Vraag aan de anti-vaxxers

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
secricible
Berichten: 25677
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 21:06

Karl66 schreef:
Maar het is toch niet zo dat netjes elk jaar alle kinderen die geboren zijn allemaal tegelijk een virusinfectie krijgen? Dit soort besmettingen gaat altijd in golven en daar kan soms een behoorlijk aantal jaren tussen zitten, met een grote groep niet immune mensen tot gevolg.

Alleen vaccineren we niet omdat we graag iedereen tegen mazelen gevaccineerd willen hebben. We vaccineren omdat de gevolgen van mazelen op populatieniveau zodanig zijn, dat de gezondheidseffecten te groot zijn. Vaccineren is een middel en geen doel. Het kan dus prima zijn dat er straks besloten wordt om niet iedereen tegen corona te gaan vaccineren, omdat dat niet noodzakelijk is. Daarom is het een onzinnige vergelijking.


Allereerst ben ik het met je eens dat het een onzinnige vergelijking is ;)
Bij de mazelen kan ik me herinneren dat dat gewoon chronisch heerste dus dat kinderen die constant kregen. Daardoor was de overgrote meerderheid van NL gewoon immuun (en tegen welke prijs tov vaccinatie, daarin zijn we het met elkaar eens).

Maar aangezien we het eens zijn dat deze vergelijking onzinnig is, laten we er gewoon mee stoppen :D

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse


janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 21:26

Ik kreeg zojuist zo’n aardig privé bericht van Poco Loco naar aanleiding van mijn confronterende en wellicht ogen openende afbeelding :D :D :D

pmarena
Berichten: 47929
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 09:00

secricible schreef:
Correct, maar mazelen kreeg ook iedereen voor er een vaccinatie was dus doen alsof het een nieuwe ziekte is klopt niet. Dat is alles wat ik wil zeggen


En ook alles dat ik wilde zeggen.... -O-

Fijn dat er toch nog mensen in zo'n topic zitten die niet als een stier op een rode lap reageren als je niet helemaal mee jubelt op alles dat "anti-anti-vaxxer is" :n

Ik heb je reactie getemd Kuggur. Vind het echt een misselijke, denigrerende en veroordelende post.
Je hebt geen idee waar je het over hebt. Ik ben NIET tegen vaccinaties, vind het goed dat ze er zijn :j

Maar ik doe niet mee met het 100% hallelujah verhaal (niks is immers 100% perfect en zwart-wit) en het bashen van mensen die andere keuzes maken. Ontzettend flauw dat je door sommigen dan maar meteen in het anti-vaxxers hokje geschoven wordt met de schijnbaar bijbehorende kleinerende beledigingen :n

Dat is precies de reden dat ik normaal niet meer in zulke topics reageer. Hier maakte ik een uitzondering omdat ik dit topic een interessante vraagstelling vond hebben door de TS en nu het weer bovenkomt dacht ik: ach voor dit topic wil ik wel een uitzondering maken, eens kijken of het er nu fatsoenlijker aan toe kan gaan na al dat gedoe over hoe Bokt met dit soort onderwerpen om moet gaan, en dat Bokkers zelf wat aardiger en rechtvaardiger elkaar zouden moeten benaderen.

Maar we gaan blijkbaar gewoon op dezelfde voet verder :n

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 14039
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 09:04

Ik zet dit topic op slot. Omdat eerdere vaccinatie-discussies niet altijd prettig verliepen hebben we inmiddels één centraal topic voor dit onderwerp: [MWS] [Centraal] Vaccinaties en wel/niet vaccineren
Daar kunnen jullie terecht. Lees dan even de OP, in dat topic gelden aanvullende regels.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lalidan, LV19952, marija81, SentiBot, YandexBot en 50 bezoekers