112 onbereikbaar door storing

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 12:01

GDG schreef:
Bubblewrap schreef:
NL-alert niet uitzetten i.i.g.. Het kan bij brand of andere incidenten (die ook vannacht kunnen gebeuren) je gezondheid redden

Daar hebben we toch gewoon de sirene voor? Als je die hoort kun je in elk geval vast naar binnen en verdere info opzoeken. Desnoods alsnog die alert aanzetten.

Die wordt binnen een paar jaar afgeschaft. Planning was oorspronkelijk om er per 2020 mee te kappen, maar door problemen bij NL-Alert (hebben we gister allemaal kunnen merken :D ) streven ze nu naar 2021.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 12:05

Balenciaga schreef:
GDG schreef:
Daar hebben we toch gewoon de sirene voor? Als je die hoort kun je in elk geval vast naar binnen en verdere info opzoeken. Desnoods alsnog die alert aanzetten.

Die wordt binnen een paar jaar afgeschaft. Planning was oorspronkelijk om er per 2020 mee te kappen, maar door problemen bij NL-Alert (hebben we gister allemaal kunnen merken :D ) streven ze nu naar 2021.

Oh lekker dan. We hebben toch nog een hele generatie die helemaal niet met smartphones of überhaupt mobieltjes om kan gaan (behalve ermee bellen)? Vind het een beetje vroeg.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 12:05

Vondt de genomen maatregelen eigenlijk best wel prettig:
Fietste en reed weer ouderwets politie door de stad en de buurt, zag beduidend minder gsm zombies op de fiets, auto die weer normaal richting aangeven en geen een die zat te klooien achter het stuur met die mobielzooi
Heel opmerkelijk

Nog kennis makings praatje gemaakt met de wijk agent, die vondt het ook zo jammer dat ze dit vrijwel niet meer kunnen doen
We horen ogen en oren te zijn van de buurt , maar we zijn meer de boekhouders geworden

Gaf zijn nummer nog voor nood, maar we hadden op de buurt al nummer van iemand van de brandweer zelf gekregen.

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 13:07

GDG schreef:
Balenciaga schreef:

Die wordt binnen een paar jaar afgeschaft. Planning was oorspronkelijk om er per 2020 mee te kappen, maar door problemen bij NL-Alert (hebben we gister allemaal kunnen merken :D ) streven ze nu naar 2021.

Oh lekker dan. We hebben toch nog een hele generatie die helemaal niet met smartphones of überhaupt mobieltjes om kan gaan (behalve ermee bellen)? Vind het een beetje vroeg.

Ja het lijkt mij persoonlijk ook niet het beste idee ooit. Want hoewel ik wel tot de mobiele generatie behoor, zijn er vaak zat momenten dat ik mijn mobiel niet in de gaten hou. Of dat hij leeg is. Natuurlijk zijn er vaak wel mensen om mij heen die dan de melding (hopelijk :+ ) wel ontvangen, maar toch. Vind het toch niet helemaal een prettig idee :=

Argument voor het afschaffen en vervangen door NL-Alert is dat je met NL-Alert mensen goed kan laten weten wat er aan de hand is en wat ze moeten doen. Middels het luchtalarm kan dat niet. Mij lijkt een combinatie van beiden het beste, maar ik heb uiteraard geen idee van de kosten van zo'n grapje :Y)

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: 112 onbereikbaar door storing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 13:20

NL Alert is nog nieuw, daar zijn ze nog mee aan het ontwikkelen. Ik kreeg via mijn buurtpreventieapp mededelingen en dat was ook prima. Veel later kreeg ik pas de NL alerts.

Je houd altijd dat er mensen zijn die het niet krijgen/horen/etc. Dat is met de sirenes niet anders, die hoor ik ook wel eens niet op de eerste van de maand.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 15:19

Ik zit niet meer in de buurt app. Buren gebruikten die ondanks meerdere keren erop aanspreken voor dingen waar hij niet voor bestemd is. Kostte zoveel ergernis dat ik eruit gegaan ben. Ik vind de sirene weg een slecht idee. En/en zou beter zijn. Waarom bijvoorbeeld niet gister de sirene af laten gaan gevolgd door een NL alert, een bericht op sociale media, radio en tv. Zo bereik je de meeste mensen.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: 112 onbereikbaar door storing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 17:31

Ja inderdaad, meerdere dingen. En niet maar 1 apparaat wat moet melden.

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 18:32


beert
Berichten: 2426
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 20:45

Beetje kort door de bocht. Er is iemand overleden tijdens de storing, dat is wat anders dan "als gevolg van". Bovendien overleeft ongeveer 10% een reanimatie "buiten het ziekenhuis". De leeftijd van de vrouw staat niet in het artikel, maar bij oudere mensen is de kans gering.

In het artikel staat dat ook dat ze onderzoeken of het anders zou zijn geweest als het nummer gewerkt had.

Daarnaast werd het alarmnummer gebeld om 16.52 uur en de eerste Nl alert kwam bij mij binnen om 17.03 uur. Dus het is ook voorbarig om te concluderen dat de NL alert "zijn werk niet goed deed" als deze nog niet verstuurd was.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 21:00

Wat wel kwalijk is dat een huisarts niet geïnformeerd is dat 112 eruit ligt. Terwijl de storing al een tijdje aan de gang was. Die informatievoorziening moet echt veel en veel beter.

Charaz

Berichten: 24291
Geregistreerd: 12-04-02

Re: 112 onbereikbaar door storing

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 22:20

Bij ons (huisartsenpraktijk) lagen ook alle lijnen eruit, net als onze mobiele telefoons.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: 112 onbereikbaar door storing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 02:09

Ik had om 16.00 al problemen met bellen.
Dus dat jij pas om 17.02 een nl alert kreeg betekend niet dat de storing toen pas begon.