Vraag aan de anti-vaxxers

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Percy
Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:53

Rode hond kon je ook maar beter gehad hebben voor je eventueel zwanger raakte.
Een buurvrouw had de pech de rode hond tijdens de zwangerschap te krijgen met als gevolg een zwaar gehandicapt kindje.


Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:56

Waves schreef:
Rakkie123 schreef:
Romatisch?
Gewoon, realistisch!

En dank je linky, erg verhelderend opgeschreven.


Realistisch? Zoek de rivm cijfers maar op, er gingen kinderen dood of raakten beschadigd en niet ieder kind kreeg bv. En zeggen dat kinderziektes al verdwenen waren voor de vaccins dat kan, klopt ook deels maar staat los van het feit dat vaccins wel werken. Dat is gewoon aantoonbaar in een petrischaaltje, daarvoor hoef je niet naar correlaties on jaartallen te kijken.


Godzijdank `weet´jij alles :+

Jersy, zwarte parel 1.71
Porky, witte lady 1.67
Bes, leonberger kruising 0.74
Summertime, leonberger/st bernard 0.85

Avalanche
Berichten: 15797
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:01

linky schreef:
Via de borstvoeding kreeg hun baby voor de eerste 12-18 maanden antistoffen mee, omdat de moeder mazelen gehad had en dus levenslang immuun was.

Nogmaals: voor goede antistoffen is het doormaken van de ziekte niet nodig, omdat een vaccin het immuunsysteem laat denken dat de ziekte er is, een lichaam gaat dus als de donder antistoffen aanmaken, en omdat een vaccin ongevaarlijk is, in tegenstelling tot de ziekte zelf, wordt iemand dus gewoon niet ziek, maar heeft wel antistoffen. Voor de kwaliteit en kwantiteit van die antistoffen maakt het dus niet uit of iemand de ziekte echt krijgt of gevaccineerd wordt.

linky schreef:
Let wel, toen was mazelen nog gewoon een weekje jeuk met uitslag.

Mazelen is nog nooit een weekje jeuk met uitslag geweest.
idje schreef:
Maar in mijn omgeving, niet direct een achterbuurt, 1 gezond! kind dood, 1 volslagen doof, 1 zwaar gehandicapt door hersenvliesontsteking dank zij de mazelen en waar ik onlangs achter kwam, de bijna blinde nicht van mijn man heeft dat ook aan mazelen te danken.

Mazelen is gewoon simpelweg geen onschuldige ziekte, daarom enten we er ook tegen.
linky schreef:
Toen kwam het vaccin; kinderen kregen geen mazelen meer, groeiden op, trouwden, kregen kinderen, maar konden die baby's dus géén antistoffen meegeven voor de eerste 12-18 maanden, omdat hun vaccinatie al lang was uitgewerkt, voor zover die ooit werkte.

Dit is onmogelijk. De werking van een vaccin is simpelweg het lichaam te laten denken dat het de ziekte al gehad heeft, en dus maakt het lichaam dezelfde antistoffen aan als wanneer het met de ziekte zelf in aanraking komt, maar dan zonder de risico's en complicaties van de ziekte.

linky schreef:
En juist de pas gevaccineerden verspreiden de ziektes waar ze net voor gevaccineerd zijn.......

Nogmaals nonsens. Het mazelenvaccin is een dood vaccin, wat betekent dat er een dood virus ingespoten wordt. Iets wat dood is, kun je niet verspreiden, en een dood virus kan je niet ziek maken. Dat is ook de reden geweest dat het BMR vaccin zo'n enorm succes is geweest. Het virus komt simpelweg nooit door die barriere heen. Een virus is alleen succesvol als het mensen ziek kan maken.

linky schreef:
Nu kun je dus als volwassene ook mazelen krijgen, omdat de generatie van 1976 en later de mazelen niet heeft gehad.

Als jij bent gevaccineerd heb je antistoffen tegen de ziekte en kun je dus niet ziek worden.

linky schreef:
Wedden dat dan óók waterpokken als bij toverslag levensbedreigend worden?

