Polar M600 vs M430

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Aagje_Nimbly
Berichten: 556
Geregistreerd: 12-03-06

Polar M600 vs M430

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-19 22:39

Hi all!

Sinds 'n paar weken heb ik mijn nieuwe Polar M600. Vind het een super mooi horloge en ben erg zeer blij mee, maar moet er wel nog wat aan wennen. Het android besturings-systeem vind ik als Iphone-meisje nog erg onlogisch en ingewikkeld en moet echt zoeken en swipen in het menu naar de dingen die ik zoek :+ .Tijdens het sporten trilt hij bijvoorbeeld best vaak en ik heb geen idee waarom of wat hij me dan wil vertellen :Y) . Ook de batterij lijkt wel erg snel leeg te gaan, ik denk mede omdat hij ook de berichten van je telefoon binnen haalt (wat ik niet nodig en zelfs vervelend vind, maar niet weet hoe ik het uit kan zetten).

Omdat ik nu al een paar keer gehad heb dat het horloge leeg is als ik m'n training ga doen, wil ik een 2e horloge erbij kopen. Ik twijfel alleen tussen nog een M600 of een M430. Hiervoor heb ik een M400 gehad, heel tevreden over, alleen wilde ik graag upgrade naar een horloge met optische hartslag meting.

Dus..... wie o wie heeft een M600 / M430 (of beide) en kan mij helpen met dit luxe probleem :D ?

En hierbij ook gelijk de vraag of iemand ervaring heeft met een wit bandje, verkleurd het snel?



Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 18:11

Ik zou allereerst zorgen dat de meldingen niet worden doorgegeven tijdens een activiteit (kan vaak in de app worden ingesteld) en kijken hoe lang hij het dan volhoudt. Ik laad mijn horloge vaak elke 3 / 4 dagen op en kan dan makkelijk 4u activiteit met GPS plus de dagelijkse dingen meten. Als je horloge ondanks aanpassingen in de instellingen en meldingen nog steeds snel leeg is, zou ik laten checken of de batterij wel goed is.
Het lijkt me persoonlijk nogal sneu geld als je twee horloges hebt terwijl de oplaadtijd van een horloge maar minimaal is.

❤️

Aagje_Nimbly
Berichten: 556
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-19 20:42

3 tot 4 dagen?! Welk horloge heb jij dan?

Die van mij is na 1,5 dag leeg en dan gebruik ik hem enkel tijdens het sporten.

ontherun
Berichten: 4942
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 20:57

Mijn polar laad ik maar eens in de 4-5 dagen op zelfs, en ook die is verbonden met mijn telefoon en gebruikt gps tijdens hardlopen. En daarnaast gebruik ik hem ook nog met krachttraining, dus sportmodus staat genoeg aan hier :+ Ik heb de Vantage M, maar 1.5 dag is wel echt enorm weinig, heb je niet per ongeluk erg veel gps aan staan of zoiets? Twee horloges lijkt mij bovendien lastig? Anyway, berichten ontvangen van je telefoon kun je in Flow uitzetten, bij je profiel staat ergens settings en notificaties. Daar kun je aangeven of je ze wilt ontvangen of niet.
M430/M600 heb ik helaas geen ervaring mee, dus daar kan ik je niet meer helpen helaas.

Aagje_Nimbly
Berichten: 556
Geregistreerd: 12-03-06

Re: Polar M600 vs M430

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-19 07:20

Ow wauw, dat houd deze bij lange na niet vol. De GPS staat toch alleen aan tijdens activiteiten? Of is er nog een secret functie dat hij de locatie blijft volgen?
Ik gebruik hem tijdens het hardlopen, dus dan staat de GPS maximaal 1 uur aan. Als ik bij de batterij conditie kijk in de app zie ik dat de Wifi vooral veel stroom gebruikt, is dat bij jou ook zo?

