Vitamine D 48

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 19:46


Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 19:49

Tanya schreef:
Vitamine D is niet geassocieerd met vermoeidheid, zie ook https://www.thuisarts.nl/vitamine-d
Je kunt ook gewoon zelf pillen nemen van de drogist, is wrs nog goedkoper


Kruidvaf. Huismerk :+ voor ditsoort supplemente nis goef genoeg enkost al zat.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-19 19:54

Pandora2 schreef:
Tanya schreef:
Vitamine D is niet geassocieerd met vermoeidheid, zie ook https://www.thuisarts.nl/vitamine-d
Je kunt ook gewoon zelf pillen nemen van de drogist, is wrs nog goedkoper


Tja...UZA denkt daar blijkbaar toch anders over ;)
https://www.uza.be/vitamine-d-houdt-botten-sterk

Dat is precies wat hier ook aangehaald wordt. Zoveel verschillende meningen omtrent deze vit.


Het is voor mij niet zo zeer echte vermoeidheid...
Lusteloosheid, spiervermoeidheid... Vooral die vreeeeeselijk slechte huid...

Pillen bij de drogist zijn niet goedkoper wanneer je ER al op is trouwens... :Y)

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-19 19:57

Pandora2 schreef:
Top dat je voet bij stuk gehouden hebt ! Goede antwoorden ook :D
Hopelijk doet het wat het moet doen.

Moska hier in belgie wordt dat bij de HA gedaan. Maar zoals al gezegd, zet dat met de dingen die
je opnoemt vaak weinig zoden aan de dijk.
Een internist is hiervoor misschien wel een betere oplossing. Of een endocrinoloog, maar of die over vit/min gaan betwijfel ik.


Ga met een hoofd dat twee keer zo dik is als normaal en hele vage klachten naar de SEH en je krijgt waarschijnlijk alle bloedtesten die je maar kan bedenken.
Ze hebben mij van A tot Z getest... :Y)
Maar geen woord van de huisarts over mijn vit. D toen... -O-

MarjanB

Berichten: 16441
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 20:11

Mijne was 24 vorig jaar... na een kuur d cura was ie boven de 100. Daarna weer snel 60. Nu kreeg ik weer vage spierpijn dus gister vit D calcium en b12 laten prikken.

Mijn Ha wil hem bij mij boven de 80 houden. Haal zelf vaak van die parels met olie in Duitsland. (Veeeeeel goedkoper)

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 20:26

Tanya schreef:
Vitamine D is niet geassocieerd met vermoeidheid, zie ook https://www.thuisarts.nl/vitamine-d
Je kunt ook gewoon zelf pillen nemen van de drogist, is wrs nog goedkoper



Is goedkoper maar wanneer ze niet in olie vorm zijn neem je bij een ernstig tekort lang niet genoeg op. En voor iedereen, fijn dat jullie eventueel geholpen zijn met de adviezen over D Cura 25000 maar wel even na een maand of drie gaan prikken. Dus zes weken slikken , eentje per week en dan zes weken wachten en prikken.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Vitamine D 48

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-19 22:44

Nou medicijnen krijgen ging hier ook weer zoals gebruikelijk :')

Gisteren waren ze niet op voorraad, vanochtend werd ik gebeld door de apotheek dat ik de verkeerde medicijnen had gehaald. Terwijl ik nog niets had gehaald :') Mijn ouders gaan naar een andere apotheek dus dat was ook niet het geval. :+

Maar Colecalciferol benferol gekregen, IE 5600, waarvan ik er een per dag mag nemen.
Eind van het jaar nog een keer prikken om te kijken of het verbeterd is... En een herhaalrecept erbij...

Toen ik gisteren heb gespiekt bij de apotheek op het recept dat ze had geprint meende ik dat er 800IE stond, dus ik vermoed dat de huisarts die dus nog in opleiding is, heeft overlegd...

Nouja, ik ga hopen dat het wat gaat helpen...

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 10:27

Janine1990 schreef:
Nou medicijnen krijgen ging hier ook weer zoals gebruikelijk :')

Gisteren waren ze niet op voorraad, vanochtend werd ik gebeld door de apotheek dat ik de verkeerde medicijnen had gehaald. Terwijl ik nog niets had gehaald :') Mijn ouders gaan naar een andere apotheek dus dat was ook niet het geval. :+

Maar Colecalciferol benferol gekregen, IE 5600, waarvan ik er een per dag mag nemen.
Eind van het jaar nog een keer prikken om te kijken of het verbeterd is... En een herhaalrecept erbij...

Toen ik gisteren heb gespiekt bij de apotheek op het recept dat ze had geprint meende ik dat er 800IE stond, dus ik vermoed dat de huisarts die dus nog in opleiding is, heeft overlegd...

Nouja, ik ga hopen dat het wat gaat helpen...


:')
Sneeuwbaleffect :+

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 15:54

Kleine update...

Vorige week weer controle geprikt.. Na 6 weken 5600ie per dag kom ik op 71... Waarde wilden ze maar met moeite doorgeven...

Geen zin in het gezeik van de huisarts, amper een week op maar 3000ie per dag en alweer minder fit en de acne komt weer opzetten. Ik ga zelf wel aanklooien met 6000ie (2 pilletjes).
En ik zal bestellen wat hier aangegeven werd.