Dé tip voor pluizend haar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
ista
Berichten: 1131
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Dé tip voor pluizend haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 09:33

Ha bokkers,

wie heeft er tips bij pluizend haar? Ik word gek van mijn haar dat echt alle kanten op piekt. Ik heb dik haar met een slag er in, draag het meestal in een staart. Haar aan de zijkant staat soms recht opzij -O-

Ik was het 3x per week, gebruik eigenlijk nooit een föhn.

Ik ben niet iemand van de ellenlange maskers oid, maar kunnen jullie producten aanraden die ik onder de douche kan gebruiken? Waarvan krijgen jullie zacht en glad haar?


Anoniem

Re: Dé tip voor pluizend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:34

wat gebruik je nu?
pluizend haar is meestal droog. dus milde shampoo en goede conditioner. en een olie tegen het pluizen (bijvoorbeeld kokos of avocado)

KM_Ris
Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:37

Ik heb precies hetzelfde.
Wat ik nu doe is wassen met shampoo van garnier, loving blends avocado heet het volgens mij.
Daarna crème spoeling erin, laten intrekken en dan borstelen met de crème er nog in. Dan rustig uitspoelen zodat er geen klitten meer in komen.

Voorzichtig afdrogen en dan in de punten arganolie.

Dan 1 strakke vlecht maken, dag erna heb ik heel zacht krullend haar en omdat ik niet meer hoef te borstelen pluist het niet.


Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Dé tip voor pluizend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:41

Niet borstelen als het droog is, dus alleen onder de douche of direct na het douchen. Slapen met een satijnen kussensloop, satijn veroorzaakt minder wrijving dan katoen (en dus minder pluis). En toch af en toe een goed voedend masker. Ik houd er ook niet van, maar het is wel heel goed voor je haar.

Princesj
Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Dé tip voor pluizend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:45

Sinds ik helemaal over ben naar Rituals is mijn haar een stuk minder pluizig. Ik gebruik de shampoo, conditioner en olie van dit merk. Olie zeer minimaal gebruiken, anders is je haar gelijk vet.

Gulonia (Biscayo x Wolfgang), Femke (Jouwe 485 x Doaitsen 420), Nipine KN (Nizar VS x Triton), Nika van Wieringen (Kadar x Nizar VS)

lies_sparkle
Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:45

Ik lees even mee!
Ik smeer mij een ongeluk aan maskers, crèmes, cremespoelingen, etc
Heb echt van alles al geprobeerd!
Ik was het Max 2 X per week, borstel het nooit als het droog is en gebruik geen hitte-apparaten.
Mijn haar wordt ook nooit vet, na een week niet wassen is het nog niet vet
Ik ben ook opzoek naar de tip.

Pastis
Berichten: 241
Geregistreerd: 25-02-11
Woonplaats: Leuven - Belgïe

Re: Dé tip voor pluizend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:07

Ik was mijn haar met shampoo en conditioner van Kevin Murphy. Helpt hier wel. Ik heb fijn en pluizig haar, en met deze shampoo ziet het er zacht en gezond uit.

* Alis volat propriis *

smurffie
Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Dé tip voor pluizend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:17

Ik raad iedereen elvive total repair aan. Dat is een masker dat ik gebruik ik als een cremespoeling. Met masker erin doorborstelen met grove borstel, vingers of kam.
Voor de nacht een vlecht erin scheelt ook.
En even kijken wat voor shampoo bij je haar past maakt ook verschil.

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Re: Dé tip voor pluizend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:27

Ik gebruik een simpele keratineshampoo. Is helemaal niet zo prijzig en helpt bij mijn haar echt een hele hoop. Daarnaast gebruik ik een olie, wat de pluis echt helemaal wegneemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:43

Gebruik geen borstel maar een grove kam. Daarnaast helpt arganolie hier.

JoT
Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:46

Princesj schreef:
Sinds ik helemaal over ben naar Rituals is mijn haar een stuk minder pluizig. Ik gebruik de shampoo, conditioner en olie van dit merk. Olie zeer minimaal gebruiken, anders is je haar gelijk vet.


