Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 00:45

Wow nice Flamehorse, gaat lekker zo!

Ilse mooi doel!! Met zulke gewichten zou je ook echt niet uit de toon vallen op een officiële wedstrijd hoor!
Is zo vaak echt tot je max gaan niet teveel? Moet zeggen dat ik zulke dingen aan m'n coach overlaat dus correct me if I'm wrong maar geloof dat je voor echt kracht beter vaker suboptimaal kunt trainen? Het programma klinkt verder wel goed!

Adamootje, klinkt goed zeg, bevalt dus ook zo te horen? Ben wel benieuwd naar je andere 1RM's na deze week!

Gymshark is Brits, voor zover ik weet kun je in Nederland ook gewoon bij die sale kopen.

Jaaaa pijnvrije squats, het kan :D https://www.instagram.com/p/B5Du9wrnAqr ... 646m6wetso Valt nog genoeg aan te verbeteren maar voor nu vooral erg blij dat mijn blessure als het goed is echt verleden tijd is.

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 00:56

Het bevalt zeker! :D Leuk om te zien dat je in enkele maanden enorm kunt toenemen in kracht. Een paar maanden geleden kon ik bijvoorbeeld ook nog geen één pull up, maar inmiddels doe ik er meerdere achter elkaar. :D Daarnaast een stuk wijzer geworden over voeding sinds ik bij Elitefit train. :j

Super dat je blessure verleden tijd is trouwens! **\O/**

Anoniem

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 09:58

Over squats gesproken;
Als ik squat voelt het in the heat of the moment allemaal prima, ben sinds deze week iets zwaarder gaan pakken. Maar echt na 20 minuten krijg ik zo'n verzuring in mijn lijf, als ik allaaaaang klaar er mee ben. Herkenbaar voor iemand? Ik heb het overlegd in de gym maar ja minder gewicht pakken is geen optie want geen ontwikkeling (ik zit op barbell 20 kg en dan 2 x 10). Als ik met 2 x 5 pak, voelt het als een lachertje...

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-19 11:50

bobje26 schreef:
Over squats gesproken;
Als ik squat voelt het in the heat of the moment allemaal prima, ben sinds deze week iets zwaarder gaan pakken. Maar echt na 20 minuten krijg ik zo'n verzuring in mijn lijf, als ik allaaaaang klaar er mee ben. Herkenbaar voor iemand? Ik heb het overlegd in de gym maar ja minder gewicht pakken is geen optie want geen ontwikkeling (ik zit op barbell 20 kg en dan 2 x 10). Als ik met 2 x 5 pak, voelt het als een lachertje...


Doe je dan alleen maar squats en heb je na 20 minuten rust de verzuring, of train je daarna nog door, en ontstaat het dan?

Anoniem

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 13:12

Ik doe meestal 3 x 8 squats, en dan ga ik naar het volgende 'onderdeel' (ik doe in les verband). Ik train wel gewoon door maar dan voel ik opeens mijn benen branden als een malle. Meestal is het full body workout (doe ik 1 keer per week) en dan beginnen we met benen, dan vaak iets als benchpress (rug, schouders) of andere oefening.
Ik heb net magnesium voor in bad besteld, misschien gaat dat erbij helpen!

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-19 15:11

Bobje, is het dan geen uitputting wat je voelt?

Anoniem

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 15:29

Nou ik heb geen idee, haha :')
Ik zit in ieder geval nu nog met spierpijn op de bank, en alleen mijn benen... Schouders of rug/armen niks, buik geen spierpijn...

_Ilsee_

Berichten: 1152
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Bath, UK

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 15:46

Haha Marlinde! Maar jij was ook altijd al zo lang

Heel eerlijk ik heb “geen idee” wat ik doe met mn training, het lijkt te werken maar ik sta open voor nieuwe schemas, maar ik heb nog geen geschikte trainer gevonden helaas.

Nette squats!!

Bobje misschien toch eens laten checken? Of met een trainer overleggen en samen trainen om te kijken wat het probleem is?

