Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 10:22

Dat kan maar dat weet je niet. Ik geloof niet dat daar cijfers over zijn alleszins hoe groot de kans is dat een kind met erfelijke ziekte de band met de ouders verbreekt omdat doe bewust risico genomen hebben. Dis dat is speculeren. We weten niet of die kans groter of kleiner is dan in andere situaties.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Napie
Berichten: 9071
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 10:24

Nu gaat de discussie hier weer verder die verder zou gaan in een ander topic. Hier heeft de ts weinig aan.
Kan je jou ouders de schuld geven van je genenpakket? Of in wat voor soort milieu he opgroeit? Ik kreeg de genen van mijn ouders. Ik ben geen supermodel en geen arts geworden. Moet ik hun daar de schuld van geven?

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 10:25

Eerst verzoeken te stoppen en vervolgens kom je zelf met een punt :+

Nogmaals, ik vind het meer dan respectloos jegens TS en er is een ander topic. Ik denk dat ik voor het eerst in al die jaren op Bokt een paar berichten ga temmen, ongelofelijk.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

prulletjeJarig
Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 10:27

Elnienjo, daar ging mijn opmerking niet over. Gewoon vanuit mijn ervaring, mijn ziekte komt ook met veel beperkingen qua eten, en het is makkelijker als je dan niet zelf het wiel hoeft uit te vinden maar iemand in je naaste omgeving ook al weet wat kan en wat niet, en hoe je dat in het dagelijks leven in kunt vullen. Dat is alles.

Shaggy09
Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:54

My God, houd dat welles nietes spelletje over jullie autisme lekker ergens anders. Is nota bene een heel nieuw topic voor geopend.

JM :#

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 15:47

secricible schreef:
Citaat:
Voor mijn 'toekomstige dochter' zou er een zwaardere vorm kunnen zijn, maar ik weet hoe te 'voorkomen', ziekte present, dan gooien we het hele babymelksysteem om naar een eiwitarme melk en gaan we zo hersenschade kunnen voorkomen. Het zou kunnen dat die dochter wel heel haar leven zwaar zal moeten dieten, dan is dat zo, dieten doen wel meer mensen, ieders om een andere reden.


Ik schrik hier echt heftig van, hoe licht je hierover praat. Vanuit mijn werk maak ik de casussen mee van dit soort gevallen en ik ken je niet, maar zo makkelijk als jij er over praat is echt een unicum.
Ik ken de gevallen waarbij kinderen zich buitengesloten voelen op school, pubers zodanig tegen de crib gaan dat ze in het ziekenhuis terecht komen, noem maar op. Jou laatste zin grijpt me, als moeder en als dietist, echt naar het hart. En dan werkte ik met ziektes als coeliakie of diabetes, waar best nog wat marge in zit. Bij collega’s die met PKU werken (wat zoals ik het lees behoorlij te vergelijken is met jou ziekte) hoor ik de verhalen nog schrijnender.
Ik hoop oprecht oprecht dat je een gezond kindje mag krijgen.


ElviraKelan schreef:
Voor de mensen overigens die denken dat het geheel eiwitloos is wat betreft dieet van TS zover mijn kennis reikt kan dit niet.
Het lichaam blijft eiwitten nodig hebben daarnaast is een dieet zonder eiwitten vrijwel onmogelijk.
TS kan je daar wat concreter in zijn?

Ik ben niet TS maar kan je vraag wel beantwoorden.
Normaal gesproken bestaan deze dieten uit een fors eiwitarme voeding, hiervoor worden vaak speciale (medische) dieetproducten gebruikt, afhankelijk van de tolerantiegrenzen. Daarnaast krijgen zij afgepaste supplementen waarin eiwitten zitten in zodanige mate dat ze wel af te breken zijn in hoeveelheden die het lichaam nodig heeft omdat eiwitten idd essentieel zijn.
Daarnaast hebben sommige patienten levenslange medicatie nodig om de ureumopstapeling te voorkomen.
Er zijn behoorlijk wat gevallen, vooral bij kinderen(ik durf geen percentage te noemen maar ik zou zo’n 30% schatten) die ‘s nachts sondevoeding krijgen obv koolhydraten omdat ze hun kcal niet redden.
Een jaar backpacken is echt geen optie voor deze mensen, tenzij je een giga koffer met dieetvoeding met je mee wil slepen.

