Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 21:13


Anoniem

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 22:18

Ik heb vanmorgen voor het eerst meegedaan met 'krachtuurtje' bij ons in de sportschool.
Het leek allemaal voorspoedig te gaan, tot ik vanmiddag met paard scheren opeens mijn kont voelde...
DAMN. :') Ik probeer nu 1 keer 'goed in de basis' te doen (full body), 1 keer boksen en 1 keer krachtuurtje. :)
Ben nog geen hele gekke kilo's kwijt maar merk aan mijn kleding dat ik wel centimeters kwijt ben!

xWouter

Berichten: 2726
Geregistreerd: 03-09-09
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 12:57

Hi! Na een hele tijd meelezen kom ik hier toch even binnen met een vraagje als dat mag.
Zijn er hier mensen die zelf hun schema's maken en het leuk vinden om een blik op die van mij te werpen? Ik vind het zo ontiegelijk lastig om een goed schema te maken en ben al snel bang dat ik het verkeerd doe :')

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 13:16

Ik wil wel even voor je kijken! Wat is je doel precies?

xWouter

Berichten: 2726
Geregistreerd: 03-09-09
Woonplaats: Oosterhout

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 13:55

Zou tof zijn! Wil je het via pb of zal ik het hier zetten? :) Mijn eerste stap is om er weer gewoon goed getoned uit te zien, daar is helaas geen sprake meer van op het moment namelijk :') Heb nu 3 full body schema's gemaakt maar geloof dat daar nog flink aan gesleuteld moet worden.

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 15:01

Ik heb mijn deadlift PR inmiddels opgeschroefd naar 80 kg, zelf weeg ik ongeveer 49 kg. Vind het in die koude periodes soms wel lastig om de motivatie te vinden om iedere keer weer er flink tegenaan te gaan toch wel..

Amira_
Berichten: 5199
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 15:12

Ik denk dat Eulogy je heel goed kan helpen, maar anders wil ik er ook wel naar kijken!

FlameHorse schreef:
Ik heb mijn deadlift PR inmiddels opgeschroefd naar 80 kg, zelf weeg ik ongeveer 49 kg. Vind het in die koude periodes soms wel lastig om de motivatie te vinden om iedere keer weer er flink tegenaan te gaan toch wel..

Netjes! *\o/*

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 15:44

Wow heel netjes! :D

Ik merk dat ook heel erg momenteel. Ik heb de laatste tijd zo onwijs weinig motivatie, heb wel vaker zo'n periode gehad en vaak moet ik er gewoon even doorheen, maar vervelend is het wel echt.

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 18:39

Wat goed FlameHorse!

Ik heb zaterdag mijn eerste competitie, met buddy. Ben heel nerveus haha.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-19 11:03

xWouter schreef:
Zou tof zijn! Wil je het via pb of zal ik het hier zetten? :) Mijn eerste stap is om er weer gewoon goed getoned uit te zien, daar is helaas geen sprake meer van op het moment namelijk :') Heb nu 3 full body schema's gemaakt maar geloof dat daar nog flink aan gesleuteld moet worden.


Zet maar hier neer, dan kunnen er meerdere mensen naar kijken en advies geven en misschien hebben anderen er dan ook nog wat aan :)

Ik ga juist weer heel erg lekker qua motivatie! Nog niet helemaal weer op kracht na lange griep, maar vind het zo heerlijk om weer te trainen, en met voeding gaat het ook lekker! Weinig trek enzo :)
Ik heb sinds kort een PT in de arm genomen, gewoon om te kijken of zij andere inzichten heeft dan ik en misschien met ideeën komt waar ik zelf niet aan gedacht had. Ik liep een beetje vast met spieropbouw

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 13:15

Netjes FlameHorse! Mooie PR. Daar zit ik nog lang niet op :+

Ik ben na 3 weken Japan (en geen restrictie op m'n eten) weer terug in Nederland, blijkbaar moet ik maar echt emigreren want ik zit voor het eerst in 10 jaar onder de 60kg. Nu zal het ook wat verloren spiermassa zijn, maar dit is wel echt bizar als ik kijk naar hoe mijn eetgedrag altijd is wanneer ik in Tokyo zit. Iemand nog een huisje over? :Y)

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 21:44

Ik heb net een blok magnesium poeder besteld. Ben benieuwd of dat helpt bij een betere grip bij de compound oefeningen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 03:55

FlameHorse schreef:
Ik heb net een blok magnesium poeder besteld. Ben benieuwd of dat helpt bij een betere grip bij de compound oefeningen. :)

Je sportschool staat dat toe?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 08:17

Mijn vorige sportschool stond dat ook gewoon toe hoor. Mijn huidige niet. Maar ik heb het toch niet nodig heb zoveel eelt op mijn handen al. En ze zijn sowieso enorm droog. :=

Ik heb het sinds gister weer opgepakt. Had het even laten rusten de eerste periode van de uni. Werd me echt te veel anders. Eens kijken hoe vaak per week ik het red. Sowieso dinsdag en vrijdag moet het lukken deze week. Wil eigenlijk wel 4x per week maar goed...

