Vaccinaties

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
verootjoo
Berichten: 35637
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 23:02

Natuurlijk denk ik niet dat chemotherapie de enige juiste manier is, er zijn heel veel wetenschappelijke bewezen manieren om verschillende soorten kanker te behandelen.
Maar een broccoli dieet en een kwakzalver bezoeken vind ik dan weer geen goede alternatieven.

Interessante visie trouwens dat jij als ouder ten allen tijde het beste weet wat goed voor je kind is :+ ga je dan nooit naar een dokter ofzo? Aangezien je het zelf toch het beste weet...
Net als dat bevallen; dat gaat altijd in samenspraak. Een arts besluit niet in z’n eentje; die geeft advies samen met de as moeder. Of dat advies bij je past is aan jou en daarmee kun je afwegen hoe en wat je wil.

[o]


MarlindeRooz
Correspondent
Berichten: 33777
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 23:16

Ik ben wel benieuwd hoe jij je kind zou behandelen als deze kanker blijkt te hebben. Gewoon oprecht benieuwd. :)

Karl66
Berichten: 29726
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 23:49

Avalanche81 schreef:
secricible schreef:
M.i. Is die slippery slope op het gebied van bijvoorbeeld privacy toch echt wel waarheid geworden en iets dat onmogelijk meer te stoppen is. Ik zou het zelf prettig vinden dat die mogelijkheden rondom dit onderwerp vooraf onderzocht en begrensd worden.

Oh kom op. Toen in Amerika het homohuwelijk er eindelijk door was, zeiden mensen: en de volgende stap is bestialiteit en pedofilie goedkeuren. De slippery slope fallacy is iets tot in het volkomen belachelijke doortrekken en dan net doen alsof het een noodzakelijk gevolg is. Echt, hou toch op. Paranoïde nonsens is het, en alleen maar bedoeld om vooruitgang tegen te gaan.


Wat een ongelofelijke onzinreactie. De slippery slope fallacy is wel een werkelijk probleem. Nee niet omdat we dan straks bestialiteit of pedofilie goedkeuren. Al was het alleen maar omdat een grondwet over de verhoudingen tussen burger en overheid gaan. En als je naar de afgelopen decennia kijkt, dan zie je dat die verhoudingen al behoorlijk veranderd zijn en niet ten goede. De verhouding is heel erg veranderd van de overheid is er voor de burger naar de burger is er voor de overheid. De burger wordt steeds meer gezien als iemand die verdacht is, die onbetrouwbaar is en die iets te verbergen heeft. Het gevolg is je als burger steeds vaker je onschuld moet bewijzen i.p.v. dat jouw schuld bewezen moet worden. Een voorbeeld daarvan is de huidige rel bij de belastingdienst, die mensen kortte op hun toeslagen omdat ze volgens de belastingdienst fraudeerden. Dat hoefde de belastingdienst niet te bewijzen, nee die mensen moesten bewijzen dat het niet zo was. Als je morrelt aan de verhoudingen tussen burgers en de staat, dan is dat wel een probleem. Wat je dan doet is een bijl aan de wortel van de rechtstaat zetten. Grondrechten zijn belangrijk om te beschermen, want als je één keer begint om er aan te morrelen, omdat je een goede reden denkt te hebben, dan wordt het steeds gemakkelijker om er aan te blijven morrelen.

Maar goed, nu weer ontopic. Secricible, een regel of een wet zal ooit een keer ingevoerd moeten worden. Het is niet zo dat die er altijd sinds het begin der tijden zijn geweest. Soms gaat het om een wet en dan is er een duidelijk keerpunt en soms zijn het sociale regels, die geleidelijk veranderen. En soms verhuis je naar een ander land met andere wetten en regels, waar je je opeens aan moet houden. Maar om het even actueel te houden, misschien komt er ooit een wet die zwarte piet verbiedt en waardoor je een boete krijgt als je je zo uitdost. Dan kom je er ook niet mee weg om je uit te dossen als zwarte piet en te zeggen: "Ja maar vroeger mocht het wel, dus mag je er nu geen consequenties aan verbinden." De wereld verandert en wetten en regels veranderen mee.
In dit geval, de wereld veranderd en onder invloed van de sociale media kijken mensen anders naar de wetenschap en kiezen steeds meer mensen om niet in te enten. Daardoor wordt de dekkingsgraad te laag en daardoor moeten we er voor kiezen om daar een financiële consequentie aan te verbinden. Dat dit vroeger niet nodig was, omdat meer mensen hun kinderen lieten vaccineren, doet daar weinig aan af.

Avalanche
Berichten: 15889
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 23:54

Dubbelpost.
Laatst bijgewerkt door Avalanche op 17-11-19 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Avalanche
Berichten: 15889
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 23:56

Zoals ik al eerder uitlegde, suggereert de slippery slope fallacy dat mensen niet kunnen stoppen waar ze maar willen (dat kunnen ze wel), en dat het absurde een onvermijdelijk gevolg is (en dat dus niet is, want niet onvermijdelijk). Het is niet omdat je je geen zorgen moet maken om mogelijke, niet noodzakelijke, gevolgen, dat de slippery slope fallacy ergens op slaat.

De slippery slope kan een probleem zijn. De slippery slope fallacy zelf is simpelweg een drogredenering.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Karl66
Berichten: 29726
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 00:09

Alleen gaat het niet om mensen, maar gaat het om een overheid die rechten bij de burger wegneemt. Want dat is waar een grondwet over gaat, de verhoudingen tussen burgers en de staat. Wat het feit dat mensen kunnen stoppen daar mee te maken heeft weet ik niet, want dat heeft niks met deze discussie te maken.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15902
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 01:08

Maxima_S schreef:
Avalanche81 schreef:
Omdat als er een ouder en een kind rond lopen, dat 2 mensen zijn met 2 lichamen, dat is toch geen rocket science secricible? Kun je tellen? Het is echt zo moeilijk niet.
Nogmaals, het is geen beslissing over je eigen lichaam, het is een beslissing over het lichaam van je kind. En jij bent niet dat kind. Je kind is ook niet jou, is een ander mens, wat je zelf op de wereld gezet hebt, en waar je zorg voor moet dragen, maar die mens is niet jou en niet jouw bezit. Ik snap echt niet waarom dat zo moeilijk te begrijpen is voor je :?


maar als ouder ben je wel verantwoordelijk voor dat kind en dus ook voor het lichaam. Als het kind nog in de buik van de moeder zit kan het toch ook niet zo zijn dat een arts besluit hoe het geregeld wordt t.o.v de manier van bevallen... Dat is wel al bijna zo maar technisch gezien beslist de moeder (nog).

