Intermittent fasting

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Maanlicht
Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 23:33

magda_90 schreef:
Dan heb ik niets gezegd. :)

Ik heb een eetraam van 12-20 uur. Ik kan het nu sinds enkele weken echt probleemloos uithouden (eerlijk, soms is het tot 21 uur O:) ). Wordt dat niet ontregelt als je ineens 2x meteen om 8 uur begint?


Het schijnt juist goed te zijn om af en toe niet te vasten.


magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 23:36

Hmmm. Dan is dat plan B. Bedankt!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 23:52

Ik zou het wel even uitleggen waar je slaapt. Het mag op de meeste plaatsen helemaal niet namelijk.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 00:26

Ik wilde het sowieso vragen, absoluut. :)

Pocca_Locca
Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 01:20

magda_90 schreef:
Ik wilde het sowieso vragen, absoluut. :)


Nou dat moet helemaal goed komen! Wel gezellig zo’n groot familie feest trouwens...

Even een vraagje: wat denken jullie, zou thee met fruitsmaak waar maltodextrine in zit, wel of niet mogen tijdens vasten? Anders koop ik een ander merk waar het niet in zit..

When you tear out a man’s tongue, you are not proving him a liar, you’re telling the world that you fear what he might say

https://youtu.be/1JLBXfKDbbI

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 07:59

Ben benieuwd inderdaad. :)

Ik heb zelf eigenlijk alleen verse thee, gedroogde kruiden etc die je in zo'n diffuser moet doen. Ik ken dat stofje niet en als je googlet?

wendy1987
Berichten: 6908
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 08:38

Ik drink ook verse thee. Misschien niet 100 % ok qua vasten, maar werkt voor mij heel goed op deze manier!

wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:04

Pocca_Locca schreef:
magda_90 schreef:
Ik wilde het sowieso vragen, absoluut. :)


Nou dat moet helemaal goed komen! Wel gezellig zo’n groot familie feest trouwens...

Even een vraagje: wat denken jullie, zou thee met fruitsmaak waar maltodextrine in zit, wel of niet mogen tijdens vasten? Anders koop ik een ander merk waar het niet in zit..


Is koolhydraat.

Pocca_Locca
Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:09

wittepit schreef:
[quote="Pocca_

Even een vraagje: wat denken jullie, zou thee met fruitsmaak waar maltodextrine in zit, wel of niet mogen tijdens vasten? Anders koop ik een ander merk waar het niet in zit..


Is koolhydraat.[/quote]

Ja, dat had ik ook begrepen. Nou dan houd ik het bij andere merken of inderdaad kruidenthee.

When you tear out a man’s tongue, you are not proving him a liar, you’re telling the world that you fear what he might say

https://youtu.be/1JLBXfKDbbI

renee16
Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 14:15

Ik drink de Spa Reine Subtile Rasberry/Apple veel. Die bevat geen koolhydraten, maar hangt wel een ander prijskaartje aan. Gewoon water vind ik snel saai, dus 1 liter van dit en de rest wel gewoon water.

Hier al een paar dagen een letterlijke brok in mijn keel, alsof er iets in je keel is blijven hangen, maar dat is niet. Iemand enig idee of dit door het vasten zou kunnen komen? Het lijkt erger in de vastenperiode dan in de eetperiode.

~ <3 CADIZ <3 ~ Eindstand: Z1 + 6 ~
18.11.14:https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1816678

Sall
Berichten: 6703
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:22

renee16 schreef:
Ik drink de Spa Reine Subtile Rasberry/Apple veel. Die bevat geen koolhydraten, maar hangt wel een ander prijskaartje aan. Gewoon water vind ik snel saai, dus 1 liter van dit en de rest wel gewoon water.

Hier al een paar dagen een letterlijke brok in mijn keel, alsof er iets in je keel is blijven hangen, maar dat is niet. Iemand enig idee of dit door het vasten zou kunnen komen? Het lijkt erger in de vastenperiode dan in de eetperiode.


