Vitamine D 48

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Vitamine D 48

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-19 13:12

Ik plaats het hier even snel...

Ik heb geprikt op vitamine D en de waarde is 48, ze hanteren een onderwaarde van 50 en ik moet het maar met pilletjes van de drogist maar gaan oplossen???

Lees op internet hele andere waarden. Mag dit vanmiddag met een huisarts bespreken, wie heeft er tips voor mij?

Heb best redelijk wat klachten met name mijn huid, spieren en vermoeidheid, tel daarbij op dat ik regelmatig storing in mijn hoofd heb, depressief wil ik het niet noemen, maar wel onnodig neerslachtig.


Matheno
Berichten: 7930
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Buitengebied Urk

Re: Vitamine D 48

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 13:13

Hoe lang heb je deze klachten al?

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

tamary
Berichten: 29054
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 13:14

Combineer de vit. D met magnesium (die 2 hebben elkaar nodig) en zijn er meer waardes getest dan enkel vit. D?

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

chanicha
Berichten: 12090
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 13:17

Ik heb via de Ha de Colecalciferol Benferol, dat zijn zachte capsules voor 1x per week.
Hiervoor kreeg ik voor 1x per maand maar die zijn na ruim een week al uitgewerkt.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-19 13:20

Matheno schreef:
Hoe lang heb je deze klachten al?


Sinds mei ongeveer...

Ik gebruik sinds 2 maanden ongeveer D3 pilletjes met dit resultaat.

Ik heb verder alleen pfeiffer laten testen en dat is niet meer actief. (in februari geconstateerd)

Ik gebruik ook magnesium...

Matheno
Berichten: 7930
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Buitengebied Urk

Re: Vitamine D 48

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 13:25

Tja, ik denk dat het belangrijk is om na te gaan wat de oorzaak kan zijn.
Werk je bijvoorbeeld op kantoor en zit je te lang stil, staat de airco vaak aan? Krijg je genoeg beweging over de dag heen? Kom je genoeg buiten? Krijg je genoeg zonlicht?

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-19 13:36

Matheno schreef:
Tja, ik denk dat het belangrijk is om na te gaan wat de oorzaak kan zijn.
Werk je bijvoorbeeld op kantoor en zit je te lang stil, staat de airco vaak aan? Krijg je genoeg beweging over de dag heen? Kom je genoeg buiten? Krijg je genoeg zonlicht?


Kantoor, zeer slechte luchtbehandeling en te weinig zuurstof.

Ik kom niet veel buiten, maar helemaal in deze tijd is zonlicht zien onmogelijk voor mij.
Tevens voor een wit persoon redelijk getint.

Begin dit jaar pfeiffer gehad. Maar dit is een jaarlijks terugkerend iets intussen. Maar nu met extra problemen zeg maar.

Matheno
Berichten: 7930
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Buitengebied Urk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 13:49

Janine1990 schreef:
Matheno schreef:
Tja, ik denk dat het belangrijk is om na te gaan wat de oorzaak kan zijn.
Werk je bijvoorbeeld op kantoor en zit je te lang stil, staat de airco vaak aan? Krijg je genoeg beweging over de dag heen? Kom je genoeg buiten? Krijg je genoeg zonlicht?


Kantoor, zeer slechte luchtbehandeling en te weinig zuurstof.

Ik kom niet veel buiten, maar helemaal in deze tijd is zonlicht zien onmogelijk voor mij.
Tevens voor een wit persoon redelijk getint.

Begin dit jaar pfeiffer gehad. Maar dit is een jaarlijks terugkerend iets intussen. Maar nu met extra problemen zeg maar.


Ik werk ook op kantoor dus ik ken de struggle. Wat ik zelf gedaan heb om hier verandering in te brengen is:

Vind een collega die rookt en ga lekker mee naar buiten!
Telefoongesprekjes en vergaderingen kunnen prima tijdens een wandeling!

Op "vergaderdagen" ben ik soms meer buiten dan binnen.

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Majabeestje
Berichten: 3792
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 13:59

Olie capsules gaan slikken. Ik had hetzelfde, lagere waardes nog. Ook naar huis met het advies vitamine D te gaan slikken. Maar dan dus de olie capsules omdat die wel opgenomen worden en gewone tabletjes niet/nauwelijks.

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-19 13:59

Maar goed, in deze tijd van het jaar levert me dat geen hoger vitamine d gehalte op...