Dus een kind is in alles afhankelijk van zijn ouders maar die mogen niet beslissen over het door hen geschapen wezen tot deze zelf in staat is dit te doen? Wie is er beter in staat dan de ouders om hierover te beslissen... :o

En een chemokuur weigeren betekend niet dat er geen behandeling zou zijn :o het betekend eerder dat jij denkt dat chemotherapie de enige juiste manier is voor het behandelen van kanker ;)


Dat dacht Sylvia Millecam ook...

nps
Berichten: 1978
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 09:45

Maxima_S schreef:
ok, ik zie jullie standpunt, omdat het voor de gezondheid van het geheel beter zou zijn (daar zijn de meningen ook over verdeeld namelijk, alleen niet onder de posters in dit topic)


En de complete reguliere wereldwijde wetenschap vrijwel unaniem, maar goed. De enigen die hieraan lijken te twijfelen lijken vooral op het internet te bestaan.

Maxima_S schreef:
de bmr vaccinatie en volgens enkelen de hele rimram aan vaccinaties te verplichten omdat het risico op bijwerkingen van de vaccinatie veel kleiner zou zijn dan het risico op (blijvende) schade na het krijgen van in dit geval de mazelen, bof of rode hond.

Maar hoe zou het dan voor jullie zijn al in de toekomst niet alleen de brm maar ook alle andere vaccinaties voor iedereen verplicht zouden worden? Zoals de griepprik, de dktp, HPV etc...? En dan zijn er nog veel meer in ontwikkeling.


Geen problemen mee. Naast dat ik erop vertrouw dat de vaccins veilig zijn is dit een non-scenario. De overheid weegt per vaccin nauwkeurig de voor- en nadelen af (zoals ook al bleek uit 1 van de voorgaande links). Ik ben hier dus totaal niet bang voor.

Maxima_S schreef:
Het is vooral heel erg als de overheid bepaald over jou lichaam... en nu is het iets waar jullie blijkbaar achterstaan. Maar wat als dit "wetje" een veel langer staartje krijgt? Bijvoorbeeld een chip voor iedereen want het is handig als je bij verdwijning gevonden kan worden...oh en dan kan je met die chip ook betalen, super handig toch?


Wat als pasen en pinksteren op 1 dag vallen? Dit heeft zero met vaccinaties te maken. Niet vaccineren levert een risico op voor de volksgezondheid, dat is geen vergelijking. En met alle respect, ik vind dit wel een beetje aluhoedje.

Het is erg dat de overheid bepaald voor jouw lichaam, zeker. Maar het is nog veel erger als kinderen zo weer doodgaan aan mazelen, levenslang gehandicapt raken door polio of sterven aan hersenvliesontsteking. Dát is de afweging die wordt gemaakt door de overheid. Ik vind dat de overheid mag beslissen over de algemene volkgezondheid in deze gevallen. Ik heb er vertrouwen in dat de mechanismen die we hier in Nederland voor hebben (gezondheidsraad bijvoorbeeld) kundig zijn en de beslissingen goed worden afgewogen. Jij hebt dat vertrouwen in de overheid (en de hele wetenschap erbij) overduidelijk niet.

Maxima_S schreef:
Ik vind het al schokkend dat je, als je kind kanker heeft, een chemokuur niet mag weigeren omdat je dan jeugdzorg op je dak krijgt.... terwijl veel onderzoeken toch ook aangeven dat de bijwerkingen van chemokuren ook kanker zijn en wat al niet meer voor nare zaken...


Zucht, gaan we weer. Niemand beweert dat vaccins 100% veilig zijn, niemand beweert dat je van chemo geen bijwerkingen krijgt. Het zijn wederom afwegingen. Vaccins niet 100% waterdicht, maar niet vaccineren betekent veel mee ziekte, dood en complicaties. Chemokuur hartstikke naar, het alternatief is (sneller) doodgaan aan kanker. Doe mij dan toch maar die chemo. Ik ben echt oprecht benieuwd waarom jij het denkt beter te weten dan de medische wetenschap. Hoe zou jij kanker behandelen? Geen stress en een gezond dieet?

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 13:20

Maxima_S schreef:
Nou ja, ik mag dan in dit topic de enige zijn die niet vaccineert, die nog reageert maar ik weet dat er zoveel mensen zijn die, in elk geval de verplichting, absoluut niet ondersteunen. Dit topic is dus niet zo in evenwicht maar goed, dat maakt niet uit.

Ik vind het nog steeds belangrijk om een tegengeluid te laten horen tussen alle die het hier met elkaar eens blijken te zijn en tot mijn grote ontzetting werkelijk lijken vast te stellen dat vaccineren beter, veiliger en gezonder maakt dan het niet te doen....

De mensen die niet overtuigd zijn wachten nog steeds op het onomstotelijke bewijs dat vaccinatie veilig is en gezonder maakt voor iedereen, dat de kudde immuniteit werkelijk bestaat bij immunisatie en wat de gevolgen zijn van vaccinatie (vooral zoveel en zoveel coctails bij jonge kinderen) geen gevolgen heeft op je gezondheid op lange!! termijn.

De lijst met bijwerkingen is ZO lang en niemand weet ECHT wat het precies doet...

Dus verslijt me rustig voor gek....er zijn er veel zoals ik.

En de media zegt dat de verplichting in Duitsland aangenomen is maar dat is ook niet het geval. Er moet in december nogmaals worden gestemd, de media zet het wel graag zo neer, dat is waar.


Nee Maxima je bent niet de enige in dit topic die niet vaccineert. Ik vaccineer ook niet meer sinds 2004 na een aantal vervelende ziekte problemen dankzij vaccinaties, zowel bij onze dieren alsook bij dieren van onze kennissen en een kleinkind van mijn vriendin die 's ochtends de BMR kreeg en diezelfde avond overleed.
Ik reageer alleen niet zoveel meer in dit soort topics omdat je aan de lopende band belachelijk gemaakt wordt en ik vind dat de Mods veel te weinig ingrijpen. Werkelijk alles wordt door provaxxers van tafel geveegd alszijnde geen bewijs.

Zolang de media maar 1 kant kiest over vaccineren en het grootste gros van de mensen daar volop op vertrouwd kan je kletsen als brugman in dit soort topics en dat vind ik zonde van mijn tijd en energie. Af en toe plaats ik een berichtje van bijv. de site Vaccinvrij die een soort van klokkenluider is maar er wordt direct overheen gewalst dat dit soort artikelen niet kloppen dus ... van een normale discussie is in dit soort topics geen sprake meer. Helaas :(

Echte vrouwen rijden geen winkelwagentje, echte vrouwen rijden DODGE.

