Waarschuwing Mirena spiraal!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petrichor

Berichten: 10528
Geregistreerd: 14-04-06

Waarschuwing Mirena spiraal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-19 19:02

Hoi!

Ik wil niemand bang maken met dit topic (ik heb lang getwijfeld of ik dit topic wel moest openen), ik wil enkel mijn verhaal doen om mensen eventueel te waarschuwen.

Sinds januari had ik een Mirena spiraal en sinds dien kreeg ik allemaal hele vage klachten die ik niet zo snel linkte aan de Mirena.

Enkele van jullie zullen mijn topics nog wel herkennen, ik opende er regelmatig 1 omdat ik gewoon echt niet wist wat mij mankeerde en de dokters zaten ook met hun handen in het haar. Ik was echt bang dat ik een een of andere enge ziekte had en maakte mijzelf helemaal gek.

Het begon met plotseling flauwvallen en vreselijke ontstekingen aan mijn vingers. Elk wondje werd een gruwelijke ontsteking, zo erg dat mijn vingers in het verband zaten en ik niet kon werken niks. Ik kreeg ook eczeem rond om mijn neus wat ook heel heftig was en niet wilde genezen.

Ik heb nog nooit zoveel antibiotica kuren en zalfjes gezien, maar niets sloeg aan. Het werd wel wat minder en als het bijna weg was dan kwam alles weer opnieuw opzetten.

Plots begon ik ook ontzettende stuitpijn te krijgen, ik kon bijna niet meer lopen of zitten van de pijn. Daarnaast verloor ik gigantisch veel haar en zat ik helemaal onder de bultjes. Ik dacht dat het van de processierups kwam.

Opeen gegeven moment kwam ik een artikel tegen op internet en dacht ik het zal toch niet zo zijn dat mijn klachten komen van de Mirena? Ik heb direct een afspraak gemaakt bij de huisarts. Zij dacht in eerste instantie niet dat dit te lijden was aan de Mirena, maar vond het voor mijn gemoedstoestand wel verstandig om hem te verwijderen.

Nu zijn we bijna een week verder en al mijn klachten zijn nu al bijna helemaal verdwenen! Mijn vingers doen voor het eerst helemaal geen pijn meer en op dit moment heb ik zelfs geen last meer van stuitpijn! Eczeem naast mijn neus is ook nog nooit zo goed geweest.

Met dit verhaal hoop ik mensen toch te waarschuwen, ik gun niemand wat ik heb meegemaakt met Mirena.

Deze foto's zijn NIET voor de gevoelige maag:


Spoiler:
Afbeelding



Spoiler:
Afbeelding



Spoiler:
Afbeelding



Spoiler:
Afbeelding



Spoiler:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 24-06-19 19:37, in het totaal 4 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Waarschuwing Mirena spiraal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 19:22

En is er een verklaring voor? Is er iets waar je allergisch voor bent?

czarina

Berichten: 1265
Geregistreerd: 07-10-08
Woonplaats: Aan het einde van de wereld..

Re: Waarschuwing Mirena spiraal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 19:27

Jeetje wat een verhaal.
De bijwerkingen van de mirena worden vaak onderschat. Er zijn vele mensen die er goed tegen kunnen en daardoor worden de mindere verhalen vaak niet gehoord.
Zelf heb ik ook veel problemen ervaren door de mirena, maar dan mentaal vanwege de hormonen.

Petrichor

Berichten: 10528
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-19 19:28

Suzanne F. schreef:
En is er een verklaring voor? Is er iets waar je allergisch voor bent?

Ik heb geen idee, ik kom net tot de conclusie dat het door de Mirena komt. Waar ik nou exact niet tegen kan durf ik niet te zeggen.

Ik weet nog niet of ik dit wil onderzoeken of dat ik het zo laat voor wat het is.

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Re: Waarschuwing Mirena spiraal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 19:35

Wat heftig dat je er zo op reageerde zeg! Gelukkig weet je nu waardoor het komt.
Ik ben juist superblij met mijn mirena. Voel me beter en stabieler dan zonder.

Petrichor

Berichten: 10528
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-19 21:09

Cerilene_ schreef:
Wat heftig dat je er zo op reageerde zeg! Gelukkig weet je nu waardoor het komt.
Ik ben juist superblij met mijn mirena. Voel me beter en stabieler dan zonder.

Gelukkig gaat het vaak goed. Ik denk dat ik ook best een uitzondering ben!

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: Waarschuwing Mirena spiraal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 21:11

Ik ben door de Mirena ontzettend depressief geworden (vermoed ik sterk). Dat ding was eruit en binnen een week voelde ik me al veel beter!

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Waarschuwing Mirena spiraal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 21:22

Wat heftig! Fijn dat je de oorzaak nu gevonden hebt.

Wat ik me wel afvraag, heb je van andere hormonale anticonceptie geen rare klachten?

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 21:25

Spiraaltje werd mij door de osteopaat sowieso flink afgeraden. Je lijf wil zoiets er toch eigenlijk uitwerken en dat gaat niet natuurlijk.

Fijn dat je klachten nu verdwenen zijn. Wat een heftige ontstekingen zeg!

Petrichor

Berichten: 10528
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-19 21:32

Vanillia schreef:
Wat heftig! Fijn dat je de oorzaak nu gevonden hebt.

Wat ik me wel afvraag, heb je van andere hormonale anticonceptie geen rare klachten?

Van de pil wordt ik alleen niet zo lief zeg maar, gewoon nergens zin in en overal tegen op zien.

Maar nooit lichamelijke klachten van gehad, behalve natuurlijk de nodige kilo's.

Nicjuh_
Berichten: 260
Geregistreerd: 04-09-08
Woonplaats: Gilze

Re: Waarschuwing Mirena spiraal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 21:47

Jeetje wat heftig!

Hier ook mirena, maar wel erg tevreden. Wel iets vettere huid en pukkeltjes, maar heb ook weinig vergelijkingsmateriaal. Heb lange tijd de pil gebruikt en 2 keer zwanger geweest.

Fijn dat het nu weer beter gaat! Bijzonder wat hormonen kunnen doen!

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Waarschuwing Mirena spiraal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 07:27