Ervaringen Ehlers Danlos

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 17:34

Annick75, ahaaa jij bent zo hier belandt.
Bijzonder maar wel heel fijn dat je zoveel steun ervaren hebt.

Deze woeste tornado heeft zich voor haar verwerking op haar spalken gebotviert vandaag.
We krijgen minpunten van de reva want de ene is langer dan de andere en hij heeft de andere ietsje anders gemaakt.
I.v.m een drukgevoelig puntje heeft hij dat uitgesneden.
Maar bye bye nog zomaar 3 maanden wachten minimaal en ze zitten perfect.
Tensogrip eronder zit echt lekker, lekker warm maar niet zweterig.
Het blauwe is pen, dat slijt er vanzelf af dat had die andere eerst ook.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Ervaringen Ehlers Danlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-20 18:08

Netjes!!!

Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Ervaringen Ehlers Danlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 18:48

Ach, dat verschil in lengte zie je toch niet als je slaapt :+ . Ziet er in elk geval netjes uit en als het voor jou zo comfortabel is en het doet wat het moet doen, dan is het een prima oplossing.

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 05:28

We vonden het verschil in lengte ook geen issue, wie weet zit het nog wel fijner ook weet jij veel.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-20 11:17

Morning!
Iedereen beetje fatsoenlijke nachten gehad? Ik heb écht last van mn arm door die schouder, straalt door tot aan mn elleboog. Sowieso doen polsen en handen echt zeer laatste dagen, gisteren ook de elleboog van mn andere arm. En gisteren ook weer wat bekkenpijn helaas...
Maar we maken er maar het beste van he...

Evelien__

Berichten: 1574
Geregistreerd: 28-04-10
Woonplaats: België

Re: Ervaringen Ehlers Danlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 12:32

Ik heb geen halfuur geslapen. M'n heup rechts subluxeert meer dan normaal nu, volgende week dokter bellen. Ben zo misselijk als iets, honden blaffen alle 5 stappen naar iets dat ze zien. Heb het dan maar opgegeven en stond om 5u al te stofzuigen...

Ook weer costeochondritis heb ik de indruk :(
Nek en schouders zijn 1 blok, dus dat schiet ook niet op, maar voor de rest het weekend goed ingezet!

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Ervaringen Ehlers Danlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-20 17:08

Oh wat balen zeg!
Ik net toch maar een rustig rondje sportschool gedaan, had geen rust in mn kop...
Nu even ontspannen in bad en dan 18.30 etentje, kijk er naar uit en tegenop tegelijk

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 22:07

Zo ik kom uit mijn grot. :Y)
Joanne, durf je zelf te masseren?
Ik heb een boek over triggerpointtherapie en ik heb door oefenen zelf veel geleerd.
Als je een fijne fysio hebt zou hij ook met briefjes aan kunnen geven wat jou zwakke punten zijn.
Van de week had ik door mijn val plots best enorm zenuwpijn in mijn arm.

Doordat ik in loop der jaren veel zelf heb geleerd kon ik de pijn zeker halveren, om 2 uur s’nachts.
Uitstraling in mijn ellebogen enzo heb ik standaard als ik mijn fysio niet goed bijhoudt.
Mijn tip: bestel dat boek, en als je met een klacht naar je fysio gaat vraag je of hij/zij je aan wil wijzen wat hij losgemaakt heeft.
Van die smalle papiertjes mee met plakstukje, notitieblok en pen en kijk of ze je beetje bij beetje dingetjes willen leren. :)
Ik ben wat doorgeschoten en kan nu alles zelf, inclusief dry needlen, maar alles wat je zelf kan is toch fijn?

