Vaccinaties

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 10:20

Kijkt Maxima_S snapt het, Wakefield is helemaal niet antivax, hij is gewoon kritisch 8)7

Alleen is dat nou net het probleem, ze presenteren zich als kritisch, waardoor mensen denken dat je beargumenteerd met ze in discussie kunt. Maar in werkelijkheid zijn het gewoon keiharde antivaxxers, die zich als redelijk denkende mensen voor proberen te doen.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 10:25

Karl66 schreef:
Kijkt Maxima_S snapt het, Wakefield is helemaal niet antivax, hij is gewoon kritisch 8)7

Alleen is dat nou net het probleem, ze presenteren zich als kritisch, waardoor mensen denken dat je beargumenteerd met ze in discussie kunt. Maar in werkelijkheid zijn het gewoon keiharde antivaxxers, die zich als redelijk denkende mensen voor proberen te doen.

:z

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 10:44

Maxima_S schreef:
Dat heet correlatie ;-)


Correlatie is geen causaliteit

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 11:05

Als ik mijn jaarlijkse griepvaccin heb gehaald, de praktijk uitloop en doodgereden word door een vrachtwagen, is er zeker een verband tussen het mijzelf laten vaccineren en mijn dood. Als ik die prik niet gehaald had was ik nl niet op dat moment op die plaats geweest waar het noodlottige ongeval plaatsvond. Maar of ik dan de fabrikant van het griepvaccin daarvoor kan aanklagen...?

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 11:16

Dat is over het algemeen vrij ingewikkeld als je dood bent :+

Maar ik snap je punt :D

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 11:20

Shadow0 schreef:
Maxima_S schreef:
Dat heet correlatie ;-)


Correlatie is geen causaliteit


Volgens mij heb je het nog niet duidelijk genoeg geschreven Shadow :j :))

Maxima_S
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 12:10

Ik schrijf toch verder ook niet dat daarmee causatie bewezen is?
Dasrom schrijf ik toch en zegt Wakefield zelf ook dat het gaat om een theorie over een correlatie?

Anyway, daar gaat deze video niet over en ik betwijfel dat ook maar een van jullie de moeite genomen heeft om te luisteren...maar wel gelijk afschieten.

Mocht ik mij hierin vergissen mijn excuses.

De video gaat over de toekomst van vaccins, de huidige stand en nieuwe onderzoeken naar de werkzaamheid en beloftend die gedaan zijn, en de ontwikkeling van het mazelen virus en wat dit mogelijk betekend voor de gevaccineerde mens op langere termijn of waarvan we nu al an de vooravond staan. En dit betreft ook mijzelf, want ik ben ook, zij het deels, gevaccineerd.

Maxima_S
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-11-12

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 12:13

Ik ga de videos zeker kijken, geen zorgen, het is toch te warm iets anders te doen

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 12:15

Maxima_S schreef:
Ik schrijf toch verder ook niet dat daarmee causatie bewezen is?
Dasrom schrijf ik toch en zegt Wakefield zelf ook dat het gaat om een theorie over een correlatie?


Dus is er eigenlijk nog niks :)

"Auto net niet geraakt door trein. De auto reed over het spoor, maar werd niet aangereden. Dit terwijl er enkele minuten later wel een trein over diezelfde spoorwegovergang reed. Kun je je voorstellen, als die auto een paar minuten later geweest was, dan had er misschien een ongeluk plaats kunnen vinden!"

Citaat:
Anyway, daar gaat deze video niet over en ik betwijfel dat ook maar een van jullie de moeite genomen heeft om te luisteren...maar wel gelijk afschieten.


Imandra heeft de video toch bekeken en haar kritiek gegeven?

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 12:27

Maxima_S schreef:
De video gaat over de toekomst van vaccins, de huidige stand en nieuwe onderzoeken naar de werkzaamheid en beloftend die gedaan zijn, en de ontwikkeling van het mazelen virus en wat dit mogelijk betekend voor de gevaccineerde mens op langere termijn of waarvan we nu al an de vooravond staan. En dit betreft ook mijzelf, want ik ben ook, zij het deels, gevaccineerd.

Maar wat is voor jou de aanleiding deze man als een autoriteit op het gebied van vaccinatie te beschouwen? Waarom is het aannemelijk dat wat hij heeft te zeggen over de toekomst van gevaccineerden relevant is?

