Intermittent fasting

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 11:06

Het werkt goed bij mij, niet snel maar toch. Dus ik zet nog even door.(16/8) Ben nu een maand onderweg.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 11:16

Ik ben nu een maand bezig bijna. Op zich voel ik me goed en sporten gaat ook fijn, ook 's morgens als ik niet ontbeten heb. Als ik 's morgens druk bezig ben heb ik totaal geen honger en red het makkelijk tot half 12. Als ik werk dan heb ik de hele ochtend honger. Slaat dus nergens op want daar zit ik stil. Zal dus echt wel tussen mijn oren zitten maar ik kan er wel goed chagrijnig van worden :+

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 11:21

ik heb het bewust maar een paar weken gedaan.
wil kijken of ik nu met mijn normale patroon dit gewicht ook kan behouden.

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 13:30

Mag mij hier ook melden?
Ik begin sinds vandaag ook met IF. Ik had er al een hele poos veel van gehoord en bleef maar denken, zou ik dat ook eens proberen.
Nu doet een vriendin van mij het ook, in principe maar 6 weken. Ik hoef het niet perse maar enkel die periode te doen. Als het goed voelt blijf ik het wel doen.

Ik ontbijt normaal wel gewoon altijd maar kan op zich prima ook wachten. Al had ik vanmorgen wel even best honger maar dat kon ik stillen met water en een sloot thee. Scheelt bij mij ook wel dat ik de ochtenden vrij bent want ik werk in de buitenschoolse opvang.

Ik ga de 16/8 methode doen. Nu net dus mijn gewone ontbijt met yoghurt en havermout op. Gekke tijd om te lunchen dan zometeen voor mij want de kinderen gaan dan aan het fruit haha maar ach. Ik hoop vooral van het gesnaai met name 's avonds af te komen. En ik wil graag strakker worden en dus afvallen dus ik hoop ook dat dit daarmee helpt.

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 21:00

Bij mij gaat het nog steeds goed! :) vind het echt fijn!

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 21:36

Ik heb vandaag een baaldag. Heb naast een huis gegrepen en voel me gewoon piep

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 21:40

Balen Purny. Neem je een snackdag?

Ik ben ook nog steeds bezig. Ben weer een halve kilo afgevallen. Ik heb het lastig tussen 19.30 en 20.30 dan zit ik Masterchef te kijken. :9

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 21:46

Cookies schreef:
Balen Purny. Neem je een snackdag?

Ik ben ook nog steeds bezig. Ben weer een halve kilo afgevallen. Ik heb het lastig tussen 19.30 en 20.30 dan zit ik Masterchef te kijken. :9

Zo ongeveer...

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 23:44

hier ook al een paar dagen niet lekker. volgens mij heerst er wat hier.
Kotsemisselijk in de ochtend of na warm douchen (wrs door lage bloeddruk, maar nu erger dan normaal).
De komende week dus toch maar even een bakje yoghurt naar binnen werken. dan zit er in ieder geval iets in.
Als ik me weer zeker voel dan weer terug naar IF.

ik ben nu sinds 25 juli 17 kilo afgevallen in een combinatie met ketogeen eten en IF

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 09:09

Ik hou het nu 19 dagen vol, en ben nog geen gram afgevallen. Eerder aangekomen |o En dat terwijl ik (al zeg ik het zelf) in de basis echt gezond eet. Mijn snackjes/foute momenten vul ik nu vaak op met kale nootjes, pistache bijvoorbeeld. Verder snoep ik nooit, hebben we geen koek in huis en dergelijke.

Wel jammer, hoopte echt dat dit wat zou zijn. Ik hou vol tot het eind van de maand, als ik dan hetzelfde of meer weeg ga ik weer terug naar mijn normale eetpatroon helaas. Vond het best goed vol te houden.

Anoniem

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 09:35

Ik stop ermee...... Heb het zo'n 6 weken volgehouden, maar het voelt gewoon niet goed. Heb echt honger en merk dat ik in de 8 uur dat ik "mag" eten de neiging heb om meer te eten dan normaal.

Val niets af, maar dat is logisch als je meer eet dan normaal.

Vanmorgen weer heerlijk ontbeten met 2 sneden bruinbrood, houmous en wat plakjes komkommer. Voel me een stuk rustiger.

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 13:12

Lieke, jammer dat het je nog niet echt iets heeft opgeleverd. Wat eet je nu in je eetraam? Heb je een voorbeeld van gister bijv?

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 13:24

Nadir schreef:
Lieke, jammer dat het je nog niet echt iets heeft opgeleverd. Wat eet je nu in je eetraam? Heb je een voorbeeld van gister bijv?


