Intermittent fasting

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
VogeltjeM
Berichten: 3749
Geregistreerd: 31-12-07

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 14:37

Hier gaat het prima. Heb met de feestdagen vooral de ochtendklok aangehouden en niet de avondklok, en ook gewoon met alles meegedaan, maar niets aangekomen dus ik ben zeer tevreden. Ben al een paar maanden (bewust) niet meer aan het afvallen omdat ik nu een goed bmi heb en mijn lijf even rust gun. Behalve het eetraam let ik verder niet echt op, maar er is helemaal niets bij gekomen. Heel blij dus!

Instagram: lusitano_roux


Amalarab
Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 12:40

Ben ook weer begonnen na wat halfslachtig gedoe tijdens de feestdagen.

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021

marleen_usar
Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 12:59

Goed bezig hoor iedereen, keep it up.

wendy1987
Berichten: 6909
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 13:07

Hier ga ik vd week weer streng erin. Lukt telkens niet hahaha.
Dus nu weer normale dagen en normaal schema erin. Hopelijk ook weer even thuis sporten haha.

marleen_usar
Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 13:15

Ik drum bij een Schotse band en ze bestellen een kleinere kilt voor me dus ik moet echt op letten.

Safiera
Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 13:53

Goed bezig iedereen die weer begint/weer verder gaat! Top!

En netjes hoor Vogeltje! Ik heb tijdens de feestdagen ongeveer hetzelfde gedaan, 's ochtends niks gegeten (zoals normaal) maar 's avonds niet echt op de tijd gelet. Ik was wel aangekomen :\
Maar misschien ook veel vocht vanwege mijn maand-ritme en dat ik wat andere soort dingen gegeten had dan normaal... Komende week kan ik weer wegen.

Verder gaat het IF gewoon goed hier.

life does not have to be flawless to be good

marleen_usar
Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:47

Ik zat een filmpje terug te kijken van vorig jaar toen schrok ik gewoon van mijn buik die ik zag. Zo.n buik wil ik echt niet meer. Vorige week trok ik een broek aan en die zakte zelfs af, in oktober kwam hij niet verder dan mijn heupen.

Zerena
Berichten: 3882
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 09:44

Ik ben ook het IF weer aan het oppakken om af te vallen.
Na mijn bevalling geprobeerd om "gewoon" te eten en ik raak gewoon niet verzadigd.

Ik zit nu op dag 4, heb nu wel echt even honger.
Maar even een paar dagen doorzetten, en dan is dat weer meer gewend.


marleen_usar
Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 15:45

Ja dat honger gevoel verdwijnt wel dat went snel.

Zerena
Berichten: 3882
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 12:55

Hoe gaat het met iedereen?

purny
Berichten: 27460
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 13:10

Tijdje niet gevast, ik moet sowieso 2 dagen per week om 7 uur beginnen. Maar loop ook bij een MDL arts omdat ik maagproblemen heb. Eind van de maand hoop ik meer duidelijkheid te hebben

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

marleen_usar
Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:14

Ik ben nog steeds bezig ik ga ook nooit meer stoppen.Ik blijf op gewicht en dat is voor mij belangrijk

Safiera
Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 17:23

Ik doe ook nog steeds IF en ben er blij mee!
Gaat prima :j

Het enige qua eten is dat ik bij stress snel te veel of te weinig eet. Maar daar ben ik (onder andere) mee bezig in therapie.

Beterschap Purny!
En met jou Zerena?

life does not have to be flawless to be good

wendy1987
Berichten: 6909
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 07:24

Hier gaat t even heel slecht de afgelopen 4 weken. Ik merk dat ik enorm uit het ritme ben. Hoop dat snel de sportscholen weer open mogen en de motivatie weer komt...

denice
Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 21:07

Heeft een van jullie weleens 5 dagen gevast?

Ik ben het aan het overwegen omdat ik eens ruimte in mijn hoofd wil voor andere dingen, mezelf en mijn lichaam wat rust wil gunnen, het gewoon eens wil proberen en wie weet wat ik allemaal nog ontdek.

