Intermittent fasting

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 07:56

Verboden te wegen in de week voor je menstruatie #frustrerend

Maar net als jullie nog steeds enthousiast, fit en goed vol te houden. Voel ook dat mijn lichaam veranderd dus negeer de getallen en ga vrolijk verder.

Leuk om te lezen hoe jullie het doen. Zet hem op vandaag!

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 08:13

Echt hè, laat staan tijdens je menstruatie. Ik voel mij zo opgeblazen nu. :')

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 08:18

bij mij gaat het ook goed! ik ben er niet meer zo mee bezig in mijn hoofd. eerst was ik de heletijd aan het denken ''nog zoveel uur en dan mag ik eten''. nu is het ''o hey ik mag al eten!''. ik heb het idee dat ik fitter ben en minder vocht aan het vasthouden ben door deze methode.

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 08:30

Bedankt voor de support! Grappig wat je zegt BBZ. In het begin kon ik de klok wel vooruitkijken op kantoor.
Maar nu gaat het (bijna) vanzelf. En wat je dan eet smaakt zoveel beter.
Maak ook bewustere keuzes ipv klakkeloos die tussendoortjes van voorheen.

En zeeën van tijd over in de ochtend. Hahaha...

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:29

Ja dat had ik ook Blackbeauty. En nu kost het me helemaal geen moeite meer. Ik eet meestal tussen 11 en 19, maar vandaag was het zomaar ineens 12 uur. Zonder moeite. En vanmorgen gewogen, ben al 1,5 kilo weer kwijt. Heerlijk.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:50

Ik begin wel nadelig te merken dat niet-eten makkelijker wordt dan wel eten. Ik moet erg mijn best doen om wel alles goed binnen te krijgen.
Ik heb de 6 eet momenten al samengevoegd tot 3 grote dat werkt al wel beter gelukkig.

Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 17:25

magda_90 schreef:
Ik begin wel nadelig te merken dat niet-eten makkelijker wordt dan wel eten. Ik moet erg mijn best doen om wel alles goed binnen te krijgen.
Ik heb de 6 eet momenten al samengevoegd tot 3 grote dat werkt al wel beter gelukkig.


Apart is dat he, dat je zo makkelijk met minder vaak eten toe kan..
Drie keer lijkt me sowieso toch meer dan genoeg, toch bij if..?
Met zes keer krijg je ook zes keer een insuline piek..

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 17:38

Mijn menu is gebaseerd op 6 eetmomenten, 3x groot, 3x klein. Ik heb in overleg met mijn diëtist nu steeds 1x groot gecombineerd met 1x klein. Ontbijt en tussendoor 1 om 12 uur, lunch met tussendoor 2 om 15 uur en avondeten met tussendoor 3 om 19 uur.

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 18:03

magda_90 schreef:
Ik begin wel nadelig te merken dat niet-eten makkelijker wordt dan wel eten. Ik moet erg mijn best doen om wel alles goed binnen te krijgen.
Ik heb de 6 eet momenten al samengevoegd tot 3 grote dat werkt al wel beter gelukkig.


Hier heb ik ook wel last van ja....

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 18:06

Nou ik snap er niks van ik val echt niks af hoor en eet van 12.00 soms pas 13.00 tot 19.00/20.00

Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 18:07

magda_90 schreef:
Mijn menu is gebaseerd op 6 eetmomenten, 3x groot, 3x klein. Ik heb in overleg met mijn diëtist nu steeds 1x groot gecombineerd met 1x klein. Ontbijt en tussendoor 1 om 12 uur, lunch met tussendoor 2 om 15 uur en avondeten met tussendoor 3 om 19 uur.


Goed dat je het in overleg met een diëtist doet.

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 18:09

Ik val nog steeds af terwijl ik regelmatig ongezond eet en cola drink. Ik drink op werkdagen nog zo'n 300ml cola buiten mijn eetraam en ondanks dat je dan officieel niet meer vast blijf ik gestaag afvallen.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 18:10

Pocca_Locca schreef:
magda_90 schreef:
Mijn menu is gebaseerd op 6 eetmomenten, 3x groot, 3x klein. Ik heb in overleg met mijn diëtist nu steeds 1x groot gecombineerd met 1x klein. Ontbijt en tussendoor 1 om 12 uur, lunch met tussendoor 2 om 15 uur en avondeten met tussendoor 3 om 19 uur.


Goed dat je het in overleg met een diëtist doet.