Ik heb trouwens gevonden hoe ik de berichten in Flow uit kan zetten, dank voor de tip! Waarom lijkt je 2 horloges lastig, je synchroniseert toch alles in Flow? Staan al je trainingen weer bij elkaar.

ontherun
Berichten: 4942
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Polar M600 vs M430

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 07:54

Ik ken de M600 niet in zoverre dat ik inderdaad dacht misschien heb je ergens iets dat ie toch gps vraagt. Fitbit had dat namelijk ergens wel geloof ik, die had iets batterij slurpends wat aan kon staan.
Hmm WiFi zou ie in principe niet de hele dag nodig moeten hebben. Misschien heb je automatisch synchroniseren aan staan waardoor dat ie dat zoveel gebruikt? Want dat slurpt best batterij.
Ik heb m ook voor (onder andere) hardlopen, en dus om de dag of bijna elke dag wel gps aan. Trainingen voor halve marathon dus hij staat ook best wel wat aan in gps modus. Lijkt mij toch wel dat die van jou dat ook zou moeten kunnen... misschien Polar toch eens berichtje doen? Want ik vind ik het echt bizar kort die batterij.

Ik vergeet de mijne al als ik m aan de lader heb hangen, vandaar dat ik dacht dan heb je dus telkens dat je moet wisselen. Zou niks voor mij zijn, maar ik snap je idee wel. Niks zo irritant als een batterij die te leeg is als je m nodig hebt.

Aagje_Nimbly
Berichten: 556
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-19 18:39

Ik snap ook niet zo goed waarom wifi zoveel batterij zou trekken. Heb in de app gezocht naar automatisch synchroniseren maar dat kan ik nergens vinden. Zou wel verklaren waarom hij veel batterij trekt, als hij continu zoekt naar updates of trainingen.

Ik wil nu ook gaan hardlopen en ben er helemaal klaar voor, alleen heeft m'n horloge nog 2% batterij. Nog maar even wachten dus... }:0

ontherun
Berichten: 4942
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Polar M600 vs M430

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 21:20

Ik had ook al eens even gezocht maar kan inderdaad ook niks vinden m.b.t. WiFi of synchroniseren. Blijf t wel apart vinden hoor...
_O- dat had ik gisterochtend. Werd wakker met de melding ‘batterij leeg. Opladen’ :') terwijl ik lekker vroeg wilde gaan lopen. Maar goed, ik heb nu nog altijd 80% batterij. Waarom zou jou polar batterij zoveel sneller leeg gaan dan de mijne...

MarliesV
Berichten: 15147
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Polar M600 vs M430

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 21:28

Met GPS aan zou de 430 een uur of 8 mee moeten gaan qua batterij.

Ik heb dit horloge net vandaag bij bol.com besteld voor mijn lief zijn verjaardag. Dus nog geen ervaring er mee.

Las wel dat het een flink horloge is voor een smalle damespols. Weet niet of de 600 kleiner is?

Life is short....SMILE while you still have teeth!

ontherun
Berichten: 4942
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 21:39

Maar dat is dus als de gps constant aan staat, en hij staat alleen met sporten aan... dan gaat de batterij dus een stuk langer mee.
Ah ik heb nog wat verder gezocht. De vantage M heeft 30 uur batterij met gps en hartslag, en 5 dagen in horlogemodus met hartslagmeting. Das dus wel al een batterij met meer vermogen dan de M430
Laatst bijgewerkt door ontherun op 01-09-19 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Aagje_Nimbly
Berichten: 556
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-19 21:44

De mijne is nu helemaal opgeladen, eens een kijken hoe lang hij nu precies mee gaat. Hij ligt gewoon te liggen, ik draag hem in het dagelijkse gebruik niet zeg maar. De Wifi trok afgelopen batterij cyclus 82% van de capaciteit, dus dat is ook gewoon mega veel. Snap niet zo goed waarom dat zoveel batterij vraagt.

Marlies: het is ook wel een flink horloge voor een smalle pols. De 600 is iets groter dan de 430, maar het maakt imo vrij weinig uit. Ze zijn gewoon allebei groot. Vind het persoonlijk niet mis staan :P
Het klopt idd dat ze met GPS aan 'n uur of 8 mee moeten kunnen. Zonder GPS zou dat veel langer moeten zijn. Mijn oude 400 (die niet verbonden is met telefoon) kan echt dagen aan 'n stuk mee zonder dat ik die hoef op te laden.

Edit; ik haal hem letterlijk terwijl ik deze post typ van de oplader en is in deze paar minuten al 4% van de batterij kwijt. Lijkt me toch dat er iets niet helemaal klopt... Nog maar eens heel goed zoeken naar verborgen-batterij-slurp-functies. -O-

ontherun
Berichten: 4942
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 21:49

Hmm volgens Polar houd hij het inderdaad 2 dagen of 8 uur vol met een Android telefoon. Maar 1 dag of 8 uur met een iPhone. De batterij is inderdaad van een eerdere generatie dan die ik de vantage, daar zit t verschil dus in denk ik... wel ruk eigenlijk zeg, dat die zo kort mee gaat

Edit. En die tijd die ze geven klopt wel, die van mij gaat inderdaad die 5 dagen makkelijk mee, met dus regelmatig gps gebruik zelfs. In 10 dagen vakantie veeeel sportmodi gebruikt en maar 1 keer op hoeven laden.