Waterpokken zijn bij een kind idd niets anders dan een weekje jeuk, soms koorts en uitslag. Bij een volwassene kunnen waterpokken wel levensbedreigend zijn, bij zeer jonge kinderen ook. Vaccineren ben ik altijd voorstander van. Het is stompzinnig om voor de ziekte en mogelijke complicaties daarvan te kiezen, als er ook een mogelijkheid is antistoffen te maken zonder ziek te worden.

linky schreef:
En waarom ben ik ex-vaccer? Mijn oudere zus kreeg hersenvliesontsteking van de pokkenvaccinatie, die mocht ik dus niet hebben. Onze dochter, nu 41, heeft vaccinatieschade. Haar beide zonen, tot 4 jaar gevaccineerd, hebben vaccinatieschade.

Die hersenvliesontsteking is waarschijnlijk van het meningokokken virus gekomen, en niet van een vaccinatie. Wat betreft de rest van vaccinatie-schade: het is mogelijk dat er een allergische reactie is op een van de bestanddelen van het vaccin. Dit is kortdurend en heeft geen blijvende gevolgen.

linky schreef:
Maar het verdient wel lekker, met 61 MILJARD dollar winst per jaar.

41 miljard, wereldwijd om precies te zijn. Wat, zoals iemand eerder opmerkte, peanuts is voor de farmaceutische industrie. Ik kan je echter vertellen dat artsen, zowel hier als in Amerika, vooral in de gezondheidszorg gaan werken omdat ze niet willen dat mensen op een vreselijke manier ziek worden en doodgaan.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41334
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:03

Rakkie123 schreef:
Waves schreef:


Realistisch? Zoek de rivm cijfers maar op, er gingen kinderen dood of raakten beschadigd en niet ieder kind kreeg bv. En zeggen dat kinderziektes al verdwenen waren voor de vaccins dat kan, klopt ook deels maar staat los van het feit dat vaccins wel werken. Dat is gewoon aantoonbaar in een petrischaaltje, daarvoor hoef je niet naar correlaties on jaartallen te kijken.


Godzijdank `weet´jij alles :+

Nou ja, je kunt die cijfers allemaal nazoeken... Ook kan je nazoeken hoe vaccinaties werken, daar zijn heel veel artikelen over geschreven (wetenschappelijke artikelen), en ook kun je opzoeken hoe we dankzij een vaccinatieprogramma heel wat ziektes hebben kunnen laten uitsterven in Nederland.

Google heeft een speciale afdeling (google scholar) waar je specifiek in wetenschappelijke artikelen kunt zoeken, daar is veel te vinden over vaccineren, hoe wat en waarom. Meeste is wel Engels, want wetenschappelijke artikelen.

Gelukkig heb jij met de mazelen e.d. geen vervelende ervaringen. Er zijn echter veel mensen die dat wel hebben. Waarmee je dus best kunt stellen dat de mazelen een gevaarlijke ziekte kan zijn. Als je je kunt beschermen tegen die potentieel gevaarlijke ziekte, waarom zou je dat dan niet doen vraag ik mij af.

linky
Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:50

Het gros van de mensen denkt helaas nog steeds niet na en gelooft klakkeloos in de sprookjes van het RIVM. Prima hoor, vooral doorgaan met vaccineren zou ik zeggen. Maar leg het niet aan een ander op.

Wat zieke kinderen betreft, zieke kinderen worden zieke volwassenen. En alleen aan gezonde en dode mensen wordt niets verdiend. In Amerika is 54% van alle kinderen aan één of meer medicijn. Na 72 vaccinaties zouden ze toch kerngezond moeten zijn zou je zeggen?

@Avalanche dat een vaccin het immuunsysteem laat denken dat ze ziekte er is, is het grootste sprookje dat er is. Lees je toch eens in? De BMR een groot succes? Bijna de grootste ramp in de geschiedenis zal je bedoelen? Waarom mogen pas gevaccineerde personen niet op de IC komen? Omdat ze geen ziektes verspreiden?

