Na 7 maanden nog een blauwe plek, hoe verminderen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neon

Berichten: 4925
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Na 7 maanden nog een blauwe plek, hoe verminderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 09:32

Dossier niet afsluiten... heb je een letselschade advocaat?

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 09:42

Heb je al Hirudoïd zalf / gel geprobeerd ?
Wondermiddel tegen bloeduitstortingen. :)
Geen idee of het na 7 maand ook zo snel werkt, maar het proberen waard, toch ?

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 09:48

Neon schreef:
Dossier niet afsluiten... heb je een letselschade advocaat?

Dit! En zo niet, gelijk inschakelen. De tegenpartij betaalt want die is schuldig. De advocaat kan ke helpen een oplossing te vinden als de tegenpartij pusht om het dossier te sluiten. En kan ook nog helpen je letselschade-uitkering te verhogen gezien het leed en de last die je nu nog ondervindt.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 09:51

Arnica tabletjes slikken.

Tieneke

Berichten: 21674
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 10:08

gabyfedde schreef:
Jaren geleden een klap van een paard op mijn bovenbeen gekregen (deed hekje dicht van de Z-ring op concours Almelo, iemand reed te dicht langs mij en paard haalde uit, amazone riep sorry en reed door, ik herkende door de schrik niet meer wie het geweest was). Halve bovenbeen was alles tussen zwart, blauw, paars en geel in en dat heeft ook enorm lang geduurd voordat het niet meer zichtbaar was. Spier is nog jaren gevoelig geweest voor druk van buitenaf.


Hier hetzelfde gehad, trap van een paard op mijn dijbeen. Gelukkig net niet op mijn knie. Ik denk dat ik die plek toch anderhalf jaar ben blijven zien. Is ook een lange tijd net iets donkerder gebleven dan de normale kleur van mijn huid. Dus het duurde lang, maar het ging wel weg.

En die tip van Pandora2 is ook goed, Hirudoïd is een goede zalf voor hematomen.

Esther_r20

Berichten: 2413
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Na 7 maanden nog een blauwe plek, hoe verminderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-19 10:16

Ik heb inderdaad een letselschade advocaat in "dienst".
Zij helpen echt super met die hele papierwinkel. Tot nu toe alles netjes geregeld en uitbetaald.

Gezien de huisarts heeft aangegeven de plek niet te kunnen behandelen Dacht het letselschade bureau dat het blijvend is en het dossier gesloten kan worden.
Ik wil zelf echter nog wat andere opties probeer te benaderen. Letselschade bureau staat hier positief in dus zodoende de vraag hoe nu verder.

Arnica heb ik al genomen , maar de verkleuring staat nu zo'n 2/3 maanden stil.... Dus had niet het idee dat dat wat deed.
Hirudoïd zalf / gel ga ik uitproberen

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Na 7 maanden nog een blauwe plek, hoe verminderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 10:27

Ik zou toch om een verwijsbrief naar de dermatoloog vragen, wie weet zien die nog mogelijkheden?

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 10:48

Als fysio geholpen heeft, misschien nog even wat langer mee doorgaan? Zelf een keer na een val op mijn arm ook heel lang fysio nodig gehad om de onderliggende spier weer goed te krijgen.

En ook nog een keer een aanvaring gehad met een omheining van ijzerdraad. Bleef achter de trekker hangen terwijl mijn man langs mij reed. Op het moment dat ik het zag schoot de draad met zo'n snelheid los dat ie weerkaatsten op mijn been en ik direct neerviel. Heeft 3 jaar geduurd voor de 2 blauwe strepen weg waren maar onderhuids kun je nog steeds 1 streep voelen.

Heftig zeg, hopenlijk ben je snel genezen.
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 09-11-19 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

CarinaR

Berichten: 11948
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 10:49

Ik heb ook maanden met een blauwe plek rondgelopen nadat ik me hard gestoten had.
Kan me zo voorstellen dat het met jouw 'verwonding' nog langer gaat duren. Vervelend, zeker omdat t zo groot is.

kevinsky

Berichten: 1979
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Re: Na 7 maanden nog een blauwe plek, hoe verminderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 11:03

Ik heb ondertussen al bijna 3 jaar een 'blauwplek' op mijn onderbeen. Is kreeg ik na het breken er van, been daarna super blauw/zwart en nu nog steeds een plek van 10 bij 4cm op mijn onderbeen.. Ik zelf dat dat 't ondertussen wel zou blijven. En eigenlijk geen idee wat je er aan zou moeten/kunnen doen.

BigOne
Berichten: 38211
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Na 7 maanden nog een blauwe plek, hoe verminderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 11:12

Dermatoloog opzoeken, die kan als enige hier het juiste antwoord op geven.

