Muggenmaffiosi, help ik word opgevreten...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
corine1981
stokpaard connaisseur
Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Muggenmaffiosi, help ik word opgevreten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-19 15:39

Die vitamines heb ik al.

Ik denk misschien ook de rups... zit wel erg onder en gister op de fiets kwam ik langs een pad met wel 1000 eiken waar je de nesten inderdaad in zag hangen...
Wat een ellende.

Ik gebruik ook calendulazalf dat helpt ook iets

Koos paardloos :(


petitparis
Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Muggenmaffiosi, help ik word opgevreten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 16:07

voor koelend effect een gel gebruiken, zalf kan juist "opwarmen".

There is beauty in everything, even the things that scare us.

corine1981
stokpaard connaisseur
Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Muggenmaffiosi, help ik word opgevreten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-19 21:35

Jeetje, ik lees dat klachten wel tot 2 weken aan kunnen houden :(

Koos paardloos :(

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 18:41

Skippy01 schreef:
purny schreef:
Antihistamine slikken


Maakt geen bal uit, die slik ik voor de hooikoorts, maar de jeuk van insectenbeten blijft hoor ;) antihistamine zorgt dat allergische reacties verminderen of uitblijven. Jeuk is geen allergische reactie bij muggenbulten. Die dingen jeuken gewoon :Y)


Niet helemaal waar, histamine is wel degelijk de grote veroorzaker van de eerste hevige reactie. Als je dus veel last hebt kan het dagelijks (preventief) gebruiken van antihistamine wel degelijk schelen.

Daarnaast, ik zit onder de bultjes van de eikenprocessierups (aldus de Duitse apotheek die ik het liet zien) en die hadden als eerste advies 'ceterizine' (antihistamine dus) alleen ik slik dat al vanwege de pollen. Gelukkig was er ook nog een aanvullende optie. Het is een gel en heet Soventol. Ik heb het dus in Duitsland gekocht en in Nederland nog niet gevonden (werkzame stof Bamipin) het is een antihistamine van buitenaf en helpt bij mij waanzinnig goed tegen de jeuk (vannacht weer kunnen slapen, yeah!!) het duurt even voor het optimaal werkt (ca. half uur) maar dan is het ook urenlang rustig met de jeuk, heerlijk!

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Liebeskind
Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 18:48

purny schreef:
Oh zo. Ik dacht dat de jeuk een allergische reactie was.


Daarom moet je geen medisch advies geven. Niet alleen op jou hoor, maar in het algemeen.

Met de rups is het wel zaak je reactie op de haartjes goed in de gaten te houden. Als het verergerd de ha bellen. Er zijn mensen die in het ziekenhuis belanden.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

corine1981
stokpaard connaisseur
Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Muggenmaffiosi, help ik word opgevreten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-19 21:06

Vandaag geprobeerd mentholgel te scoren maar die was op. Morgenochtend weer proberen. Het liep storm :+

Koos paardloos :(

bonny123
Berichten: 205
Geregistreerd: 10-11-13

Re: Muggenmaffiosi, help ik word opgevreten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 21:35

Ik zie dat je in Soesterberg woont. Stikt daar van de rupsen. Hier ook last van de rupsen, dacht ook dat t muggen waren. Maar helaas, t zijn de rupsen....

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 21:37

karin30 schreef:
Ik word dit jaar ook voor het eerst lek gestoken om de 5 minuten wel een bult terwijl ik gewoon thuis binnen zit met horre voor de ramen. Ik gebruik veel deet en menthelgel voor de jeuk.
Ik hoor de muggen ook niet en zie ze niet.


Zijn t geen rupsbulten dan?

Wat trouwens ook wel wat helpt bij die rupsbulten is een aloeverablad open maken en die gel eroverheen wrijven een paar keer per dag.

[o]

corine1981
stokpaard connaisseur
Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-19 22:08

bonny123 schreef:
Ik zie dat je in Soesterberg woont. Stikt daar van de rupsen. Hier ook last van de rupsen, dacht ook dat t muggen waren. Maar helaas, t zijn de rupsen....