Ik ben van 1950, goddank geen enkele vaccinatie gehad, ook niet die van de mazelen. De mazelen zelf wel, net als de bof, waterpokken, rode hond, vlekjesziektes en weet ik wat nog meer. Daarom ben ik dus levenslang immuun. En dat ben je niet na vaccinatie!
Dus jij weet het beter dan de behandelend arts van mijn zuster? Da's knap hoor! En als het niet van de vaccinatie kwam, waarom mocht ik die dan niet hebben? In die tijd waren ze er nog eerlijk over gelukkig.

En als je zegt dat vaccinatie geen blijvende gevolgen kan hebben, beledig je op een enorme manier al die moeders met kinderen met vaccinatieschade, en dan heb ik het nog niet eens over de 5-10(!) kinderen die jaarlijks overlijden door vaccinaties. (Bron: RIVM) hoeveel kinderen zijn de laatste 10 jaar ook al weer overleden aan mazelen? O ja, geen een...……….

In the circle of life, you should never take more than you need....................

BigOne
Berichten: 38039
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:55

Linky, nogmaals welke vaccinatieschade hebben je dochter en kleinkinderen aantoonbaar opgelopen van vaccineren?

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:55

linky schreef:
Het gros van de mensen denkt helaas nog steeds niet na en gelooft klakkeloos in de sprookjes van het RIVM. Prima hoor, vooral doorgaan met vaccineren zou ik zeggen. Maar leg het niet aan een ander op.

Wat zieke kinderen betreft, zieke kinderen worden zieke volwassenen. En alleen aan gezonde en dode mensen wordt niets verdiend. In Amerika is 54% van alle kinderen aan één of meer medicijn. Na 72 vaccinaties zouden ze toch kerngezond moeten zijn zou je zeggen?

@Avalanche dat een vaccin het immuunsysteem laat denken dat ze ziekte er is, is het grootste sprookje dat er is. Lees je toch eens in? De BMR een groot succes? Bijna de grootste ramp in de geschiedenis zal je bedoelen? Waarom mogen pas gevaccineerde personen niet op de IC komen? Omdat ze geen ziektes verspreiden?

Ik ben van 1950, goddank geen enkele vaccinatie gehad, ook niet die van de mazelen. De mazelen zelf wel, net als de bof, waterpokken, rode hond, vlekjesziektes en weet ik wat nog meer. Daarom ben ik dus levenslang immuun. En dat ben je niet na vaccinatie!
Dus jij weet het beter dan de behandelend arts van mijn zuster? Da's knap hoor! En als het niet van de vaccinatie kwam, waarom mocht ik die dan niet hebben? In die tijd waren ze er nog eerlijk over gelukkig.

En als je zegt dat vaccinatie geen blijvende gevolgen kan hebben, beledig je op een enorme manier al die moeders met kinderen met vaccinatieschade, en dan heb ik het nog niet eens over de 5-10(!) kinderen die jaarlijks overlijden door vaccinaties. (Bron: RIVM) hoeveel kinderen zijn de laatste 10 jaar ook al weer overleden aan mazelen? O ja, geen een...……….


Nee, omdat er gevaccineerd wordt tegen mazelen :+

[o]

Avalanche
Berichten: 15797
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:01

linky schreef:
@Avalanche dat een vaccin het immuunsysteem laat denken dat ze ziekte er is, is het grootste sprookje dat er is. Lees je toch eens in? De BMR een groot succes? Bijna de grootste ramp in de geschiedenis zal je bedoelen? Waarom mogen pas gevaccineerde personen niet op de IC komen? Omdat ze geen ziektes verspreiden?

ehhhh...... zoals eerder gezegd...... ik heb 15 jaar in de gezondheidszorg gewerkt....... ik denk dat ik me vrij wat beter in heb gelezen dan jij.
De rest van je vragen heb ik uitgebreid beantwoord.
Laatst bijgewerkt door Avalanche op 10-09-19 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41334
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:02

linky schreef:
Het gros van de mensen denkt helaas nog steeds niet na en gelooft klakkeloos in de sprookjes van het RIVM. Prima hoor, vooral doorgaan met vaccineren zou ik zeggen. Maar leg het niet aan een ander op.

