Hartfilmpje en Holter onderzoek

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-19 21:42

moos1984 schreef:
Herkenbaar verhaal, heb ook een burn-out, bij mij kwam ook uit het holteronderzoek extra hartslag eruit. Ben ook doorverwezen naar de cardioloog omdat de klachten aanhielden. Kreeg daar nogmaals ECG en fietstest. Gelukkig bleek het onschuldig en is het waarschijnlijk toch gevolg van de burn-out. Ik moet nu veel sporten en cardio opbouwen. Kon toen trouwens ook vrij snel terecht bij de cardioloog na doorverwijzing.


Ik denk dat het bij mij ook door de extra drukte van de afgelopen maanden komt. Relatie over en voor de 3e keer in een jaar tijd verhuisd. Ook net de dagbesteding en sporten bij de fysio opgestart. Iets te veel tegelijk, dus nu een stap terug gedaan. En dan weer rustig opbouwen.
Herstel van mijn burn out ben ik nu al 5 jaar mee bezig.

xsiroccox

Berichten: 1222
Geregistreerd: 10-06-06
Woonplaats: Riep

Re: Hartfilmpje en Holter onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 22:32

Ook ik heb vorig jaar een holter gedragen voor 24 uur. Ik heb eigenlijk al sinds mijn pubertijd het gevoel van ritmestoornissen, maar toen was het heel af en toe. Vorig jaar (bijna 40) langere tijd last en een kastje moeten dragen. Die kon ik echter pas een paar weken na mijn klachten ophalen en toen was het blijkbaar weer rustiger. Ze konden wel extra systolen zien, maar niet ernstig.
Nu sinds een paar weken weer meer last, maar ja nu vraag ik me af wanneer het ernstig genoeg is om nog eens te laten controleren en misschien ook bloedonderzoek of bezoekje aan een cardioloog... :\ Heb geen extra klachten dus laat het nog maar even.
Jij succes ermee, komt vast goed +:)+

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 22:58

Ik heb vaker een holter gehad (24 uur en 7 dagen) . 5 jaar geleden een ablatie gehad ivm hartritme stoornissen (hart ging met regelmaat ineens op hol met een pols van 240 p/m) helaas sinds begin dit jaar opnieuw dezelfde klachten weer.

Als je naar de cardioloog gaat,krijg je sws een ecg onderzoek. Bij of na eerste bezoek vaak ook een hartfilmpje en een fietstest.

Veel sterkte en hoop dat je snel duidelijkheid hebt en dat het "simpel" opgelost kan worden.

Leef met je mee, weet hoe verschrikkelijk vermoeiend het kan zijn en de duizeligheid is zeker ook geen pretje.

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-19 23:21

xsiroccox schreef:
Ook ik heb vorig jaar een holter gedragen voor 24 uur. Ik heb eigenlijk al sinds mijn pubertijd het gevoel van ritmestoornissen, maar toen was het heel af en toe. Vorig jaar (bijna 40) langere tijd last en een kastje moeten dragen. Die kon ik echter pas een paar weken na mijn klachten ophalen en toen was het blijkbaar weer rustiger. Ze konden wel extra systolen zien, maar niet ernstig.
Nu sinds een paar weken weer meer last, maar ja nu vraag ik me af wanneer het ernstig genoeg is om nog eens te laten controleren en misschien ook bloedonderzoek of bezoekje aan een cardioloog... : Heb geen extra klachten dus laat het nog maar even.
Jij succes ermee, komt vast goed +:)+



Gelukkig had mijn huisarts zelf alles in de praktijk. Dus geen lange wachttijd om het kastje mee te krijgen. Nog geen half uur haha. Was wel even schrikken, maar super blij dat er zo snel gecontroleerd kon worden.

Ik zag op de website van het ziekenhuis, dat de wachttijd ong 2 weken is.

En vandaag met de fysio maar even een time out ingelast. Eerst moet ik van de duizeligheid af. En dat gaat gelukkig elke dag beter.

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: Hartfilmpje en Holter onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-19 18:02

Vanmiddag gebeld door het ziekenhuis en ik kan morgen ochtend al terecht voor de fietstest en dan woensdag middag afspraak bij de cardioloog.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Hartfilmpje en Holter onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 19:19

Dat is snel! Hopelijk krijg je duidelijkheid met deze onderzoeken!

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Hartfilmpje en Holter onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 19:26

Fijn dat het allemaal zo snel gaat Nickolay! Succes de komende dagen.