Klopt, hoorde ook meerdere mensen vandaag... :(

Koos paardloos :(

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 22:20

corine1981 schreef:
Vandaag geprobeerd mentholgel te scoren maar die was op. Morgenochtend weer proberen. Het liep storm :+


Mijn dochter smeert met tandpasta, niks anders werkt beter bij haar.
Dus mocht je geen mentholgel kunnen vinden, kun je ook nog tandpasta met menthol erin kopen

Isabel
Berichten: 2268
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 22:27

purny schreef:
Skippy01 schreef:
Maakt geen bal uit, die slik ik voor de hooikoorts, maar de jeuk van insectenbeten blijft hoor ;) antihistamine zorgt dat allergische reacties verminderen of uitblijven. Jeuk is geen allergische reactie bij muggenbulten. Die dingen jeuken gewoon :Y)

Oh zo. Ik dacht dat de jeuk een allergische reactie was.

Jeuk bij een muggenbult is wel degelijk een allergische reactie. Vandaar dat corticosteroïden smeren ook zo goed helpt, maar daar heb je in Nederland helaas een recept voor nodig. Als je in de gelegenheid bent zou ik Fenistyl gaan halen in Duitsland.

Sepp (Rudsmo Rune x Lyckangs Tempo)

Neonlight
Moderator Kantine
Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 22:38

Tegen jeuk werkt de Click Away fantastisch. Geen chemische rotzooi, en makkelijk bij de hand te hebben. Veel vakanties in tropische regenwouden gehad, daar hebben ze bij veel mensen hun dienst bewezen. Onze chauffeur in Colombia hebben we zelfs zo'n ding nagestuurd, hij was verbaasd hoe goed dit werkte.
Edit: in de landen hebben ze geen processierups, of het daar tegen helpt weet ik niet.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Anna79
Berichten: 3376
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Muggenmaffiosi, help ik word opgevreten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 22:44

Ik word ook altijd enorm gestoken, geen processierups overigens. Wat bij mij enorm helpt is een hele hete straal water erop zetten, zo heet als je kunt verdragen, dat een paar tellen volhouden. Bij mij is de jeuk dan een hele poos weg...

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 22:46

Isabel schreef:
Jeuk bij een muggenbult is wel degelijk een allergische reactie. Vandaar dat corticosteroïden smeren ook zo goed helpt, maar daar heb je in Nederland helaas een recept voor nodig. Als je in de gelegenheid bent zou ik Fenistyl gaan halen in Duitsland.


Ik dacht huh, corticosteroïden zijn in Duitland toch ook op recept, dacht dat je suggereerde dat Fenistyl dat bevatte, maar zie dat het net als het middel wat ik eerder noemde een antihistamine voor op de huid is. Wel prettig om nog een andere naam te hebben nu, mochten er in Duitsland ook tekorten onstaan met degene die ik nu heb :)

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Liebeskind
Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 22:49

Isabel schreef:
Jeuk bij een muggenbult is wel degelijk een allergische reactie. Vandaar dat corticosteroïden smeren ook zo goed helpt, maar daar heb je in Nederland helaas een recept voor nodig. Als je in de gelegenheid bent zou ik Fenistyl gaan halen in Duitsland.


Maar antihistamine gaat bij een normale jeukreactie ook niets opleveren.
Ik heb crème meegingen uit de USA, werkt als een tierelier. Ik had mijn koffer vol moeten gooien. Goede handel.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

Liebeskind
Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 22:51

Neonlight schreef:
Tegen jeuk werkt de Click Away fantastisch. Geen chemische rotzooi, en makkelijk bij de hand te hebben. Veel vakanties in tropische regenwouden gehad, daar hebben ze bij veel mensen hun dienst bewezen. Onze chauffeur in Colombia hebben we zelfs zo'n ding nagestuurd, hij was verbaasd hoe goed dit werkte.
Edit: in de landen hebben ze geen processierups, of het daar tegen helpt weet ik niet.


Doet dat zeer?

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

Neonlight
Moderator Kantine
Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Muggenmaffiosi, help ik word opgevreten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 23:45

Nee, doet absoluut niet zeer. Iedereen is een beetje bang de eerste klik, maar het is echt niet pijnlijk. Krabben is pijnlijker. :))

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Isabel
Berichten: 2268
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 00:07

Alwiene schreef:
Isabel schreef:
Jeuk bij een muggenbult is wel degelijk een allergische reactie. Vandaar dat corticosteroïden smeren ook zo goed helpt, maar daar heb je in Nederland helaas een recept voor nodig. Als je in de gelegenheid bent zou ik Fenistyl gaan halen in Duitsland.