Maxima_S
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 13:53

Citaat:
Zucht, gaan we weer. Niemand beweert dat vaccins 100% veilig zijn, niemand beweert dat je van chemo geen bijwerkingen krijgt. Het zijn wederom afwegingen. Vaccins niet 100% waterdicht, maar niet vaccineren betekent veel mee ziekte, dood en complicaties. Chemokuur hartstikke naar, het alternatief is (sneller) doodgaan aan kanker. Doe mij dan toch maar die chemo. Ik ben echt oprecht benieuwd waarom jij het denkt beter te weten dan de medische wetenschap. Hoe zou jij kanker behandelen? Geen stress en een gezond dieet?


maar dat van die veel meer ziekte kan dus echt betwijfeld worden want voordat de vaccinaties werden ingevoerd waren de sterfte cijfers al drastisch aan het dalen en al bijna bij 0. Dat is geen weergave van de ziektecijfers, dat begrijp ik.

En uiteindelijk zullen we dus nooit weten of vaccinaties echt bijdragen aan het minder worden van ziektecijfers omdat we niet weten wat de verbeterde levensomstandigheden hadden gedaan bij niet vaccineren na 1976. Dat is gewoon onbekend. Dat vind ik jammer. Want om dan te zeggen dat vaccinatie dat heeft gedaan is erg makkelijk. We kunnen ook de omstandigheden in NL niet vergelijken met Afrika.
En we weten ook niet of we de mazelen, polio etc door o.a. vaccinatie hebben verruild voor meer chronische aandoeningen. Dit is niet op lange termijn (30 - 50 jaar) onderzocht en er is geen grootschalig onderzoek geweest tussen de huidige gezondheid van kinderen die volledig zijn gevaccineerd en degene die niet zijn gevaccineerd.

Ik vraag me af, als het gaan om de gezondheid van onze kinderen, waarom dit onderzoek er niet is. Meer gezondheid met of zonder vaccin mag toch aangetoond worden? Want wat heb je aan vaccinatie (of het weglaten ervan) als je uiteindelijk veel meer kans hebt om last te krijgen van allerlei andere zaken.
En de gevolgen van mazelen, polio etc en de kans hierop worden enorm uitvergroot maar het onderzoek wat vrij simpel is uit te voeren namelijk gevaccineerd en niet gevaccineerd vergelijken komt niet uit de verf.

De reden? Er zijn nog 1000 andere invloeden die zich op de gezondheid of ziekte drukken... Maar als iemand sterft aan mazelen wordt dat zonder de juiste achtergrond informatie (was al rolstoel gebonden, had een zwak hart etc.) gedeeld.

Het zou toch in geen geval kunnen schaden een vergelijk te maken in gezondheid tussen gevaccineerd en niet gevaccineerd. Dat geeft in elk geval een beeld.

!RELAX! Nothing is under control

Karl66
Berichten: 29726
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 13:55

Nee henny_w, de provaxxers komen met feiten die jouw meningen ontkrachten, waardoor het van tafel geveegd wordt. Op het moment dat jij met valide argumenten komt, die op feiten gebaseerd zijn, kunnen die niet zomaar van tafel geveegd worden. Het is een beetje zwak om de tegenpartij de schuld te geven van het feit dat jij geen goede argumenten hebt.

Maxima_S
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 14:01

henny_w schreef:
Maxima_S schreef:
Nou ja, ik mag dan in dit topic de enige zijn die niet vaccineert, die nog reageert maar ik weet dat er zoveel mensen zijn die, in elk geval de verplichting, absoluut niet ondersteunen. Dit topic is dus niet zo in evenwicht maar goed, dat maakt niet uit.

Ik vind het nog steeds belangrijk om een tegengeluid te laten horen tussen alle die het hier met elkaar eens blijken te zijn en tot mijn grote ontzetting werkelijk lijken vast te stellen dat vaccineren beter, veiliger en gezonder maakt dan het niet te doen....

De mensen die niet overtuigd zijn wachten nog steeds op het onomstotelijke bewijs dat vaccinatie veilig is en gezonder maakt voor iedereen, dat de kudde immuniteit werkelijk bestaat bij immunisatie en wat de gevolgen zijn van vaccinatie (vooral zoveel en zoveel coctails bij jonge kinderen) geen gevolgen heeft op je gezondheid op lange!! termijn.

De lijst met bijwerkingen is ZO lang en niemand weet ECHT wat het precies doet...

Dus verslijt me rustig voor gek....er zijn er veel zoals ik.

En de media zegt dat de verplichting in Duitsland aangenomen is maar dat is ook niet het geval. Er moet in december nogmaals worden gestemd, de media zet het wel graag zo neer, dat is waar.


Nee Maxima je bent niet de enige in dit topic die niet vaccineert. Ik vaccineer ook niet meer sinds 2004 na een aantal vervelende ziekte problemen dankzij vaccinaties, zowel bij onze dieren alsook bij dieren van onze kennissen en een kleinkind van mijn vriendin die 's ochtends de BMR kreeg en diezelfde avond overleed.
Ik reageer alleen niet zoveel meer in dit soort topics omdat je aan de lopende band belachelijk gemaakt wordt en ik vind dat de Mods veel te weinig ingrijpen. Werkelijk alles wordt door provaxxers van tafel geveegd alszijnde geen bewijs.

Zolang de media maar 1 kant kiest over vaccineren en het grootste gros van de mensen daar volop op vertrouwd kan je kletsen als brugman in dit soort topics en dat vind ik zonde van mijn tijd en energie. Af en toe plaats ik een berichtje van bijv. de site Vaccinvrij die een soort van klokkenluider is maar er wordt direct overheen gewalst dat dit soort artikelen niet kloppen dus ... van een normale discussie is in dit soort topics geen sprake meer. Helaas :(


Ik begrijp ook dat je niet meer reageert maar dat is volgens mij niet de oplossing. Iedereen heeft zijn eigen visie en dat wat je meemaakt vormt je.

Daarom schrijf ik ook dat ik weet dat ik niet de enige ben maar dat dat hier niet te zien is omdat niemand meer post.

Ik weiger om niet meer te posten :o ik ben er nog steeds van overtuigd dat de waarheid boventafel komt maar nog belangrijker, waar of niet, dat iedereen zijn eigen keuze mag blijven maken.