Aagje_Nimbly
Berichten: 556
Geregistreerd: 12-03-06

Re: Polar M600 vs M430

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-19 22:35

Oei, dat valt echt tegen zeg! Waar heb je die informatie gevonden?

Ik vind de vintage niet zo mooi, daarom ben ik voor de 600 gegaan :o

ontherun
Berichten: 4942
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Polar M600 vs M430

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 06:02

Product specificaties van polar zelf O:)
Ik had juist het omgekeerde, het vierkante van de 600 stond mij totaal niet _O-

Aagje_Nimbly
Berichten: 556
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-19 17:59

Ik wil toch nog even vragen of er mensen zijn die meer verstand hebben van de Polar en batterij verbruik. Ben ondertussen weer een paar weken verder en heb hem tijdens het hardlopen steeds gebruikt. Ik heb me maar neergelegd bij het feit dat ik hem steeds van te voren aan de lader moet leggen.

Toch ben ik vandaag weer mega verrast door de (waardeloze) batterij en vraag me af of dit normaal is. Ik kan hem ook terug sturen naar de winkel, om hem te laten checken, alleen ben ik hem dan 2 weken kwijt.

Ik heb vandaag 20 minuten gefietst (met GPS modus), daarna hebben we 10km gewandeld. Hier heb ik het horloge niet aan gehad, wel om. En op de terug weg weer 20min gefietst (met GPS, maar dat ging niet meer ivm laag batterij niveau).

Als ik de batterij conditie opvraag krijg ik dit te zien:
[ img ]

Weet iemand wat dit betekend? Eerst was het de WIFI die mega batterij trok, dus die heb ik uit gezet. Nu 'overige' en het android-systeem. Wat is dat / wat doet het?

Hij is dus in 5 uur van 85% naar 2% gegaan en ik snap niet waarom. 20min GPS mag nooit zoveel batterij vragen. En dat ik hem om heb tijdens het wandelen zou toch ook niet zoveel batterij mogen kosten? Of is dit normaal voor dit horloge? Ik heb werkelijk geen idee namelijk.

Saaams
Berichten: 13244
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 18:08

Ik heb mijn polar horloge(M400) nu 13 dagen in gebruik incl hartslagband paard en vandaag voor het eerst opgeladen :+
Ik zou ermee terug gaan.

Laerkens Beauty

Firefly4
Berichten: 1164
Geregistreerd: 28-12-09

Re: Polar M600 vs M430

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 18:38

Ik heb de M430. Als ik ermee ga wandelen (vorig jaar in Oostenrijk een wandeltocht van zo goed als 6uur) dus incl hartslagmeting en GPS, dan is die leeg.
Maar als ik 'm nu gewoon om heb, zonder sporten maar wel met continue hartslagmeten (denk dat die om de 30min even mijn hartslag zoekt en een minuut meet) blijft die zeker een week doen zonder opladen. Kan er ook 2x per week mee hardlopen (incl gps/hartslagmeting).
Als je het wil doen voor de optische hartslagmeting, zou ik het niet doen. Voor hardlopen blijf ik de hartslagband gebruiken. Want die is nauwkeuriger. Metingen tijdens hardlopen met de pols meting is heel "vreemd" want voel dat hartslag hoog is, zegt die 80 ;)

Maar qua batterijgebruik moet de M430 zonder alle poespas aan, lang mee doen.
En slimme meldingen heb ik uit staan (niet nodig, daar heb ik mijn telefoon wel voor)

Aagje_Nimbly
Berichten: 556
Geregistreerd: 12-03-06

Re: Polar M600 vs M430

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-19 20:11

Saams; de M400 is wel anders in de zin dat hij niet met je telefoon connect. Ik heb het idee dat dat mega batterij vraagt. Hebt zelf ook een M400 en gaat ook een stuk langer mee dan deze nieuwe!