Dat gerook kan ik zelf totaal niet tegen, zie ik mezelf eerder zieker van worden dan beter...

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-19 13:59

Majabeestje schreef:
Olie capsules gaan slikken. Ik had hetzelfde, lagere waardes nog. Ook naar huis met het advies vitamine D te gaan slikken. Maar dan dus de olie capsules omdat die wel opgenomen worden en gewone tabletjes niet/nauwelijks.


Ik slik dus olie capsules...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 14:16

Janine1990 schreef:
Matheno schreef:
Hoe lang heb je deze klachten al?


Sinds mei ongeveer...

Ik gebruik sinds 2 maanden ongeveer D3 pilletjes met dit resultaat.


Dat je al 2 maanden D3 pilletjes slikt zegt toch niets?
A: je weet/schrijft niet wat je waardes hiervoor waren dus wie weet ben je al gewoon stijgende en kwam je van nog veel slechter
B: je schrijft niet welke dosis je slikt en de hoeveelheid D3 is belangrijk, niet dat je elke dag een pilletje slikt.
C: dit probleem is in de meeste gevallen inderdaad heel goed op te lossen met vitamine D-pilletjes van de drogist, dus over dat advies hoef je eigenlijk niet verbaasd te zijn.

Mijn eigen D-bloedwaarde was rond de 35 toen ik liet prikken. Na 3 a 4 maanden elke dag 2000-3000 IE (=50-75 microgram) vitamine D3 in oliecapsulevorm slikken (gewoon pilletjes van de drogist dus) zat mijn bloedwaarde op 120. Als ik die drie maanden lang 500 IE per dag had geslikt dan was ik natuurlijk nooit zo snel op dat niveau gekomen want dan gaat dat veel en veel trager. Ik zou dus gewoon eens uitzoeken wat je nu gebruikt en of dat veilig opgehoogd kan worden. Tot 3000 IE/dag is sowieso veilig (t/m 5000 wordt tegenwoordig al als veilig gezien), dus wie weet kun je het inderdaad gewoon zelf opkrikken.

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Vitamine D 48

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 14:20

Vraag je huisarts om een stootkuur vit d cura 25.000 en wil hij/zij dat niet dan geef ik je wel een adres waar je ze zelf kunt bestellen. Zelfde verhaal hier, waarde 20, na stootkuut 48 en dat vond ze genoeg, met veel moeite nog eentje gekregen en toen zelf maar besteld. Slik nu zodra de R in de maand is één capsule en houd het op 80 ong. 50 is de absolute ondergrens, ziekenhuizen hanteren vaak zelfs 80.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Air
Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 14:35

De waardes die ze hanteren zijn erg laag en de normale pilletjes ed. uit de drogist zit zo weinig in dat daar niets mee gebeurt.

Zoals xyzutu2 aangeeft mag je veel hoger gaan zitten. Ik gebruik zelf deze spray, 1 spray per dag:
https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... 3-60012895

Remember to always be yourself, unless you can be an unicorn, then just go with it...
    Mijn talent is typfouten maken.

Barb
Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Re: Vitamine D 48

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 14:45

is je vitamine B verder goed?

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

absque_dubio
Berichten: 7828
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 14:51

Ik zat ietsje hoger met mijn waarde, maar dezelfde klachten als jij hebt. De huisarts wou er eigenlijk niks mee doen.
Ik heb via Viata.be zelf vitamine D besteld. De D-Cure 25.000IE Capsules, 4 stuks, en deze 4 weken lang elke week 1 genomen. Daarnaast D-Cura tabletten 3000 besteld, en deze om de dag erbij genomen. Na die 4 weken ben ik de 3000 bijna dagelijks gaan slikken (sla af en toe een dagje over).
Na 1,5 maand voel ik me een heel stuk beter. Echt, had ik dit maar jaren eerder geweten.. Elk winter was zo'n gevecht met mezelf!
Dus ik zou ook eens goed kijken met welke hoeveelheden je slikt en daar eens mee experimenteren. Ik las in het topic op bokt dat je aardige hoge 'stootkuren' nodig hebt op het begin om de boel eerst weer glad te trekken.

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-19 14:54

Barb schreef:
is je vitamine B verder goed?


Wilden ze niet prikken, vonden ze niet nodig...