Ik ben dan ook aangenaam verrast dat sommige hier die ontzettend voor vaccinatie zijn in elk geval inzien dat een overheid die een medische ingreep verplicht een zeer kwalijke zaak is.

Een boete gaat mijns inziens ook al veel te ver omdat ik van mening ben dat vaccinaties ten eerste niet doen wat ze beloven en ten tweede de kans op bijwerkingen veel groter is dan wordt beschreven omdat 80% van de bijwerkingen worden afgedaan als "onmogelijk een reactie op de vaccinatie" en er veel en vaak geknoeid wordt met autopsie rapporten.

En het is natuurlijk ook van de zotte dat gezond eten duurder is dan ongezond eten.... als de overheid toch het beste met ons voorheeft dan verdwijnt de belasting op gezond eten, wordt er een suikertax ingevoerd, een verbod op nare E-nummers, microplastic in verzorgingsproducten (wat doen die daar überhaupt??) etc.

Maar dat doen ze niet.... we gaan zorgen voor meer medische handelingen en dat moet dan gezondheid tot gevolg hebben 8)7

!RELAX! Nothing is under control

Maxima_S
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 14:06

Karl66 schreef:
Nee henny_w, de provaxxers komen met feiten die jouw meningen ontkrachten, waardoor het van tafel geveegd wordt. Op het moment dat jij met valide argumenten komt, die op feiten gebaseerd zijn, kunnen die niet zomaar van tafel geveegd worden. Het is een beetje zwak om de tegenpartij de schuld te geven van het feit dat jij geen goede argumenten hebt.


Nou Karl, dat is ook wel een beetje jammer.... want alle feiten die wij leveren worden door jullie net zo goed niet aangenomen.

Ik sta best wel open voor wetenschappelijk bewijs maar ik kan mij niet onttrekken aan alle vreselijke ervaringen en walgelijke verdraaiingen in de media, het niet in dialoog gaan van onze "volksvertegenwoordiging" etc.

Daarnaast heeft de geschiedenis van geleerd dat de pharma industrie niet te vertrouwen is. Ik doel dan op de geschiedenis van IG Farben hun aandeel in de tweede wereldoorlog en alle misdadigers die na hun veel te korte veroordeling weer de lakens uitdeelde in de politiek. Daar klopt gewoon niks van.

De hele opbouw bestaat niet uit liefde voor gezonde mensen.... en dat zorgt er mede voor dat ik geen vertrouwen heb in wat deze industrie voortbrengt. Wellicht een snelle oplossing voor acute problemen maar veel vaker schade op lange termijn.

!RELAX! Nothing is under control

verootjoo
Berichten: 35637
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 14:08

Maxima_S schreef:
Citaat:
Zucht, gaan we weer. Niemand beweert dat vaccins 100% veilig zijn, niemand beweert dat je van chemo geen bijwerkingen krijgt. Het zijn wederom afwegingen. Vaccins niet 100% waterdicht, maar niet vaccineren betekent veel mee ziekte, dood en complicaties. Chemokuur hartstikke naar, het alternatief is (sneller) doodgaan aan kanker. Doe mij dan toch maar die chemo. Ik ben echt oprecht benieuwd waarom jij het denkt beter te weten dan de medische wetenschap. Hoe zou jij kanker behandelen? Geen stress en een gezond dieet?


maar dat van die veel meer ziekte kan dus echt betwijfeld worden want voordat de vaccinaties werden ingevoerd waren de sterfte cijfers al drastisch aan het dalen en al bijna bij 0. Dat is geen weergave van de ziektecijfers, dat begrijp ik.

En uiteindelijk zullen we dus nooit weten of vaccinaties echt bijdragen aan het minder worden van ziektecijfers omdat we niet weten wat de verbeterde levensomstandigheden hadden gedaan bij niet vaccineren na 1976. Dat is gewoon onbekend. Dat vind ik jammer. Want om dan te zeggen dat vaccinatie dat heeft gedaan is erg makkelijk. We kunnen ook de omstandigheden in NL niet vergelijken met Afrika.
En we weten ook niet of we de mazelen, polio etc door o.a. vaccinatie hebben verruild voor meer chronische aandoeningen. Dit is niet op lange termijn (30 - 50 jaar) onderzocht en er is geen grootschalig onderzoek geweest tussen de huidige gezondheid van kinderen die volledig zijn gevaccineerd en degene die niet zijn gevaccineerd.

Ik vraag me af, als het gaan om de gezondheid van onze kinderen, waarom dit onderzoek er niet is. Meer gezondheid met of zonder vaccin mag toch aangetoond worden? Want wat heb je aan vaccinatie (of het weglaten ervan) als je uiteindelijk veel meer kans hebt om last te krijgen van allerlei andere zaken.
En de gevolgen van mazelen, polio etc en de kans hierop worden enorm uitvergroot maar het onderzoek wat vrij simpel is uit te voeren namelijk gevaccineerd en niet gevaccineerd vergelijken komt niet uit de verf.

De reden? Er zijn nog 1000 andere invloeden die zich op de gezondheid of ziekte drukken... Maar als iemand sterft aan mazelen wordt dat zonder de juiste achtergrond informatie (was al rolstoel gebonden, had een zwak hart etc.) gedeeld.

Het zou toch in geen geval kunnen schaden een vergelijk te maken in gezondheid tussen gevaccineerd en niet gevaccineerd. Dat geeft in elk geval een beeld.


Wat doet het er toe of iemand al een zwak hart had of al rolstoelgebonden was voor hij aan mazelen stierf? Is het dan minder erg?

Dat onderzoek waar jij het over hebt is natuurlijk niet zo simpel uit te voeren aangezien de niet gevaccineerden nu worden beschermd door de gevaccineerden, dus zomaar vergelijken is niet mogelijk ;)

[o]

Maxima_S
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 14:16

verootjoo schreef:
Wat doet het er toe of iemand al een zwak hart had of al rolstoelgebonden was voor hij aan mazelen stierf? Is het dan minder erg?

Dat onderzoek waar jij het over hebt is natuurlijk niet zo simpel uit te voeren aangezien de niet gevaccineerden nu worden beschermd door de gevaccineerden, dus zomaar vergelijken is niet mogelijk ;)


het is niet minder erg maar het plaatst het wel meer in perspectief. Maar er zijn toch ook ongevaccineerde kinderen die alle kinderziektes hebben gehad? Die zijn dus niet beschermt geweest en kunnen toch dienen als vergelijkingsmateriaal?