Evelien, wat klote van je heup.
Er is denk ik ook weinig aan te doen toch?
Toen ik voor een narcose vroeg of tapen kon zeiden ze dat dat echt amper of geen effect heeft.
Wat bij mij wel geholpen heeft, mijn heupen weken dus met schoenen passen is lopen in water van 1,20 diep.
Mijn heup ging richting subluxatie in bed of lag in sublux en ik heb dat wonderlijk genoeg volledig weg kunnen trainen.
En ik liep dus dagelijks bij mijn pony al maar dat deed hem de truc dus niet.
Mijn heupen hadden echt aquatraining nodig, stop ik schieten ook mijn knieën zo weer vast.
Maar ik heb dus constant bekkenpijn en mijn heupkoppen hangen in mijn banden, en dan heb ik enkel HMS.
Nu heb ik nog wel bekkenpijn maar vele malen minder en mijn heupen zijn niet meer zo wiebelig.

Qua spalk, de nieuwe heb ik toch aangepast.
Ik had last van het langere, denk dat hij 2-3 cm langer was en dat drukte net rot op spieren.
En op spieren die me s’avonds zeer doen op die plek, dus ik heb dat ding verbouwd.

Bij de fysio al afgesproken dat inkorten qua functie van de spalk kon maar gewoon eens proberen, who knows.
Aanpassen kan altijd nog was het idee.
Nou uiteindelijk fors ingekort en ik vond hem ook niet lekker zitten na mijn polsgewricht.
Hand, duim en polsgewricht zat perfect.
Dus ingekort eerst, toen besloten dat ik de onderste helft van de spalk gewoon opnieuw ging passen om mijn arm.
Dus hup lef bij elkaar, deel tot pudding terug en zo gepast dat ik het comfortabel vond.
Afgewerkt weer en ready!

Afbeelding

Afbeelding

Bizarre is dat ik met mijn medicijnwekker voor mijn basko braces altijd afdeed.
Daarna slaap ik verder namelijk, en met de basko’s kon ik dan niet meer slapen.
Nu slaap ik zo verder met deze spalken.
Echt ik hoef echt geen andere nachtspalken meer zelfs al mag het van de arts!
Enige is, echt tensogrip is heilig haha.

Nu ga ik echt de verzekering niet pesten met dure spalken terwijl deze zo €50 per stuk zijn en enkel een sessie fysio gekost hebben.
Ja natuurlijk hebben ze meer gekost om af te werken maar ik kom waarschijnlijk niet in aanmerking voor harde nachtspalken.
In elk geval niet voor links, en ik wil gewoon geen confectiespalken meer.

Mijn linkerduim is echt blij met het spalken.
Links is mijn goede hand, rechts slechter.
Met de kunststof spalk was ineens links slechter, de basko gaf dus niet genoeg steun.

Nu is rechts gewoon weer minder, as usual en mijn linkerduim doet met wakker worden veel minder zeer.
Het krijgt duidelijk nu rust, en echt ik had voor die hand nooit een maatwerk spalk gekregen hoor.
Keurt de verzekering geheid af.
Dus ik ben wel happy!
Vanmiddag op bed gelegen, ook geslapen en het eerste wat ik deed was die spalken om.
Dat zegt genoeg, dan zitten ze dus lekker!

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Ervaringen Ehlers Danlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-20 00:45

Ik ga er zeker naar kijken, ik heb mn tenniselleboog ook zelf gemasseerd toen
Net thuis van etentje, erg gezellig, ook zwaar maar ben blij dat ik gegaan ben

Wat een lef om zo aan je spaak te sleutelen, maar zo fijn dat het ook echt naar je zin is!
Als mijn pijn zo blijft, wil ik ook eens gaan overleggen voor 'iets'

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 12:45

Qua lef, dit spul kan je eindeloos opnieuw verwarmen.
Ik heb het lastige stuk gewoon gelaten en eigenlijk alleen een ‘recht’ stuk wat verder al af was opnieuw verhit.
Stel dat het me niet gelukt was, had ik de fysio gebeld en had hij alles kunnen herstellen.
Toen ik aangaf bang te zijn het te verpesten bij evt zelf aanpassen was het echt zo van:
Nou en dan gebeurt dat, dan fixen we dat toch gewoon weer?
Hij moedigt mij wel aan tot zelf leren en dat vind ik juist leuk!
Wel spannend hoor vind ik het, maar hem boeit het niks al verpruts ik dat hele ding. :=
Bij de eerste zat mijn duim niet goed, drukte wat of nouja lekker zat het gewoon niet.
Heb ik dat duimstuk opnieuw verhit tot het wel lekker zat, maar dat vond ik wel eng.
De handpositie verpest je zo snel, maar gelukkig is de fysio relaxed en mag ik op mijn bek gaan. _O-