Sowieso doe ik deze dingen in overleg. :)

Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 18:11

SecretLIN schreef:
Nou ik snap er niks van ik val echt niks af hoor en eet van 12.00 soms pas 13.00 tot 19.00/20.00


Eet je aan één stuk door in die tijd?( dan snap ik het wel :j ) Nee, hoor grapje natuurlijk! Wel balen inderdaad, als het stilstaat. Staat het al lang stil, of? ( stilstaan een tijdje is niet zo erg als weer aankomen toch)

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 18:15

Haha nee juist niet sowieso geen snoep koek frisdrank oid gewoon een appel of ander fruit nu soms rijstwafel met kaas en gewoon avond eten.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 18:21

SecretLIN schreef:
Haha nee juist niet sowieso geen snoep koek frisdrank oid gewoon een appel of ander fruit nu soms rijstwafel met kaas en gewoon avond eten.

Het is mij ook nooit gelukt hoor, ik denk dat het voor sommigen gewoon niet weg gelegd is.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 18:22

Volgende maand is de diëtiste weer terug van zwangerschapsverlof. Ben benieuwd hoe zij tegen het IF aankijkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 21:19

IF is niet per definitie een manier om af te vallen. Misschien past een andere manier van 'diëten' (ik bedoel met diëten gewoon een manier van voedsel nuttigen, want dat is de werkelijke betekenis van het woord natuurlijk :')) veel beter bij jouw lijf waarmee je wel afvalt. Gewoon van alles uitproberen, het de tijd geven en dan kom je er vanzelf achter wat wel of niet werkt.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 21:43

Kayleigh_ schreef:
IF is niet per definitie een manier om af te vallen. Misschien past een andere manier van 'diëten' (ik bedoel met diëten gewoon een manier van voedsel nuttigen, want dat is de werkelijke betekenis van het woord natuurlijk :')) veel beter bij jouw lijf waarmee je wel afvalt. Gewoon van alles uitproberen, het de tijd geven en dan kom je er vanzelf achter wat wel of niet werkt.


Tot nu toe past IF goed bij mij aangezien ik niet kan ontbijten. Krijg gewoon niks weg en het staat mij tegen. Vooral omdat de diëtisten heel erg van het ontbijten zijn. Dit kan ik ook gewoon goed volhouden

chitra
Berichten: 1421
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 12:14

Vanmorgen gewogen. Ik zit op streefgewicht *\o/*

Nu kijken hoe ik dat vast kan houden. Het is erg snel gegaan vind ik. Ik ben net geen 2 maanden bezig, maar wel 6,5 kilo afgevallen.

Ik verwacht dus dat ik qua calorieën nu minder eet dan ik nodig heb om dit gewicht vast te houden. En dus iets meer moet gaan eten. Even nadenken over hoe ik dat ga doen, bij te veel eten in een keer krijg ik namelijk een enorme dip, maar wil ook weer niet continue gaan eten... Hebben jullie ideeën?

Het gezond eten bevalt me heel erg. Veel havermout, wraps en groeten etc.

Anoniem

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 13:23

Vind het knap dat mensen hier soms zoveel afvallen met behulp van IF! Eten jullie dan ook echt anders dan wanneer je niet vast (niet snoepen bijv.), of komt het afvallen puur door het vasten (dat je minder eet)?

Ik val door IF niet af, maar vind het zelf gewoon fijn/makkelijk om ontbijt over te slaan :)

chitra
Berichten: 1421
Geregistreerd: 10-04-05

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 13:39

Ja, ik eet echt wel een stuk minder. Vooral snoepen. Ik kon vroeger zo een reep chocola opeten, nu leg ik 'm na 2 tot 4 stukjes weg. Het scheelt nogal of je een reep of een paar blokjes per avond eet

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 13:41

Mijn kast ligt nog vol met kerst koekjes en een chocoladeletter. En het ligt daar best...

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 13:47

Kayleigh_ schreef:
Vind het knap dat mensen hier soms zoveel afvallen met behulp van IF! Eten jullie dan ook echt anders dan wanneer je niet vast (niet snoepen bijv.), of komt het afvallen puur door het vasten (dat je minder eet)?

Ik val door IF niet af, maar vind het zelf gewoon fijn/makkelijk om ontbijt over te slaan :)


Ik zelf blijf netjes het aantal kcal eten wat ik moet eten om af te vallen. IF helpt mij extra mee dat ik daardoor minimaal zin heb op extra te eten. Ik snoep nog maar weinig maar ik heb er ook gewoonweg geen zin in.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 14:02

Oh daar ben ik wel een beetje jaloers op Magda, ik vind minder snoepen echt niet leuk.