Ziek van de warmte..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 14:03

Maartje9 schreef:
Het is vervelend dat je er last van hebt, maar dat geklaag om die paar dagen per jaar dat het eens 30 graden is... :') Accepteer het gewoon, klagen gaat het toch niet veranderen en morgen is er alweer 24 graden voorspeld. Heel internet is gelijk ontploft met tips voor het warme weer, dus daar zal het niet aan liggen :+. Het komt goed!

Ik klaag verder ook niet veel. Het kost veel om mij aan het klagen te hebben over hitte. Ik ga nu gewoon de stallen doen. Dan heb ik dat gedaan.

tootje71

Berichten: 5097
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 14:18

bigone schreef:
Ts, kan je suikerziekte er niet iets mee te maken hebben??


Nee hoor dat is goed geregeld wel iets hoger dan normaal maar dat is de stress ...

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Ziek van de warmte..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 14:55

Ik kan ook slecht tegen de warmte. Ik was ook echt ontzettend gelukkig vannacht toen mijn peuter niet meer wilde slapen en de enige plek waar hij rustig ging liggen tegen me aangeplakt was :+ Gelukkig is hij normaal gesproken een hele goede slaper.

Wij hebben sinds zondag een zwembad in de tuin staan. Ik vind het echt fantastisch! Mijn zoon overigens ook, die is helemaal in zijn nopjes. Maar kan er zelf ook lekker in afkoelen (t is zo'n frame van 1,5 bij 2,6m). Misschien voor jou ook een idee om een zwembadje neer te zetten zodat je kunt afkoelen?

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: Ziek van de warmte..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 20:11

Hier een goede airco en het is de hele dag 18 graden in huis, ik ga gewoon niet naar buiten :')

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Ziek van de warmte..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 20:16

Ik was er net ook naar van maar ben reen buiten in het badje van onze zoon gaan liggen en ben helemaal opgeknapt!!

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 20:20

Ik kan op zich prima tegen warmte. Maar ben al vanaf zaterdag doodziek. Ik heb geen airco of waaier. Beide kanten van het huis zon. Binnen is het zo’n 30 graden inmiddels. Hoe ik het overleefd heb? Gewoon zo min mogelijk doen. Koude handdoek op borst en nek leggen. Voeten in een koel voetenbadje. Katoen dragen en zoveel mogelijk proberen te slapen. Heb inmiddels medicatie voor de misselijkheid.

Het is gewoon vervelend maar zie het positief, de ergste dag heb je overleefd. Heb hier overigens ook een zwembad maar als je zo beroerd bent is dat geen optie. Althans hier niet. Sterkte ts

tootje71

Berichten: 5097
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 20:42

Ik zit ook zo in over de dieren , de paarden hebben volop water en veel schaduw maar onze zwarte poes moet ik in de gaten houden, ze eet en drinkt slecht... heb nu alles open gegooid nog wel 28 graden buiten maar binnen ook had het gevoel dat er geen zuurstof meer was in huisen eigenlijk ben ik vandaag goed doorgekomen. Veel binnen gebleven en weinig gedaan :o , baal alleen dat de bestelde airco nog wel twee maanden kan duren eer die wordt aangelegd maar het feit dat die er komt ben ik al heel blij mee.

thequeensmum
Berichten: 3520
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Ziek van de warmte..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 21:09

Oprechte vraag, ben ik echt heel nieuwsgierig naar. Waarom nu pas een vaste airco besteld? Na vorig jaar zomer had je toch kunnen bedenken dat er meer van dit soort zomers zouden volgen? Als je er zo slecht tegen kan als je zelf zegt, je bent bij voorbaat al ziek, dan zorg je toch dat je eind van de winter je airco kant en klaar hebt staan? Een jaar of 10 geleden hadden we een idioot hete zomer, mooi dat hier in maart daarna een airco bedrijfsklaar stond. Nogmaals, het is niet om je af te zeiken, maar vraag me oprecht af hoe dit werkt.

tootje71

Berichten: 5097
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Re: Ziek van de warmte..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 21:16

Je hebt pb :)

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Ziek van de warmte..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 21:25

Deze klachten heb ik in Suriname midden in de jungle ook gehad. Ik ben toen enorm opgeknapt van ORS. Ik bleef namelijk mijn drinke maar uitplassen. Je lichaam heeft genoeg zouten en mineralen nodig om ervoor te zorgen dat je vocht blijft opnemen. ORS kun je ook zelf mengen https://www.vaccinatiesopreis.nl/ors/

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 21:33

Ik vind dit weer heerlijk ik doe gewoon mijn ding als het echt te warm is dan wat langzamer als ik om ga hangen dan word ik juist bebladerde maar dat is voor iedereen verschillend

tootje71

Berichten: 5097
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Re: Ziek van de warmte..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-19 16:03

Vandaag toch maar weer naar de huisarts gegaan ik blijf onrustig/zenuwachtig sta bibberend op en blijf maar piekeren moet nu met een spychologe gaan praten want de klachten komen ergens vandaan denkt ze ,ik wek ze zelf op.heb er ook alleen maar last van als het zomer word dan ga ik mijn enorm over de warmte opwinden....wordt vervolgd....

