Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 09:31

Adamootje schreef:
@Joanne, wow wat een transformatie!

@Needje, frustrerend hé, als de spiertjes niet willen groeien op de plekken waar je dat juist wel wilt.

Ik heb afgelopen week te horen gekregen dat mijn sportschool per 31 januari zijn deuren sluit. Dat nieuws komt vrij onverwachts. Ik had het echt heel erg naar mijn zin daar en moet nu op zoek naar iets vergelijkbaars (in klein gezelschap onder begeleiding van een trainer lessen powerlifting volgen + voedingsadvies en de mogelijkheid verschillende "journeys" te volgen, tips zijn welkom). Helaas ben ik nog niets passend tegengekomen. -O- PT wil ik niet, want juist het trainen in een klein gezelschap en de "community" vind ik heel erg prettig. Daarom heb ik ook naar crossfit gekeken, maar de WOD'S spreken mij dan weer niet persé aan. Frustrerend dit. -O- -O-


En bij een crossfit box specifiek powerlifting lessen volgen?

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 09:43

Adamootje schreef:
@Joanne, wow wat een transformatie!

@Needje, frustrerend hé, als de spiertjes niet willen groeien op de plekken waar je dat juist wel wilt.

Ik heb afgelopen week te horen gekregen dat mijn sportschool per 31 januari zijn deuren sluit. Dat nieuws komt vrij onverwachts. Ik had het echt heel erg naar mijn zin daar en moet nu op zoek naar iets vergelijkbaars (in klein gezelschap onder begeleiding van een trainer lessen powerlifting volgen + voedingsadvies en de mogelijkheid verschillende "journeys" te volgen, tips zijn welkom). Helaas ben ik nog niets passend tegengekomen. -O- PT wil ik niet, want juist het trainen in een klein gezelschap en de "community" vind ik heel erg prettig. Daarom heb ik ook naar crossfit gekeken, maar de WOD'S spreken mij dan weer niet persé aan. Frustrerend dit. -O- -O-


Ah dat is oliebol zeg!

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:01

Needje, wat balen! Hoe zit je qua voeding? Ik vind je prachtig slank maar misschien is een bulk juist handig voor je?

Adamootje, oliebol zeg.. klinkt inderdaad als een hele fijn school!

Pff.. ik heb na 6 weken mijn routine weer wat veranderd ... man man man wat had ik een spierpijn haha..
Heerlijk!!

Was een tijdje aan het kwakkelen met mijn voeding waardoor ik niet fit was en qua training ook wat bleef hangen (heb een prikkelbare darm)..
Qua voeding weer even goed macro's gaan checken en gestopt met kwark/griekse yoghurt en nu eindelijk is alles weer rustig..
Dat betekend ook meteen weer dat ik me echt heel fit voel en dat de trainingen echt onwijs fijn gaan!
Goed op kunnen en durven opschroeven in de kilo's...
Van mij mag het zomer zijn haha

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:32

Ja eten... geen idee. ik eet nl nu eigenlijk gewoon wat ik wil.
Maar heb het idee dat het voor groei idd nog wel meer mag zijn.
Maar ja. Die pens....

Gister eerst een uur getraind en toen 20 minuten later een privelesje kickboksen. Damn.

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:36

Needje schreef:
Ja eten... geen idee. ik eet nl nu eigenlijk gewoon wat ik wil.
Maar heb het idee dat het voor groei idd nog wel meer mag zijn.
Maar ja. Die pens....

Gister eerst een uur getraind en toen 20 minuten later een privelesje kickboksen. Damn.


Haha ja dat kickboksen lijkt me heel heftig!!

Ik herken je gevoel
Heb tegen mezelf gezegd dat ik na de zomer echt een keer de bulk in moet maar ik kan me er ook nog niet toe overhalen.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:48

Was mn eerste keer, kickboksen. Hele voet is blauw. :')
Maar wel erg leuk!

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 11:01

Hoe bepalen jullie wanneer je gaat bulken?

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 11:19

Vind dat ook wel interessant, ik ben er juist bij op dieet :')

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 11:20

Als je het doel van je cut bereikt hebt, een bulk is het meest effectief als je begint met een relatief laag vetpercentage. Zeker als vrouw hoef je trouwens echt niet onwijs veel te eten of aan te komen om resultaat te zien.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 11:28

Maar ja, een cut als je zulke spillepoten hebt als ik doe ik ook liever niet. Wil die echt niet nog dunner hebben. Lastig.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 11:30

Ik ben op dit moment langzaam een clean bulk aan het starten, zit helaas al een paar maanden alleen een beetje slecht met m'n gezondheid en energie dus qua progressie is het allemaal wat minder. Ik aim voor 250kcal boven m'n intake te zitten :)

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 11:44

Eulogy schreef:
Als je het doel van je cut bereikt hebt, een bulk is het meest effectief als je begint met een relatief laag vetpercentage. Zeker als vrouw hoef je trouwens echt niet onwijs veel te eten of aan te komen om resultaat te zien.


Dus eerst vetpercentage omlaag?
Ik train nog niet zo heel lang, een half jaar nu. Voor mij is het nog niet aan de orde omdat ik nog afval maar ook spier opbouw, maar ben wel benieuwd naar wanneer ik daar aan zou moeten beginnen.

