Vaccinaties

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 17:12

Er zijn volop langlopende studies over de ontwikkelingen van kinderen vanaf de geboorte. Zoals bijvoorbeeld de ABCD-studie van het AMC: https://www.amc.nl/web/abcd-studie-2.htm

Over Ty Bollinger is genoeg te vinden op internet. Zijn claims zijn al gedebunkt. Wetenschappelijk kan hij zijn beweringen niet hard maken. Alleen dan kom je weer op het punt of je accepteert dat wetenschap evidence based, peer reviewed en falsificeerbaar is. Dan kom je op de vraag of je accepteert dat resultaten reproduceerbaar moeten zijn. Maar als je dat allemaal niet relevant vindt en als je wetenschap ook maar een mening vindt, dan houdt het op en dan valt er weinig te discussiëren.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 17:27

Tja... de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Natuurlijk genezen er soms mensen spontaan. Dat betekent niet dat elke wetenschappelijk bewezen behandeling gelijk de prullenbak in kan. De meeste mensen genezen namelijk niet zomaar en daarvoor hebben we onze geneeskunde keihard nodig. Waarmee je ook niet alles kan genezen, maar daar genezen meer mensen mee dan zitten wachten tot je genezen bent.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 18:07

Maxima_S schreef:
Ik ben niet zo handig met die quotes maar even als reactie op Verootje en Imranda:

In de conclusie van het onderzoek van ongevaccineerd vs gevaccineerd staat duidelijk dat het geen sluitend beeld geeft maar dat het een poging was data te verzamelen. De keus voor thuis geschoolde kinderen werd gemaakt omdat het een groep is die veelal minder in andere groepen zich mengt als school of crèche. Je moet ergens beginnen.

Ik geloof juist heel sterk dat mensen die niet vaccineren hun kinderen aan zo'n onderzoek zouden laten meedoen. Er zijn in Nederland blijkbaar genoeg kinderen die niet gevaccineerd zijn waar de ouders hiervoor, uit wat voor reden dan ook, zelf hebben gekozen waardoor het dus niet onethisch zou zijn.

En dan zijn er vast ook genoeg kinderen te vinden die door al die epidemien waardoor het verplicht vaccineren nu noodzakelijk zou zijn, de mazelen en andere ongewenste ziektes wel hebben gehad.

Het hoeft toch geen nieuwe groep te zijn? Een groep van nu 20+ kids vergelijken in hun gezondheid over de afgelopen 20 jaar kan toch ook?


Fijn dat je mijn hele post negeert ;).

En ik denk van niet. Mensen die niet vaccineren willen niet het "risico" lopen dat hun kind gevolgen krijgt toch? Nou, in zo'n onderzoek weet men niet welk spuitje het kind krijgt: het vaccin of de placebo. Als ze al niet willen geloven na aanleiding van al die honderden onderzoeken dat vaccins veilig zijn, dan zullen ze zeker niet meedoen aan een experimentele opzet...

En ja, het moet een nieuwe groep zijn. Je moet omgevingsfactoren namelijk heel gedetailleerd vastleggen zodat je eventuele andere oorzaken weg kan strepen.

Nogmaals: zie mijn opmerkingen over het 'onderzoek' wat je postte. Het retracted onderzoek. Teruggefloten, zo slecht was het.

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 18:31

Mag ik aan dit hypothetische onderzoek ook nog toevoegen dat er willekeurig gekozen moet worden wie vaccineren en wie niet? Je kan geen groep volgen die bewust niet gevaccineerd is en groep die bewust wel gevaccineerd is. Je wel dat randomiseren.

En de reden daarvan is simpel. Vegetarische mensen hebben minder vaak gezondheidsproblemen en leven langer. Komt dat door het feit dat ze vegetarisch zijn? Of doordat vegetariers vaker vrouwen zijn, goed opgeleid en bewust bezig met hun gezondheid.
Kinderen die lang borstvoeding krijgen hebben gemiddeld een lager BMI en zijn slimmer. Komt dat door de borstvoeding, o f omdat gemiddeld genomen hoog opgeleide vrouwen langer borstvoeding geven en hoog opgeleiden vaker een lager BMI en hoger IQ hebben.

Veel antivaxxers zijn hoog opgeleid en ongetwijfeld zullen er nog wel meer kenmerken bij die doelgroep horen. Juist de voordelen uit die groepskenmerken te vermijden is randomiseren essentieel.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 19:18

Maxima_S schreef:
Ik ken mensen die kompleet zonder dieet genezen zijn van kanker... maar dat terzijde...