Wat wel scheelt is dat ik mijn armen goed ken qua vocht vasthouden, gevoelige spieren etc.
Ik heb ook goed meegekeken bij de fysio waar hij ruimte liet bij mij.
De positie van mijn hand en arm hoefde ik niet te bepalen, dat stond al goed.
Dus ja het was letterlijk hand in de spalk schuiven, automatisch dus goed in positie zitten en vouwen om mijn arm.

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 21:26

Maar even zonder gekheid.
Hebben jullie nou geen last van scheef zittende wervels door de hypermobiliteit?
Ik lijk echt wereldvreemd en ik loop zo vaak tegen muren op.
Ze snappen echt niet dat dat acute herniapijn kan geven die ook zo weer weg kan zijn.
Mijn huisarts snapt het inmiddels een soort van maar dat heeft ook tig jaar geduurd.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Ervaringen Ehlers Danlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-20 21:32

Niet dat ik weet... maar als ik naar de bekken therapeut ga trekt ze wel altijd aan mn benen en kraakt ze mn rug nek, heel goed Zit het allemaal niet, dat moet ik wel toegeven...

Morgen weer lekker wat naalden voor mn schouder en ga dan even overleggen over die triggerpoints
Vorige week prikte ze voornamelijk achter aan, waar ik zelf moeilijk bij kan, maar misschien kan ik wel wat doen als ik die uitstraling naar mn elleboog heb

Anoniem

Re: Ervaringen Ehlers Danlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 21:44

Mijn wervels en ribben zijn continu in beweging. Die acute pijnen zijn het naarste, vaak is er dan iets gesubluxeerd %)

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 22:23

Ok dan ben ik dus niet meer eenzaam bij deze.
Bij mij ook continu eigenlijk en die acute met beknelde zenuwen zijn kílling.
Mijn fysio zegt dat dat met die ribgewrichtjes die vast zitten met gemak door fentanyl heen gaat.
Dan bewegen alle ribben constant met ademen en blijft die ene dus hangen oid.
En dat kan dus enorm veel pijn geven die slecht te bestrijden is.
Na losschieten voelt dat bij mij ook gewoon als vet gekneusd, zeker 2 weken.
Mijn wervels blijven ook gewoon niet staan na corrigeren.
Daarom manipuleren we ook niet, maar nee ik flikker van de trap met een keihard manipulerende draai in mijn rug.
Shít, nou echt dat gaat nog wel even duren hoor voordat ik dat weer stabiel getraind heb zover dat al kan bij mij.
Ik ben echt blij te lezen dat er hier meer zijn, ik vind het moeilijk dat niemand snapt wat er in mijn rug gebeurt.
Dat er hier mensen zijn die het herkennen geeft een soort rust, zo van zie je wel ik ben niet vreemd en er zijn er meer!

Ik ga morgen wel een manueel bellen die ooit mijn bovenrug een keer geniaal gekraakt heeft.
Echt zó zachtjes maar zo effectief, ik denk dat ik een keer naar hem toe moet.
Eerst even mijn fysio vragen wat hij vind en dan bellen of die manueel daar überhaupt nog werkt.
Ik ben er eind 2018 geweest dus dat is even geleden, maar ik wil graag hem weer.

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 23:38

Wat nu ook gewoon vreselijk k*t is, is dat ik nu zo ver hersteld ben dat de gewrichtjes waarmee de ribben vast zitten niet goed zitten.
Echt alles lijkt sh*tk*tKl*te te zitten.

