kast liggen juist om te voorkomen dat ik naar de winkel ren voor een zak chips ofzo.
En als ik chips of chocolade haal dan haal ik een klein zakje/reepje; wel wat lekkers maar niet de verleiding van voorraad in huis. :)
Verder liggen er standaard wortels, fruit en komkommer in de koeling en ben ik een beetje aan het goochelen met de verhoudingen vd yoghurt/mayo/ketchup voor mijn tonijnsalade met komkommer, augurk, ei en feta.
Dat is nu 1-3-1 eetlepel, ik neig naar 3-1-1 eetlepel.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 15:22

Sall schreef:
Leuk die doelstellingen, bepaal je die alleen of met iemand samen?
Succes met je rondje hardlopen straks! +:)+

Ik bepaal ze zelf, maar check wel even bij mijn man of ze realistisch zijn (fysio en sportleraar), omdat ik nog wel eens te hard van stapel loop.

Rondje hardlopen is gelukt. *\o/* Alleen ik was zo bang dat ik te langzaam zou zijn, dus kwam uit op een gemiddeld tempo van 6.04 ipv 6.30 8-)

lor 1984, probeer anders eerst 2-1-1, dan proeven en dan kun je altijd nog bepalen of je die laatste lepel mayo of yoghurt doet. Soms moet je ook gewoon even wennen aan de nieuwe smaak.
Wij hebben bij een recept met knoflooksaus en elke keer gaat dat ietsjes minder mayo in. Zo blijft het toch lekker en wordt het langzaam iets gezonder.

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 15:25

Was idd van plan om dat gewoon uit te proberen en indien nodig beetje van het één of ander toe te voegen of een volgende keer weg te laten. :)

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 15:52

Het koken zonder pakjes en zakjes is echt een kwestie van wennen. Ik deed eerst ook niet anders, nu maak ik alles graag zelf :) soms wel omdat het makkelijk is via een pakje hoor, vooral de boemboe of nasi/bami kruiden.

Voor de macaroni had ik laatst zelf iets bedacht, smaakte net zoals het zakje, maar dan zonder zakje! :D
Ik durf alleen niet meer te zeggen wat ik er allemaak in heb gedaan :') kan het wel uitzoeken mocht er interesse zijn :)

Ik voel me op het moment heel sterk. Vanmorgen voor m'n schoonmoeder boodschappen gedaan, omdat ik daar nu ben. En ze wilde graag dat ik gebak mee zou nemen voor de visite vandaag en morgen. Dus eerst stond ik in de winkel met de gedacht: ik zoek iets met niet zoveel kcal (onmogelijk), vervolgens dacht ik: dan haal ik gebak wat ik zelf niet zo lekker vind (ook onmogelijk :') ) later bedacht ik nog dat ik ook 2 petit fourtjes mee kon nemen voor mezelf, maar die hadden ze niet bij de bakker. Dus toen maar niks meegenomen, en gewoon geen gebak genomen *\o/* vriend blij, kon hij een groter stuk nemen :')

san4nie
Berichten: 3563
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 17:47

Als ik meer tijd heb probeer ik ook wel eens zonder pakjes of zakjes te koken. Maar niet altijd zin en tijd voor.

Knap dat je het weerstaan hebt KellyAV!

Ik heb een rare dag qua eten. Vanochtend vroeg ontbijt gehad, ook al vroeg als lunch 2 ovenbroodjes en nu net zo’n trek dat ik het kleine restje van gisteren in de magnetron heb gestopt en opgegeten. Moest echt iets eten en vriend is niet thuis straks om te avondeten. Straks nog wat fruit en een broodje denk ik.

Ouwe

Berichten: 2531
Geregistreerd: 31-08-06

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 17:53

Nou, hier ook weegdag vandaag, vanmorgen gewogen, +100 gram -O-
Eerder zou ik nu dus het bijltje erbij neer gooien. Maar dat doe ik nu dus niet. Ik voel me al zoveel beter en energieker. Dat het doel van gewichtsverlies niet eens meer mijn belangrijkste doel is. Dus vrolijk verder en dan komen die kilo's vanzelf wel mee :))

DideH
Berichten: 6998
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 19:23

Ben je normaal gesproken gewend om op andere tijden te eten San? Dan zou het niet zo gek zijn dat je al zo vroeg honger hebt.

Thats the spirit Ouwe! You got this!

Oooh men, the saga continues... Mannen... je hebt er niets aan :n
Ik heb echt zin om een bak B&J naar binnen te gooien nu %)

san4nie
Berichten: 3563
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 19:48

Ja, normaal later, grotere lunch en vaak om een uur of 3/4 nog iets van fruit, cracker oid.
Baal ook met je mee dide. Maar dan omdat ik m’n tentamen niet heb gehaald. Heb ook zin in veel lekkers. Probeer het al de hele dag in te houden. Dus dat helpt ook niet.

Jij bent wel lekker bezig ouwe!

Anniekskie

Berichten: 2176
Geregistreerd: 25-09-02
Woonplaats: Ysselsteyn (lb)

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 19:52

Hier ook al een baaldag qua eten. Vanochtend gewogen en hoopte meer kwijt te zijn, maar heb spierpijn en zit midden in mijn cyclus wat bij mij ook altijd resulteert in vocht vasthouden. (en last van de hormonen)
Maar gaat tot nu toe nog goed. Hoop het vanavond ook vol te houden.
Morgen verjaardag en daarna zal het wel friet eten worden. Dus morgenvroeg maar even sporten en hopelijk nog lopen.

Change03

Berichten: 273
Geregistreerd: 09-12-19

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 19:57

Vandaag een intake gehad op de sportschool. Ik ben goed op weg maar doe gewoon heel veel dingen met goede bedoelingen niet goed. Ik drink nog steeds te weinig, kom niet aan mn minimale hoeveelheid kcal en krijg ook niet voldoende eiwitten binnen.

Weet een van jullie een echt lekkere eiwitshake?