112 onbereikbaar door storing

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
purny
Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 22:21

Wat een verschrikkelijk geluid. Je gaat al bij voorbaat in de stress als je het geluid hoort.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt


Kairos
Berichten: 2707
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 22:33

purny schreef:
Wat een verschrikkelijk geluid. Je gaat al bij voorbaat in de stress als je het geluid hoort.

Dat dus :') En mijn moeders telefoon ging om een of andere reden op spreken. Als ze dan ook nog blijf rustig gaan zeggen, word ik denk ik nog gestresster

~ The comeback is always stronger than the setback ~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 22:41

Marcella schreef:
[...] Maar kan geen meldingen terug kijken. Zodra ik op oke klik is die weg.


Ook niet als je op je mobiel naar cell broadcast gaat?


purny schreef:
Wat een verschrikkelijk geluid. Je gaat al bij voorbaat in de stress als je het geluid hoort.


Grappig, ik zat op de fiets en fietste langs boten... Dacht dat er geluid van een marifoon kwam _O- Thuis hoorde ik ineens hetzelfde geluid. 'Huh? Mijn mobiel?'
Zal wel een ander geluid zijn denk...

Zinzi_jewel
Berichten: 8786
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 22:54

savieralover schreef:
Storing is inderdaad opgelost. KPN gaf zelf daarnet aan dat de storing rond 4 uur is begonnen door een storing in een van de domeinen. ze hebben er toen voor gekozen de hele boel een herstart te geven waardoor ze het ongeveer 3 uur later weer werkend hadden. Was inderdaad een fallback situatie maar deze werkte niet reden nog onbekend.


Miss wel door t testen met 5G
Roep zomaar wat hoor
Maar dat 5G mag sowieso wegblijven.
Kreeg alert meldingen ook vrij laat binnen.
Was wel blij met mijn 2e sim kaart van een andere provider.
Want die deed het wel .

Chasing Dreams

beert
Berichten: 2419
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 23:02

Pff ik werd er helemaal gek van. Ik heb iets van 13 meldingen gekregen, ook als het geluid uit stond, bleef ie af gaan. Ik zat op een studiedag en constant kwamen er meldingen binnen bij de een of ander. Echt heel wisselend. De een had 20 meldingen, de ander niks. Ook kwamen die berichten bij niemand tegelijk binnen.

Ik heb ze nu maar uitgeschakeld, want ik kreeg er net om 22h nog twee ..

Marcella
Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 23:04

Nee niks te vinden.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 23:13

beert schreef:
Ik heb ze nu maar uitgeschakeld, want ik kreeg er net om 22h nog twee ..

Ik verwacht nu niets meer eigenlijk ;)

beert
Berichten: 2419
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: 112 onbereikbaar door storing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 23:32

Ik verwachte die dus ook niet meer. Maar mijn batterij was dus leeg door alle meldingen en ik kon de telefoon thuis was weer aan de oplader doen. Misschien daardoor? Ik kreeg die om 21.54 uur terwijl ik net een kind in slaap aan sussen was...

Anoniem

Re: 112 onbereikbaar door storing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 23:56

Oef, dat is inderdaad zuur!
Hopelijk viel kind alsnog snel in slaap..
Ik houd altijd 1.5 uur na laatste NL-alert aan. (Dus die met 'einde berichtgeving) Hele periode, maar als er dan niets komt...

smit_ilse
Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: 112 onbereikbaar door storing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 01:37

Hier ondanks wel ingesteld geen nl alert gehad. Wel op fb het andere nr gevonden en opgeslagen ivm het warme weer wat fout kan gaan bij mij. Gelukkig niet nodig gehad. Wel vanmiddag een politiewagen met 4 man erin zoekend bij een groot bejaardenhuis naar de juiste plek. Je zag door de manier van rijden en hun ogen de paniek van, waar moeten we zijn. Hoop dat ze op tijd waren.