Ze zitten vast en komen langzaam stuk voor stuk los, bovenrug zit muurvast en het voelt of het bijna los gaat komen.
Maar het komt dus niet los.
Echt als van gekkigheid rondjes rennen hielp deed ik het.

En dan zit er een los, en dan kan het morgenochtend zo weer vast zitten.
En bedenk je dan dat ik dus al 10+ jaar hier mee loop en hoor dat er eeecht niks mis met me is.
Nee daarom heb ik nu 9 spalken, niks mis mee!
Vorig jaar pas erkende een arts het, de fysio’s waren er allang achter maar die geloofden ze natuurlijk niet.

Gevolg is een hoop gezeur als je eens medicijnen nodig hebt of pijn hebt.
Pas sinds de revalidatiearts is het kwartje gevallen dat er echt wat is, en dan nog heb ik sores aan mijn hoofd die niet zouden moeten.
In februari ontmoet ik mijn nieuwe reva arts en ik hoop dat zij mijn topper wordt die me helpen kan.
Vooral met de rompslomp, want mij geloven ze standaard gewoon niet.
En dan achteraf slappe ja maar smoezen omdat altijd alles uiteindelijk bevestigd wordt.
Ik ben nogal rebels vanavond, als ze toch gaan onderzoeken en het is niet te prijzig laat ze dan eds ook maar uitsluiten.

Evelien__

Berichten: 1574
Geregistreerd: 28-04-10
Woonplaats: België

Re: Ervaringen Ehlers Danlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 10:14

Moonfish, klopt. Aan heupen is bitter weinig te doen. Heb een soort figuurcorrigend-broekje waarin m'n heupen echt in de kommen gedrukt worden, bv voor lange wandelingen, en dat helpt wel. Maar ik wil het mezelf niet gewoon maken.
Verder herken ik het knieën op slot enorm! Ik heb het erg vaak met m'n ellebogen als ik iets wil oppakken bijvoorbeeld. En m'n schouders is het ergste. Die hangen 50% van de tijd gewoon uit de kom te zweven... zeker als ik iets zwaars moet dragen, dat in combinatie met die ellebogen, helemaal feest uiteraard... :(

Anoniem

Re: Ervaringen Ehlers Danlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 11:01

Ik heb mijn buikspieren laten vastzetten, dat scheelt heel veel in mijn onderrug in ieder geval. Ben er erg blij mee!

Fitnessen is voor mij helaas niet mogelijk om alles sterk te houden, continu blessures. Ik doe nu klassiek ballet voor mijn core en dat gaat goed. Ik let goed op: spagaat etc doe ik niet mee en daar wordt ook rekening mee gehouden bij uitvoeringen. En voor heupen en core doe ik ook nog aan skieen en mijn man zei van de week "waarom ga je ook niet paardrijden"

Dat vond ik nou ook een best goed idee. Alles voor mn core!

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Ervaringen Ehlers Danlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-20 11:40

Paardrijden doe ik idd ook nog steeds, loop dan wel vaak tegen mn scheefheid aan, maar kan gelukkig nog rijden
Kwa fitness merk ik echt dat ik sterker ben geworden, en zo lang dat (goed) gaat wil ik daarmee doorgaan

MyWishMax

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 11:59

Ik kan absoluut niet skieen vanwege heupen en knieen. De rest heb ik niet meer gevraagd, maar was wel meer. Mijn wervels blijven ook niet braaf op de plek zitten hoor, mijn ribben ook niet. :') Ik 'fitness' alleen maar onder begeleiding van fysio met aangepaste oefeningen. Een hoop dingen mag ik absoluut niet, maar we zijn met core bezig, heupen en schouders. Juist vanwege die begeleiding geen extreme blessures meer, terwijl ik dat bij andere fysio's wel continu had (maar dat was niet mogelijk dachten ze) Paardrijden zeiden alle vorige therapeuten en artsen dat ik er maar mee moest stoppen, maar huidige rijdt zelf paard en helpt juist met aanpassingen zodat het wel kan. Hoewel ik niet meer op andere paarden kan stappen en alleen mijn eigen zadel kan gebruiken. Het is ook meer onderhoud van spieren en er blijven wel dagen bij dat het niet kan of dat ik daarna dagen last heb, maar zolang ik op eigen paard, met eigen zadel en beugels rijd gaat het goed. Helaas is die al een tijd geblesseerd...