En daarnaast spreek ik niet van alleen een dieet :o

Nee, door blowen kun je vast ook genezen van kanker ;)

Jij kent mensen die volgens jou compleet zonder dieet genezen zijn van kanker. Dus zonder wat dan ook. Heel fijn voor die mensen (en ja, het komt voor), maar wat is dan eigenlijk je punt?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 08:59

Maxima_S schreef:
Ik ben niet zo handig met die quotes maar even als reactie op Verootje en Imranda:

In de conclusie van het onderzoek van ongevaccineerd vs gevaccineerd staat duidelijk dat het geen sluitend beeld geeft maar dat het een poging was data te verzamelen. De keus voor thuis geschoolde kinderen werd gemaakt omdat het een groep is die veelal minder in andere groepen zich mengt als school of crèche. Je moet ergens beginnen.

Ik geloof juist heel sterk dat mensen die niet vaccineren hun kinderen aan zo'n onderzoek zouden laten meedoen. Er zijn in Nederland blijkbaar genoeg kinderen die niet gevaccineerd zijn waar de ouders hiervoor, uit wat voor reden dan ook, zelf hebben gekozen waardoor het dus niet onethisch zou zijn.

En dan zijn er vast ook genoeg kinderen te vinden die door al die epidemien waardoor het verplicht vaccineren nu noodzakelijk zou zijn, de mazelen en andere ongewenste ziektes wel hebben gehad.

Het hoeft toch geen nieuwe groep te zijn? Een groep van nu 20+ kids vergelijken in hun gezondheid over de afgelopen 20 jaar kan toch ook?

Hiermee laat je dus zien dat je geen idee hebt van hoe wetenschappelijk onderzoek in elkaar steekt

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 09:40

Magrathea schreef:
Maxima_S schreef:
Ik ben niet zo handig met die quotes maar even als reactie op Verootje en Imranda:

In de conclusie van het onderzoek van ongevaccineerd vs gevaccineerd staat duidelijk dat het geen sluitend beeld geeft maar dat het een poging was data te verzamelen. De keus voor thuis geschoolde kinderen werd gemaakt omdat het een groep is die veelal minder in andere groepen zich mengt als school of crèche. Je moet ergens beginnen.

Ik geloof juist heel sterk dat mensen die niet vaccineren hun kinderen aan zo'n onderzoek zouden laten meedoen. Er zijn in Nederland blijkbaar genoeg kinderen die niet gevaccineerd zijn waar de ouders hiervoor, uit wat voor reden dan ook, zelf hebben gekozen waardoor het dus niet onethisch zou zijn.

En dan zijn er vast ook genoeg kinderen te vinden die door al die epidemien waardoor het verplicht vaccineren nu noodzakelijk zou zijn, de mazelen en andere ongewenste ziektes wel hebben gehad.

Het hoeft toch geen nieuwe groep te zijn? Een groep van nu 20+ kids vergelijken in hun gezondheid over de afgelopen 20 jaar kan toch ook?

Hiermee laat je dus zien dat je geen idee hebt van hoe wetenschappelijk onderzoek in elkaar steekt


Wat ik idd ook al drie keer zei. Echt bizar.
Ik zit nu midden in een wetenschappelijk onderzoek, niet eens groot zoals over volksgezondheid, maar als je weet hoe dat gaat, hoeveel mensen er meekijken, hoevaak de opzet teruggegaan is, door welke commissies een onderzoeksopzet moet...

Ik ben steeds zo flabbergasted over al die opmerkingen dat ik er gewoon weinig zinnigs over kan zeggen. Mijn tong valt telkens naar buiten van verbazing hoe wereldvreemd mensen in het leven kunnen staan, en hoe weinig kennis mensen hebben en zich daar niet gehinderd door voelen...

En ook de arrogantie, er zijn mensen die zich met hart en ziel in onderzoek storten om de zorg beter te maken. Dat is keihard werken, en dan wordt je werk afgedaan als corrupt en onbelangrijk.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 10:14

Nou moet ik zeggen dat ook niet iedereen geleerd heeft hoe wetenschappeliijk onderzoek werkt.

Je komt daar denk ik pas mee in aanraking als je tenminste een HBO opleiding gedaan hebt.

Ik heb naast een HBO opleiding ook MBO doktersassistente. Maar gek genoeg kwam studies niet in de opleiding voor. Tenminste...niet toen ik op de opleiding zat.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 10:21

NatasjavE schreef:
Nou moet ik zeggen dat ook niet iedereen geleerd heeft hoe wetenschappeliijk onderzoek werkt.