Wat zieke kinderen betreft, zieke kinderen worden zieke volwassenen. En alleen aan gezonde en dode mensen wordt niets verdiend. In Amerika is 54% van alle kinderen aan één of meer medicijn. Na 72 vaccinaties zouden ze toch kerngezond moeten zijn zou je zeggen?

@Avalanche dat een vaccin het immuunsysteem laat denken dat ze ziekte er is, is het grootste sprookje dat er is. Lees je toch eens in? De BMR een groot succes? Bijna de grootste ramp in de geschiedenis zal je bedoelen? Waarom mogen pas gevaccineerde personen niet op de IC komen? Omdat ze geen ziektes verspreiden?

Ik ben van 1950, goddank geen enkele vaccinatie gehad, ook niet die van de mazelen. De mazelen zelf wel, net als de bof, waterpokken, rode hond, vlekjesziektes en weet ik wat nog meer. Daarom ben ik dus levenslang immuun. En dat ben je niet na vaccinatie!
Dus jij weet het beter dan de behandelend arts van mijn zuster? Da's knap hoor! En als het niet van de vaccinatie kwam, waarom mocht ik die dan niet hebben? In die tijd waren ze er nog eerlijk over gelukkig.

En als je zegt dat vaccinatie geen blijvende gevolgen kan hebben, beledig je op een enorme manier al die moeders met kinderen met vaccinatieschade, en dan heb ik het nog niet eens over de 5-10(!) kinderen die jaarlijks overlijden door vaccinaties. (Bron: RIVM) hoeveel kinderen zijn de laatste 10 jaar ook al weer overleden aan mazelen? O ja, geen een...……….

Ik weet oprecht niet wat ik hierop moet zeggen... :\.

Urbanus
Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:04

bigone schreef:
Linky, nogmaals welke vaccinatieschade hebben je dochter en kleinkinderen aantoonbaar opgelopen van vaccineren?


Jammer dat deze vraag nooit beantwoord wordt met aantoonbaar bewijs.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

BigOne
Berichten: 38039
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:06

MarcoBorsato schreef:
bigone schreef:
Linky, nogmaals welke vaccinatieschade hebben je dochter en kleinkinderen aantoonbaar opgelopen van vaccineren?


Jammer dat deze vraag nooit beantwoord wordt met aantoonbaar bewijs.


Zelfs niet door diegene die zegt dat het zo is.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:08

linky schreef:
Het gros van de mensen denkt helaas nog steeds niet na en gelooft klakkeloos in de sprookjes van het RIVM. Prima hoor, vooral doorgaan met vaccineren zou ik zeggen. Maar leg het niet aan een ander op.

Wat zieke kinderen betreft, zieke kinderen worden zieke volwassenen. En alleen aan gezonde en dode mensen wordt niets verdiend. In Amerika is 54% van alle kinderen aan één of meer medicijn. Na 72 vaccinaties zouden ze toch kerngezond moeten zijn zou je zeggen?


De vergelijking met Nederland en Amerika is gewoon niet van toepassing. In Amerika is de kloof tussen stedelijk gebied en buitengebied zo groot. Sanitair/Hygiëne is niet in elk gebied zo goed als in Nederland of stedelijk gebied. Daarnaast is de algemene gezondheid in Amerika niet te verglijken met Amerika. Voeding, leeftijd van vaccineren en nog vele andere factoren spelen ook mee.

Insta: yl_aerial

Avalanche
Berichten: 15797
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:11

linky schreef:
Dus jij weet het beter dan de behandelend arts van mijn zuster? Da's knap hoor!