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 12:36

Waarom zou je die video bekijken? Je zit een uur naar een bewezen oplichter te kijken, die het niet schuwt om de waarheid in zijn voordeel te verdraaien en die alleen nog geld kan verdienen door antivaxxers naar de mond te praten. Het enige wat je bereikt is dat je een uur van je leven kwijt bent en weer wat dommer bent geworden.

Maxima_S
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 12:46

Qerty schreef:
Maxima_S schreef:
De video gaat over de toekomst van vaccins, de huidige stand en nieuwe onderzoeken naar de werkzaamheid en beloftend die gedaan zijn, en de ontwikkeling van het mazelen virus en wat dit mogelijk betekend voor de gevaccineerde mens op langere termijn of waarvan we nu al an de vooravond staan. En dit betreft ook mijzelf, want ik ben ook, zij het deels, gevaccineerd.

Maar wat is voor jou de aanleiding deze man als een autoriteit op het gebied van vaccinatie te beschouwen? Waarom is het aannemelijk dat wat hij heeft te zeggen over de toekomst van gevaccineerden relevant is?


Omdat hij niet alleen put uit zijn eigen onderzoek maar ook naar de wetenschappelijk gewaardeerde onderzoeken kijkt. Hij beweerd niet de absolute waarheid te kennen en omdat vaccinatie betrekkelijk nieuw is in het menselijk bestaan. Het is goed kritisch te blijven en niet uit het oog te verliezen dat er op het gebied van alles wat het de mens makkelijker heeft gemaakt er ook over langere perioden nadelen kleven. Die nadelen kunnen na 60 tot 100 jaar pas bekend worden....de generaties na ons gaan hiervoor de rekening betalen in heel veel opzichten...

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 12:56

IMANDRA schreef:
Maxima_S schreef:
Hebben jullie ook de moeite genomen om de video te kijken? Ik kijk namelijk ook echt pro vaccin videos.

Deze video is van een week geleden en gaat niet over zijn befaamde theorie. Hij zegt zelf ook dat het een theorie is en dat hij het niet heeft onderzocht. Dat heet correlatie ;-)

Deze video gaat meer over een recent verslag over de werking van vaccines en de onmogelijke toekomst ervan...

Of je nu voor of tegen bent, wel echt de moeite waard!


Oké ~~}> Ik ga me er aan wagen.
Edit: Nee. Nee. Het is niet de moeite waard. 1 uur aan tijdverspilling.

In de eerste minuten heeft hij het over de connectie tussen vaccins en autisme. 'want hij had het zo goed onderzocht, want die moeders konden precies pinpointen wat de oorzaak was'. Echter heeft autisme niet zo'n duidelijke oorzaak-gevolg relatie, omdat het vaak genetisch is of tijdens de zwangerschap ontstaat.

Hij roept 'ik heb mazelen onderzocht!' en 'ik heb als getuige opgetreden in die rechtszaak' maar hij vergeet er even voor het gemak bij te vertellen dat zijn onderzoek dus als ongeldig is verklaart en dat hij uit zijn doktersambt is gezet. Dan vind ik het wel logisch dat hij steeds dit soort dingen blijft doen: de antivaxxers verklaren hem soms echt heilig 'WANT HIJ KOMT OP VOOR ONS' terwijl hij gewoon dik geld verdiend met dit soort dingen.

Hij roept dat het een mening is dat vaccinaties veilig zijn. Dat is geen mening, dat is een feit. Als 100.000 wetenschappers roepen dat het veilig is, en 5 dat het onveilig is en die 5 ook geen goed opgezette onderzoeken hebben om dit aan te tonen en die 100.000 wel... lijkt me redelijk logisch wat er dan feit en wat er dan fictie is.

Hij roept over antibiotica, en ja dat is een probleem, maar dat wil nog niet zeggen dat vaccins slecht zijn. Het heeft niet zo veel met elkaar te maken... Hij zegt dat vaccins dezelfde kant op gaan als antibiotica (namelijk dat virussen resistent worden tegen de vaccins)... Die virussen hebben de kans om zich te ontwikkelen omdat er mensen níét vaccineren. Als iedereen zich vaccineert kan een virus zich amper ontwikkelen en krijg je dus geen resistente virussen. Bovendien zijn antibiotica tegen bacteriën, en vaccinaties ook tegen virussen. Tussen een bacterie en een virus zit toch een groot verschil.