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 19:43

Ik herken het. Een paar jaar terug voelde ik als ik rustig lag mijn hart extra slaan en werd ook vaak niet goed. Bij onderzoek bleek mijn hartslag 180 per minuut gewoon in rust. Bij iets inspanning ging het heel erg omhoog. Toen ben ik gelijk naar de spoedeisende hulp gestuurd en heeft de cardioloog me ook een holter meegegeven voor 7 dagen. Daarin was te zien dat mijn hart een extra slag maakte en mijn hartslag schommelde tussen heel hoog en heel laag. Het ene moment sloeg mijn hart op hol, vaak begin van de avond als ik rustig zat en vervolgens zakte het zo extreem dat ik flauwviel door de daling in bloeddruk en zuurstof

Zit nu aan de betablokkers en kreeg kalium want dat was te laag. De extra slag was geen probleem alleen vervelend, de hoge en onregelmatige hartslag was wel een probleem. Nu is mijn hartslag aan de lage kant maar wel regelmatig. Klachten zijn ook een heel groot gedeelte weg.

Het ergste was de plakkers. Vreselijk toen die dingen er af gingen, mijn huid ging mee en ik heb echt nog heel lang daarna met mijn en uitslag rond gelopen.

Heel veel succes!

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: Hartfilmpje en Holter onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 08:58

Succes vandaag TS! Ik heb ook last van overslagen/hartkloppingen alleen is het niet gelukt die op een filmpje te krijgen, enkel de momemten dat mn hart op hol slaat in de zin van dat mn hartslag in rust ineens omhoog schiet naar +-140 gedurende max 45 minuten hebben ze gemeten met een 48 uurs holter.

De fietstest heb ik ook gehad, mijn test was extreem goed boven gemiddeld voor mijn leeftijd/lengte/gewicht alleen kelderde mn bloeddruk enorm ondanks afbouw van inspanning en herstelde mn hartslag slecht.

Heb ook een hartecho gehad, dat klinkt en ziet er echt super gek uit, gelukkig zag bij mij alles er voorderest in orde uit dus ik moet ermee leren leven.

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 12:52

pff het fietsen is me zwaar tegen gevallen. Moest na 3 of 4 min stoppen, omdat ik duizelig werd en mijn benen niet meer wilden. Na nog een paar minuten hebben ze me maar even op het bed naast de fiets gelegd. Nu weer op bed thuis en heerlijk de ventilator op me

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Hartfilmpje en Holter onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 17:00

Kun je normaal gesproken ook niet fietsen of op een andere manier inspannen?
Hoop dat je ondertussen wat bent bijgekomen.

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 17:40

Astorga schreef:
Kun je normaal gesproken ook niet fietsen of op een andere manier inspannen?
Hoop dat je ondertussen wat bent bijgekomen.


Door mijn burnout kon ik me de afgelopen jaren al wat slechter inspannen.
Maar de afgelopen 2-3 weken gaat het een stuk slechter. Kon eerst een half uur wandelen op een lekker tempo. Maar dat lukt nu voor geen meter.

Het gaat nu iets beter. Al helpt de temperatuur van 29,5 graden in mijn woonkamer niet echt mee.
Straks even pootje baden in een meertje in de buurt.

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 18:33

Oke dubbel gevoel. Gesprek met de cardioloog ging erg fijn, een hele relaxte man die rustig de tijd nam. Blijkbaar heeft hij zelf ook een burn out gehad en daar hebben we ook over gesproken.

Mijn klachten komen niet van de extra hartslagen. Tijdens het holteronderzoek had ik ook extra hartslagen terwijl ik geen klachten voelde. Dus volgens hem bij deze bewezen dat de klachten daar niet van komen.

Ik kon wel een pil krijgen, maar de bijwerkingen zou ik meer last van hebben dan dat ik er wat mee opschiet. De extra hartslagen gaan er niet mee weg. Alleen gaat mijn hart langzamer slaan. Mijn hartslag is al laag en ook mijn bloeddruk is laag. Dus die willen we niet nog lager hebben.

Maar waar komen de klachten dan wel vandaan?
Ik ga morgen weer de huisarts bellen om verder te kijken.
Ook gewoon 1x per week bij de fysio sporten. Heel langzaam opbouwen.
En een paar keer per dag korte stukken wandelen.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Hartfilmpje en Holter onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 00:21

Wat balen dat er eigenlijk geen duidelijkheid is. Hopelijk heeft de huisarts nog een idee.

Ik slik bètablokkers en calciumantagonist. Met idd het doel een lage hartslag krijgen. Ik voel mij er veel beter door. Maar de overslagen ben ik ook niet kwijt helaas.