Nou, aangezien jij er kans toe ziet mij totaal iets anders in de mond te leggen dan wat ik gezegd heb, en je uiterste best doet het vooral niet te begrijpen, vind ik het niet ondenkbaar dat je ook wat betreft die arts het gewoon hebt gedraaid naar wat jou het beste uitkomt. Tenslotte pak je ook alleen de quotes van mij waar je wat mee kunt twisten en draaien, en maak je er iets van wat jou goed uitkomt.

Ik twijfel er ten zeerste aan dat die arts dat gezegd heeft, want op de opleiding geneeskunde leer je die onzin niet die jij er nu uitbalkt. Wat ik niet begrijp, is dat je de arrogantie hebt, dat je denkt het beter te weten dan mensen die ervoor hebben geleerd.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

linky
Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:14

@Bigone: vlak na de BMR trok het linker oogje van onze dochter naar binnen richting haar neus. Ook begon ze te huilen; niet "gewoon" huilen, van b.v. honger, natte luier, lig niet lekker of zo, maar krampachtig, door merg en been gaand huilen, uren achter elkaar, afgesloten van de wereld, geen kontakt mee te maken. Dit heeft maanden geduurd, ik kon me toen zó goed voorstellen dat er moeders zijn die hun kind iets aandoen...…….. het oog is nooit weer goed gekomen, vaak met haar naar de oogarts geweest maar het was geen zg. lui oog. Ze is nu 41 maar vooral bij vermoeidheid zie je het gelijk...……….

Mijn kleinkinderen idem dito, mijn dochter heeft vooral met de jongste 's nachts wel door de stad gereden om hem maar stil te krijgen. Ook zij Nu weten we dat dit hersenhuilen is vanwege de vaccinaties, de dragerstoffen (neurotoxinen!) komen via de bloedbaan in de hersenen en kunnen daar vreselijke hoofdpijnen veroorzaken. Als wij beiden alles van te voren geweten hadden, waren we er nooit aan begonnen...……….

Van mij mag iedereen zijn ding doen hoor, maar hier komt er nooit weer een spuit in, geen HPV, geen ACWY, geen griep, niks.

Maar lees vooral, bij welke vaccinatie dan ook, wel eerst de (artsen!)bijsluiter.

verootjoo, waarom zijn er dan ieder jaar een paar uitbraken? Ook onder gevaccineerden?

Avalanche dat verklaart een boel...…………. je bent trouwe slaaf van de farmaceutische industrie die het zo goed met ons voorheeft...…………. jij leest maar één kant. Ik beiden. En hoe kon ik het verhaal van de arts verdraaien, als ik pas 5 jaar later geboren werd? Zouden mijn ouders er toen soms over gelogen hebben? Nogmaals, als het er niet van kwam, waarom mocht ik dan die vaccinatie niet hebben van die arts?

In the circle of life, you should never take more than you need....................

BigOne
Berichten: 38039
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:28

Het hersenhuilen komt voor idd, vooral tot 2004 en dit had geen betrekking op de neurotoxinen maar op het hele cel kinkhoestvaccin dat daarna is aangepast, wanneer je dan toch iets de wereld in slingert doe het dan goed.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Avalanche
Berichten: 15797
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:32

linky schreef:
Avalanche dat verklaart een boel...…………. je bent trouwe slaaf van de farmaceutische industrie die het zo goed met ons voorheeft...…………. jij leest maar één kant.

Ik ben nergens een slaaf van. En als jij jezelf niet wil vaccineren, joh, ga je gang, jouw lijf. Maar dan moet je ook niet bellen als je doodziek bent....... wij zijn tenslotte maar slaven van de farmaceutische industrie :')
Maar als er een baby door jouw toedoen dood- en doodziek wordt, dan neem ik je dat wel kwalijk, want dat is een beslissing voor een ander, die te jong is om goed en kwaad te onderscheiden, die verdomd veel liefde en zorg nodig heeft, ook medische zorg, en die op een heel ellendige manier dood kan gaan. Wil jij daar verantwoordelijk voor zijn? Voor de zinloze dood van een weerloze baby? Weet je wat dat doet met de ouders....... maar nee, ik ben de zorg ingegaan voor het geld. Tuurlijk joh.

linky schreef:
Maar lees vooral, bij welke vaccinatie dan ook, wel eerst de (artsen!)bijsluiter.