Je komt daar denk ik pas mee in aanraking als je tenminste een HBO opleiding gedaan hebt.

Ik heb naast een HBO opleiding ook MBO doktersassistente. Maar gek genoeg kwam studies niet in de opleiding voor. Tenminste...niet toen ik op de opleiding zat.


Dat weet ik, en is ook niet erg. Maar je kan toch niet gaan roeptoeteren dat het allemaal fout is, en dat het belachelijk is dat bepaalde onderzoeken niet uitgevoerd worden als je overduidelijk totaal geen enkele kennis of ervaring hebt :?

Ook niet iedereen heeft geleerd hoe je auto’s moet repareren. Ik breng daarom mijn auto naar een garage met monteurs die dat wel kunnen. Dan ga ik toch ook niet zeggen dat ze het daar allemaal verkeerd doen omdat het voor mij niet logisch lijkt... Of aan de bakker vertellen hoe hij brood moet bakken.
Ieder z’n vak.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 13:39

NatasjavE schreef:
Nou moet ik zeggen dat ook niet iedereen geleerd heeft hoe wetenschappeliijk onderzoek werkt.

Je komt daar denk ik pas mee in aanraking als je tenminste een HBO opleiding gedaan hebt.

Ik heb naast een HBO opleiding ook MBO doktersassistente. Maar gek genoeg kwam studies niet in de opleiding voor. Tenminste...niet toen ik op de opleiding zat.

Dat is logisch, maar daarom moet je toch kunnen erkennen dat dat iets is waar je zo gauw niks vanaf weet? Net zoals dat ik geen idee heb hoe je een vaccin zet of hoe je een uitstrijkje maakt. Dus dat laat ik iemand anders doen en hoop ik dathet goed gaat :=

Overigens vind ik dat de basisprincipes van wetenschappelijk onderzoek op het basisonderwijs al zouden moeten worden aangeleerd (wat nu ook al deels gebeurt in lessen over mediawijsheid zag ik laatst, dus bijv leren dat je je bronnen moet checken, tegenbewijzen zoeken, en vooral niet zomaar alles aannemen)

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 17:07

Magrathea schreef:
NatasjavE schreef:
Nou moet ik zeggen dat ook niet iedereen geleerd heeft hoe wetenschappeliijk onderzoek werkt.

Je komt daar denk ik pas mee in aanraking als je tenminste een HBO opleiding gedaan hebt.

Ik heb naast een HBO opleiding ook MBO doktersassistente. Maar gek genoeg kwam studies niet in de opleiding voor. Tenminste...niet toen ik op de opleiding zat.

Dat is logisch, maar daarom moet je toch kunnen erkennen dat dat iets is waar je zo gauw niks vanaf weet? Net zoals dat ik geen idee heb hoe je een vaccin zet of hoe je een uitstrijkje maakt. Dus dat laat ik iemand anders doen en hoop ik dathet goed gaat :=

Overigens vind ik dat de basisprincipes van wetenschappelijk onderzoek op het basisonderwijs al zouden moeten worden aangeleerd (wat nu ook al deels gebeurt in lessen over mediawijsheid zag ik laatst, dus bijv leren dat je je bronnen moet checken, tegenbewijzen zoeken, en vooral niet zomaar alles aannemen)



Dat laatste ben ik heel erg met je eens.

Dat eerste.....denk dat veel mensen denken dat ze weten hoe het werkt....
En dan wordt erkennen dat je het dus niet weet heel erg lastig.

Maar goed...dat is van mijn kant dan weer een aanname.

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 18:25

Eens Natasja. Dat noemen ze onbewust onbekwaam.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 18:54

secricible schreef:
Eens Natasja. Dat noemen ze onbewust onbekwaam.

En dan kom je dus uit bij die groep anti-vaxxers. De cirkel is rond.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 19:43

janderegelaa schreef:
secricible schreef:
Eens Natasja. Dat noemen ze onbewust onbekwaam.

En dan kom je dus uit bij die groep anti-vaxxers. De cirkel is rond.


Volgens mij is die cirkel al 20x rondgemaakt :)
Maar elke keer komt er weer een ongelooflijk onbewust onbekwaam bericht.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 22:18

Dat gebeurt de hele tijd. In de ene zin roepen dat ze graag serieus genomen worden, en de zin erna geven ze 10 redenen waarom dat niet nodig is.

