Intermittent fasting

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 14:26

Sind ik ben begonnen met IF snaai ik niet meer. Chips, koekjes enzovoorts blijven onaangebroken in de kast liggen.

Insta: yl_aerial


magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 14:27

Duurde ook flink lang hoor. -O- alleen emotie eten ben ik nog wel goed in maar ook dat buig ik langzaam om naar rauwkost ipv snoep.

Anoniem

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 14:32

Ik heb vooral 's avonds zin om slecht te eten. Chocolade, chips, snoepjes... Ik probeer het gewoon niet te doen, ik hoop dat het dan vanzelf minder wordt. Maar de zin is nog steeds hardnekkig aanwezig voorlopig :')

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 14:42

Gewoonweg niet kopen is een goede eerste stap.

Anoniem

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 14:55

Ja zeker! Ik heb nog volle kasten, maar koop inderdaad niks nieuws. En tot nu toe kan ik mezelf goed inhouden, dus wat dat betreft gaat het wel goed.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 15:29

Ik heb nog 4 kilo drop/snoep in mijn kantoor liggen. 8-) In de middag pak ik een paar dropjes en 's avonds na het eten neem ik een stukje chocola.
Ik kan me wel aardig inhouden, maar zou toch wel graag een hele hand drop wegknagen.

Come over to the dark side, we have cookies!

Poosje81
Berichten: 21186
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 16:16

Hier eet ik eigenlijk, nu ik op streef zit, waar ik zin in heb. Maar de snaaidrang is idd een stuk minder dan dat het was.

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

VogeltjeM
Berichten: 3748
Geregistreerd: 31-12-07

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 11:23

Ik meld mij :D mij lijkt het een fijne manier om aan de zwangerschapskilo's te werken.

Ik ben nu een week of 3 bezig (met eten tussen 12.00 en 20.00), maar helaas nog zonder resultaat. Ga daarom een tijdje mijn calorieën bijhouden om te zien of ik niet desondanks toch nog teveel eet. Alleen de dagen die ik tot nu toe heb bijgehouden, zat ik netjes rond de 1700 kcal. Dus waarom het niet lukt vind ik een lastige...

Instagram: lusitano_roux

Poosje81
Berichten: 21186
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 11:24

VogeltjeM schreef:
Ik meld mij :D mij lijkt het een fijne manier om aan de zwangerschapskilo's te werken.

Ik ben nu een week of 3 bezig (met eten tussen 12.00 en 20.00), maar helaas nog zonder resultaat. Ga daarom een tijdje mijn calorieën bijhouden om te zien of ik niet desondanks toch nog teveel eet. Alleen de dagen die ik tot nu toe heb bijgehouden, zat ik netjes rond de 1700 kcal. Dus waarom het niet lukt vind ik een lastige...


Je geeft geen BV (meer) neem ik aan? Heb je al gepoogd om de KH te minderen/schrappen?

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

VogeltjeM
Berichten: 3748
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 11:32

Poosje81 schreef:
VogeltjeM schreef:
Ik meld mij :D mij lijkt het een fijne manier om aan de zwangerschapskilo's te werken.

Ik ben nu een week of 3 bezig (met eten tussen 12.00 en 20.00), maar helaas nog zonder resultaat. Ga daarom een tijdje mijn calorieën bijhouden om te zien of ik niet desondanks toch nog teveel eet. Alleen de dagen die ik tot nu toe heb bijgehouden, zat ik netjes rond de 1700 kcal. Dus waarom het niet lukt vind ik een lastige...


Je geeft geen BV (meer) neem ik aan? Heb je al gepoogd om de KH te minderen/schrappen?


Nee geen BV meer inderdaad. :)

Nog niet geprobeerd om KH te minderen, wel eet ik eigenlijk alleen maar volkoren en sowieso probeer ik wat hoger in eiwitten te zitten.. Maar dat is misschien wel een goede...