Ja hoor. Als 'ontbijt' zo'n meeneembakje kwark met een dop met ontbijtgranen erop (https://www.hema.nl/koken-tafelen/meene ... 30265.html deze, voor de helft gevuld dus 300/400 gram). Dan als lunch op werk heb ik altijd een salade mee, dus sla/tomaat/komkommer/kip (zelf gebakken in olijfolie met een beetje peper)/pasta en 3 stukjes geitenkaas. Als ik thuis ben eet ik vaak brood met vleeswaren/pindakaas. Dan stopt het meestal bij 3 boterhammen met bijvoorbeeld file/kipfilet/leverworst. Als ik tussendoor eet, zijn dat nootjes, meest simpele mixen waar bijvoorbeeld alleen zout aan toegevoegd is (geen gesuikerde nootjes dus). Als avondeten verschilt het, gisteren aten we 200 gram groente pp (normaal 300 gram pp), 100 gram vis en een half naanbroodje. We eten ook heus wel eens pizza, maar dat stopt echt wel bij max 2x per maand. Verder drink ik nooit frisdrank, thuis altijd thee/sodastream en op werk thee/water/heel soms een kop cappuchino (maar ook niet dagelijks). Fruit vind ik moeilijk toe te voegen, vind het niet zo lekker en duur :D Dus eet zeker geen stuk fruit per dag. Op werk vaak wel, dan ligt het er. Maar werk nu 3 dagen pw waarvan 1 thuis.

Als ik op een verjaardag ben eet ik zeker een stuk taart, en bij uit eten sla ik een dessert ook niet over. Maar wederom, dit gebeurt echt niet wekelijks :Y)

Poosje81
Berichten: 21194
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 13:47

Heb even beetje advies nodig :D
Ondertussen doe ik al een tijdje aan IF, aanvankelijk alle suikers en koolhydraten ook geschrapt, dat laatste doe ik inmiddels niet meer, want anders gaat het nog sneller.
Ik blijf afvallen, langzaamaan, maar het blijft gaan. Inmiddels 13 kilo kwijt, vanochtend 73,8 (ik kom dus van 86+), ik ben 182 lang, dus niet zo dat ik echt veel te zwaar was, voor mooie mochten er wat kilo's af. Streefgewicht was 76.
Mijn lijf gedijt echter goed op IF, ik voel me vele malen beter. Maar ik wil eigenlijk niet meer kilo's kwijt, anders ga ik van slank (zoals nu) echt richting mager.
Advies welke producten ik kan eten in die 8 uur om te zorgen dat ik stabiel blijf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 13:51

Volle producten kiezen: volle yoghurt ipv magere, volle kwark, volle melk, volle kaas. Zo kun je met hetzelfde volume wel meer kcal binnen krijgen.

En anders toch gewoon meer eten :D Extra boterham of kop soep bij de lunch, extra schep aardappelen/rijst/pasta bij avondeten, etc.

Poosje81
Berichten: 21194
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 13:55

Kayleigh_ schreef:
Volle producten kiezen: volle yoghurt ipv magere, volle kwark, volle melk, volle kaas. Zo kun je met hetzelfde volume wel meer kcal binnen krijgen.

En anders toch gewoon meer eten :D Extra boterham of kop soep bij de lunch, extra schep aardappelen/rijst/pasta bij avondeten, etc.


Woon in Frankrijk en hier doen ze al niet zo aan magere producten _/-\o_ Overigens heb ik nooit mager gegeten, ivm schrappen van de suikers.
Ik ga maar proberen om mijn porties wat te vergroten denk ik, beetje afhankelijk op basis van de hoeveelheid werk die ik verzet op een dag, lichamelijk. Dat is namelijk ook tikje wisselend.

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 15:08

Lieke, hoe laat ontbijt je dan als je vast? En je lunch? Beetje dubbel op, of niet? Wellicht toch wat meer snelle koolhydraten zoals brood en pasta gaan vervangen voor groente en eiwitten? Sport je ook nog erbij?

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 15:12

Nadir schreef:
Lieke, hoe laat ontbijt je dan als je vast? En je lunch? Beetje dubbel op, of niet? Wellicht toch wat meer snelle koolhydraten zoals brood en pasta gaan vervangen voor groente en eiwitten? Sport je ook nog erbij?

Ik ontbijt om 12 uur, vandaar tussen haakjes :D lunch eet ik dan vaak rond een uur of 2/3.

Ik ben van mijzelf best actief, heb zelf een paard die 5 keer per week actief gereden wordt (wedstrijdsport), eventing dus lange bosritten zijn er ook bij. Dan heb ik een ander paard die ik 1 keer per week rij, dat is echt werken :Y) en daarnaast bodypump ik 2x per week, afhankelijk van welke dag ik werk ga ik een derde keer naar de sportschool voor een uur pilates.

Ik kan snelle koolhydraten wel gaan vervangen, alleen dan kom ik bij lange na niet in de buurt van de calorieën die ik nodig heb. Ik heb nu al vaak moeite om aan de 1500/1700 te komen door het gebrek aan honger in die 8 uur. Als ik dan ook nog eens pasta weg laat krijg ik voor mijn gevoel helemaal niks meer binnen, of zit ik dan mis?

esje01

Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 15:23

Voor iemand herkenbaar?
Ik eet rond half 1, meestal 3 bruine boterhammen met kaas en een glas water.
Rond de klok van 2 krijg ik enorme slaap.
Als ik daar aan toe geef slaap ik rustig 1,5 uur.
Voel me daarna gewoon prima. Neem een kop thee met nog een boterham en rond 7 eten we warm.
Voorheen eigenlijk nooit last van vermoeidheid in de middag.
Ben nu ruim 2 maanden bezig en 4 kilo afgevallen.
Dat was niet overbodig.
Ben 1.80, weeg 81 kilo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 15:57

Nee, geen last van. Maar ook geen tijd/kans voor vermoeidheid, super druk op werk :')

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 16:52

liekec schreef:
Ik ontbijt om 12 uur, vandaar tussen haakjes :D lunch eet ik dan vaak rond een uur of 2/3.

