griep 2019

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Janneke2
Berichten: 22730
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 18:52

Ik heb in september drie dagen hoge koorts gehad.

Geen paracetamol ("want stoere bokker"/ gezond verstand: koorts heeft een functie, nl het virus de nek omdraaien).
Wel overlegd met de huisarts: tot 40 graden is die koortsdemping niet nodig.

De snotterigheid houdt helaas nog aan, al zegt de optimist dat met het beetje hoesten het slijm braaf omhoog komt.

(De spierpijn heeft met koorts te maken, je "krijgt" geen koorts, maar je lichaam besluit zelf dat 37 graden met virus X niet handig is - en "je thermostaat wordt anders afgesteld" en dan ga je met je spieren die hogere temperatuur maken. Dat is zwaar werk.)

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )


lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 18:53

Omany schreef:
@ Daantj,de griep is vooral heel erge spierpijn, doodziek, hoge koorts, griep kan wel tot een maand aanslepen of meer, en de typische verkoudheidssymptomen. Dus niet overgeven 2 weken aan een stuk. Ze noemen dat idd ook griep, namelijk buikgriep maar da's eigenlijk niet echt "De griep". De echte griep kan wel tot eind maart/ begin april voorkomen...

Maar nogmaals, ieder zijn mening en ik heb de mijne gegeven en daar hou ik het erbij :) . Het is niet voor niks dat ze pas beginnen inenten in oktober/ november en zelfs nog in december :x .Ik hoest trouwens ook al een week de longen uit mijn lijf en net 4 dagen in bed gelegen met dafalgan %) (niet handig als je 7 maand zwanger bent _-:( )

Sterkte iedereen! +:)+

Toch heeft mijn huisarts ook wel is aangegeven dat ze de vaccinaties eigenlijk te laat vond. En daardoor waren er aantal mensen met griepverschijnselen in de risico groep.

ivy_power89
Berichten: 5849
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: griep 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 21:27

Mijn man en ik hebben tegelijkertijd in de nacht van maandag op dinsdag buikgriep gekregen. Het noro virus, van oma die in een tehuis zit waar het enorm heerst. Ook mijn vader en mijn oom zijn dezelfde nacht ziek geworden.
Kotsen als een malle en darmen volledig leeg gelopen.
Mijn man was er na 24 uur vanaf, ik na 48 uur.

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 11:04

ivy_power89 schreef:
Mijn man en ik hebben tegelijkertijd in de nacht van maandag op dinsdag buikgriep gekregen. Het noro virus, van oma die in een tehuis zit waar het enorm heerst. Ook mijn vader en mijn oom zijn dezelfde nacht ziek geworden.
Kotsen als een malle en darmen volledig leeg gelopen.
Mijn man was er na 24 uur vanaf, ik na 48 uur.


Dit is echt zo kl*te :')
Heb 't 4 jaar geleden voor het eerst gehad. En ik hoop ook meteen voor de laatste keer :Y) :D

Xyris
Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 11:06

Ja, ja, ja, mag ik me melden? *\o/* *\%/*

Wie komt er gezellig bij mij op de wc buurten? Ik heb wcpapier en vochtige doekjes!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 11:18

Omany schreef:
@ Daantj,de griep is vooral heel erge spierpijn, doodziek, hoge koorts, griep kan wel tot een maand aanslepen of meer, en de typische verkoudheidssymptomen. Dus niet overgeven 2 weken aan een stuk. Ze noemen dat idd ook griep, namelijk buikgriep maar da's eigenlijk niet echt "De griep". De echte griep kan wel tot eind maart/ begin april voorkomen...

Maar nogmaals, ieder zijn mening en ik heb de mijne gegeven en daar hou ik het erbij :) . Het is niet voor niks dat ze pas beginnen inenten in oktober/ november en zelfs nog in december :x .Ik hoest trouwens ook al een week de longen uit mijn lijf en net 4 dagen in bed gelegen met dafalgan %) (niet handig als je 7 maand zwanger bent _-:( )

Sterkte iedereen! +:)+


Misschien moet je jouw mening dan niet als feit presenteren?

Ik weet gelukkig écht niet wat griep is, beterschap aan diegene die dat wel weten :(:)

Omany
Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 11:48

Oké ladymadonna, je hebt gelijk, mijn excuses daarvoor +:)+
Ik kan nogal opdringerig overkomen met mijn mening :o .
Mijn hormonen helpen mij daar ook niet echt mee :roll:

Carpe diem

Wilawander
Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 23:46

Hier de griep. Maand geleden een AB kuur gehad voor een hondenbeet. Daarna een allergische reactie en toen drie dagen fit en toen van fit een uur later gewoon echt ziek. Heb nu twee weken in bed gelegen en kon helemaal niks behalve hoesten en zweten als een gek. Geen eten, amper drinken, overal spierpijn en hoge koorts .Nu sinds een dag of drie weer wat op de benen maar heel slap en zwak. Eten gaat weer een beetje. Vanmiddag even eruit en een paar fotos gemaakt wat aanvoelde als een gelopen marathon. -O-

Jessix
Berichten: 16427
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 23:48

Ik heb hem al gehad. Twee weken en dan nog een week voor- en een week napret. Hoofdpijn, keelpijn, spierpijn, koorts, en vooral algeheel zwak en slap.