Doel: onder de 75 kilo voor 1 januari (gok nog 6 / 7 kilo vanaf nu) en dan op gewicht blijven en voor de zomer nog een keer afvallen voor een zomers figuur. En natuurlijk deadlift en hipthrust boven de 100 kilo krijgen. :)) squat zat ik op 60 maar is niet mijn sterkste oefening. :P

_Ilsee_

Berichten: 1152
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Bath, UK

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 22:05

Flamehorse nette PR op de deadlift!
Wij mogen ook magnesium gebruiken als we willen. Op dit moment gebruik ik het zelf niet, maar bij de competitie wel gebruik gemaakt van de optie!

Ik heb ook altijd last van een winterdipje, en heb net een week stil gezeten omdat mijn schouder een spier klem had zitten. Het lijkt weer goed te gaan en ga woensdag mijn easy day proberen te doen!

Oh mijn vriend en ik hebben letterlijk een week research gedaan naar een goede riem :') Maaaaaar we hebben er nu twee besteld ik ben heel benieuwd.

Misschien moet ik ook maar naar Tokyo haha!
Marlinde ik heb afval wise het zelfde doen eigenlijk!
Voor de volgende powerlift wedstrijd die 14dec wordt gehouden probeer ik deadlift 115kg, squat 90kg en benchpress 50kg (liefst 52.5kg).

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 22:13

Zo zwaar squatten wordt voor mij wel lastig met hypermobiliteit. Hoop dat het ooit lukt! Knappe gewichten hoor! Je bent ook niet heel lang toch? :P

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 22:19

Ik ga diezelfde wedstrijd denk ik doen! :D Vooral voor de leuk zeg maar, maar toch.

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 22:21

Zojuist zelfs 82,5 kg deadlift gedaan, de rek is er nog niet uit blijkbaar! Denk dat de manier waarop ik het nu aanpak het beste werkt: 2 of 3 keer per week 10 reps of 50 2 sets en daarna 5 reps op 60 2 sets. Soms doe ik dan nog 1 set van 3 reps op 70 kg. Eens in de maand/maanden probeer ik dan mijn max gewicht voor 1 rep verder te verbeteren. Meestal lukt dat wel met 5 kg.

_Ilsee_

Berichten: 1152
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Bath, UK

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 23:15

Ik ben 1.75 :) Ik moet nog wel training om de gewichten te kunnen halen!

Rebecca ik weet dat ik je uitnodigde om te komen, maar na je deadlift filmpje ben ik bang voor je als competitie haha! Ik twijfel of ik me alleen ga opgeven voor squat en bench aangezien het een single lift competitie is en mijn deadlift niet zo lekker gaat.

Flamehorse net plan! Hoe lang ben je hier al mee bezig?

Ik volg nu de Texas method? met 5x5 op dag 1 op 90/95% van je max, dan een easy day met 3x5 op 65/75% van de max en dan de laatste dag 1x5 op 105/110% van je vorige week max! Maar dit gaat op je max van 5 reps dus het is wel lastig om bij te houden hoe je 1 rep max om hoog gaat. Ik probeer nu 1 rep max aan het einde van de set te doen op dag 3 maar dan heb je ook al een set van 5 op max gehad.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 23:18

In mijn herinnering was je veel kleiner. _O- Maar ik was als kind ook al vroeg lang haha.

En zou gewoon meedoen met alles joh, goed voor de ervaring!

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 23:37

Doe dit nu structureel vanaf juni ofzo denk ik? Daarvoor deed ik ook al wel deadlifts maar niet regelmatig. Ik begon toen met hetzelfde maar dan alles 10 kg lager. Pas sinds dit weekend met vanaf 50 kg gaan werken. Het is denk ik ook wel een beetje zoeken welke manier van opbouwen je ligt en de oefening natuurlijk. Squats vind ik bijvoorbeeld echt vreselijk hehe. :):)

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 09:00

Zijn er nog tips voor Black Friday btw aan webshops en interessante deals wat jullie gezien hebben? Gymshark ofcourse, maar misschien een mooi moment om nog wat andere merken te proberen als ze interessante deals hebben :)

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 09:40

Reebok blijkbaar :')

Afbeelding

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 16:27

Women's best heeft volgens mij ook black Friday sale

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 20:21

Hoi allemaal, ik zou mij hier ook graag willen melden om mee te kletsen. :D

Ik ben sinds de zomer actief in de sportschool Elitefit en daar volg ik de lessen Powerbuilding. Hiervoor klooide ik zelf wat aan in een andere sportschool. Bij Elitefit is er voor iedere les een workout uitgeschreven en wie meedoet met de les, volgt die workout (wel afgestemd op eigen niveau) onder begeleiding van een trainer. Je kunt drie lessen volgen: bench, squat/overhead press en deadlift. Momenteel zijn we toe aan het werken naar de 100% 1 RM. Deze week hebben we een tussenmeting om te kijken wat onze 1 RM is. Voor de bench is dat voor mij momenteel 54 kilo (daar had ik zelf graag 60 kg van willen maken, maar helaas). De squat en deadlift staan voor deze week nog op het programma. In januari zijn er achievementweken waarin er wordt gekeken of je een level omhoog mag. Ik zit momenteel in level 2, maar voor level 3 zal ik 100 kg moeten squaten, 125 kg moeten deadliften en 60 kg moeten benchen. Die gewichten haal ik bij lange na nog niet, dus ik moet flink aan de bak, mocht ik een level hoger willen ergens volgend jaar. Natuurlijk vind ik dat wel een leuke uitdaging. :Y)

Ik heb mij laten vertellen dat XXL nutrition en Gymshark een "black friday" hebben, al weet ik niet of de sale van Gymshark alleen voor Amerikanen is.