Instagram: lusitano_roux

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 16:41

Deze week ben ik -0,7 kg afgevallen wat inhoudt dat ik nu -2,5 kg ben vanaf 3 januari. *\o/*

MiniMaxi
Berichten: 1247
Geregistreerd: 09-11-08

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 17:22

Goed bezig zeg!

Ik heb mijn tijdvak iets opgerekt. Ik sta in de ochtend te vroeg op waardoor ik echt niet tot 12 uur kan wachten met eten. Weet nu meestal om 10 uur wat, tussen 12 en 13 uur en tussen 18 en 19 uur. Soms ook nog wel iets rond 20/21 uur afhankelijk of ik heb gesport of niet. Dus of je het nog echt if kan noemen weet ik niet. Maar het werkt wel.

Wees altijd wie je bent, want jij bent degene die jou als geen ander kent! ;)
[o]

BB80
Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 19:49

magda_90 schreef:
Deze week ben ik -0,7 kg afgevallen wat inhoudt dat ik nu -2,5 kg ben vanaf 3 januari. *\o/*


Knap zeg Magda, goed bezig!! Hoop dat dat mij ook gaat lukken!
Ik heb zo fijn hardgelopen dit weekend, voel mij fitter dan ooit. Vind de weekend dagen wel lastig hoor. Ook omdat samen ontbijten zo gezellig is.

Ik besteed veel meer aandacht aan mijn luch en avondeten. Boodschappen doen is (bijna) een feestje omdat ik mijn eten beter plan en gezonder eet. Voorheen schoof ik klakkeloos 2 tosti’s naar binnen, dit is echt verleden tijd.

Hier mijn avondeten, uit Chickslovesfood! :Y) :P Op haar een goede nieuwe IF week!

[ img ]

Take a smile :)

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 21:33

Goed hoor Marga!

Ik vind de weekenden ook lastig. Het ontbijt niet want dat deed ik al nooit in het weekend, maar wel lekker3 dingen eten, chipje enzo.

Come over to the dark side, we have cookies!

esje01
Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 22:24

Ik heb altijd begrepen dat je bij IF niet alle dagen vast, dus wat zondigen in het weekend kan.
Al moet ik heel eerlijk zeggen dat ik er eigenlijk geen behoefte meer aan heb.


renee16
Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 16:56

Ik hou me er ook niet zo aan in het weekend, probeer wel op te letten dat ik niet de hele dag door eet, maar om er nu etentjes voor te verzetten gaat me te ver.

Ik ging al naar een voedingskundige, zij is echt allergisch voor diëten. NU toch maar IF ter sprake gebracht. Ze stond hier (gelukkig) niet negatief tegenover, omdat het geen echt dieet is.

Dat de behoefte verminderd van het snaaien s'avonds vind ik echt heerlijk !

~ <3 CADIZ <3 ~ Eindstand: Z1 + 6 ~
18.11.14:https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1816678

denice
Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 20:53

Hoi meiden, ik ga morgen ook beginnen met IF. Al 10 kilo afgevallen door gewoon op te letten en wilde wel met if beginnen maar ik gaf nog borstvoeding. Nu niet meer en die laatste 6 krijg ik maar niet eraf, dus nu zo! Ben erg benieuwd naar de methode, lees alleen maar positieve dingen. Een vriendin met melanoomkanker is in remissie via IF en plantaardig eten, zij zweert erbij.

Iemand tips om de eerste dagen vol te houden? Wanneer wordt het makkelijker?

Maanlicht
Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 21:22

denice schreef:
Hoi meiden, ik ga morgen ook beginnen met IF. Al 10 kilo afgevallen door gewoon op te letten en wilde wel met if beginnen maar ik gaf nog borstvoeding. Nu niet meer en die laatste 6 krijg ik maar niet eraf, dus nu zo! Ben erg benieuwd naar de methode, lees alleen maar positieve dingen. Een vriendin met melanoomkanker is in remissie via IF en plantaardig eten, zij zweert erbij.

Iemand tips om de eerste dagen vol te houden? Wanneer wordt het makkelijker?


