Intermittent fasting

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 10:30

Dan ga je er toch niet op staan? Probeer er niet zo krampachtig mee om te gaan. Dat kan de bedoeling ook niet zijn. Je kan er morgen ook nog op gaan staan, of volgende week...
Of als je voelt dat je kleding losser zit, dan is dat misschien een goed moment om op de weegschaal te gaan?

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 10:32

ja daar heb je gelijk in. goede tip !

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 10:41

Ik lees dat veel mensen intermittent fasting gebruiken om af te vallen maar dat is toch eerder een bijwerking dan het doel van IF?


Ik ben nu ong. twee weken begonnen en het gaat me makkelijk af. Ik eet rond 12.30. Ik eet dan iets van 4 WASA crackers met houmoes en kaas. Als tussendoortje iets van fruit. En in de avond gewoon normaal eten. Soms als het past in mijn eetraam nog wat lekkers.
Ik voel me er prima bij en sport er ook goed op.
Ik heb niet het idee dat ik echt afval maar daar doe ik het ook niet voor. Wel merk ik dat ik nu meer water drink.

Sall

Berichten: 6712
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 12:30

liekec schreef:
Nee, toen at ik eigenlijk meer door de dag heen. Omdat ik als ik ontbijt eigenlijk de hele dag door honger blijf houden :D :o
Dus toen vlogen er wel meer tussendoortjes/ongezonde opties in, en at ik in het algemeen grotere porties...

Maar als ik het nu uitreken kom ik op een nette dag op 1500/1600 kcal uit. Dan is het toch niet verstandig om nog meer te gaan minderen? Anders wordt het haast een crash dieet toch? (Ik heb oprecht geen idee maar iemand eerder hier werd ook al gelyncht om volgens mij hetzelfde aantal calorieën).


gelyncht ben ik niet hoor ;-)
Het aantal calorieën wat je nodig heb om stabiel te blijven en /of af te vallen is van zoveel factoren afhankelijk. (o.a. lengte gewicht leeftijd activiteit etc)

Sall

Berichten: 6712
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 12:33

xU_Blinghx schreef:
Ik lees dat veel mensen intermittent fasting gebruiken om af te vallen maar dat is toch eerder een bijwerking dan het doel van IF?


Ik ben nu ong. twee weken begonnen en het gaat me makkelijk af. Ik eet rond 12.30. Ik eet dan iets van 4 WASA crackers met houmoes en kaas. Als tussendoortje iets van fruit. En in de avond gewoon normaal eten. Soms als het past in mijn eetraam nog wat lekkers.
Ik voel me er prima bij en sport er ook goed op.
Ik heb niet het idee dat ik echt afval maar daar doe ik het ook niet voor. Wel merk ik dat ik nu meer water drink.

Als je af wil vallen kan IF daar in ondersteunen, als je echt een maaltijd overslaat en dus minder calorieën dan normaal binnen krijgt dan val je af. Maar ip val je af doordat je meer verbrand dan dat je eet/drinkt en niet door IF alleen.
Althans zo heb ik dat begrepen.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 12:44

Je kan het inzetten als middel om af te vallen als je dat wil en het past bij je

Voor mij is dat het geval , dus mijn doel van IF is idd (oa) afvallen

Naast stabieler zijn qua suikerspiegel en nog wat zaken

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 13:25

Hoe gaat het bij jou nu Sall?

Bloodymary
Berichten: 4535
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 17:06

liekec schreef:
Nadir schreef:
Lieke, jammer dat het je nog niet echt iets heeft opgeleverd. Wat eet je nu in je eetraam? Heb je een voorbeeld van gister bijv?


Ja hoor. Als 'ontbijt' zo'n meeneembakje kwark met een dop met ontbijtgranen erop (https://www.hema.nl/koken-tafelen/meene ... 30265.html deze, voor de helft gevuld dus 300/400 gram). Dan als lunch op werk heb ik altijd een salade mee, dus sla/tomaat/komkommer/kip (zelf gebakken in olijfolie met een beetje peper)/pasta en 3 stukjes geitenkaas. Als ik thuis ben eet ik vaak brood met vleeswaren/pindakaas. Dan stopt het meestal bij 3 boterhammen met bijvoorbeeld file/kipfilet/leverworst. Als ik tussendoor eet, zijn dat nootjes, meest simpele mixen waar bijvoorbeeld alleen zout aan toegevoegd is (geen gesuikerde nootjes dus). Als avondeten verschilt het, gisteren aten we 200 gram groente pp (normaal 300 gram pp), 100 gram vis en een half naanbroodje. We eten ook heus wel eens pizza, maar dat stopt echt wel bij max 2x per maand. Verder drink ik nooit frisdrank, thuis altijd thee/sodastream en op werk thee/water/heel soms een kop cappuchino (maar ook niet dagelijks). Fruit vind ik moeilijk toe te voegen, vind het niet zo lekker en duur :D Dus eet zeker geen stuk fruit per dag. Op werk vaak wel, dan ligt het er. Maar werk nu 3 dagen pw waarvan 1 thuis.