Ik durf ondertussen niet eens meer te tellen := Bekkeninstabiliteit, eigenwijze ribben en wervels, SI gewricht wat soms staakt, ontstekingen in pezen in mijn handen, twee schouders die niet in de kommen hangen. En dan al vanaf mijn 6e bij fysio's lopen en vanaf 18e in ziekenhuizen, maar nooit naar totaalbeeld gekeken. Het team dat ik nu heb is nog niet ideaal, moet nog wat nieuwe mensen vinden, maar ik word nu iig door fysio serieus genomen en krijg ineens duidelijkheid waarom ik van sommige dingen meer last heb of sommige dingen niet kan. Bij huidige mag ik aangeven als iets niet gaat, maar dat is ook mijn moeilijke punt. Dat zullen jullie vast herkennen? Sommige dingen kan ik op dat moment wel, maar daarna extreem veel klachten. Dat betekent bij huidige dus dat die oefeningen niet meer gebruikt wordt. Maar zo stom, die schouders zijn al vanaf klein kind een probleem, maar nooit heeft er iemand gekeken hoe ze in 'rust' hingen, tot de fysio bij revalidatie ging kijken...

Ik ken dat op slot schieten ook, vooral in de auto. Dan kan ik bijvoorbeeld mijn rechter elleboog niet meer bewegen tot er wat kraakt. Dat doen heupen en SI ook, maar ook sommige wervels.

Hier heel stom geweest. Op de een of andere manier als ik de huisarts nodig heb, is ze op vakantie... Ik wilde herhaalrecept aanvragen, dat doe ik tegenwoordig via de site, want daar staan de medicijnen gewoon tussen en kan je aanklikken. Dat kon niet want de site doet het blijkbaar niet als ze op vakantie zijn. Dan moet je de vervangende huisarts bellen, maar dat is met medicijnen wel eens een gedoe. Mijn geheugen is niet zo best, ik dacht namelijk dat ik nog 1 pleister had, dus dan zou ik al nieuwe hebben voordat ik de laatste moest gebruiken. Gebeld, tijdje in de wacht gehangen, dus opgehangen en later terug gebeld, maar toen waren ze niet meer bereikbaar. Oke, geen probleem, zou ik het vandaag wel aanvragen, wel wat kort dag, maar goed. Ben ik die pleister die ik op had kwijt geraakt zaterdag op zondag nacht en die plakt dus niet meer. Voel me dus nogal belabberd, ik ben nogal gevoelig voor de schommelingen. Zit nu te wachten op de bevestiging van de huisarts en dan meteen de apotheek bellen. Vroeger was het voor 11 uur aangevraagd, dezelfde dag na 4 uur ophalen, maar sinds kort is dat aangepast en krijg je een mail van de apotheek wanneer het klaar ligt. Dat kan dus ook rustig 2 dagen duren.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-20 13:33

Nou, die was heftig... beide kanten nek, schouders, bovenarmen en ellebogen geneedled
Ze heeft wel een aantal triggerpoints aangewezen, vooral die van de ellebogen vind ik fijn. Basis schedel maa ruggengraat mag ik ook masseren zelf

MWM, ik hoop dat je op tijd weer medicijnen hebt! Hier kan dat soms ook zo lang duren bij de apotheek

We hadden het ook even over je grenzen aanvoelen, ja dat gaat niet nee. Ik weet mn grenzen bij het sporten wel, maar we willen ook wel progressie maken en ja soms komt dat er dan de dag erna uit...
Spieren die ik nu had waren wel mooi ontwikkeld verder, maar doen verder dus even teveel dr best :+

Anoniem

Re: Ervaringen Ehlers Danlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 13:35

Je eigen grenzen respecteren is heel erg belangrijk. Ik heb bij revalidatie geleerd dat ik echt niet over mijn grenzen heen mag gaan, ook niet als het gaat om progressie. Behoud is beter dan progressie heb ik geleerd in mijn revalidatietraject.