Ik vermoed dat al deze redenen worden aangedragen omdat ze heel bang zijn voor het resultaat. Want natuurlijk is zo'n onderzoek best te doen....

!RELAX! Nothing is under control

IMANDRA
Berichten: 9796
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 14:17

henny_w schreef:
Nee Maxima je bent niet de enige in dit topic die niet vaccineert. Ik vaccineer ook niet meer sinds 2004 na een aantal vervelende ziekte problemen dankzij vaccinaties, zowel bij onze dieren alsook bij dieren van onze kennissen en een kleinkind van mijn vriendin die 's ochtends de BMR kreeg en diezelfde avond overleed.
Ik reageer alleen niet zoveel meer in dit soort topics omdat je aan de lopende band belachelijk gemaakt wordt en ik vind dat de Mods veel te weinig ingrijpen. Werkelijk alles wordt door provaxxers van tafel geveegd alszijnde geen bewijs.

Zolang de media maar 1 kant kiest over vaccineren en het grootste gros van de mensen daar volop op vertrouwd kan je kletsen als brugman in dit soort topics en dat vind ik zonde van mijn tijd en energie. Af en toe plaats ik een berichtje van bijv. de site Vaccinvrij die een soort van klokkenluider is maar er wordt direct overheen gewalst dat dit soort artikelen niet kloppen dus ... van een normale discussie is in dit soort topics geen sprake meer. Helaas :(


Sorry maar ik vind dit echt heel ironisch :)). Maar:

Karl66 schreef:
Nee henny_w, de provaxxers komen met feiten die jouw meningen ontkrachten, waardoor het van tafel geveegd wordt. Op het moment dat jij met valide argumenten komt, die op feiten gebaseerd zijn, kunnen die niet zomaar van tafel geveegd worden. Het is een beetje zwak om de tegenpartij de schuld te geven van het feit dat jij geen goede argumenten hebt.

Dit inderdaad.


Maxima_S schreef:
maar dat van die veel meer ziekte kan dus echt betwijfeld worden want voordat de vaccinaties werden ingevoerd waren de sterfte cijfers al drastisch aan het dalen en al bijna bij 0. Dat is geen weergave van de ziektecijfers, dat begrijp ik.

De sterftecijfers daalden omdat er betere gezondheidszorg was. Dat zegt helemaal niks over het ziektecijfer en al helemaal niks over hoeveel mensen er blijvende consequenties aan de ziekte overhouden.
Het is feitelijk bewezen dat het aantal consequenties en/of sterften aan ziekten vele malen hoger ligt dan die van vaccinaties. Vaccinaties zijn inderdaad niet 100% veilig (sterker nog, ik kan me geen dingen indenken die wél 100% veilig zijn) maar sterfte door vaccinaties is uitermate zeldzaam. De enige oorzaak van sterfte door vaccinaties is anafylactische shock (a.k.a. ernstige vorm van allergie voor een van de bestanddelen) en zelfs als dit voorkomt is sterfte zeldzaam omdat dit vrijwel meteen na toedienen van het vaccin voorkomt en er dan al medische professionals ter plaatse zijn die meteen kunnen ingrijpen.

Maxima_S schreef:
En uiteindelijk zullen we dus nooit weten of vaccinaties echt bijdragen aan het minder worden van ziektecijfers omdat we niet weten wat de verbeterde levensomstandigheden hadden gedaan bij niet vaccineren na 1976. Dat is gewoon onbekend. Dat vind ik jammer. Want om dan te zeggen dat vaccinatie dat heeft gedaan is erg makkelijk. We kunnen ook de omstandigheden in NL niet vergelijken met Afrika.
En we weten ook niet of we de mazelen, polio etc door o.a. vaccinatie hebben verruild voor meer chronische aandoeningen. Dit is niet op lange termijn (30 - 50 jaar) onderzocht en er is geen grootschalig onderzoek geweest tussen de huidige gezondheid van kinderen die volledig zijn gevaccineerd en degene die niet zijn gevaccineerd.

Dat weten we wel. Verbeterde levensomstandigheden zijn bij bepaalde ziektes inderdaad relevant, maar bij hele besmettelijke ziekten niet. Dan kan je zo schoon leven als je wil, als je in aanraking komt met de ziekte (door iemand die bijv. wel al besmettelijk is maar nog geen of weinig symptomen laat zien) is er een grote kans dat je ziek wordt als je niet gevaccineerd bent.

En er zijn zeker wel grootschalige onderzoeken geweest, die zijn al ook in dit topic genoemd volgens mij. Ik raad je aan eens rond te gaan neuzen op scholar.google.com (ik heb even geen tijd en zin om moeite te doen om dit onderzoek op te gaan zoeken want je gaat toch iets roepen dat het niet klopt/niet van toepassing is/etc).

Maxima_S schreef:
Ik vraag me af, als het gaan om de gezondheid van onze kinderen, waarom dit onderzoek er niet is. Meer gezondheid met of zonder vaccin mag toch aangetoond worden? Want wat heb je aan vaccinatie (of het weglaten ervan) als je uiteindelijk veel meer kans hebt om last te krijgen van allerlei andere zaken.
En de gevolgen van mazelen, polio etc en de kans hierop worden enorm uitvergroot maar het onderzoek wat vrij simpel is uit te voeren namelijk gevaccineerd en niet gevaccineerd vergelijken komt niet uit de verf.

Dat onderzoek is er dus wel. Meerdere.

En heb jij ook maar enig bewijs dat er 'allerlei andere zaken' veroorzaakt worden door vaccins? Het is wel heel makkelijk om dat soort dingen te roepen zonder enige bronvermelding.

Maxima_S schreef:
De reden? Er zijn nog 1000 andere invloeden die zich op de gezondheid of ziekte drukken... Maar als iemand sterft aan mazelen wordt dat zonder de juiste achtergrond informatie (was al rolstoel gebonden, had een zwak hart etc.) gedeeld.

Het zou toch in geen geval kunnen schaden een vergelijk te maken in gezondheid tussen gevaccineerd en niet gevaccineerd. Dat geeft in elk geval een beeld.

Ja er zijn veel invloeden op sterfte. Maar bijv. bij mazelen kan je ook een hersenvliesontsteking krijgen en hieraan sterven als voorheen gezond persoon. En door een vaccinatie zou iemand die -in jouw voorbeeld- dus al rolstoelgebonden was / zwart hart had dus beter beschermd worden en dus níét te komen te overlijden door een te voorkomen ziekte.