Dit soort dieten zijn in de meeste gevallen stukken extremer dan bij nierfunctiestoornissen en deze patienten kunnen vrijwel nooit uit met normale voedingsmiddelen (wat bij nierfunctiestoornissen in principe wel kan)

Wat ik bij PUK weet is dat het soms ook enkel door eiwitbeperkend en dus zonder dieetvoeding etc kunnen stellen. Laten we dus van het positieve uitgaan

Tja en topsport kunnen wel meer mensen niet doen. Dat is niet het einde

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 15:49

Ik had het gisteren al benoemd laten we discussies alsjeblieft in het andere topic doen?
Ik vind dit echt onrespectvol jegens TS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:42

Ts, ik veronderstel dat je (bijna) 10 weken bent. Heb je al een afspraak voor de nipt? :)

Seltje
Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-19 12:45

Ja hoor, afspraak staat, samen met nog een afspraak voor extra onderzoeken, op het werk vinden ze het heel raar dat ik elke week wel minstens 1 dag afwezig ben voor doktersonderzoeken, maar het hoort erbij.

Anoniem

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:48

Ik hoop dat je snel de uitslag hebt. Bij mij is de nipt genomen op 11 weken. Een week later had ik al het resultaat. Kunnen ze de afwijking ook in de nipt zelf zien? (Dacht het wel maar weet niet of ik het goed heb onthouden)

Seltje
Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-19 12:50

Niet altijd, ze kunnen zeker bevestigen met de vruchtwaterpunctie, maar hebben nog wat vals positieven en vals negatieven bij de NIPT.

SvS88
Berichten: 320
Geregistreerd: 28-03-19

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 21:50

Hier een stille meelezer. Wil je heel veel succes wensen ts! Hoop dat je snel duidelijkheid hebt

Onderschrift

Tears are words from the heart that can't be spoken
*Voor altijd in mijn hart ♡ Rust zacht lieve Amarinske*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:59

Hoe gaat het nu?

Seltje
Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-19 15:15

Op de echo van 12 weken was alles goed, ik ben nu enorm ongeduldig aan het afwachten op de resultaten van de NIPT test...
Ik ben wel meer van mijn zwangerschap aan het genieten de laatste 2 weken, ik weet niet waarom maar ik vindt het nu veel leuker.

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 15:38

elnienjo schreef:
Ik zou het af laten breken met deze belabberde vooruitzichten voor je mogelijke kind.

Is er in jouw geval geen IVF met embryoselectie mogelijk zodat ze alleen datgene terug plaatsen wat in de goede 50% valt?


Dit kwam ook in mij op
Daarnaast ts is 28.. waarom niet op je 30ste nog is een x erover nadenken.. fuk al die zwangere vriendinnen jij bent jij en je hoeft niet met iedereen mee te doen.. ik heb dezelfde leeftijd al jij en ook vaak gedacht ja iederen kids en ik niks..maar ik kijk vooral naar mezelf en denk niet dat ik het momenteel mentaal aan kan en een paar jaar terug was ik er ook nog niet klaar voor.. ik zou voor de optie hierboven kiezen en dan met medische hulp een poging wagen met meer garantie op een "gezond" kind
Laatst bijgewerkt door shilady op 09-08-19 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

quera
Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 15:39

shilady schreef:
elnienjo schreef:
Ik zou het af laten breken met deze belabberde vooruitzichten voor je mogelijke kind.

Is er in jouw geval geen IVF met embryoselectie mogelijk zodat ze alleen datgene terug plaatsen wat in de goede 50% valt?