Waren dat geen slaven van de farmaceutische industrie? :')
linky schreef:
En hoe kon ik het verhaal van de arts verdraaien, als ik pas 5 jaar later geboren werd?
_O-
Dan heb je het toch in de eerste plaats niet zelf gehoord? :') Hoe kun je het dan ooit correct interpreteren?

linky schreef:
Zouden mijn ouders er toen soms over gelogen hebben?

Ik ken jouw ouders niet, kan ik dus niet over oordelen, maar zoals je zou kunnen hebben opgemerkt, zijn er genoeg mensen die liegen over vaccinaties, en daar zitten ouders bij.

linky schreef:
waarom mocht ik dan die vaccinatie niet hebben van die arts?

......als dat de correcte interpretatie is....... wat we in de eerste plaats niet weten.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Askja
Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:37

Vaccinatieschade en hersenhuilen zijn geen officiële, gangbare medische termen. Het is door de antivaxbrigade bedachte bangmakerij waarvan het bestaan niet is aangetoond.
Ik vind het prima dat tegenstanders van vaccineren hier hun woordje doen, maar de veelal hooghartige, tendentieuze wijze waarop de eigen beleving van de werkelijkheid als ultieme waarheid aan anderen wordt opgedrongen - waarbij wetenschappelijke bevindingen achteloos terzijde worden gegooid - stoort mij mateloos.

Kom.Met.Bewijzen.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

Eleeke
Berichten: 1988
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 15:06

Ik heb ooit mijn dochter niet geent tegen Kinkhoest, dat was een ander vaccin dan nu ( 1996 ) en er waren veel verhalen over ( ja verhalen ...... )
Man daar heb ik spijt van gehad ( al was ik een beïnvloedbare jonge moeder van 22 ) . Ze kreeg uiteraard kinkhoest toen ze 5 was ... niet ernstig wel een half jaar lang ( er was toen een grote kinkhoestuitbraak in Nederland ) .

Tegenwoordig weet ik beter, en heb ik me er wat meer in verdiept.

Zoon van 12 werd geboren met een afwijking aan zijn immuun systeem en mocht pas later geënt worden ( want ja er zijn uiteraard bijwerkingen zoals dat bij elk medicijn of middel is)
Maar daarna heeft hij al zijn vaccinaties gehad en zelf jaarlijks een griepprik ( het hele gezin , want griep is belastender dan de prik ) .

Ik vind het zo jammer dat er geen gesprek mogelijk is. Als je ent ben je een slaaf en niet goed bij je hoofd etc.

Daar is een onaardige verklaring voor : veel anti vaxxers geloven in conspiracy theorieën en mensen die in conspiracy geloven zijn daar nooit van af te brengen .. .want conspiracy ... dat is een heel interessant psychologisch concept.

Ik wil best aannemen dat er meer bijwerkingen zijn dan we denken, maar dat weegt naar mijn mening niet op tegen de voordelen.


Ik ben wel eens flauwgevallen, twee uur na een vaccinatie ( gele koorts oid ) , dat is de enige keer in mijn leven dat ik flauwgevallen ben. Arts gebed, ja dat kan, doe even een dagje rustig aan.
Mijn mazelen enting van drie maanden terug ( ik ben van vlak voor 1976 , niet geënt maar ook niet ziek geweest ) werd ik keurig gewaarschuwd dat ik koorts kan krijgen en last van m'n gewrichten, nergens last an gehad ( behalve een stijve arm twee dagen ) .
Waarmee ik bedoel te zeggen dat bijwerkingen helemaal niet ontkend worden, ze wegen alleen niet op tegen de voordelen.
Laatst bijgewerkt door Eleeke op 10-09-19 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

linky
Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 15:08

Kom.met.bewijzen. dat vaccinaties werken? Frank Ruesink heeft daar een paar maanden geleden ook al in de Kamer om gevraagd, aan Hugo de Jonge en Klaas Dijkhoff, omdat daar gesteld werd dat vaccineren onweerlegbaar veilig is. Tot op heden heerst er echter radiostilte...……..

