Bekken pijn wie ook?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marleen_usar
Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Bekken pijn wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-19 12:50

Mijn bekken is altijd al een aandachtspunt geweest, lang kon het goed gaan en dan opeens stond het weer scheef.Ik was laatst met mijn loopfiets weg, ik had een grote hond mee en die gaat opeens achter een eend aan.Ik werd dus omver getrokken en lag in het gras, met veel pijn en moeite kon ik opstaan. Voetje voor voetje liep ik met tranen in mijn ogen naar huis, nu ben ik 2 keer bij de osteopaat geweest. Dat zou volgens haar voldoende moeten zijn, maar slapen is echt een probleem.

Soms neem ik een pijnstiller zo dat ik normaal en pijnvrij kan lopen, ik mag niet zwaar tillen maar met 2 paarden wordt dat lastig. Wie heeft hier ook last van en hoe ga jij er mee om?


Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 15:11

Ik heb bij regelmaat wel eens last van bekken/SI-gewricht. Bij mij komt dit doordat ik een blessure heb in mijn heup (labrumscheur en Pincer impingement), die ik voorlopig nog niet wil laten opereren (te weinig last van, terwijl de operatie vrij ingrijpend is, geen garanties geeft en een heel lange revalidatietijd heeft). Wanneer ik hierin overbelast ga ik 'compenseren', waardoor alles zich wat scheef trekt, mijn SI-gewricht blokkeert en ik last krijg van bekken/onderrug.

Mijn grootste tip: ga geen dingen vermijden, maar werk aan het probleem. Stabilisatietraining van heupen/bekken en alles wat hiermee in contact staat (knieen, enkels, onderrug). Voor mij helpen unilaterale stabilisatieoefeningen gericht op onderlichaam héél goed (en ik merk daar ook vaak pas hoe onstabiel ik ben). Doe ik die een paar weken niet, dan merk ik dat ik veel sneller last krijg.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 92Michelle, belle_boef, Emmaa_92, FCSA, Firebug, Heez, ManonGrr en 120 bezoekers