Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
veerledec
Berichten: 6685
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 09:57

tiwi1969 schreef:
Alleen voor trisomie 21/down 18/Edwards 13/Patau is de test redelijk accuraat. De overheid zegt hierover:


Is de uitslag van de NIPT afwijkend? Er is dan vervolgonderzoek nodig als u zekerheid wilt krijgen. Lees ook onder 'U bent mogelijk zwanger van een kind met down-, edwards- of patausyndroom'.

Is de uitslag ‘niet-afwijkend’? Deze uitslag klopt bijna altijd. De kans is zeer klein dat u zwanger bent van een kind met down-, edwards- of patausyndroom. U hoeft dus geen vervolgonderzoek.

De NIPT ontdekt meer kinderen met down-, edwards- en patausyndroom dan de combinatietest en van de NIPT klopt vaker dan de uitslag van de combinatietest zegt veel maar niet alles en geen nevenbedingen zegt niet dat er niets is.

Bron: https://onderzoekvanmijnongeborenkind.n ... er-de-nipt

Afhankelijk van het geslacht zal er dus nog verder onderzoek gedaan worden.

Dit is wel van een Nederlandse site. Er is meer mogelijk dan wat hier staat. De Belgische test (gaat geloof ik ook via Amerika) is uitgebreider. Maar ook die kan nog niet alles. Ik heb toen contact gehad met de uitvoerder van de Belgische, en die laten doen uiteindelijk.


Myfairytale
Berichten: 5368
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 11:22

Goed nieuws TS! *\o/*

En Veerledec, hou alsjeblieft even op. TS geeft aan dat ze het geslacht nog even voor zich wil houden. Respecteer dat dan, ondanks dat het misschien te herleiden is uit wat TS eerder gepost heeft. Leg daar dan geen nadruk op en respecteer haar wensen.

Seltje
Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-19 11:24

De NIPT is goed voor de trisomie testen, en nog een paar extra testen die ze bewust al hebben meegenomen in mijn geval.

Mijn ziekte kunnen ze er (nog) niet altijd uithalen, omdat het meerdere genen zijn die samen tot expressie komen.

Alle 'andere' testbare ziekten zijn dus goed. Over mijn ziekte kunnen we nog niets zeggen. Dus daarvoor wachten we nog even af.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 12:03

Ah ok! Toch nog even spannend dus!

Bedankt voor de verduidelijking

[o]

Schemerdier
Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 12:05

Oei dus eigenlijk weet je nog steeds niets? Lijkt me erg moeilijk om zo te moeten afwachten. Maar uiteindelijk valt er wel nog op te testen tijdens de zwangerschap? (En eventueel te laten weghalen? )

I'm gonna wash that man right out of my hair
Take my hips to a man who cares
Sheela na gig - you exhibitionist

Hutcherson
Berichten: 7289
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 13:00

TS gaat de zwangerschap echt niet meer afbreken denk ik zo.

veerledec
Berichten: 6685
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 13:06

Ts heeft aangegeven niet door te willen testen in dit geval.

quera
Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 13:08

veerledec schreef:
Ts heeft aangegeven niet door te willen testen in dit geval.

Ze moeten nog afwachten staat er..

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

veerledec
Berichten: 6685
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 13:10

Ja, tot de geboorte, maak ik eruit op.

Niobe
Berichten: 7961
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 13:22

veerledec schreef:
Ja, tot de geboorte, maak ik eruit op.


Ik ook, aangezien ze haar ziekte er (nog) niet altijd uit kunnen halen ook... Dan is het maar afwachten tot het er is, denk ik dan?

Sizzle
Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 13:31

Misschien niet invullen voor TS wat ze wel/ niet gaat doen?

Hutcherson
Berichten: 7289
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 13:32

Aan haar blijdschap valt een hoop af te lezen denk ik.

veerledec
Berichten: 6685
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 13:45

We vullen niks in, dit heeft ze zelf gecommuniceerd.
Citaat:
Als uit de nipt test blijkt een meisje, gaan we niet verder testen en zien we wel bij de geboorte. Ikzelf heb namelijk gewoon een goed leven, mits een klein aangepast dieet, en zo wil ik ook wel een dochter grootbrengen, blijkbaar zijn er ook veel meisjes asymptomatisch, dus wel merkbaar in DNA en doorgeefbaar, maar niet ziek. Als uit de nipt test blijkt een jongen, dan wordt er verder getest en bij een slechte diagnose wordt de zwangerschap afgebroken.

Palmera
Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 13:46

Er zijn er echt een paar hier die beter kunnen zwijgen....

Anoniem

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 14:00

Kunnen wij niet gewoon met zijn allen blij zijn voor TS? Als zij meer wil delen zal ze dat wel doen als zij daar zin in heeft. Speculeren en discussieren over hoe je een tekst kunt opvatten heeft geen nut denk ik.

Nikass
Berichten: 16548
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 14:17

veerledec schreef:
Nikass schreef:
Veerleedec, Waar lees jij dan dat ze niet verder gaat testen?

Letterlijk in mijn quote hierboven.