Pepperrr
Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: griep 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 23:55

Hier na de narcose twee weken lang met koorts gelopen. Verstandskiezen laten trekken, dus eerste dagen kun je wat verhoging hebben. Na 5 dagen nog niet lager, dus voor de zekerheid ab gekregen mocht er een infectie zitten. Maar koorts werd alsnog niet lager... Heb ruim 2 weken op bed gelegen, en toen moest ik er maar eens uit. Was extreem moe, duizelig. Die week daarop weer gewerkt en voelde me wat beter, maar giga lymfeklieren achter mn oren. Slik nu sinds anderhalve week flink vitamine X en voel me sinds een week weer de oude...

Dus of het nou koorts was geen idee, maar voel me in elk geval weer prima :)

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

antje_vip
Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: griep 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-19 11:27

Ik ga na 2 weken bedrust eindelijk weer de goede kant op! Lang geleden dat ik me zó slecht heb gevoeld zeg!

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

Mando
Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 11:38

Het snot loopt mijn neus weer uit sinds gisteren... |( |(

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Wilawander
Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: griep 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 11:55

Hier vooral hoesten en vreselijk slap na 2 weken in bed verbracht te hebben en niet gegeten te hebben.

Miran88
Berichten: 1237
Geregistreerd: 15-06-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: griep 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 19:08

Ik ben op dit moment geveld door de griep. Begonnen met hoesten en nu dus een complete leegloop van boven en onder. Ik hoop echt dat het snel over is, want man wat voel ik me beroerd.

9-4-2018 <3

Pepperrr
Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: griep 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 19:57

Oh zie nu dat ik vitamine X schreef. Moest natuurlijk vit C zijn :+

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

antje_vip
Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-19 21:16

Pepperrr schreef:
Oh zie nu dat ik vitamine X schreef. Moest natuurlijk vit C zijn :+


Geheimzinnig :+

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: griep 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 18:20

Normaal ben ik niet van advies vragen bij verkoudheid maar twijfel nu een beetje of ik de huisarts moet bellen.

Begon twee week geleden met wat kriebel in de keel. Vervolgens 2 dagen later werd ik snachts wakker van een helse pijn in mijn oren en keel. Na twee dagen was dat weg en ging het over naar verkoudheid. En ik bleef maar hoesten als een otter.

Laatste paar dagen gaat dit zo ver dat ik niet tot zeer weinig slaap snachts vanwege het hoesten (geen pijn verder, wel verkouden lichtelijk), ik savonds met lichte koorts zit, en ik ondertussen met een bak naast me door huis banjer omdat het soms zo ver gaat dat ik moet spugen. :=
Normaal denk ik van “gaat vanzelf weer over” maar zodra ik niet slaap, is dat verre van gewoonlijk voor mij.

Zelf neem ik intussen keelpastilles, hoestdrank, warme dranken zoals thee, stomen. Maar niks lijkt te werken. Is het wijsheid om toch de huisarts te bellen? Of toch afwachten?

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 18:32

Nayomie het is wijsheid om de HA te bellen. :D

Dafalgan met codeïne is hoeststillend. Voor een paar nachten slaap kan dit wonderen doen.
Maar je hebt wel een voorschrift nodig.

Mando
Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: griep 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 19:02

Heb ik ook gehad.
5 uur hoesten 2 uur slapen.
Ik heb codeïne voor de nacht en noscapect voor op de dag gehad.
Ze zijn er niet voor niets hè.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

xxxmh
Berichten: 3481
Geregistreerd: 21-06-11

Re: griep 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 20:10

Heb ik begin van het jaar ook gehad, keelontsteking en oorontsteking en de dokter zei dat moet je uitzieken, alleen ibuprofen voor de pijn en trachitol voor de keel.

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

Wilawander
Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: griep 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 22:23

Hier precies hetzelfde en ben nu na 4 weken nog steeds niet fit. Hoest nog vrij veel. Heb 2 weken prednisolon gehad.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 09:11

Pandora2 schreef:
Nayomie het is wijsheid om de HA te bellen. :D

Dafalgan met codeïne is hoeststillend. Voor een paar nachten slaap kan dit wonderen doen.
Maar je hebt wel een voorschrift nodig.

Volgens de huisartsen richtlijn is het niet meer geindiceerd om codeïne voor te schrijven, omdat de werking niet is aangetoond en omdat het veel bijwerkingen heeft. Er zullen veel huisartsen zijn die er makkelijk over denken en het toch voorschrijven, maar het hoort eigenlijk niet.
Daarbij wil je dat niet gebruiken als er slijm vast zit, dat moet er juist uit.

Sterkte iedereen die de griep heeft, ik heb ook alweer de eerste patiënt ermee op het spreekuur gehad.

san4nie
Berichten: 3555
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: griep 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 09:30

Ik vraag me altijd af wat je nou echt kan doen om deze ellende te voorkomen. Zo’n heftig virus zal je vast niet veel aan kunnen doen. Maar waarom ben ik altijd verkouden en mijn vriend niet?

Beterschap voor iedereen die al ziek is!

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: griep 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 09:47

De griepprik nemen :Y)

Je kan er idd weinig aan doen, alleen wachten tot het over gaat.

[o]

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 09:48

verootjoo schreef:
De griepprik nemen :Y)

Je kan er idd weinig aan doen, alleen wachten tot het over gaat.

Daar heb ik al leuke verhalen van gehoord, kennis van me die crohn heeft werd verteld: “jij moet hier vast niet zijn, je bent veel te jong”. :=


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eskimo, ikkuhh90, iphyn, Nikkii026, xEliesx en 128 bezoekers