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

IMANDRA
Berichten: 9796
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 14:18

Maxima_S schreef:
Karl66 schreef:
Nee henny_w, de provaxxers komen met feiten die jouw meningen ontkrachten, waardoor het van tafel geveegd wordt. Op het moment dat jij met valide argumenten komt, die op feiten gebaseerd zijn, kunnen die niet zomaar van tafel geveegd worden. Het is een beetje zwak om de tegenpartij de schuld te geven van het feit dat jij geen goede argumenten hebt.


Nou Karl, dat is ook wel een beetje jammer.... want alle feiten die wij leveren worden door jullie net zo goed niet aangenomen.

Ik sta best wel open voor wetenschappelijk bewijs maar ik kan mij niet onttrekken aan alle vreselijke ervaringen en walgelijke verdraaiingen in de media, het niet in dialoog gaan van onze "volksvertegenwoordiging" etc.

Daarnaast heeft de geschiedenis van geleerd dat de pharma industrie niet te vertrouwen is. Ik doel dan op de geschiedenis van IG Farben hun aandeel in de tweede wereldoorlog en alle misdadigers die na hun veel te korte veroordeling weer de lakens uitdeelde in de politiek. Daar klopt gewoon niks van.

De hele opbouw bestaat niet uit liefde voor gezonde mensen.... en dat zorgt er mede voor dat ik geen vertrouwen heb in wat deze industrie voortbrengt. Wellicht een snelle oplossing voor acute problemen maar veel vaker schade op lange termijn.


Joh Maxima ik heb een tijd terug met jou hier gediscussieerd en ontzettend veel wetenschappelijke papers gelinkt, maar ook daar ging je niet op in. Dus wat nou 'ik sta open voor wetenschappelijk bewijs'??

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

verootjoo
Berichten: 35637
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 14:19

Maxima_S schreef:
verootjoo schreef:
Wat doet het er toe of iemand al een zwak hart had of al rolstoelgebonden was voor hij aan mazelen stierf? Is het dan minder erg?

Dat onderzoek waar jij het over hebt is natuurlijk niet zo simpel uit te voeren aangezien de niet gevaccineerden nu worden beschermd door de gevaccineerden, dus zomaar vergelijken is niet mogelijk ;)


het is niet minder erg maar het plaatst het wel meer in perspectief. Maar er zijn toch ook ongevaccineerde kinderen die alle kinderziektes hebben gehad? Die zijn dus niet beschermt geweest en kunnen toch dienen als vergelijkingsmateriaal?

Ik vermoed dat al deze redenen worden aangedragen omdat ze heel bang zijn voor het resultaat. Want natuurlijk is zo'n onderzoek best te doen....


Ik vermoed dat jij geen flauw idee hebt hoe wetenschappelijk onderzoek werkt.

[o]

BigOne
Berichten: 38181
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 14:28

Maxima, autopsierapporten die zijn vervalst?? Nu ben ik je helemaal kwijt, graag bewijs van deze ernstige beschuldiging en Henny W, ook graag bewijs van het overlijden van de baby van je kennissen , klinkt hard om het zo te vragen maar zo komen dus praatjes de wereld in waar mensen dan weer waarheid van maken met misschien in de toekomst zeer ernstige gevolgen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Askja
Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 14:33

Karl66 schreef:
Wat een ongelofelijke onzinreactie. De slippery slope fallacy is wel een werkelijk probleem. Nee niet omdat we dan straks bestialiteit of pedofilie goedkeuren. Al was het alleen maar omdat een grondwet over de verhoudingen tussen burger en overheid gaan. En als je naar de afgelopen decennia kijkt, dan zie je dat die verhoudingen al behoorlijk veranderd zijn en niet ten goede. De verhouding is heel erg veranderd van de overheid is er voor de burger naar de burger is er voor de overheid. De burger wordt steeds meer gezien als iemand die verdacht is, die onbetrouwbaar is en die iets te verbergen heeft. Het gevolg is je als burger steeds vaker je onschuld moet bewijzen i.p.v. dat jouw schuld bewezen moet worden. Een voorbeeld daarvan is de huidige rel bij de belastingdienst, die mensen kortte op hun toeslagen omdat ze volgens de belastingdienst fraudeerden. Dat hoefde de belastingdienst niet te bewijzen, nee die mensen moesten bewijzen dat het niet zo was. Als je morrelt aan de verhoudingen tussen burgers en de staat, dan is dat wel een probleem. Wat je dan doet is een bijl aan de wortel van de rechtstaat zetten. Grondrechten zijn belangrijk om te beschermen, want als je één keer begint om er aan te morrelen, omdat je een goede reden denkt te hebben, dan wordt het steeds gemakkelijker om er aan te blijven morrelen.

Maar goed, nu weer ontopic.
Ho, wacht even.
Het is een beetje jammer (maar ook typisch iets van deze tijd) dat een toenemend aantal mensen falend of gebrekkig beleid van overheidsinstanties (zoals bekend is het een redelijke puinhoop bij de Belastingdienst) aanzien voor een bewuste strategie van de overheid om meer macht te krijgen op de burger. Dit zie je ook terug in de stikstofdiscussie. Er wordt van alles bijgesleept om maar aan te tonen hoe onbetrouwbaar en anti-burger de overheid wel niet is.
Feitelijk vertoon je hiermee m.i. dezelfde manier van complotdenken als de antivaxbrigade. Een kritische houding tegenover overheidsbeleid lijkt me op zich gezond, en dat er momenteel genoeg is om de huidige regering op aan te spreken lijkt me ook duidelijk, maar dat wantrouwen tegen de overheid an sich begrijp ik niet. Ik bedoel, we leven niet in de voormalige DDR.

En dan nu weer on topic.

Nog een vraagje voor Maxima: stel, er zou een vaccin ontwikkeld worden dat (een) bepaalde kankersoort(en) in de kiem kan smoren, dus kan genezen zonder dat er bestraling of chemo bij te pas komt, zou jij dat dan weigeren, ook voor je kind?