Het kan aan mij liggen hoor, maar ik lees dat ze niet verder gaat testen als het een meisje is. Nu heeft ze alleen laten weten dat de NIPT goed is, het geslacht houdt ze nog voor zich. Waar baseer jij je conclusie dan op?

Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 14:18

DeMolenhoek schreef:
Kunnen wij niet gewoon met zijn allen blij zijn voor TS? Als zij meer wil delen zal ze dat wel doen als zij daar zin in heeft. Speculeren en discussieren over hoe je een tekst kunt opvatten heeft geen nut denk ik.


Ik wou het ook al schrijven. Vind dit echt heel naar overkomen: ts maakt een topic omdat ze van haar af wil schrijven en ineens twijfels heeft. Nu heeft zij voor haar gevoel (voorlopig) goed nieuws en is daar blij mee. Dat is toch waar het nu om gaat?

Ts: superfijn te lezen dat je steeds wat meer kan genieten van de zwangerschap!

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 14:23

Palmera schreef:
Er zijn er echt een paar hier die beter kunnen zwijgen....
Dit dus, echt onbeschoft.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

veerledec
Berichten: 6685
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 14:45

Nikass schreef:
veerledec schreef:
[quote="Nikass"
Veerleedec, Waar lees jij dan dat ze niet verder gaat testen?

Letterlijk in mijn quote hierboven.[/quote

Het kan aan mij liggen hoor, maar ik lees dat ze niet verder gaat testen als het een meisje is. Nu heeft ze alleen laten weten dat de NIPT goed is, het geslacht houdt ze nog voor zich. Waar baseer jij je conclusie dan op?

Ze bevestigt zelf ook dat de nipt alleen het geslacht kon geven (naast de drie bekende trisomie), en geen uitsluitsel over de ziekte die ze zelf heeft. Maar ik ben kennelijk één van de weinigen die haar berichten goed leest. Ik doe niks anders dan herhalen wat ze eerder, heel helder, heeft aangegeven. Dat het geslacht nu bekend is lijkt me niet de issue hier. Dat waren haar twijfels over het wel of niet doorgaan met deze zwangerschap. Mensen mogen hier wel vinden dat ze maar abortus had moeten doen, maar niet herhalen wat ze eerder zelf heeft aangegeven? Ze weet het geslacht, ze weet nog niet of de ziekte aanwezig. Dat is nog steeds die 50% kans. Zeker goed nieuws dat het slechtst denkbare scenario zich niet voor zal doen, en nu hopen op de 50% kans dat de baby (ik zal het neutraal houden) niet die ziekte heeft, dat is alles wat ik zeg.

Nikass
Berichten: 16548
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 15:22

Ik vind dat je een hoop invult, en berichten plaatst die niet relevant zijn. En ik irriteer me er eerlijk gezegd behoorlijk aan. Maar om het topic niet verder te vervuilen zal ik niet meer op jou reageren.

Avalanche
Berichten: 15794
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 15:40

Niobe schreef:
veerledec schreef:
Ja, tot de geboorte, maak ik eruit op.


Ik ook, aangezien ze haar ziekte er (nog) niet altijd uit kunnen halen ook... Dan is het maar afwachten tot het er is, denk ik dan?

Naar ik begrepen heb, kan dat uit de vlokkentest.

Hoe dan ook wordt er een hoop ingevuld.
TS geeft gewoon aan dat de NIPT test goed is, het geslacht houden ze voor zichzelf, en verder wachten ze af. Accepteer dat gewoon. Als ze meer kwijt had gewild had ze meer verteld.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Willeke_
Berichten: 2995
Geregistreerd: 19-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 15:44

Ailill schreef:
Palmera schreef:
Er zijn er echt een paar hier die beter kunnen zwijgen....
Dit dus, echt onbeschoft.


Idd. Misschien even stoppen met discussiëren en speculeren? Ts bepaalt zelf wel wat ze wel en niet wil delen.

Fijn dat de test een goede uitslag heeft gegeven ts! *\o/*

SinneJ
Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 15:50

Het is misschien drammen in sommigen hun ogen, maar de info die gegeven werd was gewoon fout. En dat mag rechtgezet worden.

Hoewel ik het ook geen slimme aanpak vind, hoop ook ik op een gezond kindje en gun ik de TS dat van harte.

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 16:20

Seltje schreef:
De NIPT is goed voor de trisomie testen, en nog een paar extra testen die ze bewust al hebben meegenomen in mijn geval.

Mijn ziekte kunnen ze er (nog) niet altijd uithalen, omdat het meerdere genen zijn die samen tot expressie komen.

Alle 'andere' testbare ziekten zijn dus goed. Over mijn ziekte kunnen we nog niets zeggen. Dus daarvoor wachten we nog even af.


Hey wat goed!!! *\o/*

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 16:34

SinneJ schreef:
Het is misschien drammen in sommigen hun ogen, maar de info die gegeven werd was gewoon fout. En dat mag rechtgezet worden.

Hoewel ik het ook geen slimme aanpak vind, hoop ook ik op een gezond kindje en gun ik de TS dat van harte.
D'r is ook nog zoiets als fatsoen :)

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, Facebook, lisawouda93, minkehell, Muggebeet, x_Ilse_x en 32 bezoekers