Ik dacht huh, corticosteroïden zijn in Duitland toch ook op recept, dacht dat je suggereerde dat Fenistyl dat bevatte, maar zie dat het net als het middel wat ik eerder noemde een antihistamine voor op de huid is. Wel prettig om nog een andere naam te hebben nu, mochten er in Duitsland ook tekorten onstaan met degene die ik nu heb :)

Nee, de Duitse fenistyl is anders dan de Nederlandse en bevat echt corticosteroïden. In Duitsland is een lage dosering niet receptplichtig.

http://www.fenistil.de/produkte/zur-aeu ... reme.shtml

Sepp (Rudsmo Rune x Lyckangs Tempo)

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 00:11


<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 07:12

Nabster schreef:
Isabel schreef:
Jeuk bij een muggenbult is wel degelijk een allergische reactie. Vandaar dat corticosteroïden smeren ook zo goed helpt, maar daar heb je in Nederland helaas een recept voor nodig. Als je in de gelegenheid bent zou ik Fenistyl gaan halen in Duitsland.


Maar antihistamine gaat bij een normale jeukreactie ook niets opleveren.
Ik heb crème meegingen uit de USA, werkt als een tierelier. Ik had mijn koffer vol moeten gooien. Goede handel.


Precies dit: bij een normale jeukreactie doet het niks... ik slik al jaren antihistamine voor hooikoorts van mei tot september... En muggenbulten jeuken nog net zo hard als voorheen.

Nou is er natuurlijk 'allergie' en 'allergie'.
Hooikoorts vind ik een gevalletje allergie: ik functioneer NIET meer als ik dat verrekte pilletje niet slik.
Bij een muggenbult heb ik jeuk. Punt.
Als je echt echt echt allergisch bent voor insectenbeten, dan krijg je koortsverschijnselen en zelfs mogelijk shockreactie (zoals de mensen die met een epipen moeten lopen in de zomer ivm wespenallergie)

Stukje definitie verschil misschien :) (De term allergie wordt nogal makkelijk ter hand genomen vind ik vaak tegenwoordig. Volgens de huisarts heb ik ook zonne-allergie, maar als je eenmaal drie dagen écht zon gezien hebt, is de jeuk over... dat is misschien een lichte overgevoeligheid, maar geen allergie in mijn ogen)

Isabel
Berichten: 2268
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 07:40

Skippy01 schreef:
Nabster schreef:

Maar antihistamine gaat bij een normale jeukreactie ook niets opleveren.
Ik heb crème meegingen uit de USA, werkt als een tierelier. Ik had mijn koffer vol moeten gooien. Goede handel.


Precies dit: bij een normale jeukreactie doet het niks... ik slik al jaren antihistamine voor hooikoorts van mei tot september... En muggenbulten jeuken nog net zo hard als voorheen.

Nou is er natuurlijk 'allergie' en 'allergie'.
Hooikoorts vind ik een gevalletje allergie: ik functioneer NIET meer als ik dat verrekte pilletje niet slik.
Bij een muggenbult heb ik jeuk. Punt.
Als je echt echt echt allergisch bent voor insectenbeten, dan krijg je koortsverschijnselen en zelfs mogelijk shockreactie (zoals de mensen die met een epipen moeten lopen in de zomer ivm wespenallergie)

Stukje definitie verschil misschien :) (De term allergie wordt nogal makkelijk ter hand genomen vind ik vaak tegenwoordig. Volgens de huisarts heb ik ook zonne-allergie, maar als je eenmaal drie dagen écht zon gezien hebt, is de jeuk over... dat is misschien een lichte overgevoeligheid, maar geen allergie in mijn ogen)

Ik begrijp wat je bedoelt, maar een muggenbult is nou eenmaal een allergische reactie op het antistollingsspul van een mug, ookal is het maar een kleine reactie. Vandaar dat hydrocortison zo goed werkt tegen een muggenbult.

Sepp (Rudsmo Rune x Lyckangs Tempo)

Iris82
Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 08:00

Nabster schreef:
Isabel schreef:
Jeuk bij een muggenbult is wel degelijk een allergische reactie. Vandaar dat corticosteroïden smeren ook zo goed helpt, maar daar heb je in Nederland helaas een recept voor nodig. Als je in de gelegenheid bent zou ik Fenistyl gaan halen in Duitsland.


Maar antihistamine gaat bij een normale jeukreactie ook niets opleveren.
Ik heb crème meegingen uit de USA, werkt als een tierelier. Ik had mijn koffer vol moeten gooien. Goede handel.



Welke? Wij gaan binnenkort! :))

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 138 bezoekers