CarinaR

Berichten: 11948
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 11:21

kevinsky schreef:
Ik heb ondertussen al bijna 3 jaar een 'blauwplek' op mijn onderbeen. Is kreeg ik na het breken er van, been daarna super blauw/zwart en nu nog steeds een plek van 10 bij 4cm op mijn onderbeen.. Ik zelf dat dat 't ondertussen wel zou blijven. En eigenlijk geen idee wat je er aan zou moeten/kunnen doen.


Dat heeft mijn vriend ook bij zn enkel. Doorbloeding is bij hem niet goed bij dat stuk zeggen ze

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Na 7 maanden nog een blauwe plek, hoe verminderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 11:31

Heb ooit na een humerus kop breuk een heamatoom gehad die mijn halve arm besloeg.
Heeft een jaar geduurd voor ie helemaal weg was.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 18:42

Ultrasoon! Dat trilt de massa losser, waardoor het makkelijker door het bloed wordt opgenomen. Bij een groot hematoom kan je wel redelijk wat beurten gebruiken, ik zou van de jaarwisseling gebruik maken om extra beurten te krijgen bij de fysio.
Ik heb er al een zeer blauwe enkel van een oud nonnetje weer normaal mee gekregen, duurde zo'n 2,5 maand toen. Het prikkelt wat, maar niet pijnlijk.

janouk
Blogger

Berichten: 17865
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Na 7 maanden nog een blauwe plek, hoe verminderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 19:19

Tip
Heb je al geprobeerd met zonlicht? De kleurstof bilirubine verdwijnt uit je lichaam onder invloed van UV-licht. De zonnebank heeft ditzelfde effect.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Na 7 maanden nog een blauwe plek, hoe verminderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 20:07

Ik heb ongeveer een jaar of 10 met een hoefafdruk op mijn rug gelopen.
Ik had me erbij neer gelegd dat dit zou blijven, maar dat is uiteindelijk toch weg getrokken.

Esther_r20

Berichten: 2413
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-19 20:13

janouk schreef:
Tip
Heb je al geprobeerd met zonlicht? De kleurstof bilirubine verdwijnt uit je lichaam onder invloed van UV-licht. De zonnebank heeft ditzelfde effect.


Oehhhhh goede reden voor een reisje naar de zon. Kijken of de verzekering betaald haha ;-)

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Na 7 maanden nog een blauwe plek, hoe verminderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 20:41

Krijg je eigenlijk niet meer betaald als het een blijvend letsel is ?

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Na 7 maanden nog een blauwe plek, hoe verminderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 20:46

De huidtherapeut heeft bij mij wonderen verricht met mijn litteken. Het rode van littekens kunnen ze met laseren verminderen/wegkrijgen. Ik weet niet of dat ook geldt voor bloeduitstortingen, maar ik zou absoluut een huidtherapeut (en dermatoloog idd) even opbellen voor overleg! Bij voorkeur wel een huidtherapeut die samenwerkt met de dermatoloog.

Thioro

Berichten: 3989
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 20:51

Blauwe plekken kunnen blijvend zijn helaas.
Als de plek verder wel glad is kan je idd hirudoid zalf of andere zalf op basis van heparine smeren.
Dat lost het (gestolde) bloed op.
Of het echt nog veel gaat veranderen na 7 maanden weet ik niet.

Zelf ook een paar blauwe plekken die littekens geworden zijn. Ze zijn niet enorm opvallend maar ze zijn er wel (de verkleurde plekken worden ook zichtbaarder bij kou).
De 'ergste' is geen verkleuring maar een deuk in m'n dij.
Kwam van een fikse bloeduitstorting (op beton gevallen) en ik heb toen ijverig hirudoid gesmeerd. De verkleuring was na 3 maanden wel weg. De deuk zit er na 8 jaar nog steeds.
Hij wordt iets minder als ik afval en duidelijker afgetekend als ik verdik.
Ik denk niet dat die deuk ooit weg gaat.

Hopelijk gaat het bij jou nog wel weg.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: Na 7 maanden nog een blauwe plek, hoe verminderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 21:06

Ik heb in 2013 een paard op m'n voet gehad, diverse middenvoetsbeentjes gebroken en toen het gips eraf mocht een mega hematoom boven op m'n voet. Deze is aangeprikt en gedraineerd door de arts. Ik heb echter nog steeds een donkere verkleuring. Volgens die arts was m'n lichaam al begonnen met inkapselen omdat het inwendig ook beschadigd was (lymfevaatjes die stuk zijn, kraakbeen weg etc). Het wordt wel ieder jaar ietsje lichter.