Maar, als vaccinaties veilig zijn, waarom heeft de farmaceutische industrie dan in 1986 bedongen dat ze nóóit aansprakelijk gesteld kunnen worden voor schade door vaccinaties? (National Vaccin Injury Act).
En waarom is dan in Amerika door de regering (Vaccin injury Compensation Program) al ruim 4,3 miljard schadevergoeding uitbetaald aan ouders met kinderen met vaccinatieschade?

Wat alleen al de HPV betreft, in 2018 stonden er in de VigiBase (databank WHO) al 85184 ernstige bijwerkingen geregistreerd. Dat terwijl er volgens VAERS (vergelijkbaar met het LAREB) maar 1-10% van alle bijwerkingen gemeld en geregistreerd worden?

Askja er bestaan geen anti-vaxxers. Wel ex-vaxxers. Geef eens één voorbeeld van wetenschappelijke bevindingen dat vaccins veilig zijn? daar kun je nl. beroemd mee worden want het is nog niemand ooit gelukt.
En ik ben niet hooghartig, niet tendentieus, beweer niet de ultieme waarheid te bezitten, gooi geen wetenschappelijke bevindingen terzijde.

In the circle of life, you should never take more than you need....................

BigOne
Berichten: 38039
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 15:10

Frank Reusink, oké wanneer je in dat soort personen gelooft is er helaas geen redding meer mogelijk .

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

linky
Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 15:38

:') :') :') :D geloven? Wie zegt dat ik in wie dan ook geloof? Dat is een foutieve aanname van jouw kant? Hij heeft alleen gevraagd om bewijs dat vaccineren veilig is. Had jij ook kunnen vragen, of je buurman. Of ik. Het gaat er om dat hij nog steeds geen antwoord heeft. En ik zou dat bewijs ook graag willen zien? Wie niet?

In the circle of life, you should never take more than you need....................

Ibbel
Berichten: 48932
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 15:50

Hier is een linkje naar PubMed - dat is een grote database met wetenschappelijke artikelen. Ga maar zoeken op termen als "efficacy safety MMR vaccination" - daar staan je bewijzen.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed

oomens
Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 18:21

Ibbel schreef:
Hier is een linkje naar PubMed - dat is een grote database met wetenschappelijke artikelen. Ga maar zoeken op termen als "efficacy safety MMR vaccination" - daar staan je bewijzen.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed

Daar zul je niet vinden dat vaccins gegarandeerd in geen enkel geval een negatieve bijwerking zullen veroorzaken. Vreemd genoeg worden er door antivaxxers nogal dubbele standaarden gehanteerd, en worden er heel andere percentages acceptabel gevonden als het gaat om blijvende gevolgen van de ziektes zelf.

Schoentje, kerstmuts en [o]

secricible
Berichten: 25685
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 18:48

Avalanche, van de pokkenvaccinatie kun je wel degelijk hersenvliesontsteking krijgen :) de kans is ongeveer 2 op 100.000, en 1 van de redenen waarom Nederland (itt Amerika) nooit heeft besloten om preventief te enten tegen pokken met het oog op een bio-terreur aanval (aangezien het virus wel op sommige plekken nog ligt opgeslagen voor Joost mag weten welke reden).
Het risico te overlijden aan de pokken is 30-40%, om de boel even in perspectief te plaatsen... ik heb wel ooit eens gelezen dat er ergens een massa entingen klaar liggen voor de pokken voor het geval dat...