Welke variant gebruik je?

Ik gebruik al jaren de voedende shampoo en conditioner van Yves Rocher, maar die werkt niet zo goed meer de laatste tijd. Dus op zoek naar wat anders. Eens in de week een keratinemaskertje (huismerk Trekpleister geloof ik) helpt wel iets, maar niet voor lang en als ik het er te lang in laat zitten, wordt mijn haar slap.

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

EllaBellaah
Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Dé tip voor pluizend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 11:13

Geen gewone handdoek gebruik om te je haar te drogen, maar een microvezel- of hydrofieldoek. Een gewone badhanddoek is te grof waardoor je haar afbreekt, met pluis tot gevolg. Die twee andere doeken zijn veel zachter en beschadigen je haar niet.
Daarnaast zoals genoemd niet je haar borstelen als het nat is, liever onder de douche door kammen met een grove kam terwijl er conditioner in je haar zit.
Daarnaast is het de moeite waard om te kijken hoe het zit als je de shampoo een keer laat staan en het haar alleen maar wast met conditioner. Shampoo droogt het haar uit, waardoor het gaat pluizen.
Zelf heb ik krullend haar wat snel pluist, en met deze technieken kan ik het wat beter onder controle houden.

Ferro

_Denise_
Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 11:15

Ik heb door psoriasis en bijbehorende medicatie enorm droog, pluizend haar met een aura aan korte haartjes die nu weer groeien na een slechte periode met veel krabben. Ik was met een medicinale shampoo en een conditioner. Eens in de week doe ik Olaplex stap 3, en voor na het wassen gebruik ik deze:

http://raindropsxx.blogspot.com/2015/03/review-kruidvat-haarolie-moroccan-argan.html. Kostte me 2,50 o.i.d. en werkt voor mij goed. Is vnl siliconen en olie dus het legt een mooi laagje om de haren heen.

rozebadeend
Berichten: 348
Geregistreerd: 09-09-19

Re: Dé tip voor pluizend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 11:25

Ik lees ook even mee. Hier vrij dun, maar wel veel haar, ook met een slag er in.

Op dit moment gebruik ik de shampoo, conditioner en masker van Aussie voor droog haar. Masker doe ik niet iedere keer, shampoo en conditioner wel.

Daarna doe ik er vaak een frizz serum in van john frieda, dit op nog nat haar, en dan drogen.

Meestal laat ik mijn haar drogen, en daarna pas kammen. Dit is wel echt nodig, want heb supersnel kliten.

Dit werkt op zich redelijk, maar ben nog niet helemaal tevreden.

Suzanne F.
Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 12:15

Moroccan oil! Wel prijzig maar zeker de moeite waard!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

MarlindeRooz
Correspondent
Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Dé tip voor pluizend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 12:18

Wat ik doe:
- Twee keer per week wassen met dr organic argan oil. Bovenkant shampoo en onderkant conditioner
- 1x per week haarmasker met cocos van sephora
- Na het wassen argan olie er in, echt 5 pompjes. Van dr organic ook.
- 1x kammen 's ochtends
- slapen met een vlecht

En mijn haar zit echt altijd goed en mooi ipv pluizig.

c_alsemgeest
Berichten: 20628
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 12:19

Ik heb dun haar, maar heel veel... met hele gekke slagen erin.
Wanneer ik met nat haar ga slapen is het echt hysterisch :')
Dus dat doe ik ook bijna nooit.
Zo mn mogelijk wassen.
En een satijnen kussensloop (bv satinsleepers)

Ik heb een goede shampoo en conditioner van de kapper.
Borstelen doe ik het niet, ik smeer er wat bio silk in en ontwar het met mijn handen of een grove kam.
Wanneer ik het minder wild wil hebben... moet ik echt gaan stijlen.

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 12:33

1x per week een voedend haarmasker, heerlijk voor je haar.