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 11:27

Om daarna verontwaardigd en gepikeerd te zijn dat ze belachelijk worden gemaakt en je mensen zo wegjaagt tot het voeren van een goede discussie.

Dat doen we niet. Ze worden gewezen op bepaalde gebreken in hun gedachtengangen en dat erkennen willen ze niet. Dus is de slachtofferrol gemakkelijker.

Maxima_S
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-11-12

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 15:11

Ik ga geen namen noemen van mensen die ik ken omdat Bokt dat graag wil, dat lijkt me volledig overdreven. Ik beweer ook nergens dat niemand chemo nodig heeft of hierdoor niet zou kunnen genezen (blijven- of langer leven)...??

Ik zeg dat ik zelf chemo zou weigeren, dat ik het bizar vind dat ik dat voor mij kind niet zou mogen weigeren, dat ik alternative behandeling (de invulling hiervan beperkt zich niet tot Jomanda ;-)) zou kiezen en dat ik mensen ken die zonder behandeling zijn genezen van kanker.... dat zegt toch verder niets over hoe anderen kanker wensen te behandelen? Serieus....

Met 20+ bedoelde ik niet de hoeveelheid personen in het onderzoek maar de leeftijd van de personen en dan terug gaan naar hun kindertijd.

En ik bedank Scredible voor het compliment want ik ben vegetarisch en heb lang borstvoeding gegeven ha ha ha ....

En als kinderen dus ongevaccineerd wel de mazelen hebben gehad, die zijn er namelijk wel dan kunnen ze toch meedoen aan een onderzoek?
Je kunt toch gegevens uit het verleden verzamelen en daarin nog onderscheid maken tussen bepaalde van groot belang zijnde feiten als vegetarisch, borstvoeding of niet en of ze in de stad of niet zijn opgegroeid?

Ik vermoed dat de resultaten wel degelijk heel interessant zouden zijn.

En als dit onderzoek zo lastig is, hoe kan het dan dat al die andere onderzoeken wel gedaan kunnen worden...? En dat daaruit blijkt dat het allemaal super veilig is terwijl op lange termijn (30+ jaar) niets bekend is? Of zoals voor het HPV vaccin nu helemaal niet bewezen kan worden dat het bij de kinderen die dit krijgen over 50+ jaar baarmoederhalskanker gaat voorkomen? Het vaccin is nog helemaal niet zo lang beschikbaar....

Net als dat kinderen met het mazelen vaccin gewoon mazelen kunnen krijgen (zij het in mildere vorm) en overdragen (dus ook aan kinderen jonger dan 14 maanden) en dat het geenszins bewezen is dat de mazelen niet meer zouden voorkomen bij een dekkingsgraad van minimaal 95%. Dat van die paraplu en dus kudde immuniteit is een schatting geweest naar aanleiding van de dekkingsgraad van 68% als iedereen mazelen natuurlijk zou doormaken. Een soort van... ohhh nou ja, bij natuurlijke infectie komt er weer een ziekte golf als de groep die immuun is zakt onder de 68% dus dan zal dat na immunisatie wel zo zijn bij 95%.

Waar is dan dat bewijs?

zelfs bij 100% vaccinatie (na 14 maanden) is het mogelijk dat mazelen optreden:
https://www.cdc.gov/mmwr/preview/mmwrhtml/00000359.htm

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3930734/

En om te zeggen dat mensen die niet vaccineren (weggezet als anti vaxxer maar iedereen mag doen wat hem of haar goed doet zolang ik dat ook mag doen) of mensen die niet meer vaccineren door hun ervaring bewust onbekwaam te noemen is weeral een veroordeling.

Ik vermoed dat er vanuit de pro vaccinatie hoek meer problemen zijn met de mensen die niet wensen te vaccineren dan andersom. Hoewel ik het niet begrijp, respecteer ik ieders keus, dat lijkt me omgekeerd toch ook niet zo'n issue.

En of ik nou geloofwaardig ben of niet (in de ogen van sommige hier) dat boeit mij dan weer niet zo. Dat is slechts een interpretatie van een paar individuen hier.

Waar het eigenlijk (nog steeds) om gaat is dat de ouders die hun kinderen verloren hebben binnen 24 uur tot 3 weken na de vaccinatie, of die hun kind enorm hebben zien verslechteren direct na de vaccinatie nog steeds worden geridiculiseerd.