Hij roept dat groepsimmuniteit de mazeleninfectie in de hand helpt _O- en dat noemt zich een 'expert'.

Hij roept dat de doden door mazelen al sterk af waren genomen voor dat het vaccin werd geïntroduceerd, en dat dit een goed meetinstrument was 'because it's the worst end of the disease'. Nee. Het is geen goed meetinstrument. Hij heeft het over een correlatie, maar een correlatie is geen bewijs. Als je een correlatie hebt, moet je verder gaan kijken: kijken naar welke andere factoren er allemaal mee kunnen spelen. En de factor die meespeelde in dit geval? Verbeterende zorg en medicatie... Dus tuurlijk zijn er minder doden. En hoe zit het met het aantal gevallen van mazelen als geheel? Nou...:
[ Afbeelding ]
Maar nee hoor, het vaccin heeft er absoluut niets mee te maken natuurlijk :roll: :roll:

"vroeger was het een veel veiligere ziekte" "mazelen was vroeger geen dodelijke ziekte" >;) >;)
Die man is echt niet goed bij z'n hoofd hoor.

"vaccinaties waren een goed middel om mee te ruilen met 3e wereld landen"
Ja doh. Die zouden graag van al die ziektes afkomen, in tegenstelling tot die mafkezen hier :roll:

Hij zevert maar verder en verder en roept veel maar er zitten amper feiten en wetenschappelijke bewijzen tussen. Nu heb ik wel weer genoeg onzin geluisterd voor vandaag. -:)

Nu verwacht ik wel van jou, Maxima_S, dat jij deze videos volledig gaat kijken. Je zegt immers dat je alle provax video's wel helemaal bekijkt!
https://www.youtube.com/watch?v=r9FF37RaNWk
https://www.youtube.com/watch?v=y2WtUMvNjzQ


_/-\o_

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 12:57

Ok, dan sluit ik me geheel bij Karl66 aan

Karl66 schreef:
Waarom zou je die video bekijken? Je zit een uur naar een bewezen oplichter te kijken, die het niet schuwt om de waarheid in zijn voordeel te verdraaien en die alleen nog geld kan verdienen door antivaxxers naar de mond te praten. Het enige wat je bereikt is dat je een uur van je leven kwijt bent en weer wat dommer bent geworden.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 13:03

Shadow0 schreef:
Maxima_S schreef:
Ik schrijf toch verder ook niet dat daarmee causatie bewezen is?
Dasrom schrijf ik toch en zegt Wakefield zelf ook dat het gaat om een theorie over een correlatie?


Dus is er eigenlijk nog niks :)

"Auto net niet geraakt door trein. De auto reed over het spoor, maar werd niet aangereden. Dit terwijl er enkele minuten later wel een trein over diezelfde spoorwegovergang reed. Kun je je voorstellen, als die auto een paar minuten later geweest was, dan had er misschien een ongeluk plaats kunnen vinden!"

Citaat:
Anyway, daar gaat deze video niet over en ik betwijfel dat ook maar een van jullie de moeite genomen heeft om te luisteren...maar wel gelijk afschieten.


Imandra heeft de video toch bekeken en haar kritiek gegeven?


Maxima_S heeft er nogal een handje van om mijn posts over het hoofd te zien. Het is natuurlijk heel makkelijk om te zeggen 'JULLIE DOEN NIET EENS MOEITE OM MIJ TE BEGRIJPEN' omdat je dan in je slachtofferrol kan blijven zonder de feiten onder ogen te zien. Ik zie het maar als compliment, dat ze mijn posts niet kan ontkrachten of zo :') . Iets met cognitieve dissonantie en ogen sluiten :o?

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 14:44

Wakefield zal best kijken naar andere onderzoeken en daar zeer selectief in gaan cherrypicken naar dingen die hij mooi kan (mis)gebruiken voor zijn verhaal.

Die man verdient bakken met geld aan zijn leugens en gebakken lucht. En dan zeggen Antivaxxers wat over big Pharma en diens verdienmodel

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 17:10

_lautje_ schreef:
Wakefield zal best kijken naar andere onderzoeken en daar zeer selectief in gaan cherrypicken naar dingen die hij mooi kan (mis)gebruiken voor zijn verhaal.