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 11:52

Maanlicht schreef:
Eulogy schreef:
Als je het doel van je cut bereikt hebt, een bulk is het meest effectief als je begint met een relatief laag vetpercentage. Zeker als vrouw hoef je trouwens echt niet onwijs veel te eten of aan te komen om resultaat te zien.


Dus eerst vetpercentage omlaag?
Ik train nog niet zo heel lang, een half jaar nu. Voor mij is het nog niet aan de orde omdat ik nog afval maar ook spier opbouw, maar ben wel benieuwd naar wanneer ik daar aan zou moeten beginnen.


Juist leuk om dan nu al je vetpercentage te berekenen.
Let er wel op dat je gewoon bodytype normaal ingeeft. Als je hem op athlete zet dan is het veel minder correct (iig bij ons in de sportschool)

Ik zit nu op een vetpercentage van 23%, kom van 25% af.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 12:00

Hoe meet jij je vet% Kelly?
Wij hebben zo'n weegschaal. Maar geen idee hoe accuraat zoiets nou echt is.

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 12:12

Kelly_Taco schreef:
Juist leuk om dan nu al je vetpercentage te berekenen.
Let er wel op dat je gewoon bodytype normaal ingeeft. Als je hem op athlete zet dan is het veel minder correct (iig bij ons in de sportschool)

Ik zit nu op een vetpercentage van 23%, kom van 25% af.


Ik heb elke 2/3 maanden een vetmeting met mijn coach. Ik zit nu op 26%, kom van 30%

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 12:30

Ik zal er dinsdagochtend weer eens op gaan staan. Heb het al even niet gedaan.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 12:48

Meeste vetpercentage metingen zijn inderdaad niet accuraat, ik doe het nooit. Als je nog niet zo lang traint zou ik je er inderdaad nog geen "zorgen" over maken en gewoon lekker doorgaan :j Als je echt langer traint, vrij droog bent en merkt dat je niet makkelijk meer dterker of "groter" wordt, kun je imo gaan bulken.
Ik "bulk" sowieso niet echt, ik probeer vooral binnen m'n gewichtsklasse te blijven :')

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 12:55

Ik ben ooit 1x met tang gemeten en dat was bijna 24% toen volgens mij.
Toen kregen we die speciale weegschaal. Ze zeiden dat de meeste mensen daar een hoger % op hadden als met de tang. Maar ik niet. Dus of het klopt niet of ik was al vet kwijt.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:10

Weegschaal van basic fit klopt bij mij in ieder geval niet, daar kwam ik laatst net boven de 20% :=
Begin van mn eerste 10 weken zat ik op 38% vet :o na 10 weken 34%
Hoop nu zo toch wel de 30% gehaald te hebben

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:12

Die weegschalen kloppen voor geen meter.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:16

Ik hou m’n vetpercentage niet in de gaten. Kijk enkel naar kg’s en hoe ik er uit zie in de spiegel. Met laatste als grootste leidraad.

Momenteel bezig met cut, met daarbij vooral goed in gaten houden dat ik nog steeds sterker wordt of gelijk blijf. Met paar kg er af, ga ik lekker bulken en eten <3

Ben vorig jaar februari begonnen met weer fanatiek sporten. Woog toen 65kg, nu weeg ik 68kg en zie er in spiegel duidelijk strakker uit dan jaar geleden.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:54

Weegschalen kloppen misschien niet. Maar geven wel een trend.
Ik weeg altijd zelfde tijd en met zelfde kleding.

Desty

Berichten: 5721
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Grave

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 15:40

Enige betrouwbare vetmeting die bestaat is meting in water. Klemmen/weegschaal etc is allemaal niet betrouwbaar! Een dexa scan komt wel nog redelijk in de buurt.

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 20:31

Die weegschalen kloppen inderdaad nooit. Ik kijk ook met name naar mijn spiegelbeeld. Volgens de weegschaal in de sportschool heb ik een vetpercentage tussen de 20 en 22%. Mijn weegschaal vindt me nog altijd "overfat". :')

Linoleum, dikte! <3 Succes! Op hoeveel kcal zit je nu en wat is je doel qua vetpercentage?

Dank voor jullie medeleven!
@ Maanlicht, de crossfitbox hier in de buurt biedt twee keer per week lessen powerbuilding aan. Niet veel dus, maar ik heb toch gisteren even contact met hen gehad. Als de begeleiding goed is, dan kan ik die gym wel overwegen. Verder ga ik nog bij twee andere sportscholen kijken met een vergelijkbaar concept.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 21:10

Ik heb geen flauw idee wat m’n vetpercentage is en dus ook niet wat m’n doel is. Kijk naar wanneer ik in de spiegel tevreden ben. Eet momenteel op 2000 kcal gemiddeld over de week ongeveer. Doordeweeks vaak wat minder en weekend meer. Maar val af, dus genoeg in tekort zonder dat ik krachtverlies heb.
Vandaag m’n back squats afgewisseld van high naar low bar, beviel goed! +5kg op m’n pr, 45k nu!