Als er bijwerkingen in de bijsluiter staan dan is het toch niet zo gek dat ouders hier ook mee te maken krijgen? En ze dan af te schuiven als volslagen niet of slecht geïnformeerde sukkels vind ik heel erg.
Dat er niet over gesproken mag worden, dat er niemand verantwoordelijk voor gehouden kan worden.... dat het door huisartsen en artsen heel vaak afgewimpeld wordt dat er iets door een vaccin kan komen of dat het normaal is en "erbij hoort". Het zal je kind maar wezen....

Maar goed, dan komt weer het verhaal van 1 moeder die haar kind verliest aan kinkhoest wat breed uitgemeten wordt... wat overigens ook heel erg is! Maar in elk geval niet minder erg dan je kind verliezen aan een vaccinatie.

Een beetje respect voor die ouders die hun kind zien veranderen na vaccinatie zou wel op zijn plek zijn... net als dat iedereen het uiteraard vreselijk vind als iemand overlijd aan een kinderziekte.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 15:23

Máxima dus jij zou zeker chemo weigeren en ook voor je kinderen , hoe denkt de vader hier over of je ouders cq schoonouders?

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 15:39

Weet je wat ik wel snap is dat mensen een zondebok zoeken als hun kind niet ontwikkeld zoals het moet. Daar heb ik wel respect voor, voor die gevoelens.
Ik heb dat persoonlijk niet.



Overigens is de kans op overlijden door een kinderziekte groter dan door vaccinatie.

Mensen die hun kind een levensreddende behandeling weigeren, mogen ze van mij tijdelijk uit hun ouderlijke macht zetten...

Maxima_S
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 16:03

bigone schreef:
Máxima dus jij zou zeker chemo weigeren en ook voor je kinderen , hoe denkt de vader hier over of je ouders cq schoonouders?


Ik zou inderdaad chemo weigeren en gelukkig ben ik samen met een man die daar net zo over denkt. Mijn ouders zijn niet zo relevant evenals mijn schoon ouders. Maar mijn moeder deelt hierin onze mening, mijn vader en zijn vrouw niet, die waren al bang bij het alleen bevallen :o en niet vaccineren maar respecteren onze keuze.

Mijn schoonmoeder, evenals schoonvader zijn minder betrokken bij ons leven...

Nu, zoals ik al eerder heb geschreven, hangt dit voor ons aan een complete levensvisie en mensen mogen die delen, niet begrijpen of afschieten, dat is prima.

Leven is risico en iedereen moet daarin zijn eigen afweging kunnen maken. Michael Schumacher ging skieen, ook levensgevaarlijk zo blijkt ;)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33790
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 16:08

Ik hoop heel hard dat je kinderen dan geen kanker krijgen. :n
En als dat wel gebeurt hoop ik dat iemand met gezond verstand je ouderlijke gezag even overneemt.

Maxima_S
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 16:09

dromertje2 schreef:
Weet je wat ik wel snap is dat mensen een zondebok zoeken als hun kind niet ontwikkeld zoals het moet. Daar heb ik wel respect voor, voor die gevoelens.
Ik heb dat persoonlijk niet.



Overigens is de kans op overlijden door een kinderziekte groter dan door vaccinatie.

Mensen die hun kind een levensreddende behandeling weigeren, mogen ze van mij tijdelijk uit hun ouderlijke macht zetten...


Maar "niet zoals het moet ontwikkelen" is nog wat anders dan overlijden....

De kans op overlijden door ziekte lijkt groter omdat heel veel sterfgevallen enkele uren of dagen na vaccinatie niet aan de vaccinatie worden gelinkt door artsen en onderzoekers. Freek Hagoort is hier een voorbeeld van.

Vinden jullie het dan niet te zot voor woorden dat er in California nu gewoon verder gevaccineerd moet worden ook als je kind op een vorig vaccin al een ernstige complicatie kreeg? Zoals stoppen met ademen?
Geen medische uitzonderingen meer....

Ook als het zelden voorkomt, dat zou je als ouder toch nooit meer laten doen? Net als dat je je kind geen aspirine meer geeft als deze hierop slecht reageert?

Maxima_S
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 16:10

MarlindeRooz schreef:
Ik hoop heel hard dat je kinderen dan geen kanker krijgen. :n
En als dat wel gebeurt hoop ik dat iemand met gezond verstand je ouderlijke gezag even overneemt.


Nou dat hoop ik ook, dat ze geen kanker krijgt _/-\o_

Met de laatste zin ben ik het natuurlijk oneens, dat lijkt me duidelijk, want nogmaals, chemo is niet de enige behandelvorm voor kanker.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 16:19

Welke behandelvorm, buiten het op uw eten letten dat je al eerder hebt aangehaald , is er dan wel dat evengoede overlevingskansen geeft?