Als het de bedoeling was dat andere bepalen hoe jij hoort te leven......dan was je geboren met een afstandbediening.

corine1981
stokpaard connaisseur
Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: 112 onbereikbaar door storing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 06:54

Die NL alerts zijn toch wel apart, ik en manlief kregen niets, de buren waar we bij aan het BBQ-en waren wel.. .

We hebben ook beide kpn, maar kon gewoon bellen en internetten, niets aan de hand?

Toch best een schokkende storing vind ik, dat een alarmnummer ook zo kwetsbaar is... vraagt om een goede evaluatie.

Koos paardloos :(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: 112 onbereikbaar door storing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 06:56

Ik kreeg net een NL Alert, beetje laat _O-

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

oomens
Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 07:01

Cayenne schreef:
Ik kreeg net een NL Alert, beetje laat _O-

Nog altijd niets gehad. Mijn vriendin heeft er gisteren 3 of 4 gehad, inclusief die met verkeerd telefoonnummer en de correctie daarvan. Ben benieuwd of ik ze vandaag alsnog krijg.

Schoentje, kerstmuts en [o]

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 07:45

Ik heb niks gehad, ook geen melding dat de storing weer voorbij is. Begreep op het journaal dat ze het niet goed werken van de NL alert ook hoog opnemen. Maar goed, mijn man werkt ook in de ICT voor een instantie die eerst bij de overheid hoorde, en die zei gister al ze willen altijd van alles in Den Haag maar het mag nooit wat kosten. Ze kunnen wel makkelijk roepen dus dat het beter/anders etc moet en er echt nooit meer zoiets mag gebeuren. Maar dan moet je ook wel zorgen dat daar middelen voor zijn. En ook toezien op het juist besteden van die middelen.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: 112 onbereikbaar door storing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 07:52

Ik heb helemaal geen NL-alerts gehad. Mijn zus ook niet, en mijn moeder juist weer wel, die heeft ze allemaal ontvangen. Terwijl we bij die NL-alert tests ze wel altijd alledrie ontvangen. Maar goed, gelukkig stond alle informatie ook op nu.nl en kon ik mijn moeders NL-alerts lezen :) En nu werkt alles als het goed is weer zoals het hoort, dat is fijn +:)+

*pum*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 08:53

SusanH schreef:
Ik heb niks gehad, ook geen melding dat de storing weer voorbij is. Begreep op het journaal dat ze het niet goed werken van de NL alert ook hoog opnemen. Maar goed, mijn man werkt ook in de ICT voor een instantie die eerst bij de overheid hoorde, en die zei gister al ze willen altijd van alles in Den Haag maar het mag nooit wat kosten. Ze kunnen wel makkelijk roepen dus dat het beter/anders etc moet en er echt nooit meer zoiets mag gebeuren. Maar dan moet je ook wel zorgen dat daar middelen voor zijn. En ook toezien op het juist besteden van die middelen.

Daarnaast is NL alert, als alarmeringsmiddel in de huidige vorm, ook relatief nieuw. Overheid is druk bezig om te kijken waarom NL-alert soms wel en soms niet binnenkomt.

Maar gister was dus duidelijk een alarmsignaal dat die problemen nog niet getackled zijn... En ik hoop zo dat door het niet binnenkomen van NLalert niemand in gevaar is geweest.

MyWishMax
Berichten: 25261
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: 112 onbereikbaar door storing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:12

Maar ik vind het zo apart dat ik ze eigenlijk altijd krijg, de testen maar ook de echte meldingen, maar nu niks.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 10:10

Het is ook nieuw. Maar normaal gesproken gooi je zoiets de lucht in als de kinderziektes eruit zijn. En het dus gewoon werkt. Tuurlijk, systeem kan een keer problemen geven. Maar het gebeurt mij vaker dat ik een melding later krijg. Of heel veel meldingen ipv eentje (zoals bij een brand laatst) iedere keer schrik je je de tandjes. Burgernet werkt bij mij trouwens ook niet goed. Ik krijg de meldingen pas als ze weer afgesloten worden.