Soms kies ik bewust om over de grens te gaan, ook geleerd bij reva, dat mag. Maar dan moet je wel echt iets hebben wat het waard is geweest. Zoals een avond springen bij Rammstein: was het zeker waard, geweldige ervaring maar wel een week lang misere erna.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-20 13:58

Die grenzen is een dingetje nog... voor mij althans :')
En progressie niet zozeer in toevoegen gewicht, maar wel sterker worden in het algemeen. Dus core aangespannen houden tijdens oefeningen, stabiliteit oefeningen langer volhouden, schouder sterker maken zodat ie niet zo vaak opspeelt
Bij mij is er ook gewoon nog geen 100% acceptatie, ik hoop voor mijn eigen rust dat ik 13 maart (of in de daaropvolgende tijd) er een diagnose volgt en het dan 'echt' is voor me.
Heb natuurlijk niet voor jan dokus nu last van een burnout, dat komt ergens karakter technisch ook vandaan

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 14:13

MWM, ik plak zelf pijnpleisters vast met tegaderm infuuspleisters.
Dus pleister erop en ruim tegaderm eroverheen, bij mij blijven ze anders niet zitten.
Tegaderm heb je in meer vormen hoor maar ik heb een doos infuuspleisters dus knip daar stukken af.

Evelien, ik snap dat je daar niet aan wil wennen.
Kan ook niet dan ga je enkel achteruit.
Soms voor een dagje weg vind ik het wel verstandig, zou ik ook zeker doen.

Ik heb net de fysio gesproken, beiden.
Die ribben besproken en beiden zeggen niet aan manipuleren, enkel voorzichtig wat oprekken.
En fysio fysio fysio, elke dag.
Ik moet rekenen op drie maanden hersteltijd en liever pijnstillers dan wrikken.
Ofwel voorlopig nog oxycodon indien nodig en mijn lichaam moet zelf weer de balans terug gaan vinden.
Huisarts wil dat uiteraard niet dat weet ik nu al.
Maar het verschil is de huisarts wil me van de pillen af hebben, de fysio kijkt naar hoe ik het beste herstel met mijn problematiek.
Hij zegt ook ja normaal zou het moeten zijn dat je het niet meer nodig hebt, maar jij bent niet normaal.
Wat betreft blijven hangen aan opiaten zei ik ook dat probleem komt niet van de opiaten.
Dat komt doordat mensen enkel pillen slikken, 1 a 2x naar de fysio gaan en verder passief wachten tot er wat gebeurt.
Ja dan kom je er inderdaad niet van af, nou dat was hij volledig met me eens.
Ik heb dagelijks uitgebreid fysio nog steeds en ga elke dag vooruit.
Dus ik kom er wel maar het kost tijd.

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 23:43

Overigens aankomende week naar de revalidatiearts, een nieuwe die ik nog niet ken.
Ik hoop dat ik daar wat aan heb en iedereen is netjes op de hoogte.
Het gaat vandaag dus echt heel goed, ik en fysio zijn echt tevreden over de vooruitgang.
En gezien waar ik vandaan kom, ben ik al heel erg blij!
Als je af komt van de hele dag stijf onder de pillen en nu voor een slecht moment iets extra moet nemen, ben je al op de goede weg.
Dus heeeeel blij al met al, al vind ik 3 maanden euhhh best lang..
Gelukkig heb ik een fijne internist, hij is van alles op de hoogte en ook van deze misere.

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 18:29

Vorig jaar liep ik een collecte en blesseerde ik me genadeloos.
Nu heb ik een bus gekregen met ideal betaling mogelijk. _/-\o_ :Y)
Halleluja, daar ga ik gebruik van maken. :D