Die man verdient bakken met geld aan zijn leugens en gebakken lucht. En dan zeggen Antivaxxers wat over big Pharma en diens verdienmodel

Ze moesten hem standrechtelijk executeren. Door zijn verzonnen onderzoek gaan er nog steeds kinderen dood of worden gehandicapt.

Maxima_S
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 23:11

IMANDRA schreef:
Maxima_S schreef:
Hebben jullie ook de moeite genomen om de video te kijken? Ik kijk namelijk ook echt pro vaccin videos.

Deze video is van een week geleden en gaat niet over zijn befaamde theorie. Hij zegt zelf ook dat het een theorie is en dat hij het niet heeft onderzocht. Dat heet correlatie ;-)

Deze video gaat meer over een recent verslag over de werking van vaccines en de onmogelijke toekomst ervan...

Of je nu voor of tegen bent, wel echt de moeite waard!


Oké ~~}> Ik ga me er aan wagen.
Edit: Nee. Nee. Het is niet de moeite waard. 1 uur aan tijdverspilling.

Citaat:
In de eerste minuten heeft hij het over de connectie tussen vaccins en autisme. 'want hij had het zo goed onderzocht, want die moeders konden precies pinpointen wat de oorzaak was'. Echter heeft autisme niet zo'n duidelijke oorzaak-gevolg relatie, omdat het vaak genetisch is of tijdens de zwangerschap ontstaat.


Hij zegt dat je als dokter vooral ook naar de patient moet luisteren en deze serieus moet nemen, dat lijkt mij toch wat iedereen verwacht bij een arts?

Citaat:
Hij roept 'ik heb mazelen onderzocht!' en 'ik heb als getuige opgetreden in die rechtszaak' maar hij vergeet er even voor het gemak bij te vertellen dat zijn onderzoek dus als ongeldig is verklaart en dat hij uit zijn doktersambt is gezet. Dan vind ik het wel logisch dat hij steeds dit soort dingen blijft doen: de antivaxxers verklaren hem soms echt heilig 'WANT HIJ KOMT OP VOOR ONS' terwijl hij gewoon dik geld verdiend met dit soort dingen.


Hij heeft ook 10 jaar gestudeerd en heeft lange tijd gevolgd hoe mazelen en het vaccin zich verhouden en ontwikkelen... wat is daaraan gelogen?


Citaat:
Hij roept dat het een mening is dat vaccinaties veilig zijn. Dat is geen mening, dat is een feit. Als 100.000 wetenschappers roepen dat het veilig is, en 5 dat het onveilig is en die 5 ook geen goed opgezette onderzoeken hebben om dit aan te tonen en die 100.000 wel... lijkt me redelijk logisch wat er dan feit en wat er dan fictie is.


Ik heb de 1,5 uur durende video gekeken en wat ik fijn vond is dat deze mevrouw eerlijk was over wat ze allemaal nog niet weten. Vooral ook over de werking van verschillende vaccinaties.

Citaat:
Hij roept over antibiotica, en ja dat is een probleem, maar dat wil nog niet zeggen dat vaccins slecht zijn. Het heeft niet zo veel met elkaar te maken... Hij zegt dat vaccins dezelfde kant op gaan als antibiotica (namelijk dat virussen resistent worden tegen de vaccins)... Die virussen hebben de kans om zich te ontwikkelen omdat er mensen níét vaccineren. Als iedereen zich vaccineert kan een virus zich amper ontwikkelen en krijg je dus geen resistente virussen. Bovendien zijn antibiotica tegen bacteriën, en vaccinaties ook tegen virussen. Tussen een bacterie en een virus zit toch een groot verschil.


Bij antibiotica was er in het begin ook geen probleem, dat begon pas toen er werd ontdekt dat resistentie zich ontwikkelde. Recent onderzoek toont aan dat er nu een mazelen virus is wat niet in het vaccin is opgenomen. Deze bevindt zich in Europa (frankrijk en een ander land) Dat deze ontwikkeling zich gaat voortzetten is dus een redelijke mogelijkheid. Als er nu 1 variant is die buien het vaccin valt is het niet ondenkbaar dat dit virus zich verder ontwikkeld, en dan is niemand beschermd.