Firefly4: Een week zonder opladen en training klinkt wel heel veel langer. Ik vind de optische hartslagmeter trouwens prima werken? Heb een paar keer met beide getraind en het verschil is minimaal. HRmax en HRgem zijn telkens hetzelfde. Heb wel het idee dat de optische iets vertraagd weer geeft. Waar vind je die slimme meldingen? Dacht dat ik alles uit had gezet, maar weet het niet zeker.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Polar M600 vs M430

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 20:36

Polar een bericht sturen? Mijn bandje was ontzettend snel kapot en ze stuurden zonder gedoe direct een nieuwe op. Ik vind ze erg service gericht!

Ik heb een A360 zonder GPS, laad hem op onder het douchen (10min per dag) en eens in de maand laad ik hem helemaal vol. Zet hem alleen aan tijdens het sporten (eens per dag). Ik vind het ideaal dat ie zo lang mee gaat zonder aan de lader. GPS doe ik via de telefoon, deze combinatie vind ik ideaal.

Saaams
Berichten: 13244
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 20:44

Aagje_Nimbly schreef:
Saams; de M400 is wel anders in de zin dat hij niet met je telefoon connect. Ik heb het idee dat dat mega batterij vraagt. Hebt zelf ook een M400 en gaat ook een stuk langer mee dan deze nieuwe!

Firefly4: Een week zonder opladen en training klinkt wel heel veel langer. Ik vind de optische hartslagmeter trouwens prima werken? Heb een paar keer met beide getraind en het verschil is minimaal. HRmax en HRgem zijn telkens hetzelfde. Heb wel het idee dat de optische iets vertraagd weer geeft. Waar vind je die slimme meldingen? Dacht dat ik alles uit had gezet, maar weet het niet zeker.


Hoezo niet connect? Ik heb hem verbonden via bluetooth met mijn iphone.

Laerkens Beauty

Aagje_Nimbly
Berichten: 556
Geregistreerd: 12-03-06

Re: Polar M600 vs M430

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-19 20:57

Sakura, had jij je horloge ook via Polar.com zelf besteld? Mijne komt namelijk van Bol, weet niet of ze producten accepteren die niet rechtstreeks via hun gekocht zijn? Zou anders wel een super idee zijn, want de service van Bol vind ik nog niet zo denderend....

Saams, je M400 connect idd wel met bluetooth, maar het is geen smartwatch. Dus die haalt geen berichten binnen op je horloge, regelt geen muziek e.d :). Ik heb het idee dat dat veel batterij trekt, maar weet niet hoe (en of) je dat uit kan zetten.

ontherun
Berichten: 4942
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Polar M600 vs M430

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:11

Als het goed is kun je Polar rechtstreeks mailen! Even foto’s direct erbij doen.
Balen trouwens dat ie nog steeds zo stom doet -O-

Time2Tri
Berichten: 6104
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:38

Aagje_Nimbly schreef:
Sakura, had jij je horloge ook via Polar.com zelf besteld? Mijne komt namelijk van Bol, weet niet of ze producten accepteren die niet rechtstreeks via hun gekocht zijn?


Voor de Polar service komen alle Polar producten in aanmerking .
Het maakt niet uit waar je hem gekocht hebt .
Binnen twee jaar na aankoop valt dit gewoon onder de garantie . Ik zou ten alle tijde de service door Polar laten verrichten.
Je bent hem alleen effe kwijt . -O-


Wat je nog zou kunnen proberen is alle 4 de knoppen tegelijkertijd ingedrukt houden totdat je horloge weer opstart .
( soft reset )

https://support.polar.com/en/support/ho ... lar_m400_0

Mijn Polar Vantage V heeft een batterij duur van ca twee weken bij 8 tot 12 uur sport per week . Draag hem 24/7 , continue hartslagmeeting heb ik niet aan staan . Alleen bij trainingen incl GPS

Trouwens ... alle instellingen het wel of niet trillen tijdens trainingen kun je via de website Polar Flow instellen .
Instructie filmpjes zijn veelal op YouTube te vinden . Net al een uitgebreide handleiding als pdf online .
Laatst bijgewerkt door Time2Tri op 16-09-19 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt


Ironman2022-2023
Ironman 70.3 Valencia 2024
Ironman 70.3 Duisburg 2024

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Polar M600 vs M430

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:40

Ik heb hem cadeau gehad, volgens mij via bol. Ze vroegen er niet eens naar.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _JTM, beert, Getty_Maan, kionasuppie, Robin_Rikkie en 50 bezoekers