Dé tip voor pluizend haar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Dé tip voor pluizend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 21:57

Ik doe het in een knot boven op mijn hoofd en hoef het alleen 's ochtends even uit te schudden

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 22:26

Het enige wat bij mij echt goed geholpen heeft (na zo goed alles geprobeerd te hebben) is een keratine behandeling.

Ik ben zelfs ooit een keer schaap genoemd door een kapper -O- :') Maar nu is het glanzend, pluisvrij & krijg ik veel complimenten.

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 23:31

nikilover schreef:
Het enige wat bij mij echt goed geholpen heeft (na zo goed alles geprobeerd te hebben) is een keratine behandeling.

Ik ben zelfs ooit een keer schaap genoemd door een kapper -O- :') Maar nu is het glanzend, pluisvrij & krijg ik veel complimenten.


Hoe lang werkt zo’n behandeling?

cariena1973
Berichten: 510
Geregistreerd: 07-04-09
Woonplaats: Oldenzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 23:38

Ik ga ff volgen mijn dochter van 7 elke x na douche heel pluizig haar ik gebruik lotions en cremspoelingen vliegen er door ik was het 1x per week met shampoo waar arganoil in zit vanavond ook na zwemles was het gewoon een bos hooi

DreamGuide

Berichten: 2015
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Dé tip voor pluizend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 00:15

Na jarenlang te dealen met enorm pluizig haar, heb ik het nu gewoon héél lang laten groeien. Mijn haar is nu te lang (en dus te zwaar) om nog heel erg te kunnen pluizen.

En daarnaast wat eerder ook al genoemd werd, na het wassen altijd conditioner gebruiken en evt een haarmasker.
Ik kam het overigens wel rustig drie keer per dag uit.

Anoniem

Re: Dé tip voor pluizend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 00:19

Polijsten met een fohn en een ronde borstel. :) Nooit meer pluis, of het nu kort of lang is. Vergt even wat tijd en handigheid, maar ik weet niet hoe ik ooit zonder heb geleefd.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Dé tip voor pluizend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 00:29

Of doe eens in de zoveel tijd een haarmasker met avocado, mayonaise wat crèmespoeling en een ei. Als mijn haar erg pluist heeft het vaak proteïne nodig.
Zo'n masker doe ik een uurtje in mijn haar dan wassen met koud water en shampoo en dan een leave in conditioner er in en dan gewoon mijn haar stylen zoals ik het normaal doe na wassen en walla, kan er weer een maand of twee regen aan.

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 08:43

liespower94 schreef:
nikilover schreef:
Het enige wat bij mij echt goed geholpen heeft (na zo goed alles geprobeerd te hebben) is een keratine behandeling.

Ik ben zelfs ooit een keer schaap genoemd door een kapper -O- :') Maar nu is het glanzend, pluisvrij & krijg ik veel complimenten.


Hoe lang werkt zo’n behandeling?


Waar ik het laat doen, ongeveer 3 tot 4 maanden. Hoe vaker je herhaalt, hoe langer het blijft zitten (wordt op een gegeven moment permanent)
Je hebt verschillende behandelingen, ze hebben er ook 1 die direct permanent is.

Wel goed erop letten dat de behandeling geen chemicaliën of andere schadelijke stoffen bevat. Formaldehyde bijvoorbeeld is echt een no go.

Mijn haar is inmiddels op onderrug/kont lengte.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 08:51

Hier Curly Girl methode en specifiek tegen pluis inderdaad een beetje glijmiddel op waterbasis. :D

JoT

Berichten: 4010
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 10:39

nikilover schreef:
Het enige wat bij mij echt goed geholpen heeft (na zo goed alles geprobeerd te hebben) is een keratine behandeling.

Ik ben zelfs ooit een keer schaap genoemd door een kapper -O- :') Maar nu is het glanzend, pluisvrij & krijg ik veel complimenten.


Een keratine behandeling associeer ik op de een of andere manier meer met steil haar dan met krulhaar. Hou je je krul na zo'n behandeling nog wel en wordt je haar er niet ontzettend slap van?

xMyrnavG

Berichten: 114
Geregistreerd: 28-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 11:09

Ahhh ik zie er wat over staan :)

Hey! Ik weet niet of iemand anders hier ook al over is begonnen :Y) maar het is fijn om je te verdiepen in de Curly Girl Method

Mijn haar was ONTZETTEND pluizig, en als ik maskers in deed werd het vet :') werd er ontzettend onzeker van ;( maar eenmaal CG was het na 2 weken veeeeel beter.
De CG methode focust niet alleen op of het pluist maar pakt je haartype, haardichtheid, haar dikte, porositeit en elasticiteit mee.
De combinatie van al die factoren (en proteïne) creëert ook pluis.
De methode gebruikt alleen maar producten zonder “chemische” stoffen maar een hele lijst van wat wel en niet mag staat in de Facebook groep hieronder.

https://m.facebook.com/groups/824913184 ... le_browser Deze FB groep heeft heel veel uitleg, maar je moet wel eerst lid worden en het duurt soms even voordat je geaccepteerd wordt :z

Als je vragen hebt mag je me altijd een pb’tje sturen!
Laatst bijgewerkt door xMyrnavG op 21-11-19 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Re: Dé tip voor pluizend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 11:12

Ik ben echt, echt, echt enorm fan deze spullen: https://www.controlledchaoshair.nl/
Alle foto's die je ziet zijn ook echt zo (zowel ik als mijn dochter hebben model gestaan!).

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 15:35

JoT schreef:
nikilover schreef:
Het enige wat bij mij echt goed geholpen heeft (na zo goed alles geprobeerd te hebben) is een keratine behandeling.

Ik ben zelfs ooit een keer schaap genoemd door een kapper -O- :') Maar nu is het glanzend, pluisvrij & krijg ik veel complimenten.


Een keratine behandeling associeer ik op de een of andere manier meer met steil haar dan met krulhaar. Hou je je krul na zo'n behandeling nog wel en wordt je haar er niet ontzettend slap van?


Er bestaan behandelingen waarbij slag/krul behouden blijft.

Hier heb ik zelf alleen geen ervaring mee; ik heb zelf gekozen voor een behandeling die zowel pluisvrij, al circa 80 % stijl maakt.