De discussie over de vraag aangaande de integriteit van je eigen lichaam vs het maatschappelijk belang van het voorkomen van een epidemie van ernstige ziekten is een interessante. Ik vind verplicht enten ook best ver gaan en alleen aan de orde bij een dramatische daling van de vaccinatiegraad en navenant gevaar voor de volksgezondheid. Andere middelen zoals korting op kbs vind ik wel geoorloofd.
Ik vind op basis van hetzelfde principe (nl. het belang van het waarborgen van de integriteit van het eigen lichaam) dat ouders verplicht kunnen worden hun kind op de reguliere wijze voor kanker te laten behandelen. Zij kunnen m.i. niet over het lichaam van het kind beslissen in een voor het kind potentieel levensbedreigende situatie. Dat moeten ze aan de artsen overlaten, ook al geloven ze niet in de reguliere geneeskunde, simpelweg omdat deze objectief gezien een veel betere kans op genezing biedt.
Alternatieve behandelingen kunnen in dat geval hooguit aanvullend op de reguliere behandelingen plaatsvinden.
Het wordt al een ingewikkelder verhaal als het een ouder kind betreft (zeg: 14+), het kind zelf heel duidelijk aangeeft dat het geen reguliere behandeling (meer) wil, en het geen zaak van leven en dood is, hetzij omdat het kind sowieso een grote kans heeft op herstel, hetzij omdat de kans op herstel/overleven minimaal is. Maar ook dan zou het niet de keuze van de ouder moeten zijn.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

Maxima_S
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 14:36

verootjoo schreef:
Ik vermoed dat jij geen flauw idee hebt hoe wetenschappelijk onderzoek werkt.


Ja dan komt deze afwimpel truck weer om de oren.... alles kan worden onderzocht, maar dit niet en dan komt het argument dat ik niet weet hoe het werkt... nee, dat moeten die onderzoekers toch weten? En als ze 10000 keer met een onderzoek kunnen komen dat vaccinatie, buiten de enorme lijst van bijwerkingen, zo veilig zijn als een blaadje sla eten, dan lijkt dit onderzoek mij dus echt niet heel ingewikkeld.

Het is zelfs van de zotte dat de makers van een vaccin zelf dit onderzoek niet willen doen. Als ze er toch zo zeker van zijn dan zou dit toch HET onderzoek zijn om te laten zien dat het absoluut een goede zet is om te vaccineren? En als zij dat niet willen doen dan is dat een absolute verantwoordelijkheid van onze volksvertegenwoordigers. Als ze dit weigeren te doen is dat voor mij een enorme ongeloofwaardigheid ten opzichte van mijn belangen.

Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is dat we dus ook niet weten of de ziektecijfers (en daarmee dus ook de consequentie van een ziekte) niet ook vanzelf naar beneden zouden zijn gegaan na 1976. Dat zullen we nooit weten...

!RELAX! Nothing is under control

Askja
Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 14:45

Ik ben wel benieuwd naar jouw antwoord op Bigones vraag hierboven.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

Maxima_S
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 14:50

Askja schreef:
Karl66 schreef:
Wat een ongelofelijke onzinreactie. De slippery slope fallacy is wel een werkelijk probleem. Nee niet omdat we dan straks bestialiteit of pedofilie goedkeuren. Al was het alleen maar omdat een grondwet over de verhoudingen tussen burger en overheid gaan. En als je naar de afgelopen decennia kijkt, dan zie je dat die verhoudingen al behoorlijk veranderd zijn en niet ten goede. De verhouding is heel erg veranderd van de overheid is er voor de burger naar de burger is er voor de overheid. De burger wordt steeds meer gezien als iemand die verdacht is, die onbetrouwbaar is en die iets te verbergen heeft. Het gevolg is je als burger steeds vaker je onschuld moet bewijzen i.p.v. dat jouw schuld bewezen moet worden. Een voorbeeld daarvan is de huidige rel bij de belastingdienst, die mensen kortte op hun toeslagen omdat ze volgens de belastingdienst fraudeerden. Dat hoefde de belastingdienst niet te bewijzen, nee die mensen moesten bewijzen dat het niet zo was. Als je morrelt aan de verhoudingen tussen burgers en de staat, dan is dat wel een probleem. Wat je dan doet is een bijl aan de wortel van de rechtstaat zetten. Grondrechten zijn belangrijk om te beschermen, want als je één keer begint om er aan te morrelen, omdat je een goede reden denkt te hebben, dan wordt het steeds gemakkelijker om er aan te blijven morrelen.

Maar goed, nu weer ontopic.
Ho, wacht even.
Het is een beetje jammer (maar ook typisch iets van deze tijd) dat een toenemend aantal mensen falend of gebrekkig beleid van overheidsinstanties (zoals bekend is het een redelijke puinhoop bij de Belastingdienst) aanzien voor een bewuste strategie van de overheid om meer macht te krijgen op de burger. Dit zie je ook terug in de stikstofdiscussie. Er wordt van alles bijgesleept om maar aan te tonen hoe onbetrouwbaar en anti-burger de overheid wel niet is.
Feitelijk vertoon je hiermee m.i. dezelfde manier van complotdenken als de antivaxbrigade. Een kritische houding tegenover overheidsbeleid lijkt me op zich gezond, en dat er momenteel genoeg is om de huidige regering op aan te spreken lijkt me ook duidelijk, maar dat wantrouwen tegen de overheid an sich begrijp ik niet. Ik bedoel, we leven niet in de voormalige DDR.

En dan nu weer on topic.

Nog een vraagje voor Maxima: stel, er zou een vaccin ontwikkeld worden dat (een) bepaalde kankersoort(en) in de kiem kan smoren, dus kan genezen zonder dat er bestraling of chemo bij te pas komt, zou jij dat dan weigeren, ook voor je kind?

De discussie over de vraag aangaande de integriteit van je eigen lichaam vs het maatschappelijk belang van het voorkomen van een epidemie van ernstige ziekten is een interessante. Ik vind verplicht enten ook best ver gaan en alleen aan de orde bij een dramatische daling van de vaccinatiegraad en navenant gevaar voor de volksgezondheid. Andere middelen zoals korting op kbs vind ik wel geoorloofd.
Ik vind op basis van hetzelfde principe (nl. het belang van het waarborgen van de integriteit van het eigen lichaam) dat ouders verplicht kunnen worden hun kind op de reguliere wijze voor kanker te laten behandelen. Zij kunnen m.i. niet over het lichaam van het kind beslissen in een voor het kind potentieel levensbedreigende situatie. Dat moeten ze aan de artsen overlaten, ook al geloven ze niet in de reguliere geneeskunde, simpelweg omdat deze objectief gezien een veel betere kans op genezing biedt.
Alternatieve behandelingen kunnen in dat geval hooguit aanvullend op de reguliere behandelingen plaatsvinden.
Het wordt al een ingewikkelder verhaal als het een ouder kind betreft (zeg: 14+), het kind zelf heel duidelijk aangeeft dat het geen reguliere behandeling (meer) wil, en het geen zaak van leven en dood is, hetzij omdat het kind sowieso een grote kans heeft op herstel, hetzij omdat de kans op herstel/overleven minimaal is. Maar ook dan zou het niet de keuze van de ouder moeten zijn.