Dit kwam ook in mij op
Daarnaast ts is 28.. waarom niet op je 30ste nog is een x erover nadenken.. fuk al die zwangere vriendinnen jij bent jij en je hoeft niet met iedereen mee te doen.. ik heb dezelfde leeftijd al jij en ook vaak gedacht ja iederen kids en ik niks..maar ik kijk vooral naar mezelf en denk niet dat ik het momenteel mentaal aan kan en een paar jaar terug was ik er ook nog niet klaar voor.. ik zou voor de optie hierboven kiezen en dan met medische hulp een poging wagen met neer garantie op een "gezond" kind

Ik zou voor het gemak gewoon even alles lezen.....

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 15:44

Gedaan :)

onpaard
Berichten: 2952
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 16:25

Seltje schreef:
Op de echo van 12 weken was alles goed, ik ben nu enorm ongeduldig aan het afwachten op de resultaten van de NIPT test...
Ik ben wel meer van mijn zwangerschap aan het genieten de laatste 2 weken, ik weet niet waarom maar ik vindt het nu veel leuker.


Fijn dat de echo goed was. Wanneer krijg je de uitslag van de nipt test? Ik zal voor je duimen.

Mooi dat je toch kan genieten van je zwangerschap, het is toch iets bijzonders.

*****

tiwi1969
Berichten: 7591
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 17:35

Super dat de echo goed was! Nu duimen voor een goede Nipt-uitslag!

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

Omany
Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 18:27

Succes voor de nipt test meid !!! +:)+ +:)+ Ik heb een maand geleden ook extreme stress gehad voor de uitslag, maar alles was perfect <3 . Wat een opluchting!!

Ik duim voor jou !! Laat je iets weten ?

Succes !!!! +:)+

Carpe diem

Jes
Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 19:13

shilady schreef:
elnienjo schreef:
Ik zou het af laten breken met deze belabberde vooruitzichten voor je mogelijke kind.

Is er in jouw geval geen IVF met embryoselectie mogelijk zodat ze alleen datgene terug plaatsen wat in de goede 50% valt?


Dit kwam ook in mij op
Daarnaast ts is 28.. waarom niet op je 30ste nog is een x erover nadenken.. fuk al die zwangere vriendinnen jij bent jij en je hoeft niet met iedereen mee te doen.. ik heb dezelfde leeftijd al jij en ook vaak gedacht ja iederen kids en ik niks..maar ik kijk vooral naar mezelf en denk niet dat ik het momenteel mentaal aan kan en een paar jaar terug was ik er ook nog niet klaar voor.. ik zou voor de optie hierboven kiezen en dan met medische hulp een poging wagen met meer garantie op een "gezond" kind


Wat is er op haar dertigste anders dan nu dan?
Dat jij het nu mentaal niet aan kan betekend dat niet dat dat voor iedereen zo is natuurlijk :)


TS ik duim voor jullie dat de NIPT test ook goed is.

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

Nikass
Berichten: 16530
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 19:50

Ik duim ook mee!

Willeke_
Berichten: 2995
Geregistreerd: 19-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 05:53

Seltje schreef:
Op de echo van 12 weken was alles goed, ik ben nu enorm ongeduldig aan het afwachten op de resultaten van de NIPT test...
Ik ben wel meer van mijn zwangerschap aan het genieten de laatste 2 weken, ik weet niet waarom maar ik vindt het nu veel leuker.


Wat fijn! Wanneer verwachten ze de uitslag te hebben?

Hoe voel je je verder? Weinig last van ongemakken?

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 05:58

Mijn NIPT was er deze week binnen 5 werkdagen. Hoop die van jou ook zo snel? Ze kunnen er max 10 werkdagen over doen :)

Seltje
Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-19 07:46

Ik had gisteren later moeten antwoorden. Rond 19u in de avond stonden plots de uitslagen op het online Cozo platform.
Het geslacht hou ik nog even voor mijzelf, maar de rest van de Nipt test is goed :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: karinmanon, karlli en 51 bezoekers