griep 2019

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chanicha

Berichten: 12152
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 09:55

Ik loop ook al weken, nu AB voor voorhoofdsholteontsteking waar ik al weken mee loop.
Hoop dat ik me nu wat beter ga voelen na al dat gehoest en nierbekkenontsteking.
Griepprik mag van mij wel wat eerder gegeven worden, hoop mensen zijn nu al ziek(geweest).

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 10:16

Besef wel dat de griepprik niet altijd voorkomt dat je griep krijgt, het kan zo maar een ander griepvirus wezen dan mee is genomen in de vaccinatie.
https://www.rivm.nl/griep-griepprik/griepprik/werking

Je ziet wel vaak dat verkoudheid en griep door elkaar wordt gehaald, nu kan je van een goede verkoudheid ook goed beroerd wezen hoor, maar het gaat om een ander virus en daar is geen vaccin tegen :)

Ook zal antibiotica niks doen tegen een virus, nu kan het wel zijn dat er een ontsteking bij komt in bv je kaakholtes, keel en longen.

Iedereen die nu ziek is: beterschap :)

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: griep 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 10:19

Ik vermoed van mezelf geen griep, wel een behoorlijke verkoudheid. In september was ik de sjaak, oktober weer, en nu weer. Ben er wel klaar mee nu :')

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 10:21

chanicha schreef:
Ik loop ook al weken, nu AB voor voorhoofdsholteontsteking waar ik al weken mee loop.
Hoop dat ik me nu wat beter ga voelen na al dat gehoest en nierbekkenontsteking.
Griepprik mag van mij wel wat eerder gegeven worden, hoop mensen zijn nu al ziek(geweest).


De grote golf komt meestal later.
En ziek zijn hoeft niet perse van influenza virus (griep) kan ook andere virussen zijn.
Griepprik werkt tegen 1 type griepvirus, degene waarvan ze verwachten dat die de kop op zal steken.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-19 12:35

Nayomie schreef:
Normaal ben ik niet van advies vragen bij verkoudheid maar twijfel nu een beetje of ik de huisarts moet bellen.

Begon twee week geleden met wat kriebel in de keel. Vervolgens 2 dagen later werd ik snachts wakker van een helse pijn in mijn oren en keel. Na twee dagen was dat weg en ging het over naar verkoudheid. En ik bleef maar hoesten als een otter.

Laatste paar dagen gaat dit zo ver dat ik niet tot zeer weinig slaap snachts vanwege het hoesten (geen pijn verder, wel verkouden lichtelijk), ik savonds met lichte koorts zit, en ik ondertussen met een bak naast me door huis banjer omdat het soms zo ver gaat dat ik moet spugen. :=
Normaal denk ik van “gaat vanzelf weer over” maar zodra ik niet slaap, is dat verre van gewoonlijk voor mij.

Zelf neem ik intussen keelpastilles, hoestdrank, warme dranken zoals thee, stomen. Maar niks lijkt te werken. Is het wijsheid om toch de huisarts te bellen? Of toch afwachten?




Oh ik herken je verhaal! Ben je nog naar de dokter geweest?

ivy_power89

Berichten: 5853
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: griep 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 14:13

Hier begint het ook te komen :(

Noro virus achter de rug, nu al een week pijn in mn keel en vandaag voel ik me slap. Merk dat mn slijmvliezen ook niet tof zijn.
En ik ga over een uurtje met schoonfamilie een weekeind weg haha

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 14:14

antje_vip schreef:
Nayomie schreef:
Normaal ben ik niet van advies vragen bij verkoudheid maar twijfel nu een beetje of ik de huisarts moet bellen.

Begon twee week geleden met wat kriebel in de keel. Vervolgens 2 dagen later werd ik snachts wakker van een helse pijn in mijn oren en keel. Na twee dagen was dat weg en ging het over naar verkoudheid. En ik bleef maar hoesten als een otter.

Laatste paar dagen gaat dit zo ver dat ik niet tot zeer weinig slaap snachts vanwege het hoesten (geen pijn verder, wel verkouden lichtelijk), ik savonds met lichte koorts zit, en ik ondertussen met een bak naast me door huis banjer omdat het soms zo ver gaat dat ik moet spugen. :=
Normaal denk ik van “gaat vanzelf weer over” maar zodra ik niet slaap, is dat verre van gewoonlijk voor mij.

Zelf neem ik intussen keelpastilles, hoestdrank, warme dranken zoals thee, stomen. Maar niks lijkt te werken. Is het wijsheid om toch de huisarts te bellen? Of toch afwachten?




Oh ik herken je verhaal! Ben je nog naar de dokter geweest?

Nee, meer vanuit het feit gezien dat ik dan sowieso niet vóór dit weekend terecht zou kunnen. En afgelopen nachten waren niet fun, maar waren te handelen. :)

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 17:53

Hier ook thuis van het werk. Heb het flink te pakken. Ik haat het om mijzelf ziek te melden dus was gewoon gaan werken. Mijn collega’s hebben mij thuis gebracht :')

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 18:47

L_iek schreef:
Hier ook thuis van het werk. Heb het flink te pakken. Ik haat het om mijzelf ziek te melden dus was gewoon gaan werken. Mijn collega’s hebben mij thuis gebracht :')


Nadat je ze eerst hebt aangestoken.. :+

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:08

Majabeestje schreef:
L_iek schreef:
Hier ook thuis van het werk. Heb het flink te pakken. Ik haat het om mijzelf ziek te melden dus was gewoon gaan werken. Mijn collega’s hebben mij thuis gebracht :')


Nadat je ze eerst hebt aangestoken.. :+


:o Hoop het niet.

chanicha

Berichten: 12152
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:20

Iemand van jullie de grieperig gehad?

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: griep 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-19 10:30

Damnit ik begin weer keelpijn te krijgen. Ik dacht dat ik redelijke immuniteit had opgebouwd! Maarja als er steeds over je heen geblaft wordt... :wow:

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 21:34

antje_vip schreef:
Damnit ik begin weer keelpijn te krijgen. Ik dacht dat ik redelijke immuniteit had opgebouwd! Maarja als er steeds over je heen geblaft wordt... :wow:


Daar begon het bij mij ook mee. Lig nu al 3 dagen gevloerd en nog geen verbetering helaas.

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 22:21

Er staat griep 2019, maar zag geen recent topic.
Hier nu 1 dag thuis met de griep en ben het al zat.
Spierpijn, koortsrillingen, diarree.
En het ergste zijn nog de vreselijke buikkrampen, die zijn sinds vanmiddag op komen zetten.
Gek genoeg ben ik niet aan het spugen, maar bah wat voel ik mij beroerd. %)

Britta31

Berichten: 13137
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: griep 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 22:30

Beterschap.