Als ik op een verjaardag ben eet ik zeker een stuk taart, en bij uit eten sla ik een dessert ook niet over. Maar wederom, dit gebeurt echt niet wekelijks :Y)

Maar dan eet je eigenlijk gewoon hetzelfde als iemand die niet aan IF doet? Ik let eigenlijk helemaal niet op wat ik eet, maar beperkt het wel tot twee maaltijden. Rond 13.00 en rond 20.00 uur. Ben er helemaal aan gewend, heb eerder nog nauwelijks honger. Maar drink nog wel gewoon alles, niet alleen water of zo.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 18:04

Klopt, maar in de basis zou vasten zelf (dus zonder het skippen van een maaltijd) je vetverbranding veel meer aan zetten dan normaal, en hoef je om af te vallen niet per se een maaltijd minder te eten. Daarom wilde ik dit proberen. En daarnaast kan je je afvragen in hoeverre een bakje kwark met muesli echt een maaltijd is, sommige mensen eten dit bijvoorbeeld ook na hun lunch/als tussendoortje/na het avondeten.

Sall

Berichten: 6712
Geregistreerd: 20-05-03

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 09:28

Muesli is best een calorieën bom, dus misschien net dat wat jou op gewicht laat blijven

@nadir ik ga goed, gestaagd langzaam met afvallen maar dat vind ik prima
Dank voor het vragen!

Renee1991

Berichten: 5976
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 10:34

Dan inderdaad misschien de muesli vervangen voor bijvoorbeeld havermout. In muesli wordt heel vaak suiker toegevoegd (die 9 van de 10 keer niet eens als suiker op de verpakking staat).

Anoniem

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 10:46

Qua kc maken muesli en havermout echt praktisch geen verschil...

Elinaa

Berichten: 7498
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Termunterzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 10:57

Hier gaat het nog steeds heel goed! Ik voel me fitter en meer helder.
Verder val ik geleidelijk af, dit komt ook door een deel dat ik dagelijks even sport.
Morgen weer bloedprikken om mijn schildklier te controleren.
Mijn huisarts snapt er niks van maar mijn medicijngebruik gaat steeds verder omlaag :')

Sall

Berichten: 6712
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 11:37

Anoniem schreef:
Qua kc maken muesli en havermout echt praktisch geen verschil...

Inderdaad
Havermout is ook een (gezondere) calorieënbom

Sall

Berichten: 6712
Geregistreerd: 20-05-03

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 11:37

Super Elenaa!

Renee1991

Berichten: 5976
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 12:13

Oh god, zijn we weer aan het calorieën tellen geslagen.. :evaw:
Inhoudelijk heeft je lichaam 10x meer aan havermout dan aan muesli. Dat was mijn boodschap.

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 12:20

Wat fijn Sall en Elina!

Ik zou ook voor de havermout gaan. Of gewoon noten en blauwe bessen.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 12:53

Maandag bezoekje aan de diëtist

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 13:46

Renee1991 schreef:
Oh god, zijn we weer aan het calorieën tellen geslagen.. :evaw:
Inhoudelijk heeft je lichaam 10x meer aan havermout dan aan muesli. Dat was mijn boodschap.



Vriendelijk doen kost niks extra.
Iemand noemde letterlijk de calorieën,
Daar reageer ik op.

MiniMaxi

Berichten: 1247
Geregistreerd: 09-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 09:04

Goedemorgen allemaal!

Ik ben even weggeweest uit dit topic. Heb ook niet alles meer bijgelezen. In het begin ging het bij mij supergoes, tot ik een paar weken geleden te horen kreeg dat ik mijn paard in moest laten slapen. Dit heeft is inmiddels gebeurd 1,5 wel geleden.
In die periode had ik zoveel stress en verdriet dat ik daadwerkelijk alles heb gegeten wat niet goed voor je is. Nu begin ik weer wat rust te krijgen. Mijn andere paard heb ik afgelopen vrijdag onverwachts naar een droom stal kunnen verhuizen op loop afstand van mijn huis. Zij heeft nu een stal met uitloop en als het weer het toelaat mogen ze op de wei. En ik voor mij is er aanwezig wat ik nodig heb. Dit geeft mij nu weer wat rust en moet ik nu dus ook echt weer aan mijzelf gaan denken.

Morgen wil ik de draad dus weer oppakken door IF en ook op de koolhydraten te gaan letten. Maar poeh wat is dat lastig met al dat lekkers in deze periode. Maar ik moet gewoon serieus 10 kg kwijt.

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 13:50

Bah, wat naar voor je. Kan me goed voorstellen dat je hoofd er even niet naar stond.

Gelukkig kun je elke dag opnieuw beginnen.

Mallow

Berichten: 4695
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Nijmegen

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 14:19

Ah leuk een topic over IF :) ik doe dit al een jaar of 3. Soms met vlagen niet. Maar het is inmiddels wel echt een levensstijl. Ik klets graag mee als het mag :)

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 23:18

Ik vond/ vind het ook enorm fijn om te doen.
Maar ik ben wel geschrokken van het verhaal dat het de hormoonhuishouding van vrouwen flink in de war kan schoppen.
Dat vind ik geen prettig idee.

Zijn er mensen die zich hierin verdiept hebben?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 23:37

Nope
Weet wel dat het goed kan helpen je insulinespiegel een beetje stabieler te houden
En dat is ook de reden dat ik het doe

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 23:57