Citaat:
Hij roept dat de doden door mazelen al sterk af waren genomen voor dat het vaccin werd geïntroduceerd, en dat dit een goed meetinstrument was 'because it's the worst end of the disease'. Nee. Het is geen goed meetinstrument. Hij heeft het over een correlatie, maar een correlatie is geen bewijs. Als je een correlatie hebt, moet je verder gaan kijken: kijken naar welke andere factoren er allemaal mee kunnen spelen. En de factor die meespeelde in dit geval? Verbeterende zorg en medicatie... Dus tuurlijk zijn er minder doden. En hoe zit het met het aantal gevallen van mazelen als geheel? Nou...:


we zullen dus nooit weten of het de mazelen ook op natuurlijke wijze minder waren geworden omdat er werd ingegrepen. En dat het aantal doden en besmettingen afnam voor de introductie van het vaccin (in Amerika) is ook gewoon goed gedocumenteerd. Dat dit na de introductie van het vaccin verder is gegaan of eventueel versneld dat wordt toch niet ontkend? De vraag is meer of het zonder vaccin ook was afgenomen en dat zullen we nu niet weten.

Wat wel een gevolg is van vaccinatie is dat de ziekte nu zich heeft verlegd van de 4 en 5 jarige die het virus kregen en het relatief goed konden doormaken dat het virus nu vooral wordt gezien in pubers en babies onder 1 jaar waarbij ALS je dan de mazelen krijgt de consequenties groter zijn.


Citaat:
Nu verwacht ik wel van jou, Maxima_S, dat jij deze videos volledig gaat kijken. Je zegt immers dat je alle provax video's wel helemaal bekijkt!
https://www.youtube.com/watch?v=r9FF37RaNWk
https://www.youtube.com/watch?v=y2WtUMvNjzQ


Ik heb ze beide helemaal bekeken, vond het interessant (de eerste meer dan de tweede) en ben alsnog bij mijn standpunt gebleven... vooral omdat de mevrouw in de eerste video heel vaak zegt we denken, we hopen, we veronderstellen etc...

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 08:04

Is dat een grap?
Ben je dan tegen vaccineren omdat de anti-vaxx club en Andrew Wakefield zeggen alles zeker te weten :?

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 08:27

Citaat:
Hij zegt dat je als dokter vooral ook naar de patient moet luisteren en deze serieus moet nemen, dat lijkt mij toch wat iedereen verwacht bij een arts?

Naar de patiënt luisteren zeker. Maar als autisme ineens de kop op steekt na een vaccinatie dan mag je als dokter best kritisch zijn op de ouder en uitleggen dat alhoewel diegene dat zo in zijn botten voelt, vaccinatie echt niet de oorzaak is.

Citaat:
Hij heeft ook 10 jaar gestudeerd en heeft lange tijd gevolgd hoe mazelen en het vaccin zich verhouden en ontwikkelen... wat is daaraan gelogen?

Ja hij heeft gestudeerd. En daarna de hele boel proberen te belazeren. Hij kan geen geld meer verdienen als dokter maar wel als anti-vaxx spokesperson. De combinatie van fraude en dat hij toch ergens zijn geld vandaan moet halen maakt hem uiterst onbetrouwbaar. Zeker aangezien hij zijn eigen onderzoek als waarheid aanhaalt (waarin dus gefraudeerd is en welke onderzoeksresultaten dus niet kloppen). Kan je alle kennis in de wereld hebben, als je op die manier liegt over je onderzoeksresultaten dan ben je gewoon onbetrouwbaar.

Citaat:
Ik heb de 1,5 uur durende video gekeken en wat ik fijn vond is dat deze mevrouw eerlijk was over wat ze allemaal nog niet weten. Vooral ook over de werking van verschillende vaccinaties.