Bouw het op. Als je gewend bent om gedurende de hele dag te mogen eten is het even omschakelen, vooral bij het overslaan van het ontbijt kun je in het begin heel flauw worden. Ik weet niet naar welke variant je streeft?
Ik zou beginnen met 14/10. Probeer dit een aantal weken vol te houden en ga dan naar 16/8 en eventueel door naar 18/6. En zorgen dat je in je eet window voldoende eet en de juiste voedingsstoffen binnenkrijgt. Ik doe zelf af en toe 20/4 en dan vind ik het heel moeilijk om genoeg eiwitten binnen te krijgen. Dit compenseer ik dan de dag ervoor en de dag erna door dan meer eiwitten te eten.

Safiera
Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 21:42

denice schreef:
Iemand tips om de eerste dagen vol te houden? Wanneer wordt het makkelijker?


Ik lees hier vooral mee, post niet zo veel/vaak.

Maar bij mij was het niet zo moeilijk het ontbijt over te slaan, ik heb me nooit echt slap gevoeld of zo. Wel drink ik altijd koffie (zwart, en water) 's ochtends voordat ik eet.
Ik eet vanaf 12 uur, dan gelijk goede lunch. De ene dag is het wat moeilijker te wachten tot die tijd, de andere dag is het plots één uur en denk ik 'misschien eens wat eten'.
Dan 's middags soms een snack en verder gewoon avondeten; en inmiddels lukt het ook vrij makkelijk om 's avonds na 20.00 niks meer te nemen.

Wat mij soms helpt is een kauwgompje wanneer het geen eet-tijd is. Dat is niet helemaal volgens de IF regels, maar helpt mij wel. En ook als het soms niet lukt, en ik toch 'buiten de tijden' eet, gewoon vol goede moed verder gaan!

Water drinken helpt ook wanneer ik trek heb, of afleiding en bijvoorbeeld wat in het huishouden doen. Maar bij mij zit de 'trek' meer in mijn hoofd dan in mijn lijf; het is meer dat mijn hoofd teleurgesteld/verdrietig/down/enz is en ik daarom wil eten. Echt honger heb ik sinds IF ook af en toe, maar eigenlijk maar zelden.
Ik doe het IF niet meer om af te vallen trouwens, maar gewoon omdat ik me er fijn bij voel.

life does not have to be flawless to be good

denice
Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 07:46

Bedankt voor de tips! Ik ga het een maand doen, ben erg benieuwd naar mijn bevindingen en of het afvallen gaat vlotten.

Maanlicht
Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 10:18

denice schreef:
Bedankt voor de tips! Ik ga het een maand doen, ben erg benieuwd naar mijn bevindingen en of het afvallen gaat vlotten.


Ik zou wat langer uittrekken. Het wennen aan elke nieuwe gewoonte duurt gemiddeld 2 maanden, dus ik zou minstens dat aanhouden.

denice
Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 13:52

Maanlicht schreef:
denice schreef:
Bedankt voor de tips! Ik ga het een maand doen, ben erg benieuwd naar mijn bevindingen en of het afvallen gaat vlotten.


Ik zou wat langer uittrekken. Het wennen aan elke nieuwe gewoonte duurt gemiddeld 2 maanden, dus ik zou minstens dat aanhouden.


Klopt natuurlijk. Vandaag pas 1230 gegeten en ik had veel afleiding, ging me makkelijk af. Ben heel benieuwd naar de komende weken!

Renee1991
Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 14:18

Het is wat mij betreft echt een kwestie van gewenning. Aan het begin had ik er best moeite mee om het vol te houden tot 11 uur, nu houd ik het met gemak vol tot 12 uur - half 1 en afhankelijk van waar ik mee bezig ben, soms wel tot 14.30 uur. En ik voel me er heerlijk bij :j

denice
Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:25

Zijn jullie er ook mee afgevallen?

Renee1991
Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:30

Jep! :j


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, XxMariellexX en 106 bezoekers