Dat heb ik ook!
Heel irritant, alsof er een haar of zo in m’n keel zit

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

Pocca_Locca
Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 17:05

Wat raar inderdaad die brok in je keel. Misschien omdat je slokdarm moet wennen aan het minder vaak voedsel verwerken per dag?
Hier nog steeds best veel energie. Vandaag om 12:00 een bruine boterham met kaas, veel ijsberg sla,halve rode paprika, en uiringen gegeten. Net wat nootjes, maar na een paar zat ik vol! Dat is iets wat ik serieus al jaren niet meer heb gevoeld zo snel vol. Ik ben even de naam vergeten, maar er is een hormoon wat een signaal aan de hersenen afgeeft wanneer je verzadigd bent. Dat was volgens mij een beetje buiten werking heel lang. Volgens mij is het weer terug aan het komen.

When you tear out a man’s tongue, you are not proving him a liar, you’re telling the world that you fear what he might say

https://youtu.be/1JLBXfKDbbI

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 10:15

Gezien je zelf voor je middag eten moet zorgen heb ik maar besloten iig zo laat mogelijk te ontbijten en dan ook maar meteen voor twee en nog wat meenemen haha. Goed geregeld weer. :')

purny
Berichten: 27458
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 17:43

Vandaag bij de diëtist geweest. Nu 2,3 kilo kwijt

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Pocca_Locca
Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 17:52

purny schreef:
Vandaag bij de diëtist geweest. Nu 2,3 kilo kwijt


Mooi!
Hier gaat het ook erg lekker. Alleen maar naar beneden. En ik ben erachter gekomen dat je niet doodgaat van een knagend hongergevoel. Het gaat gewoon weer weg. En ik zit veel sneller vol na het eten.

Eigenlijk is het ook heel logisch dat i.f. werkt. Je lichaam zit zo in elkaar dat je bij periodes van overvloedig eten/ vaak eten een voorraadje vet aanmaakt, wat je mooi kan aanspreken als er even géén eten ingaat. *D

When you tear out a man’s tongue, you are not proving him a liar, you’re telling the world that you fear what he might say

https://youtu.be/1JLBXfKDbbI

lovemaylo
Berichten: 1802
Geregistreerd: 23-10-09

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 23:09

Hoi, ik heb een tijdje meegelezen en ben nu zelf ook begonnen vandaag!
Heb het al eens eerder geprobeerd maar ben toen na een paar weken weer afgehaakt, geen idee meer waarom eigenlijk.
Vandaag ging me vrij makkelijk af, heb van 12:00-20:30uur gegeten, uiteindelijk wil ik die tijd nog ietsje inkorten naar in ieder geval 20:00uur of 19:30uur, even kijken hoe dat gaat.

Ik wil van het snaaien af, dat is iets wat ik vooral s'avonds doe dus dit helpt wel, gewoon een tijdvak instellen waarin ik mag eten.

Met weekendjes weg, feestjes ben ik iets minder streng denk ik.

Pocca_Locca
Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 23:38

@lovemaylo ik merk nu al dat ik praktisch geen behoefte tussendoor heb aan snaaien. Ik had ook begrepen dat je, als je veel trek in zoet hebt, dat er dan iets uit balans is in de maaltijden die je eet. Ik ga het opzoeken.

When you tear out a man’s tongue, you are not proving him a liar, you’re telling the world that you fear what he might say

https://youtu.be/1JLBXfKDbbI

Maanlicht
Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 08:35

Bij mij is de neiging om te gaan snaaien zeker niet weg gegaan met IF helaas. Die is na 4 jaar nog steeds hardnekkig aanwezig.

lovemaylo
Berichten: 1802
Geregistreerd: 23-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 10:01

Pocca_Locca schreef:
@lovemaylo ik merk nu al dat ik praktisch geen behoefte tussendoor heb aan snaaien. Ik had ook begrepen dat je, als je veel trek in zoet hebt, dat er dan iets uit balans is in de maaltijden die je eet. Ik ga het opzoeken.


Ik ben benieuwd, interessant!

@maanlicht, oh dat is jammer..ik hoop dat het mij wel helpt, we gaan het zien :D

Renee1991
Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 10:48

Ja bij mij heeft het ook geholpen inderdaad.. Nagenoeg geen vreetbuien meer. Hangt ook heel erg samen met wát ik eet in mijn eetraam.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:40

Bij mij zijn de vreetbuien wel minder geworden, maar moet me toch nog wel beheersen 's avonds.