Ons lichaam is ingewikkeld. Er zijn veel dingen die we niet weten. Wat echter wel al onomstotelijk bewezen is, is dat vaccinaties werken en amper bijwerkingen hebben, laat staan ernstige. Het is onomstotelijk bewezen dat de stofjes in vaccins veilig zijn. Het is onomstotelijk bewezen dat vaccins veilig zijn. Het is onomstotelijk bewezen dat de ziekte doorlopen véle malen gevaarlijker is en je dus meer risico loopt in vergelijking met het krijgen van een vaccin. Kan het zijn dat iemand een onverwachts heftige reactie heeft op een vaccin? Ja. Maar dat is zo zeldzaam dat we nog steeds iedereen moeten enten (met uitzondering van mensen met een zwak immuunsysteem natuurlijk). Het is alsnog erg dat dat kindje een reactie krijgt, maar dit is ‘beter’ dan de tal van kinderen die sterven of levenslange complicaties hebben door het doorlopen van de ziekte.

Citaat:
Bij antibiotica was er in het begin ook geen probleem, dat begon pas toen er werd ontdekt dat resistentie zich ontwikkelde. Recent onderzoek toont aan dat er nu een mazelen virus is wat niet in het vaccin is opgenomen. Deze bevindt zich in Europa (frankrijk en een ander land) Dat deze ontwikkeling zich gaat voortzetten is dus een redelijke mogelijkheid. Als er nu 1 variant is die buien het vaccin valt is het niet ondenkbaar dat dit virus zich verder ontwikkeld, en dan is niemand beschermd.

Het virus zou zich in de eerste plaats al niet verder hebben kunnen ontwikkelen als iedereen gevaccineerd was. Als er nu een mazelenvirus is wat niet in het vaccin is opgenomen dan zal daar ook een vaccin voor worden ontwikkeld en dan is het ook zeker belangrijk jezelf daartegen in te enten. Ook bij dit virus geldt: als iedereen zich inent krijgt de ziekte geen kans zich te ontwikkelen en te verspreiden.

Citaat:
we zullen dus nooit weten of het de mazelen ook op natuurlijke wijze minder waren geworden omdat er werd ingegrepen. En dat het aantal doden en besmettingen afnam voor de introductie van het vaccin (in Amerika) is ook gewoon goed gedocumenteerd. Dat dit na de introductie van het vaccin verder is gegaan of eventueel versneld dat wordt toch niet ontkend? De vraag is meer of het zonder vaccin ook was afgenomen en dat zullen we nu niet weten.

Je snapt me niet. Het doodgaan aan mazelen was sterk afgenomen omdat we vanaf toen betere gezondheidszorg hadden. Het aantal mazelen-gevallen (dus aantal mensen die ziek werden) was níet aan het dalen. We kunnen dus met grote zekerheid zeggen dat het vaccin helpt omdat na de invoer van het mazelenvaccin het aantal gevallen wél sterk daalde. Jouw statement dat de ‘het aantal besmettingen al daalde’ klopt dus niet. Enkel het aantal doden daalde. En dat is nog iets waar Wakefield gevaarlijk in is: hij verdraaid cijfers. Mensen zien hem als expert en als hij zegt ‘het dodental is een goede maatstaf’ dan geloven mensen dat. Echter is het dodental geen goede maatstaf, zoals ik uit probeer te leggen.

We weten dus wél of het aantal gevallen van mazelen op natuurlijke wijzen gedaald zou zijn: niet.

Citaat:
Wat wel een gevolg is van vaccinatie is dat de ziekte nu zich heeft verlegd van de 4 en 5 jarige die het virus kregen en het relatief goed konden doormaken dat het virus nu vooral wordt gezien in pubers en babies onder 1 jaar waarbij ALS je dan de mazelen krijgt de consequenties groter zijn.

Nee, want pubers en babies werden vroeger net zo goed ziek: ze waren niet beschermd. Net als de 4 en 5 jarigen. De ziekte heeft zich helemaal niet verlegd. De enige reden dat babies op dit moment ziek worden is omdat er mensen rondlopen zoals jij die de feiten gewoon niet onder ogen willen zien en hun kinderen niet in laten enten. Met als gevolg dat ze babies besmetten die nog niet kunnen worden ingeënt vanwege hun leeftijd.

Citaat:
Ik heb ze beide helemaal bekeken, vond het interessant (de eerste meer dan de tweede) en ben alsnog bij mijn standpunt gebleven... vooral omdat de mevrouw in de eerste video heel vaak zegt we denken, we hopen, we veronderstellen etc...