Ik ben van mijzelf best actief, heb zelf een paard die 5 keer per week actief gereden wordt (wedstrijdsport), eventing dus lange bosritten zijn er ook bij. Dan heb ik een ander paard die ik 1 keer per week rij, dat is echt werken :Y) en daarnaast bodypump ik 2x per week, afhankelijk van welke dag ik werk ga ik een derde keer naar de sportschool voor een uur pilates.

Ik kan snelle koolhydraten wel gaan vervangen, alleen dan kom ik bij lange na niet in de buurt van de calorieën die ik nodig heb. Ik heb nu al vaak moeite om aan de 1500/1700 te komen door het gebrek aan honger in die 8 uur. Als ik dan ook nog eens pasta weg laat krijg ik voor mijn gevoel helemaal niks meer binnen, of zit ik dan mis?

Ah, zo, ik snap het.
Je komt zo idd wel aardig aan je beweging.

Waarom vervang je de pasta niet door gekookte eieren bijv? Of neem een bak volle kwark met fruit en noten ipv brood. Je kunt het allicht eens proberen.

Esje, dat komt doordat je bloedsuikerspiegel piekt door de boterhammen. Daarna stort het helemaal in en ben je moe en krijg je weer trek. Google er maar eens op :)

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 17:38

Ik neem aan dat je, voordat je vastte ook ongeveer dit at, maar dan in een langere periode? Want dan is je calorieinname nog gewoon hetzelfde, alleen werk je het sneller naar binnen en dus heb je er geen profijt aan qua afvallen. Lijkt mij? De meeste mensen die gaan vasten laten ontbijt staan en krijgen daardoor minder calorieën binnen als ze verder gedurende de dag hetzelfde eten als normaal.
Bij mij is het: lunch, tussendoortje, avondeten. Op drukke dagen zelfs zonder tussendoortje (ik vergeet oprecht nog weleens te eten).
Als ik jou was zou ik kijken of je iets zwaarder kunt gaan lunchen om 12 uur en dan die 2e lunch om 2/3 uur over kunt slaan.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 18:09

PeerAppel schreef:
Ik neem aan dat je, voordat je vastte ook ongeveer dit at, maar dan in een langere periode? Want dan is je calorieinname nog gewoon hetzelfde, alleen werk je het sneller naar binnen en dus heb je er geen profijt aan qua afvallen. Lijkt mij? De meeste mensen die gaan vasten laten ontbijt staan en krijgen daardoor minder calorieën binnen als ze verder gedurende de dag hetzelfde eten als normaal.
Bij mij is het: lunch, tussendoortje, avondeten. Op drukke dagen zelfs zonder tussendoortje (ik vergeet oprecht nog weleens te eten).
Als ik jou was zou ik kijken of je iets zwaarder kunt gaan lunchen om 12 uur en dan die 2e lunch om 2/3 uur over kunt slaan.


Nee, toen at ik eigenlijk meer door de dag heen. Omdat ik als ik ontbijt eigenlijk de hele dag door honger blijf houden :D :o
Dus toen vlogen er wel meer tussendoortjes/ongezonde opties in, en at ik in het algemeen grotere porties...

Maar als ik het nu uitreken kom ik op een nette dag op 1500/1600 kcal uit. Dan is het toch niet verstandig om nog meer te gaan minderen? Anders wordt het haast een crash dieet toch? (Ik heb oprecht geen idee maar iemand eerder hier werd ook al gelyncht om volgens mij hetzelfde aantal calorieën).

wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 10:09

esje01 schreef:
Voor iemand herkenbaar?
Ik eet rond half 1, meestal 3 bruine boterhammen met kaas en een glas water.
Rond de klok van 2 krijg ik enorme slaap.
Als ik daar aan toe geef slaap ik rustig 1,5 uur.
Voel me daarna gewoon prima. Neem een kop thee met nog een boterham en rond 7 eten we warm.
Voorheen eigenlijk nooit last van vermoeidheid in de middag.
Ben nu ruim 2 maanden bezig en 4 kilo afgevallen.
Dat was niet overbodig.
Ben 1.80, weeg 81 kilo


Yup, wat nadir al zegt, typisch boterhammen effect. Als je per sé brood wil eten kan je speltbrood proberen, piekt iets minder heftig, maar test eens uit of je ook slaperig wordt na een goeie salade met vlees/vis/noten etc.

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 10:17

en weeer durf ik niet op de weegschaal te staan. laatste keer is geloof ik al weer twee weken geleden. ben te bang om weer teleurgesteld te worden.