Linky, geld verdienen aan zieke mensen? :') ziek zijn kost de overheid alleen maar bergen geld. Waar die fabel ooit de wereld in geholpen is... :+

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 08:20

pmarena schreef:
Nou nog even snel dan.
secricible schreef:
En verder w.b. Voorrang. Volgens mij werd ook gezegd dat het maatschappelijk gezien logisch is om de niet-geënte kinderen voorrang te geven. Maar het is wel heel zuur als jou kind iets oploopt omdat het tot die 4% hoort die pas bij de 2e enting beschermd waren. Dat zijn compleet nodeloze slachtoffers door mensen die zich puntje bij paaltje toch laten enten na eerst te roepen van niet. Ik snap dat je daar als ouder goed gefrustreerd van kan raken.


Dat lijkt me niet, dat het compleet nodeloze slachtoffers zijn van de mensen die zich alsnog laten vaccineren. Die hebben namelijk de mazelen niet gehad blijkbaar, anders zouden ze zich niet laten vaccineren, toch?

Dus even op een rijtje hè :)

De ene ouder kiest er voor om het RVP niet exact te volgen omdat de dreiging van de mazelen in zijn / haar ogen niet groot genoeg was om de potentiële bijwerkingen (bekend / niet bekend / lange termijn / persoonlijk hoog risico) te riskeren. En besluit om wèl te gaan vaccineren in een situatie waarbij de dreiging van mazelen groter is. Die ouder wordt dan door sommigen weggezet als een idioot zonder ruggengraat die zich niet houdt aan zijn eerdere besluit.

Maar die ouders die keurig het RVP volgen, "want daar is echt goed over nagedacht door de professionals en er vanaf wijken is oh zo dom". Wiens kind met een maand of 13-15 de eerste BMR heeft gehad en volgens de professionals dan 95-99% zeker beschermd is, die gaat niet gewoon netjes afwachten tot het kind tegen de 4e verjaardag aan zit voor de 2e oproep maar die wil ook ineens op eigen houtje gaan sleutelen aan het RVP en de herhalingsprik vervroegen.

En die laatste ouder dat snapt iedereen dat die nu ineens van zijn eerdere besluit af wil wijken om netjes het RVP te volgen...immers de omstandigheden zijn veranderd.

Terwijl als die eerste ouder om dezelfde reden (veranderde omstandigheden) van zijn eerdere besluit afwijkt, dan is het een idioot zonder ruggengraat en weet ik wat nog meer.


En ohja mensen moeten maar gedwongen worden om tegen hun wil in een medische handeling te ondergaan, tegen hun wil in iets in hun lichaam (of dat van hun kind) te laten stoppen... zodat een ander zijn pleziervakantietripje naar een risicogebied geen al te heftige gevolgen heeft als er een souvenirtje mee terug genomen wordt. Dat die persoon dan over een baby heen staat te hoesten bij de AH dat geeft niet, want je weet nooit van wie je de mazelen krijgt dus als die baby de mazelen krijgt dan spreken we gewoon schande van die ongevaccineerden *\o/*


En ja ik trek het nu een beetje er op en er over, in de ijdele hoop dat een enkeling het eens van een iets minder zwart-witte kant kan gaan bekijken.


Dankjewel dat je mij nu persoonlijk aanvalt. De enige persoon die nergens een oordeel over de ander geeft, want zoals ik al eerder zei maken we beide een keuze omdat we van ons kind houden. Ik heb ook nooit gezegd dat die kinderen een mazelen prik ontzegt moet worden.

Het enigste dat ik vraag is wáárom zou je als anti-vaxxer wél besluiten te vaccineren tijdens een uitbraak.


Edit: MMR(Mumps, Measles, Rubella)/BMR wordt hier ook pas met 4 jaar gegeven. Nu enkel de mazelen vaccinatie. En waarom wijk ik af van het vaccinatieprogramma? Ten eerste omdat mijn dochter naar een kdv gaat waar niet-geënte kinderen ook welkom zijn, ten tweede omdat de persoonlijke hygiëne van een hoop ook hier niet zo denderend is en ten derde zijn er hier al eerder vaccinaties opgeraakt.
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 11-09-19 09:00, in het totaal 2 keer bewerkt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bibi1995, Domi_94, kwii, Pina22, rocky_1995, s1993, Shalimar en 41 bezoekers