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 12:35

bobje26 schreef:
Nou ik heb geen idee, haha :')
Ik zit in ieder geval nu nog met spierpijn op de bank, en alleen mijn benen... Schouders of rug/armen niks, buik geen spierpijn...


Doe je een goede warming up en bouw je de gewichten op?
Of pak je de 1e set meteen je max gewicht?

lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 12:49

Hi! Ik wil me hier graag melden. Ik ben sinds een half jaar weer helemaal into de krachttraining en heb dan ook redelijk wat spiermassa opgebouwd.
Het enige waar ik echt tegen aan loop is dat ik geen gewicht verlies! Ik heb erg veel moeite met het vinden van een goed dieet. Iemand tips?

Verder is mijn spiermassa nu ruim 15 procent hoger dan mijn vet (dit was eerst anders om oeps), en ben ik echt heel hard aan het werken om het verpercentage naar beneden te halen omdat ik toch echt wel 15 kilo te veel weeg. Mijn gemiddelde kilo's zijn nu tussen de 30 en 40, en ben recent ook begonnen met gewicht heffen tijdens squats en boksen. Ik vind het toch leuk, die spierpijn maakt me blij haha.
Je kan in mijn kleding zeker merken dat ik toch echt wel flink afgevallen ben, ben nu een hele kledingmaat kwijt! :) Maar het blijft frustrerend om het niet op de weegschaal terug te zien. Iets met spieren zijn zwaarder dan vet haha.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 13:14

Afvallen valt of staat met minder calorieen binnen krijgen dan je verbruikt. Heb je wel eens calorieen geteld?

lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 13:18

Ja best wel maar ik vind het lastig. Ik merk ook dat ik op de dagen dat ik dus sport ik ook wel wat meer moet eten om stabiel te blijven, en dan maak ik me weer zorgen dat ik te veel eet. Misschien niet zo moeilijk doen en gewoon echt gaan tellen. Punt :D bedankt

Iris1702

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Best

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 13:40

lotthje schreef:
Ja best wel maar ik vind het lastig. Ik merk ook dat ik op de dagen dat ik dus sport ik ook wel wat meer moet eten om stabiel te blijven, en dan maak ik me weer zorgen dat ik te veel eet. Misschien niet zo moeilijk doen en gewoon echt gaan tellen. Punt :D bedankt


Ik eet op trainingsdagen meer calorieën dan op rustdagen, misschien is dat nog een idee?
En ik doe na mijn training ook nog cardio (min 20min) om extra calorieën te verbranden.
Ik track mijn marco's ook altijd in een app. (myfitnespall)

lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 13:54

ho wat zijn macro's? hahaha

Ik doe een warkout van 1,5 uur, waarvan 25 minuten interval cardio en de rest krachttraining. Misschien idd mijn rustdagen naar beneden zetten, dat maakt waarschijnlijk al verschil. Dankjewel!

Iris1702

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Best

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 13:56

lotthje schreef:
ho wat zijn macro's? hahaha

Ik doe een warkout van 1,5 uur, waarvan 25 minuten interval cardio en de rest krachttraining. Misschien idd mijn rustdagen naar beneden zetten, dat maakt waarschijnlijk al verschil. Dankjewel!


Met macro's bedoel ik de verdeling van eiwitten, koolhydraten en vetten.
Maar het is wel belangrijk om in kaart te brengen hoeveel calorieën je daadwerkelijk eet voor je naar beneden gaat in cal natuurlijk. Eerst zeker weten wat je nu binnen krijgt op een dag. Wie weet is het meer als je dacht of juist veel minder...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 14:03

Kelly_Taco schreef:
bobje26 schreef:
Nou ik heb geen idee, haha :')
Ik zit in ieder geval nu nog met spierpijn op de bank, en alleen mijn benen... Schouders of rug/armen niks, buik geen spierpijn...


Doe je een goede warming up en bouw je de gewichten op?
Of pak je de 1e set meteen je max gewicht?