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Vitamine D 48

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 14:58

Gewoon voor een stootkuur vragen en zo niet heft in eigen handen nemen en zoals absque_dubio zegt, bestellen bij Viata , daar heb ik ze ook besteld, en neem er hier een keer per week eentje van. B hoeft niet laag te zijn icm D tekort, mijn B was 450 dus hoog genoeg. Vind het wel belachelijk dat ze niet op alle vitamines en mineralen geprikt hebben, bloedonderzoek moet je tegenwoordig toch zelf betalen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-19 14:59

bigone schreef:
Gewoon voor een stootkuur vragen en zo niet heft in eigen handen nemen en zoals absque_dubio zegt, bestellen bij Viata , daar heb ik ze ook besteld, en neem er hier een keer per week eentje van. B hoeft niet laag te zijn icm D tekort, mijn B was 450 dus hoog genoeg. Vind het wel belachelijk dat ze niet op alle vitamines en mineralen geprikt hebben, bloedonderzoek moet je tegenwoordig toch zelf betalen.



Mijn ER was al op na een bezoekje seh vanwege pfeiffer in combi met antibiotica

absque_dubio
Berichten: 7828
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 15:03

bigone, had inderdaad jouw verhalen/ervaringen ook gelezen. Mede daarom toch eigenwijs zelf besteld. En daar ben ik enorm blij mee!

Mijn broer en broertje hebben precies dezelfde klachten, mijn broer kreeg wel een vitamine D kuur via de dokter. Broertje en ik niet. En bij ons alle3 geen vitamine B geprikt, raar maar waar.
Waren de vitamine D pillen niet gaan werken, dan was ik terug gegaan naar de dokter om alsnog vitamine B te prikken. Gelukkig gaat het nu goed. (Al blijf ik wel een stuk minder energie hebben in de winter, maar ik kan nu tenminste weer 5 dagen 8uur per dag werken. Dat was 1,5 maand terug onmogelijk. 5 halve dagen had ik al veel moeite mee..)

Janine1990, welke dosering hebben de pillen die je nu hebt? Daar ben ik wel benieuwd naar..

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 15:06

Wat fijn dat het geholpen heeft!! Pillen sloegen bij mij totaal niet aan. Vroeger kwam dit lang niet zo vaak voor want kan me nog herinneren dat we op zaterdag altijd een lepel levertraan (met smaaakje) kregen.
Maar zou wel een keer je Vit D laten prikken binnenkort, want te hoog is ook niet goed.

absque_dubio zou eens vragen of er toevallig een afwijking bij jullie alle drie voor komt omdat echt jonge mensen hier vaak geen last van hebben en drie in één gezin?? Misschien nemen jullie wel geen D genoeg op uit voedsel en zon. Ben je ouder dan 50 is bijslikken altijd een goed idee, ik heb zelfs mijn man aan de capsules. En die slikt eigenlijk nooit wat maar had ook wat klachten.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 20-11-19 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 15:07

Die D-Cure capsules zijn idd te proberen.

Alleen heb je ook mensen waar al die capsules niet zo veel uithalen. Met name ikzelf :+
Waarde was 3 jaar geleden 20. Begonnen met 1 x D-Cure om de 2 weken voor een paar maanden.
Weer laten testen en toen zat ik op 50 en nog wadde.
Toen begonnen met elke week zo'n capsule van 25.000IE.
Recentste meting een dikke maand geleden...48 :7
Schiet dus niks op eigenlijk :+

Vit B12 heb ik in overschot. Vit B6 zit ik aan meer dan het dubbele van de max grens.

Dus tja...wie het weet mag het zeggen :P

Waarmee ik dus maar wil aangeven dat er blijkbaar mensen zijn waarbij dit niet echt het gewenste resultaat heeft. Misschien is dat bij jou ook het geval.

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Vitamine D 48

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 15:10

Je bent toch van 20 naar 50 gegaan dus wel degelijk invloed alleen nog niet voldoende.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 10326
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 15:12

Probeer tussen de middag als t droog is even naar buiten te gaan :j

Vitamine D zit ook in daglicht

Witches, witches
Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 15:13

bigone schreef:
Je bent toch van 20 naar 50 gegaan dus wel degelijk invloed alleen nog niet voldoende.


Maar met een hogere dosis kom ik lager uit :P
En ben al 3 jaar aan 't slikken...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cinniz123, Frummel01, germie, IMAY1990, Karma_k, LV19952, m9ara, Pinacolada, Vajramani en 71 bezoekers