Ziek van de warmte..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tootje71

Berichten: 5097
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Ziek van de warmte..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-19 21:27

Tja ik dus.. maakte mij al druk toen bekend werd dat het warm zou worden zo erg dat ik er hartkloppingen van kreeg :o .
Nu de warmte er is heb ik alleen maar hoofdpijn ,diaree, lusteloos, zenuwachtig, misselijkheid...baal er vreselijk van..

Ik ben gastouder heb nu twee dagen de kids af moeten zeggen ivm ziekte...maar ja dit kan zo niet doorgaan.

Ik probeer de koelte op te zoeken maar in de slaapkamer is het nog 29 graden , we hebben een mobiele airco maar echt koelen doet hij niet ( nu een vaste besteld maar duurt nog weken eer die er is ).
Zijn er meer mensen die hier last van hebben ? En hebben die raad ? :o

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23428
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Ziek van de warmte..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 21:32

badje in de tuin, parasol erboven. schaduw maken en regelmatig even door dat badje heen, verder rustig aan en je niet de hele dag druk maken over dat het zo warm is, dat word niet minder
Ik kan er heel slecht tegen, heb gelukkig wat diensten op mijn werk kunnen omzetten naar nachtdiensten maar das wat lastig voor jou.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 21:32

Ik had het vandaag ook.

Op het werk stond door een storing de vloerverwarming op 25.5 graden en ik zat tussen 2 soldeermachines te werken.

Ik werd er gewoon draaierig en raar van.

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Ziek van de warmte..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 21:33

lekker buiten zitten in de schaduw met je voeten in koud water, koud ijsje erbij en rustig aan doen. Vervelend! Hoop dat je snel weer opknapt!

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 21:33

Ja hier. Ik heb een airco op mijn slaapkamer laten zetten paar jaar geleden. Beste investering ever.
Ik heb mijn huisje mede uitgekozen op de voor mij gunstige ligging, achtertuin op het noorden, ik heb nooit de zon op mijn achtergevel branden. Huis ligt ook in een hoek tussen andere huizen in dus het blijft heel erg koel nu. Zonder airco 21 graden. Op de slaapkamer heb ik de airco voor het slapen aan op 18 graden. Heerlijk. Mijn nachtrust is mij heilig. En ook geen muggen of vliegbeesten.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23428
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 21:35

Suzanne F. schreef:
Ja hier. Ik heb een airco op mijn slaapkamer laten zetten paar jaar geleden. Beste investering ever.
Ik heb mijn huisje mede uitgekozen op de voor mij gunstige ligging, achtertuin op het noorden, ik heb nooit de zon op mijn achtergevel branden. Huis ligt ook in een hoek tussen andere huizen in dus het blijft heel erg koel nu. Zonder airco 21 graden. Op de slaapkamer heb ik de airco voor het slapen aan op 18 graden. Heerlijk. Mijn nachtrust is mij heilig. En ook geen muggen of vliegbeesten.



dit klinkt als het paradijs :+

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 21:36

Polly schreef:
Suzanne F. schreef:
Ja hier. Ik heb een airco op mijn slaapkamer laten zetten paar jaar geleden. Beste investering ever.
Ik heb mijn huisje mede uitgekozen op de voor mij gunstige ligging, achtertuin op het noorden, ik heb nooit de zon op mijn achtergevel branden. Huis ligt ook in een hoek tussen andere huizen in dus het blijft heel erg koel nu. Zonder airco 21 graden. Op de slaapkamer heb ik de airco voor het slapen aan op 18 graden. Heerlijk. Mijn nachtrust is mij heilig. En ook geen muggen of vliegbeesten.



dit klinkt als het paradijs :+


Bakkie doen? :D

tootje71

Berichten: 5097
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-19 21:37

We wonen vrij maar hebben de hele dag op alle kanten de zon op het huis. Wel schaduw in de tuin en inderdaad vandaag al een paar keer de voeten in en badje gehad maar toch...ik wil mij er ook niet zo druk over maken, maar die hoofdpijn en renne naar het toilet ...brrrrrrr

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 21:40

Ik kan er ook erg slecht tegen, al nu nog niet ziek gelukkig, maar sta er wel om bekend, haha. Ook zo'n mobiele airco net vanavond terug gebracht. Koelde heel teleurstellend ook echt niet, dus nu de ventilatoren maar weer aan.. Ik kan mijn dag gelukkig zelf indelen en doe het heel rustig aan. Eet niet teveel en zeker niet te vet nu en probeer de meest koelste plek in huis of buiten op te zoeken. Veel meer kun je denk ik niet doen. Probeer van de 'verplichte' rust maar het meeste te maken en wat boeken te lezen, maar kan niet wachten tot het weer wat afkoelt.

