Polar M600 vs M430

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aagje_Nimbly

Berichten: 556
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-19 22:44

Heb een mailtje naar Polar gestuurd! Ben benieuwd naar de reactie!

Time2tri, 2 weken met zoveel sport??????? Wow, ik overweeg serieus om dan maar die aan te schaffen :wow:

Edit; is er hier iemand die zich heeft verdiept in de verschillen tussen de Vantage Titan, V en M? Overweeg serieus om dan maar een van deze aan te schaffen :+ .

En Time2Tri: is dit horloge 'snel'? Mijn M600 heeft altijd 'n halve seconde nodig als ik op het scherm wil kijken om de gegevens te update. Vind ik persoonlijk rete irritant :o

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Polar M600 vs M430

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 23:51

Zo die gaat echt snel leeg. Heb destijds zitten twijfelen voor de M430, maar wilde liever voor mezelf accuratere metingen (en dus een band). Ik ben uiteindelijk voor de V800 gegaan. Ideaal want je kan kaarten inladen voor het buitenrijden. Ik denk dat ik hem misschien 1x 3 a 4 weken oplaad. Ik draag hem iedere dag en gebruik hem voor zo'n 2 - 7 uur in de week voor sporten met gps. En dan nog wat uren zonder gps (dansen). Ik zou dus ook zeker aanraden polar even te contacten...

Time2Tri

Berichten: 6125
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 06:13

Aagje_Nimbly schreef:
Heb een mailtje naar Polar gestuurd! Ben benieuwd naar de reactie!

Time2tri, 2 weken met zoveel sport??????? Wow, ik overweeg serieus om dan maar die aan te schaffen :wow:

En Time2Tri: is dit horloge 'snel'? Mijn M600 heeft altijd 'n halve seconde nodig als ik op het scherm wil kijken om de gegevens te update. Vind ik persoonlijk rete irritant :o


Om welke gegevens te updaten ? Snap je vraag niet helemaal ... :o

Je M600 is nog nieuw , de slechte batterij duur is natuurlijk niet normaal .

De Polar Vantage V heeft een batterij trainingslooptijd van 40 uur volgens de website .
Of het echt 30 uur zijn weet ik niet , maar de accu gaat erg lang mee .

Tussen de Vantage V en M zit niet zo heel veel verschil .
De V heeft een touchscreen en een krasvrij scherm .
De Vantage V Titan is het zelfde als de V , alleen van ander materiaal gemaakt ( titan )
daardoor lichter in gewicht .

Zie hier de vergelijking :

https://www.polar.com/nl/producten/prod ... uct3=94096

Firefly4

Berichten: 1164
Geregistreerd: 28-12-09

Re: Polar M600 vs M430

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 06:41

Slimme meldingen op de m430 zitten onder instellingen > algemene instellingen > slimme meldingen. Kun je ook de trilmeldingen aan/uit zetten.

Trilmeldingen moet je kunnen opzoeken.

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Polar M600 vs M430

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 08:28

De V heeft net iets uitgebreidere analyse opties dan de M. Ik heb ze vergeleken door gewoon 'Polar vantage V vs M' in te typen op Google. Ook bij Polar zelf kun je ze vergelijken op de site. Krijg je heel mooi lijsten met de functies naast elkaar.
Grootste verschil is het scherm, wat Time2tri ook al zegt. V is die touch, ik heb knoppen bij mijn M. De V heeft daarnaast een functie die de inspanning meet aan de hand van de inspanning die je levert. Bijvoorbeeld bergop hardlopen gaat je hartslag snel omhoog, maar lever je ook meer spierkracht. Dat meet de V wel, maar de M niet.
Ik denk aan haar naam te zien dat Time2tri triathlons doet, dan kan ik me voorstellen dat ze voor de V is gegaan omdat die net ff wat geavanceerder is. Ik doe mijn marathon training (en kracht e.d.) met de M.
Mijn batterij gaat een week mee, met dagelijks sporten en continue hartslagmeting en verbinding met telefoon (krijg dus appjes enzo binnen op horloge).

Aagje_Nimbly

Berichten: 556
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-19 09:07

Thanks voor alle reacties, heel fijn!

Heb gisteren ook zelf nog even wat research gedaan en twijfel dus serieus over de V. Zo jammer dat ik hem niet zo mooi vind... Toch maar eens ergens in het echt gaan bekijken :o :+ .

Time2Tri: met gegevens bedoel ik de gegevens tijdens een training (tijd/snelheid/HR/afstand e.d.). Als ik op mijn horloge kijk, zie ik bijv. de resterende tijd van een interval verspringen van 3.24 min naar 2.43 min. Vind ik SUPER irritant. Ik wil gewoon ff snel op mijn horloge spieken, en hem niet >1 seconde voor me te hoeven houden om de juiste informatie te krijgen.

Dat scherm moet gewoon altijd aan staan, en niet op spaarstand (oid) springen als je even niet op je horloge kijkt.

Eleeke

Berichten: 2031
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Polar M600 vs M430

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:33

Als je nog garantie hebt kun je dat gewoon . via BOl regelen. Daar zijn ze heel netjes in. Klinkt toch echt of er iets mis is .
En misschien eens richting Fitbit of Iwatch kijken die gaan langer mee.

Time2Tri

Berichten: 6125
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:30

@ Ontherun ; klopt , ik ben triatleet ;)
Ben voor de V gegaan o.a ook om het kras vrije glas .

@ Aagje : misschien eens op een rijtje zetten wat je belangrijk vind voor je sporthorloge . ( welke functies etc )
Ik ben met de V zeer tevreden , de ronde Polar oogt mooier dan de vierkante .
Maar het is en blijft een sporthorloge .