En wat heeft de overheid in de laatste 20 jaar dan in volksbelang besloten?

- het privatiseren van het openbaar vervoer?
- het privatiseren van de post?
- het privatiseren van de zorg? en de mensen verplichten met een commercieel bedrijf een contract af te sluiten?
- de gemeentes meer verantwoordelijkheid geven?
- het boeren onmogelijk maken door snel veranderende regels?
- het absoluut schenden van de privacy?
- het goed op weg zijn van de afschaffing van contant geld?
- het verhogen van de belasting op groente en fruit?
- het verlagen van de snelheid op de snelweg naar 100kmh?

Ik kan eigenlijk niet zien waar de mensen, door onze volksvertegenwoordiging het beter hebben... de rijken worden nog steeds rijker...

Dat chemotherapie goed helpt tegen kanker is in principe ook een korte termijn gedachte en van alle kanten in ons geprogrammeerd.

Er zijn al zoveel alternatieven evenals de bacteriofagen techniek als super oplossing voor het falende antibiotica beleid (en de bijwerkingen van antibiotica welke bacteriofagen niet hebben).

Ik zou zeker chemokuur weigeren...

Er zijn twee enorm heerlijke documentaires beschikbaar van Ty Bollinger.

The truth about vaccines
The truth about Cancer.

Maar die zullen volgens het Bokt Pro vaccin en chemotherapie panel wel vol zitten van de antivax propaganda ;-)

!RELAX! Nothing is under control

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 14:54

Wat is dan volgens u een evenwaardige vervanger voor chemo?

Avalanche
Berichten: 15889
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 14:57

Askja schreef:
Karl66 schreef:
Wat een ongelofelijke onzinreactie. De slippery slope fallacy is wel een werkelijk probleem. Nee niet omdat we dan straks bestialiteit of pedofilie goedkeuren. Al was het alleen maar omdat een grondwet over de verhoudingen tussen burger en overheid gaan. En als je naar de afgelopen decennia kijkt, dan zie je dat die verhoudingen al behoorlijk veranderd zijn en niet ten goede. De verhouding is heel erg veranderd van de overheid is er voor de burger naar de burger is er voor de overheid. De burger wordt steeds meer gezien als iemand die verdacht is, die onbetrouwbaar is en die iets te verbergen heeft. Het gevolg is je als burger steeds vaker je onschuld moet bewijzen i.p.v. dat jouw schuld bewezen moet worden. Een voorbeeld daarvan is de huidige rel bij de belastingdienst, die mensen kortte op hun toeslagen omdat ze volgens de belastingdienst fraudeerden. Dat hoefde de belastingdienst niet te bewijzen, nee die mensen moesten bewijzen dat het niet zo was. Als je morrelt aan de verhoudingen tussen burgers en de staat, dan is dat wel een probleem. Wat je dan doet is een bijl aan de wortel van de rechtstaat zetten. Grondrechten zijn belangrijk om te beschermen, want als je één keer begint om er aan te morrelen, omdat je een goede reden denkt te hebben, dan wordt het steeds gemakkelijker om er aan te blijven morrelen.

Maar goed, nu weer ontopic.
Ho, wacht even.
Het is een beetje jammer (maar ook typisch iets van deze tijd) dat een toenemend aantal mensen falend of gebrekkig beleid van overheidsinstanties (zoals bekend is het een redelijke puinhoop bij de Belastingdienst) aanzien voor een bewuste strategie van de overheid om meer macht te krijgen op de burger. Dit zie je ook terug in de stikstofdiscussie. Er wordt van alles bijgesleept om maar aan te tonen hoe onbetrouwbaar en anti-burger de overheid wel niet is.
Feitelijk vertoon je hiermee m.i. dezelfde manier van complotdenken als de antivaxbrigade. Een kritische houding tegenover overheidsbeleid lijkt me op zich gezond, en dat er momenteel genoeg is om de huidige regering op aan te spreken lijkt me ook duidelijk, maar dat wantrouwen tegen de overheid an sich begrijp ik niet. Ik bedoel, we leven niet in de voormalige DDR.

En dan nu weer on topic.

Nog een vraagje voor Maxima: stel, er zou een vaccin ontwikkeld worden dat (een) bepaalde kankersoort(en) in de kiem kan smoren, dus kan genezen zonder dat er bestraling of chemo bij te pas komt, zou jij dat dan weigeren, ook voor je kind?

De discussie over de vraag aangaande de integriteit van je eigen lichaam vs het maatschappelijk belang van het voorkomen van een epidemie van ernstige ziekten is een interessante. Ik vind verplicht enten ook best ver gaan en alleen aan de orde bij een dramatische daling van de vaccinatiegraad en navenant gevaar voor de volksgezondheid. Andere middelen zoals korting op kbs vind ik wel geoorloofd.
Ik vind op basis van hetzelfde principe (nl. het belang van het waarborgen van de integriteit van het eigen lichaam) dat ouders verplicht kunnen worden hun kind op de reguliere wijze voor kanker te laten behandelen. Zij kunnen m.i. niet over het lichaam van het kind beslissen in een voor het kind potentieel levensbedreigende situatie. Dat moeten ze aan de artsen overlaten, ook al geloven ze niet in de reguliere geneeskunde, simpelweg omdat deze objectief gezien een veel betere kans op genezing biedt.
Alternatieve behandelingen kunnen in dat geval hooguit aanvullend op de reguliere behandelingen plaatsvinden.
Het wordt al een ingewikkelder verhaal als het een ouder kind betreft (zeg: 14+), het kind zelf heel duidelijk aangeeft dat het geen reguliere behandeling (meer) wil, en het geen zaak van leven en dood is, hetzij omdat het kind sowieso een grote kans heeft op herstel, hetzij omdat de kans op herstel/overleven minimaal is. Maar ook dan zou het niet de keuze van de ouder moeten zijn.

Dank u. Dit was idd exact mijn punt.

Also: https://en.wikipedia.org/wiki/Slippery_slope
Het is gewoon een drogreden, niets meer of minder.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Hinneke, Bagheera_206, Domi_94, DoretteK, furious, GoogleAdsense, Hannanasjuh, m9ara, Maaike_Indy, MariekeR, MyrtheJ, noor14, reina, Roulette_, Sokje_6, stalxpaard, Supervixen, Whisky00, xLillith en 159 bezoekers