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 16:23

dromertje2 schreef:
Weet je wat ik wel snap is dat mensen een zondebok zoeken als hun kind niet ontwikkeld zoals het moet. Daar heb ik wel respect voor, voor die gevoelens.
Ik heb dat persoonlijk niet.



Overigens is de kans op overlijden door een kinderziekte groter dan door vaccinatie.

Mensen die hun kind een levensreddende behandeling weigeren, mogen ze van mij tijdelijk uit hun ouderlijke macht zetten...


Maar dat je die gevoelens snapt wil nog niet zeggen dat het zoeken van die zondebok terecht is. Eens met het laatste.

Maxima_S schreef:
Met 20+ bedoelde ik niet de hoeveelheid personen in het onderzoek maar de leeftijd van de personen en dan terug gaan naar hun kindertijd.

Dat is geen betrouwbaar onderzoek want in een retrospectief onderzoek kan je dus niet goed rekening houden met alle factoren die een invloed kunnen hebben. Sowieso kun je dit onderzoek dan alleen uitvoeren d.m.v. surveys (onbetrouwbaar, want berust op geheugen) en medische gegevens (waarin niet alle omgevingsfactoren staan). Dit proberen we je al de hele tijd uit te leggen.

Maxima_S schreef:
Ik zeg dat ik zelf chemo zou weigeren, dat ik het bizar vind dat ik dat voor mij kind niet zou mogen weigeren, dat ik alternative behandeling (de invulling hiervan beperkt zich niet tot Jomanda ) zou kiezen en dat ik mensen ken die zonder behandeling zijn genezen van kanker.... dat zegt toch verder niets over hoe anderen kanker wensen te behandelen? Serieus....

Ik vind het ontzettend bizar dat je een levensreddend middel zou willen en mogen weigeren voor je kinderen. Het feit dat jij graag met een aluhoedje op loopt moet geen levensbedreigende gevolgen hebben voor je kinderen. Bovendien, ik denk dat niemand hier problemen heeft met als je een andere methode kiest die medisch onderbouwd, onderzocht en bewezen is. Het probleem ligt in dat jij blijkbaar denkt dat je met gezond eten of essentiële oliën (nee dat heb je niet letterlijk gezegd maar ik gebruik het toch even om mijn punt te maken) denkt kanker te kunnen genezen.

Mensen genezen niet 'spontaan'. Het heeft altijd een oorzaak. Alleen die oorzaak is soms niet te achterhalen. Die oorzaak bij 'spontaan genezen' kankerpatiënten is dus niet makkelijk te reproduceren dus zou het ontzettend dom zijn van jou om je kinderen die gok te laten wagen.

Over kanker en alternatieve geneeswijzen gesproken, kijk naar Steve Jobs. Schijnbaar heeft die man ontzettende spijt gehad dat hij niet eerder de algemeen geaccepteerde geneeswijzen heeft omarmt. Toen hij het deed was het al te laat. Had hij eerder naar doktoren etc. geluisterd, dan was er een grote kans geweest dat hij was genezen.

Citaat:
According to Steve Jobs’ biographer, Walter Isaacson, the Apple mastermind eventually came to regret the decision he had made years earlier to reject potentially life-saving surgery in favor of alternative treatments like acupuncture, dietary supplements and juices. Though he ultimately embraced the surgery and sought out cutting-edge experimental methods, they were not enough to save him.

Jobs’ cancer had been discovered by chance during a CT scan in 2003 to look for kidney stones, during which doctors saw a "shadow” on his pancreas. Isaacson told CBS’ 60 Minutes last night that while the news was not good, the upside was that the form of pancreatic cancer from which Jobs suffered (a neuroendocrine islet tumor) was one of the 5% or so that are slow growing and most likely to be cured.

But Jobs refused surgery after diagnosis and for nine months after, favoring instead dietary treatments and other alternative methods. Isaacson says that when he asked Jobs why he had resisted it, Jobs said “I didn't want my body to be opened...I didn't want to be violated in that way.” His early resistance to surgery was apparently incomprehensible to his wife and close friends, who continually urged him to do it.

https://www.forbes.com/sites/alicegwalt ... t-regrets/

Over HPV-vaccins: hier hebben wij volgens mij al een discussie over gehad. Ik laat het erbij dat het ontzettend goed is onderzocht en ze echt niet zomaar iets in je gaan spuiten. Ze houden de werking van het vaccin nog steeds in de gaten en als blijkt dat deze na 15 jaar niet meer effectief is dan zal dit echt wel bekend gemaakt worden.

