Goede pijnmedicatie lastig te krijgen???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sandorra

Berichten: 4026
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Goede pijnmedicatie lastig te krijgen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-19 11:41

-O- ..... zucht.......aan het lijntje gehouden worden......moeilijk om goede pijnmedicatie te krijgen. Ik wordt er gek van moe en radeloos ben ik.....
gisteren aan mijn hand geopereerd zat blokverdoving in welke uit is gewerkt gisteravond.....
Gisteravond al ziekenhuis aan de lijn gehad ivm de pijn ( arts gaf aan dat dat waarschijnlijk door bot/botvlies komt omdat ze er een schroef in hebben gezet.) advies af te wachten moet er effe door geen.....
geen oog dicht gedaan..... veel pijn

Medicijnen die ik gebruik zijn
4x 2 paracetamol (500mg)
3x1 tablet naproxen (250mg)
En ik had 2 tabletten oxycodon mee kortwerkend 5 Mg.....(die zijn al op 1 gisteravond ingenomen en 1 vanmorgen 05:30)
Vanmorgen 8:45 wederom contact met ziekenhuis gehad...... gaat overleggen en wordt terug gebeld.....
nog niks gehoord....... arts van gisteren vondt ik ook niet echt vriendelijk en kreeg het gevoel dat hij vondt dat ik me aanstelde......
Het is zo frustrerend pijn moet toch wel onder controle te houden zijn......

Anoniem

Re: Goede pijnmedicatie lastig te krijgen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 11:43

Ik weet niet wat voor operatie je gehad hebt, maar oxy is echt wel heftig. Ik snap dat ze niet happig zijn om je veel pijn medicatie te geven (afhankelijk dus van je operatie) maar ik vind dat je al flink wat pillen krijgt..

sandorra

Berichten: 4026
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Re: Goede pijnmedicatie lastig te krijgen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-19 11:47

Diagnose: was een sesamoïd tenodese links
Operatie techniek: ligament reconstructie pols inclusief peestransplantaat.

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: Goede pijnmedicatie lastig te krijgen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 11:51

Maar de operatie is nog maar 1 dag geleden gebeurd, dan moet je niet verwachten dat het gelijk over zou zijn en je gewoon hele sterke pijnstillers zullen meegeven. Iedere pijngrens is anders, maar wat je nu al binnen moet nemen zou eigenlijk toch voldoende moeten zijn voor de eerste dagen. Desnoods in overleg naar meerdere dosissen gaan.

Hele sterke pijnstillers nemen is funest hoor en daar moeten ze ook wel terughoudend is zijn.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 11:55

Oxycodon is idd al een flinke pijnmedicatie, tenzij je morfine wil ga je ze al niet meer veel beter krijgen denk ik. Oxycodon heeft al een gelijkaardige werking als morfine.
Je krijgt nu heftigere pijnmedicatie dan ik toen ze een prothese in mijn hoofd gestoken hadden nadat ze mijn schedel van mijn hersenvlies hadden moeten afschrapen... dus in theorie zou dat echt wel voldoende moeten zijn.

En gelukkig is daar niet zo heel makkelijk aan te komen trouwens. Wellicht kunnen ze je iets geven met tragere afgifte waardoor het langer werkt. óf kijken of er iets gelijkaardig is met een andere stof, het kan nl. wel zijn dat die stof voor jou het gewoon niet doet. :) Elk metabolisme is anders, het kan zijn dat jij gewoon niet reageert op deze en als ze je wat anders geven waar jouw lichaam wel wat mee kan, zou het zelfs kunnen dat je met minder zware pijnstillers meer effect hebt. Ik zou in jouw geval dus ook niet naar zwaarder vragen maar naar iets met een andere actieve stof.

sandorra

Berichten: 4026
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-19 11:57

Jolynne schreef:
Maar de operatie is nog maar 1 dag geleden gebeurd, dan moet je niet verwachten dat het gelijk over zou zijn en je gewoon hele sterke pijnstillers zullen meegeven. Iedere pijngrens is anders, maar wat je nu al binnen moet nemen zou eigenlijk toch voldoende moeten zijn voor de eerste dagen. Desnoods in overleg naar meerdere dosissen gaan.

Hele sterke pijnstillers nemen is funest hoor en daar moeten ze ook wel terughoudend is zijn.


Tuurlijk verwacht ik wel pijn te hebben dat is logisch maar het moet toch wel te onderdrukken zijn dat je een beetje kan slapen...... vanacht geen oog dicht gedaan..... verder voel ik me gewoon niet lekker huist vanwege de pijn

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Goede pijnmedicatie lastig te krijgen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 11:59

In Nederland zou je na een operatie niet zó veel pijn hoeven te hebben. Dan moet de medicatie idd gewoon beter ingeschat worden :j

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 11:59

Ook ik verwachte toch wel een verhaal over chronische pijn over langere periode.

Pijn kan vervelend zijn en soms ronduit gekmakend ts. Maar je operatie is begrijp ik nauwelijk 24 uur geleden en je hebt al best wat pijnstilling.
Kop op, geef het nog 24 uur en als je dan echt nog denkt:dit klopt niet weer bellen.

En niet slapen van de pijn een dag erna heb ik vaker meegemaakt, en dat was niet vanwege hele heftige dingen. Pijn is gewoon ruk als je wilt slapen.

Sterkte en beterschap!

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Goede pijnmedicatie lastig te krijgen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:06

Hou er rekening mee dat pijnstillers als oxycodon ook bijwerkingen kan geven als slapeloosheid helaas.

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:06

Ik snap niet dat ze je niet voor 4 dagen tramadol meegeven, kun je dat balletje niet opgooien?

Suusjepluus

Berichten: 787
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Re: Goede pijnmedicatie lastig te krijgen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:20

Ik leef met je mee ts :(:) Helaas heel herkenbaar. Ik kreeg bij de huisarts en huisartsenpost wel elke keer meer pijnstillers, maar niet de juiste. Tot ik met 80mg oxycodon en 1000mg naproxen nog steeds kapot ging van de pijn. Bij de spoed terecht gekomen omdat ik niet meer kon plassen. Neuroloog geloofde zn ogen niet. Door een beknelde zenuw zoveel pijn, andere pijnstillers gekregen die beter tegen zenuwpijn helpen en oxycodon snel afgebouwd. Die hoge dosis oxycodon was de reden dat ik niet meer kon plassen. Na 5 dagen catheteriseren lukte dat eindelijk weer zelf. En met spoed geopereerd aan die zenuw en een hernia. Pijn is echt niet fijn. Ik zou toch nog een keer bellen met je arts of je langer pijnstillers kan krijgen, of andere pijnstillers. Na een operatie is pijn normaal, maar goede pijnstilling naar mijn idee toch ook. Veel sterkte met je herstel!