Energie Scam

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Energie Scam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 15:11

Eventjes tussendoor;
Zijn meer bokkers gebeld door een "030-..." nummer?
Na wat research blijkt het een Energie-Leverancier Oplischting te zijn die je van allerlei troep aan willen smeren. Wordt er al een week door geterroriseerd, automatische reactie is gewoon ophangen.
Kzal volgende keer maar earrape opzoeken, kijken of ze dan ophouden. Zo niet, dan is mijn (huis)telefoonnummer slachtoffer van een soort bot. Maar ik ga er van uit dat iemand gewoon een lijstje nummers afgaat, net zolang totdat er mensen automatisch intrappen.
Nog meer Bokkers last van/van gehoord?

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Energie Scam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:12

Ik sta ingeschreven bij de KvK, dus zulke belletjes zijn dagelijkse kost. ;-)

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 15:23

Matheno schreef:
Ik sta ingeschreven bij de KvK, dus zulke belletjes zijn dagelijkse kost. ;-)


Ah, dat scheelt. Voor zover ik weet is dat bij mij niet het geval, en staat mn telefoonnummer nergens op het internet. (Behalve whatsapp ofc)

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Energie Scam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:51

Sta je al bij het belmeniet register ingeschreven?
Ik weet niet wat je met "earrape" bedoelt, maar het enige wat je kan doen is verzoeken je niet meer te bellen, nummer blokkeren, en jezelf in te schrijven in het belmeniet register. Verder nooit je telefoonnummer online achterlaten, maar dat weet je al.

@ Matheno, volgens mij zou je daar nu ook minder last van moeten hebben toch? Meen een paar maanden geleden op de radio gehoord te hebben dat ze geen telefoonnummers van eenmanszaken meer online hebben staan oid?

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 16:01

Nirvana_ schreef:
Sta je al bij het belmeniet register ingeschreven?
Ik weet niet wat je met "earrape" bedoelt, maar het enige wat je kan doen is verzoeken je niet meer te bellen, nummer blokkeren, en jezelf in te schrijven in het belmeniet register. Verder nooit je telefoonnummer online achterlaten, maar dat weet je al.

@ Matheno, volgens mij zou je daar nu ook minder last van moeten hebben toch? Meen een paar maanden geleden op de radio gehoord te hebben dat ze geen telefoonnummers van eenmanszaken meer online hebben staan oid?


Earrape is gewoon keiharde muziek. Netjes vragen helpt niet bij die criminelen.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Energie Scam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:08

Dit topic staat niet goed op MWS, ik verplaats het naar [HTT] Huis, Tuin en Techniek.

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:19

Nirvana_ schreef:
@ Matheno, volgens mij zou je daar nu ook minder last van moeten hebben toch? Meen een paar maanden geleden op de radio gehoord te hebben dat ze geen telefoonnummers van eenmanszaken meer online hebben staan oid?


Dat zou zo moeten zijn ja, maar toch alsnog veel mails/post/belletjes.

jillaroo

Berichten: 306
Geregistreerd: 31-01-10

Re: Energie Scam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:31

De energie oplichters gaan idd meestal de lijsten met zzp'ers af. Je kan eventueel het betreffende telefoonnummer aangeven bij de autoriteit consument en marketing, dat wil nog wel eens helpen (als genoeg mensen het doen).

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 14:25

jillaroo schreef:
De energie oplichters gaan idd meestal de lijsten met zzp'ers af. Je kan eventueel het betreffende telefoonnummer aangeven bij de autoriteit consument en marketing, dat wil nog wel eens helpen (als genoeg mensen het doen).

Het rare is, is dat ik helemaal niet bij de kvk sta ingeschreven voor zover ik weet..
Ook als ik mn nummer zoek op Google heb k geen resultaten van welke site dan ook.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Energie Scam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 15:16

Voor de mensen met een KvK-inschrijving; je kan de 'non mailing indicator' aan laten zetten. Dan worden je gegevens niet (meer) verkocht.

Tip die ik ergens anders kreeg voor dit soort telefoontjes; aangeven dat je misschien wel interesse hebt maar dat je dat alleen je curator/bewindvoerder dat mag doen:+ Dan is de interesse aan de andere altijd heel snel weg :j

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 15:22

BartVB schreef:
Voor de mensen met een KvK-inschrijving; je kan de 'non mailing indicator' aan laten zetten. Dan worden je gegevens niet (meer) verkocht.

Tip die ik ergens anders kreeg voor dit soort telefoontjes; aangeven dat je misschien wel interesse hebt maar dat je dat alleen je curator/bewindvoerder dat mag doen:+ Dan is de interesse aan de andere altijd heel snel weg :j


Hahaha, dat zegt mijn broer ook altijd. Werkt verrassend effectief.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 15:39

Telt mijn vrouw ook als mijn bewindvoerder? O:) :+