Maxima_S schreef:
Net als dat kinderen met het mazelen vaccin gewoon mazelen kunnen krijgen (zij het in mildere vorm) en overdragen (dus ook aan kinderen jonger dan 14 maanden) en dat het geenszins bewezen is dat de mazelen niet meer zouden voorkomen bij een dekkingsgraad van minimaal 95%. Dat van die paraplu en dus kudde immuniteit is een schatting geweest naar aanleiding van de dekkingsgraad van 68% als iedereen mazelen natuurlijk zou doormaken. Een soort van... ohhh nou ja, bij natuurlijke infectie komt er weer een ziekte golf als de groep die immuun is zakt onder de 68% dus dan zal dat na immunisatie wel zo zijn bij 95%.


- Ja gevaccineerden kunnen nog mazelen krijgen, de kans is alleen véél kleiner en áls ze het al krijgen is het inderdaad veel milder. Combineer dit met een vaccinatiegraad van 95% en je zal snappen dat de kans ontzettend klein is dat er weer een mazelenepidemie komt (want het kan zich gewoonweg niet verspreiden). Dát is de kuddeimmuniteit aan het werk. Ja er kunnen mensen nog steeds ziek worden -maar de kans dat deze weer veel mensen aansteken is zeer klein. En het zijn niet zomaar 'schattingen', niet zomaar nattevingerwerk. Het zijn percentages die met uiterste precisie zijn berekend, rekening houdend met talloze factoren. Echt wel betrouwbaar dus.

Maxima_S schreef:
zelfs bij 100% vaccinatie (na 14 maanden) is het mogelijk dat mazelen optreden:
https://www.cdc.gov/mmwr/preview/mmwrhtml/00000359.htm

Dat zeggen we ook. Bovendien, gevaccineerd staat niet gelijk aan beschermd. Het kan best zijn dat iemand gevaccineerd is maar het vaccin niet aan is geslagen. Dit gebeurt (even uit mijn hoofd, verbeter me als dit cijfer fout is) bij zo'n 3% van de mensen die 2 rondes aan vaccin gehad hebben.
Overigens zegt die link niet wat jij denkt dat het zegt. Er wordt ook letterlijk genoemd dat 4 cases ongevaccineerde kinderen betrof. Also: "In this outbreak, vaccinated persons were at greater risk of clinical illness if they had close exposure to a measles patient" -Lijkt me logisch dat als je continu met de geïnfecteerde persoon omgaat je meer kans hebt om de ziekte te krijgen- en: "The infrequent occurrence of measles among highly vaccinated persons suggests that this outbreak may have resulted from chance clustering of otherwise randomly distributed vaccine failures in the community. That measles transmission can occur among vaccine failures makes it even more important to ensure persons are adequately vaccinated. Had there been a substantial number of unvaccinated or inadequately vaccinated students in the high school and the community, transmission in Sangamon County probably would have been sustained."


Maxima_S schreef:
En om te zeggen dat mensen die niet vaccineren (weggezet als anti vaxxer maar iedereen mag doen wat hem of haar goed doet zolang ik dat ook mag doen) of mensen die niet meer vaccineren door hun ervaring bewust onbekwaam te noemen is weeral een veroordeling.

Vocale anti-vaxxers zijn ook onbekwaam. Jij ook. Je gebruikt onbetrouwbare bronnen, verzint allerlei niet-onderbouwde- tegengeluiden op goed onderbouwde argumenten etc, denkt het beter te weten dan wetenschappers die dag in-dag uit bezig zijn met onderzoek naar vaccins etc. Dat noem ik bewust onbekwaam ja.

Maxima_S schreef:
En of ik nou geloofwaardig ben of niet (in de ogen van sommige hier) dat boeit mij dan weer niet zo. Dat is slechts een interpretatie van een paar individuen hier.

Gelukkig is het niet 'een paar individuen hier' maar zo'n 90%-95% van de bevolking. Vaccineren is nog altijd de norm en gelukkig is het overgrote merendeel zo slim genoeg om naar het advies van medisch onderbouwde mensen te luisteren, in plaats van de kwakzalvers uit de bronnen die jij aanhaalt.

Maxima_S schreef:
Waar het eigenlijk (nog steeds) om gaat is dat de ouders die hun kinderen verloren hebben binnen 24 uur tot 3 weken na de vaccinatie, of die hun kind enorm hebben zien verslechteren direct na de vaccinatie nog steeds worden geridiculiseerd.