Ik doe met iedereen tegelijk warming up, maar ik denk dat ik voortaan even 10 minuutjes ga fietsen vooraf.
Begin wel met 5 kilo eerste set en dan 2 keer 10 kilo. Ik heb gisteren gebokst en nu is de spierpijn zo goed als weg dus misschien heeft mijn lichaam meer moeite met afvoeren van die zuren .... :')

lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 14:05

Bedankt voor de tip! Ik ga wel even alles van vandaag tracken en dan zou ik het wel moeten weten.
Ik merk wel dat ik echt moeite heb met die verhouding ja. Ik ga me er even in verdiepen!

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 21:21

Ik volg ook macro's en zweer er echt bij. Heb lang op een verdeling gezeten met behoorlijk wat koolhydraten, merk nu alleen dat mijn lijf het beter doet op wat meer vet en minder koolhydraten. Het is echt even puzzelen en ontdekken wat voor jou werkt.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-19 10:31

Ik ben sinds 2 weken ook op macro's gaan letten. De app MyFitnessPal gebruik ik hiervoor. Ik kwam erachter dat ik echt veel te vet eet! :+

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 10:49

Ik heb toevallig onlangs het boek 'Eet als een atleet' aangeschaft, las er veel positieve dingen over en ik
wil graag meer leren over voeding i.c.m. sport dus ben erg benieuwd. :) Ik vind het vooral lastig om
genoeg te eten.

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 13:50

Haha Antje vet eten is niet per se verkeerd! Wel als je daarnaast ook een hoge koolhydraatinname hebt. 'Verkeerd' is trouwens niet het goede woord, maar je snapt me. Hoe is je verdeling qua macro's nu?

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 18:26

Voor mij is veel vetinname niet helpend voor mijn doel, ik zat daarin ook te hoog en moest meer eiwitten en koolhydraten nuttigen.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-19 18:26

Castilja schreef:
Haha Antje vet eten is niet per se verkeerd! Wel als je daarnaast ook een hoge koolhydraatinname hebt. 'Verkeerd' is trouwens niet het goede woord, maar je snapt me. Hoe is je verdeling qua macro's nu?


Nee het was gewoon veel meer dan aanbevolen wordt door mijn coach. :Y)
Ik heb idealiter op een trainingsdag:
125g eiwit
82g vet
306g koolhydraten

Op rust zijn dat
125 eiwit
66 vet
224 koolhydraten

Moet hier nog wel even mijn weg in vinden

_Ilsee_

Berichten: 1152
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Bath, UK

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 22:14

Eulogy, mag ik vragen hoe jij traint met het doel op powerlifting? Of iemand anders haha! Ik ben best benieuwd hoe anderen trainen, gericht op powerlifting.

Ik gebruik ook myfitnesspal en ben hier heel erg tevreden mee! Ik zit nu op 1700-1900cal per dag. Met het doel om af te vallen, maar niet mijn spieren te verliezen. Ik houd dan ook graag 100-130 gram protein aan.

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 22:20

@ Bobje, eet je (ruim) voor je training vaak nog wel wat? Mijn benen worden vaak zuur wanneer ik te weinig koolhydraten heb binnengekregen.

Interessant om te lezen wat andere Bokkers voor de macro's aanhouden. Ik hou momenteel 1 gr. vet per kg lichaamsgewicht en 2 gr. eiwit aan en de rest van de calorieën vul ik op met koolhydraten. Op lage dagen betekent dit dan ook dat ik minder koolhydraten nuttig.

Afgelopen week konden we in onze sportschool een tussenmeting doen om te zien wat onze 1 RM is. Dit zijn mijn 1 RM's: bench: 54 kg, deadlift: 90 kg en squat: 85 kg. Hoewel ik gehoopt had meer kg te benchen en te deadliften, ben ik best tevreden. Goed, level 3 ben ik bij lange na nog niet, maar ik maak tenminste vorderingen. Vanaf volgende week zullen we weer nieuwe trainingsschema's krijgen. Zin an! *\o/*

Hoe gaat het sporten bij jullie?