De test meldingen krijg ik trouwens wel gewoon op tijd.

cursebreaker
Berichten: 11405
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 10:22

Ja, dat is toch wel frappant vind ik. Want de test meldingen komen, zover ik begrijp, bij vrijwel iedereen netjes aan. Maar gisteren komt dan bij een hoop mensen gewoon helemaal niks of sommigen krijgen zelfs 30 meldingen, lol. Hier dus helemaal niks gehad, man lief wel maar ook pas laat in de avond.

Maar goed, er zal idd echt wel heel serieus naar gekeken gaan worden want het moge duidelijk zijn dat het idd niet top werkt nee en als het erop aankomt gigantisch het systeem toch best goed faalt. Maar misschien is dit ook wel een goede wake up call geweest voor de overheid om er goed naar te gaan kijken. Ik hoop inderdaad niet dat iemand er gister zodanig last van heeft ondervonden dat het iemands leven in gevaar heeft gebracht.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: 112 onbereikbaar door storing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 10:25

Goeie test dus. Het NL alert en de backup van de 112 behoeven nog enige aandacht.

Come over to the dark side, we have cookies!

Sintara
Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: 112 onbereikbaar door storing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 10:31

Ik vind het zo raar dat er dus heel veel mensen zijn die uitgebreid naar die noodnummers gaan bellen en appen, zonder noodgeval.
Echt, die mensen mogen van mij allemaal een boete. Zijn ze nou helemaal gek geworden, het noodsysteem valt uit en dan gaan ze de back- up systemen overspoelen met ruis _-:(

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Re: 112 onbereikbaar door storing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 10:39

Nou Sintara inderdaad. Wat idioot!

Wat ik me nu afvraag.. is het mogelijk om iets in te bouwen, zodat je automatisch wordt doorverbonden met het juiste nummer als je 112 belt?

chanicha
Berichten: 12142
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:10

Ach je iet eens weten hoeveel mensen ernaar 112 bellen voor een praatje of die denken leuk te zijn! Hoeveel ouders hun kinderen hun oude telefoon geven zonder kaartje maar die kunnen nog wel 112 bellen!
Veel mensen zijn egoïstisch, vinden zichzelf het belangrijkst en malen er niet om dat ze een noodlijdende bezet houden.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:51

Cookies schreef:
Goeie test dus. Het NL alert en de backup van de 112 behoeven nog enige aandacht.


Meldkamer Noord-Nederland heeft momenteel een proef met whatsapp. Personen kunnen na toestemming van de centralist een foto doorsturen van een incident naar de meldkamer. Deze whatsapp is gisteren open gezet als noodoplossing (via NL-Alert in de drie noordelijke provincies), naast de andere mogelijkheden.

Ik denk dat whatsapp zeker mee gaat worden genomen in de evaluatie. Natuurlijk is de overheid bekend met een draaiboek voor als 112 uit valt... Maar veel incidenten gaan niet braaf volgens een boekje.


Sintara schreef:
Ik vind het zo raar dat er dus heel veel mensen zijn die uitgebreid naar die noodnummers gaan bellen en appen, zonder noodgeval.
Echt, die mensen mogen van mij allemaal een boete. Zijn ze nou helemaal gek geworden, het noodsysteem valt uit en dan gaan ze de back- up systemen overspoelen met ruis _-:(

Bizar... Zal toch onderdeel van de nieuwsgierigheid van de mens zijn. Ik vind het iig bizar dat men als havikken gaan appen/bellen. Houd die lijn open voor echte noodgevallen...

GDG
Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:57

Bubblewrap schreef:
NL-alert niet uitzetten i.i.g.. Het kan bij brand of andere incidenten (die ook vannacht kunnen gebeuren) je gezondheid redden

Daar hebben we toch gewoon de sirene voor? Als je die hoort kun je in elk geval vast naar binnen en verdere info opzoeken. Desnoods alsnog die alert aanzetten.

koeien op de weg...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Anke_, Anoukjuuuhh, Azmay, Charlotte446, gaucho, Marion_, Mediatoolkitbot, Morris, sjaslique en 162 bezoekers