Omdat het niet door de vaccinatie komt. Slechts een ontzettend zeldzaam aantal kinderen verslechteren écht door de vaccinatie door een allergie, en die worden direct behandeld en in het vervolg niet zomaar gevaccineerd.


Maxima_S schreef:
Dat er niet over gesproken mag worden, dat er niemand verantwoordelijk voor gehouden kan worden.... dat het door huisartsen en artsen heel vaak afgewimpeld wordt dat er iets door een vaccin kan komen of dat het normaal is en "erbij hoort". Het zal je kind maar wezen...

Omdat het imo ronduit belachelijk is om een arts/vaccineproducent verantwoordelijk te stellen voor een allergische reactie van een kind. Je gaat Calvé Pindakaas toch ook niet aanklagen omdat je kind een notenallergie blijkt te hebben? Uiteraard is het een ander verhaal als men bewust nalatig is geweest, maar dat is in dit geval niet aan de orde. Als een ouder kan bewijzen dat een arts/producent bewust nalatig is geweest dan kan die arts/producent echt wel verantwoordelijk worden gehouden. Maar daar zit de crux: bewijs. Want dat bewijs is er een veel gevallen niet, behalve anekdotisch bewijs van mensen die hoogstwaarschijnlijk gewoon verkeerde verbanden trekken. Correlatie is namelijk geen causale relatie.

Maxima_S schreef:
Maar goed, dan komt weer het verhaal van 1 moeder die haar kind verliest aan kinkhoest wat breed uitgemeten wordt... wat overigens ook heel erg is! Maar in elk geval niet minder erg dan je kind verliezen aan een vaccinatie.

Klopt. Maar het je kind verliezen aan kinkhoest is iets wat voorkomen had kunnen worden. Dat maakt het zo veel erger. Je kind verliezen aan een vaccinatie is uiteraard ook erg, maar is dusdanig zeldzaam (door de hoeveelheid mensen die allergisch voor een vaccine component zijn tezamen met de kans dat het kind daadwerkelijk sterft ondanks de directe medische hulp die het in dat geval krijgt) dus zal je veel minder snel zien in de media.

Maxima_S schreef:
Een beetje respect voor die ouders die hun kind zien veranderen na vaccinatie zou wel op zijn plek zijn... net als dat iedereen het uiteraard vreselijk vind als iemand overlijd aan een kinderziekte.

Nee. Zoals ik hierboven tegen dromertje2 al zei: ik snap dat men een boeman zoekt, maar het is niet terecht.

Maxima_S schreef:
De kans op overlijden door ziekte lijkt groter omdat heel veel sterfgevallen enkele uren of dagen na vaccinatie niet aan de vaccinatie worden gelinkt door artsen en onderzoekers. Freek Hagoort is hier een voorbeeld van.

Ik verbeter je even: heel veel sterfgevallen enkele uren of dagen na vaccinatie niet aan de vaccinatie kunnenworden gelinkt door artsen en onderzoekers vanwege gebrek aan bewijs.
Het zou wat zijn als er te pas en te onpas wordt geroepen dat iets een ziekte/sterfte veroorzaakt terwijl daar geen enkel bewijs voor is zeg.

Maxima_S schreef:
Vinden jullie het dan niet te zot voor woorden dat er in California nu gewoon verder gevaccineerd moet worden ook als je kind op een vorig vaccin al een ernstige complicatie kreeg? Zoals stoppen met ademen?
Geen medische uitzonderingen meer....

Dit lijkt me echt sterk, dus heb het even opgezocht en het is inderdaad complete onzin wat je roept:

Citaat:
Under the new laws, the state will issue a standardized medical exemption certification form for doctors to complete and send to a child's school. The form would outline the details of the exemption and include information about the medical basis for the exemption. In addition to reviewing doctors who grant five or more exemptions in a year, the state would also investigate schools "with an overall immunization rate of less than 95 percent." Additionally, the legislation gives California the authority to revoke a medical exemption deemed "inappropriate" by a state physician or public health officer.


AKA: doktoren die onwaarschijnlijk veel medische uitzonderingen uitschrijven worden onderzocht. Als er een goede grond blijkt voor het geven van die uitzondering wordt deze uitzondering inderdaad revoked. Dit om te voorkomen dat anti-vax/corrupte dokters dus 'uitzonderingen' uitschrijven in gevallen waar dit totaal niet aan de orde is (bijv. een anti-vaxxer die de boel probeert op te lichten).