Dus, iemand?

marleen_usar
Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 21:38

Ja ik deed het ooit, alleen water, kruidenthee en groentesap. Het was de 1e dag moeilijk maar daar na ging het goed. Ik hield het makkelijk vol.

denice
Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 22:12

Dat heeft hoop haha. Ik ben dus echt benieuwd wat het met mijn hoofd doet. Ik denk zo vaak aan eten, het lijkt me lastig maar ook een uitdaging om dat eens te negeren en tot andere dingen te komen.

En je weet het pas echt als je het probeert natuurlijk..

marleen_usar
Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 22:28

Ja klopt je weet het pas na af loop, maar het is echt een aanrader.

Fitzroy
Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 07:48

5 dagen vind ik wel heel lang. Ik geloof niet dat ik dat zou volhouden. Maar met groentesap erbij vast je toch niet echt?

Mijn patroon bevalt me eigenlijk prima. In principe doe ik 1 dag geen IF (op zaterdag) en op zondag mag ik nog wat extra’s. Maar de overige dagen eet ik nog steeds alleen ‘s morgens en de lunch met tussendoor fruit. En na half 2 niet meer.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Snippergroen
Berichten: 6672
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 08:47

In de basis doe ik wel nog intermittent fasting, maar de vasttijd is wel verschillend. Komt er vooral op neer dat ik mijn ontbijt verschuif naar een later moment op de ochtend. Het vasten is dan ook afhankelijk van wanneer ik de avond daarvoor heb gegeten. De ene keer vast ik maar 13:11 en de andere keer 16:8. Ik kijk daarbij ook wel naar wat ik moet doen en hoe ik me voel :) ene keer kan ik makkelijk pas om 12u ontbijten, de andere keer kan ik me om 9u al niet concentreren op werk door de knorrende maag :+

Ik merk dat het voor mij goed werkt om per dag te kijken in plaats van me een vast patroon op te leggen, zeker als ik 's ochtends iets voor werk moet doen dat echt mijn aandacht vraag. Ik heb zeker in het begin zovaak de vraag gekregen of ik niet even wat moest eten omdat ik zo wazig overkwam :=

Regenboog, oh Regenboog, gelukkig ben je krom.

Anders heette je Regenstreep, en dat klinkt zo stom. :)


Voorheen bekend als Negerzoen, maar anno 2021 mocht dat niet meer dus dan maar iets dat rijmt.

Safiera
Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 09:55

Laatst heb ik 3 dagen gevast. Dat was niet heel moeilijk vol te houden, en voelde voor mijn lichaam ook echt wel fijn. Een soort 'reiniging' en/of 'reset'. :)
Het was wel zo dat ik eind van de derde dag wat licht in mijn hoofd werd, dus wel echt duidelijk teken dat 3 dagen genoeg waren.

Van mijn omgeving kreeg ik met vasten niet zo'n support, kreeg reacties zoals 'weinig eten is ongezond'... Maar mijn normale IF accepteren ze wel en mijn vriend doet zelfs mee.
We ontbijten gewoon om 12.00 en eten de rest van de dag normaal. En proberen dan na 20.00 niet meer te snacken :)

life does not have to be flawless to be good

Zerena
Berichten: 3882
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 14:43

Hier gaat het opzich goed, alleen met het vasten niet O:)
Wil het nu wel echt weer fanatiek gaan oppakken.

Het lijkt voor mij toch de meeste eenvoudige manier om calorieën te skippen.


Poeh 3 of 5 dagen vasten, klinkt best heftig voor mij :o
Eerst maar eens weer de 17/7 weer onder controle krijgen.

Fitzroy
Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 14:47

Ik doe zo ongeveer 19/5. Prima te doen. Alleen een enkele keer heb ik ‘s avonds wel dat ik denk was het maar vast ‘s morgens :+

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

denice
Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 08:25

Ik ben begonnen met een lange vast, ben benieuwd..

3 dagen mik ik op, met uitloop als ik me goed voel, maar opgeven is geen zonde als het echt niet meer gaat.

Ik heb echt geen idee wat ik kan verwachten na zoveel dagen. :=

Safiera
Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 08:32

@ denice: Succes! Ik vond het toen best een fijn gevoel geven, en er ging ook wat gewicht af. Hoop dat het je goed doet die 3 dagen :) Maar doe wel voorzichtig, als je lijf zegt 'ik val om' dan eet gewoon weer iets! (En dan bedoel ik niet een gewoon hongertje :P )

life does not have to be flawless to be good


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 174 bezoekers