Dat hoort bij wetenschappers. Wij (ik ben ook opgeleid als wetenschapper) zijn van de nuance. We houden er rekening mee dat er zo veel meer factoren mee kunnen spelen. Zelfs als we iets met ontzettend grote zekerheid kunnen stellen, zullen we dit in een wetenschappelijk artikel dus verwoorden als ‘we veronderstellen’ of ‘we denken’. Deze gewoonte komt daardoor dus ook terug in de video. Dat wil niet zeggen dat de statements die een wetenschapper maakt minder waar zijn of minder kloppen.

Als je alleen door die woorden de video al aan de kant schuift... je wil gewoon de feiten niet onder ogen komen. Er is zo veel bewijs vóór vaccinaties, maar je wil het niet geloven dus zoekt excuses. In dit geval haak je je ongeloof dus op het woordgebruik van de wetenschapper, ‘want als zij het blijkbaar niet zeker weet kan ik bij mijn eigen vertrouwde standpunt blijven!’. Daar hebben wij sociaal wetenschappers een mooi woord voor.
Cognitieve dissonantie.

Maxima_S
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-11-12

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:42

Haha, dat denk je? Of veronderstel je dat?

Als iedereen met 4/5 jaar de mazelen zou hebben gehad dan krijg je het als puber niet meer...en als dan elke moeder mazelen heeft gehad geeft ze met de borstvoeding haar baby immuniteit en is de 1 jarige ook beschermt...de maternale bescherming neemt dan langzaam af waardoor 4/5 jarige de meeste kans lopen op besmetting...dat is toch geen rocket sience?

Dat was natuurlijk zonder vaccin het geval...

Vaccine failure treed ook op in een paar procent van de gevallen waardoor het dus niet ondenkbaar is dat elk virus waarvoor we vaccineren muteert. Dus zwelfs met 100% vaccinatie graag voorkom je dat niet.

En dan mijn leven lang prikken halen? Boostertje hier, boostertje daar...dit nodig, dat nodig...

Dat is, zelfs als zou het 100% veilig zijn, voor mij absoluut een ongewenste ontwikkeling zijn en een afhankelijkheid van vaccins die ik niet toejuich!

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:50

Maxima_S schreef:
Haha, dat denk je? Of veronderstel je dat?

Als iedereen met 4/5 jaar de mazelen zou hebben gehad dan krijg je het als puber niet meer...en als dan elke moeder mazelen heeft gehad geeft ze met de borstvoeding haar baby immuniteit en is de 1 jarige ook beschermt...de maternale bescherming neemt dan langzaam af waardoor 4/5 jarige de meeste kans lopen op besmetting...dat is toch geen rocket sience?

Dat was natuurlijk zonder vaccin het geval...


Nee geen rocket science en klopt ook hele maar.
Alleen mazelen is geen onschuldige ziekte... je kúnt niet iedereen de mazelen laten doormaken. Kans op complicaties is veel te groot :( en niet alleen de mazelen, alle ziektes waartegen gevaccineerd wordt zijn gewoon gevaarlijk om door te maken.

Dus tenzij je het niet erg vindt om terug te gaan naar de tijd dat het normaal was dat er in een gezin een aantal kinderen de 5 jaar niet haalde of gehandicapt werd door ziektes is het echt beter om tegen de ziektes te vaccineren...

Ik snap echt niet waarom mensen ervoor willen kiezen om gewoon maar weer lekker alle ziektes terug te laten komen :n

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:52

Mazelen vaccin geeft levenslange bescherming.
Maternale immuniteit duurt geloof ik 6 weken indien geen borstvoeding wordt gegeven.

En dan nog steeds moeten kinderen dus de ziekte doorlopen met bijbehorende risico’s. En dat wil je niet.

Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:54

Shadow0 schreef:
Maxima_S schreef:
Dat heet correlatie ;-)


Correlatie is geen causaliteit

Bij een theorie die niet onderzocht is, blijft het gissen voor allebei.

nps
Berichten: 1983
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 18:28

Maxima_S schreef:
Ik heb ze beide helemaal bekeken, vond het interessant (de eerste meer dan de tweede) en ben alsnog bij mijn standpunt gebleven... vooral omdat de mevrouw in de eerste video heel vaak zegt we denken, we hopen, we veronderstellen etc...


Zou je eens wat meer inhoudelijk op de video willen ingaan? Net als Imandra heeft gedaan met de Wakefield video (waarvoor dank Imandra!)?