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 21:42

Hier niet teveel last van warmte, en gelukkig maar, ik werk in de kas :+
Dus wij draaien tropenrooster, 6 uur beginnen, 1 uur naar huis, maar vandaag ook al een paar uur in 32 graden gewerkt.

Ik probeer sowieso elk uur water te drinken, waterfles in de koelkast.
Om af te koelen vind ik het ook fijn om mijn polsen onder de kraan te houden.

Voor jou zou dat misschien al helpen. Je polsen of voeten, iig daar waar je aderen vlak bij de huid lopen, af te koelen met water. Niet te koud, anders gaan je bloedvaten vernauwen en dat werkt averechts :)

Ik probeer juist qua airco (thuis hebben er een op de studeerkamer) niet te koud te zetten, anders wen je aan die temperatuur en krijg je het benauwd zodra je die ruimte uit gaat. Airco staat op 25 graden, maar houdt de ruimte op 26 denk ik (in de andere kant uiterstw hoek van de kamer is het 27 volgens de thermometer namelijk).
Dat voelt al verkoelend tegenover de 29 graden op de slaapkamer.
Maar als de airco op 21 had gestaan dan had de slaapkamer echt als een sauna gevoeld...

Ga een ruimte iig niet extreem koelen is mijn advies, anders ben je ook echt gebonden aan die ruimte voor de komende dagen tot de temp. weer normaler wordt.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 21:42

Vorig jaar toen het op zijn allerergst was sliep ik onder een natgemaakt strandlaken. Halverwege de nacht nog eens natmaken.
Succes en beterschap!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 21:42

Drink je genoeg? Hoofdpijn kan ook daarvan komen. Ik drink me verloren met dit weer. Na inspanning maak ik mijn smoothie met 6 ijsblokken, daarna kan ik echt een warm bad pakken :D

Maar verder: veel rustig koelen. Niet te bruut daar krijg je ook koppijn van. Dus vanaf de voeten beginnen altijd!

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Ziek van de warmte..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 21:46

Zou zeggen neem wat ORS. Of zorg in ieder geval dat je naast veel drinken ook voldoende zouten en mineralen binnen krijgt. Die verlies je rap met dit weer en een te kort kan klachten zoals jij beschrijft geven.

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 21:48

Hier nog iemand. Gister hele dag diarree en (over) vermoeid, vandaag aan het einde van de werkdag erg draaierig en licht in mijn hoofd. Ik werk als psycholoog in een ggz kliniek, therapie sessies moeten gewoon doorgaan, zonder airco of ventilator. We verkorten het programma zo veel mogelijk of gaan buiten in de schaduw zitten, maar ik kijk nu al ontzettend op tegen de rest van de week (en de rest van de zomer).

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 21:48

Ik heb er geen last van, maar ik zou dan er alles voor over hebben om airco in mijn huis aan te laten leggen. Ik had het toen ik nog thuis woonde en het was goddelijk.

tootje71

Berichten: 5097
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-19 21:52

_MG schreef:
Hier nog iemand. Gister hele dag diarree en (over) vermoeid, vandaag aan het einde van de werkdag erg draaierig en licht in mijn hoofd. Ik werk als psycholoog in een ggz kliniek, therapie sessies moeten gewoon doorgaan, zonder airco of ventilator. We verkorten het programma zo veel mogelijk of gaan buiten in de schaduw zitten, maar ik kijk nu al ontzettend op tegen de rest van de week (en de rest van de zomer).

Ja dat dus :o

Thats_Me schreef:
Zou zeggen neem wat ORS. Of zorg in ieder geval dat je naast veel drinken ook voldoende zouten en mineralen binnen krijgt. Die verlies je rap met dit weer en een te kort kan klachten zoals jij beschrijft geven.