Ik sport er nu ook een beetje bij. We hebben een sportzaaltje met cardioapparatuur op het werk gekregen.

Come over to the dark side, we have cookies!

renee16
Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 12:35

Snaaien, aargh..
Eigenlijk vind ik het makkelijker nu met IF helemaal niks te eten, bij mij begint het snaaien vaak na een normale maaltijd, stop gewoon niet meer .

Ik hou nu dr tijden 8.00 - 16.00 aan, op zich bevalt dat goed, stil zittend tijdens werk heb ik meer honger dan dat ik bezig ben of savonds thuis kom. Nadeel is alleen dat de avondmaaltijd vervalt en ik niet aan de benodigde groenten kom (soms met de lunch, maar meenemen hiervan blijft wat lastig). Iemand idee. Hoe dit op te lossen?

De brok in mijn keel wat ik eerder noemde kwam denk ik idd door IF, in het weekend hou ik me hier niet/minder aan en het is helemaal weg getrokken..

Voor IF was ik ook al bezig, gewicht scheelt niet zoveel maar wel al 4,5% gezakt in vet%! (Met sporten)

~ <3 CADIZ <3 ~ Eindstand: Z1 + 6 ~
18.11.14:https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1816678

Maanlicht
Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 12:54

renee16 schreef:
Snaaien, aargh..
Eigenlijk vind ik het makkelijker nu met IF helemaal niks te eten, bij mij begint het snaaien vaak na een normale maaltijd, stop gewoon niet meer .


Ik hou nu dr tijden 8.00 - 16.00 aan, op zich bevalt dat goed, stil zittend tijdens werk heb ik meer honger dan dat ik bezig ben of savonds thuis kom. Nadeel is alleen dat de avondmaaltijd vervalt en ik niet aan de benodigde groenten kom (soms met de lunch, maar meenemen hiervan blijft wat lastig). Iemand idee. Hoe dit op te lossen?

De brok in mijn keel wat ik eerder noemde kwam denk ik idd door IF, in het weekend hou ik me hier niet/minder aan en het is helemaal weg getrokken..

Voor IF was ik ook al bezig, gewicht scheelt niet zoveel maar wel al 4,5% gezakt in vet%! (Met sporten)


Ja, dit vooral. Zo lang ik niets eet is er niets aan de hand, maar als ik dan eenmaal begin..

Is het niet te doen voor je om toch je window wat te verplaatsen zodat je toch een avondmaaltijd kan inbouwen?

Pocca_Locca
Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 13:06

Kalium ( potassium) daar hebben we best heel veel van nodig per dag. Volgens mij kan een tekort daaraan, nog wel eens de oorzaak zijn van veel willen snaaien. Maar ik duik er even verder in nog.

When you tear out a man’s tongue, you are not proving him a liar, you’re telling the world that you fear what he might say

https://youtu.be/1JLBXfKDbbI

Sall
Berichten: 6703
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:20

renee16 schreef:
Snaaien, aargh..
Eigenlijk vind ik het makkelijker nu met IF helemaal niks te eten, bij mij begint het snaaien vaak na een normale maaltijd, stop gewoon niet meer .

Ik hou nu dr tijden 8.00 - 16.00 aan, op zich bevalt dat goed, stil zittend tijdens werk heb ik meer honger dan dat ik bezig ben of savonds thuis kom. Nadeel is alleen dat de avondmaaltijd vervalt en ik niet aan de benodigde groenten kom (soms met de lunch, maar meenemen hiervan blijft wat lastig). Iemand idee. Hoe dit op te lossen?

De brok in mijn keel wat ik eerder noemde kwam denk ik idd door IF, in het weekend hou ik me hier niet/minder aan en het is helemaal weg getrokken..

Voor IF was ik ook al bezig, gewicht scheelt niet zoveel maar wel al 4,5% gezakt in vet%! (Met sporten)



Mbt groenten is het geen idee om van die groente shakes te nemen? Kan je eventueel zelf maken of kopen.

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 19marjo90, Ashkerlon, Brittneyx, DogWords, Duhelo, Gaby, Pieneappel, ricojoreen en 101 bezoekers