Jersy, zwarte parel 1.71
Porky, witte lady 1.67
Bes, leonberger kruising 0.74
Summertime, leonberger/st bernard 0.85

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Dé tip voor pluizend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 12:46

Voor mij hielp het enorm om de CG(CurlyGirl) method gebruiken. Mijn haar alleen maar onder de douche kammen, gel gebruiken om mijn haar in model te houden en weten wat mijn elasticiteit is zodat ik die in balans kan houden en geen producten gebruiken waar mijn haar slecht op reageert. Geen normale handdoek maar een microvezel.
Je haar kan glad gaan voelen van producten met siliconen, maar hier krijg je snel vet haar van en dit "verstikt" het haar ook. ALs je een hoge porositeit hebt kan je haar ook ruw aanvoelen. Heb je je haar ooit gebleekt of met hitte gestijlt?
Ik heb zelf 2C/3A krullen, dik en vol haar, hoge elasticiteit.

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: Dé tip voor pluizend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 12:55

Ik doe idd altijd alleen met mijn vingers mijn haar" kammen" onder de douche. Sinds een aantal weken over op een shampoobar...ik weet niet wat me overkomt...gebruik helemaal geen conditioner meer en mijn haar is echt super fijn. Voelt heerlijk licht op mijn hoofd en GEEN pluis meer.
Ook nog eens milieubewust bezig ;-)

24 maart 2018 geboren Ibbeltje fan d’canneburgh Take 455 x Fetse 349 ... mijn heerlijke allerliefste friese meisje. Totally in love
Tim de Loo hoeve Time 38 x Jitse 361 mijn super eerlijke werkwillige ruin!* 4-2-2021

http://www.wasgeluk.nl...de finishing touch voor je was !

Askja
Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 12:55

Miracle Oil van Aussie. Topspul.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

ista
Berichten: 1131
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Dé tip voor pluizend haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-19 06:59

Gisteren Aussie ingeslagen bij de Kruidvat (deze week 1+1 gratis :j ).

Gewassen met de Miracle Moist shampoo (ruikt heerlijk!) en daarna het 3 Minute Miracle Moist masker. Wàt een verschil! Nat voelde het al heerlijk zacht aan, maar na de nacht (ook geslapen met een vlecht) is mijn haar nog steeds zacht en hangt het tenminste naar beneden in plaats van als een aura om mijn hoofd.

Ik weet niet of dit een goed product is als je heel fijn haar hebt, maar voor nu lijken mijn dikke lokken in ieder geval getemd!

Bedankt voor de tips en adviezen!

BillyJ
Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 07:07

Ik heb erg pluizend haar maar ook heel vettig haar. Olie smeren is dus bijna een no go -O- wel dip ik af en toe mijn puntjes. Ik heb van mezelf een lichte krul, veel maar wel dun haar. Het is pas sinds 2 jaar dat ik zoveel last heb van "babypluis" :Y)
Ik gebruik vnl biologische shampoos omdat ik van de gewone shampoos al helemaal snel vet haar krijg (sochtends wassen, savonds al weer vet). Ook al geprobeerd een hele tijd de haren niet te wassen en te minderen met shampoo maar dit bracht eigenlijk geen soelaas ondanks ik dit toch ettelijke weken heb volgehouden. Dus wat als je extreem vet haar hebt en toch veel pluis??

Mijn huid daarentegen is wel droog dus heb een raar systeem denk ik haha

Ohja heb 7 jaar in de scheepvaart gewerkt en ondanks het zout altijd mooie lokken gehad, nu dus sinds anderhalf jaar aan de wel en toen is de pluis en vettigheid gekomen.. mss is mijn haar nog aan het afkicken van het zout? Haha
Laatst bijgewerkt door BillyJ op 10-10-19 07:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Het enige waar je spijt van krijgt zijn de risico's die je niet neemt
All men will be sailors, untill the sea shall free them

NatasjavE
Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Dé tip voor pluizend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 07:09

Sebastián potion 9. Geweldig spul.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 07:17

Hier werken maar twee dingen, de fohn en stijltang :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bibi1995, ComscoreBot, lizard, quni, RianneH, Talindos, tijger, xdesix en 101 bezoekers