Dat vroeg ik mij ook af kan je dat gewoon kopen ?


poes schreef:
Drink je genoeg? Hoofdpijn kan ook daarvan komen. Ik drink me verloren met dit weer. Na inspanning maak ik mijn smoothie met 6 ijsblokken, daarna kan ik echt een warm bad pakken :D

Maar verder: veel rustig koelen. Niet te bruut daar krijg je ook koppijn van. Dus vanaf de voeten beginnen altijd!


Ik probeer ieder uur een glas water te nemen


DiantaM schreef:
Ik heb er geen last van, maar ik zou dan er alles voor over hebben om airco in mijn huis aan te laten leggen. Ik had het toen ik nog thuis woonde en het was goddelijk.


Die is in bestelling :D

Sodera

Berichten: 5302
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Ziek van de warmte..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 22:31

Sorry maar Met dit weer proberen elk uur een glas is, zeker als je last hebt van braken/diarree niet genoeg. Dus kan me voorstellen dat je je daar niet beter van voelt.

Ik zou zeggen, ga aan de sportdrank en echt meer drinken.
Eventueel iets als een opkikkertje oid, met zout erbij in.

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Re: Ziek van de warmte..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 22:39

Ik doe voor 'snachts een icepack uit de vriezer onder mijn voeten. Hele nacht lekker koel, heerlijk!

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Ziek van de warmte..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 22:48

Dat ja Noa, of een kruik of petfles vullen met ijskoud water.

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 22:52

Drink cola , neem elke dag een kom of twee cup a soup met extra zout. En meer drinken . Haal een koelhanddoek bij action ( hondenafding) voor extra afkoeling. Flessen met driekwart water in de diepvries en bevroren voor een ventilator zetten .

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 22:54

Bij mij is de key: nek koel houden, echt het plekje waar je hoofd overgaat naar nek :+. Ik heb ooit een zonneslag/zonneslag? gehad en dat was toen écht de truc (met dank aan mijn docent Frans <3 ). Nu loop ik wel eens met een natgemaakte handdoek op mijn hoofd en nek. Verder koel ik mijn polsen vaak af. Halfuurtje iets inspannend (stallen mesten, hooinet vullen, ...), daarna weer in een koelere ruimte even afkoelen of onder een lauwe douche. Slapen inderdaad met een icepack... Ik voel je pijn haha

Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Ziek van de warmte..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 23:03

Ik heb van https://www.mensenverkoeling.nl koelsjaaltjes en polsbandjes, dat scheelt al een hoop. ORS kun je gewoon bij de drogist of apotheek halen. En idd evt sportdrank, desnoods aangelengd met water als je het te zoet vindt. Ik drink ook bouillon tussendoor voor het zout.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 23:04

Heb je ook niet last ervan dat je je er zo druk over maakt? Ik bedoel, dat je al hartkloppingen krijgt voordat het überhaupt warm is lijkt me niet echt gezond. Met de warmte gewoon rustig aan doen, veel drinken en indd een vochtige handdoek in je nek leggen als het te heet wordt.

VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 974
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 23:09

Heel herkenbaar. Ik begin een paar dagen van te voren al met extra water drinken en probeer wat meer vezels te eten.
Juist niet ijskoud water drinken, eveneens niet te veel ijs eten. Beter is het om kraanwater te drinken en eventueel je polsen, nek en enkels te koelen.
Wat bij mij ook helpt is niet te koud douchen. Voelt op dat moment niet fijn, maar daar heb ik de rest van de dag profijt van.
Op de slaapkamer hebben wij een airco staan, zodat we best prima kunnen slapen.

Mijn grootste probleem is dat ik bij hoge temperaturen soms stop met zweten. Daardoor kan ik me zo ellendig gaan voelen.. inmiddels heb ik daar ook een oplossing voor gevonden, namelijk een rondje rennen (of iets anders actiefs).

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: Ziek van de warmte..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 05:58

Yep en als puber viel ik zelfs flouw vd warmte
Wat bij mij helpt is veel drinken, echt rustig aan doen, lekker binnen zitten i.p.v. buiten
Ben ik wel gaan zweten mijn polsen gelijk nat maken met koud water en zoals gisteravond lekker een lauwe douche nemen
Extra zout is voor mij helaas geen optie (zoutbeperkend dieet) maar deed ik voorheen wel.