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Ziek van de warmte..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 12:59

Balen dat je je naar voelt TS. Ik hoop dat praten met iemand helpt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:32

Het is echt direct zoveel fijner wanneer je je niet zo druk maakt. Zie het bij mijn vriend. Altijd ellende bij warmer weer, tot deze zomer nu die zich niet meer druk maakt. Hoop dat het praten met iemand voor jou ook gaat helpen!

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Ziek van de warmte..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:04


tootje71

Berichten: 5097
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-19 14:28

idinn schreef:
Het is echt direct zoveel fijner wanneer je je niet zo druk maakt. Zie het bij mijn vriend. Altijd ellende bij warmer weer, tot deze zomer nu die zich niet meer druk maakt. Hoop dat het praten met iemand voor jou ook gaat helpen!


Dat is het probleem dat lukt mij niet heb al van alles geprobeerd maar die "angst" komt ineens opzetten. Ik hoop dat die psychologe mij kan helpen.

Marie111
Berichten: 4668
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:36

Niet alles gelezen, maar wat voor maatregelen heb je al getroffen om de warmte buiten te houden?

Heb je buitenzonwering? Zo niet werken witte lakens aan een paar spijkers ook heel goed (oké geen gezicht, maar heel effectief).

Overdag natuurlijk ramen dicht en ''s nachts open.

Marie111
Berichten: 4668
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Ziek van de warmte..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:40

Las net je berichtje over de angsten.
Hoe oud ben je? Want deze klachten kunnen ook van de overgang komen namelijk.
Al dan niet in combinatie met een Mirena spiraal.

Ik heb daar ook een poosje last van gehad en kreeg van een overgangsconsulente de tip om Mood van Care for Woman te gebruiken en dat heeft goed geholpen.

Brainless

Berichten: 29724
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:42

Maartje9 schreef:
Het is vervelend dat je er last van hebt, maar dat geklaag om die paar dagen per jaar dat het eens 30 graden is... :') Accepteer het gewoon, klagen gaat het toch niet veranderen en morgen is er alweer 24 graden voorspeld. Heel internet is gelijk ontploft met tips voor het warme weer, dus daar zal het niet aan liggen :+. Het komt goed!

Tja, er zijn genoeg mensen die bij warmte gewoon moeten doorwerken.
Als je ergens binnen werkt zonder airco, waar het warmer wordt dan buiten (kassen/wasserij ed) of mensen die buiten in de volle zon staan ... mogen zij best van mij "klagen".

tootje71

Berichten: 5097
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-19 15:01

Marie111 schreef:
Niet alles gelezen, maar wat voor maatregelen heb je al getroffen om de warmte buiten te houden?

Heb je buitenzonwering? Zo niet werken witte lakens aan een paar spijkers ook heel goed (oké geen gezicht, maar heel effectief).

Overdag natuurlijk ramen dicht en ''s nachts open.

Dat alles doen wij al, doeken voor de ramen alles dichthouden overdag. Maar wij hebben een klein huis met de hele dag de zon op alle kanten van het huis.

tootje71

Berichten: 5097
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-19 15:03

Marie111 schreef:
Las net je berichtje over de angsten.
Hoe oud ben je? Want deze klachten kunnen ook van de overgang komen namelijk.
Al dan niet in combinatie met een Mirena spiraal.

Ik heb daar ook een poosje last van gehad en kreeg van een overgangsconsulente de tip om Mood van Care for Woman te gebruiken en dat heeft goed geholpen.


Ik ben 47 vijf jaar geleden zijn de klachten begonnen. Maak geen gebruik van spiraal oid. Heb er zelf ook aan gedacht dat misschien de overgang er mee speelt... Waar ik overigens verder nog niets van merk.

chanicha

Berichten: 12150
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 17:06

Ik kon voor de overgang heel goed tegen de warmte, lag altijd heerlijk in de zon maar nu vind ik een graad of 22/23 mooi zat.
Ik kan er echt beroerd van worden terwijl ik daarvoor gewoon werkte, ook in huis en vond ik het heerlijk.

Marie111
Berichten: 4668
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 17:34

tootje71 schreef:
Marie111 schreef:
Las net je berichtje over de angsten.
Hoe oud ben je? Want deze klachten kunnen ook van de overgang komen namelijk.
Al dan niet in combinatie met een Mirena spiraal.

Ik heb daar ook een poosje last van gehad en kreeg van een overgangsconsulente de tip om Mood van Care for Woman te gebruiken en dat heeft goed geholpen.


Ik ben 47 vijf jaar geleden zijn de klachten begonnen. Maak geen gebruik van spiraal oid. Heb er zelf ook aan gedacht dat misschien de overgang er mee speelt... Waar ik overigens verder nog niets van merk.


Nee, dat is dus het verraderlijke. Geen bekende klachten als opvliegers wil dus niet zeggen dat je lichaam er er niet mee bezig is. Psychische klachten komen toch best wel veel voor in die periode, maar worden niet als zodanig herkend als een overgangsklacht.