Vaccinaties

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Nikita_1995
Berichten: 2171
Geregistreerd: 12-03-04

Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-19 15:10

Vaccinaties

Wel of niet goed voor jezelf, je paard, hond of ander huisdier?

Maken wij andere mensen of dieren daar juist ZIEK mee door het inenten van onszelf, onze paarden, honden of andere huisdieren? Waardoor we juist deze ziektekiemen verspreiden en anderen aansteken die hiervoor NIET zijn ingeënt?

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties :)
Laatst bijgewerkt door Nikita_1995 op 01-06-19 15:21, in het totaal 3 keer bewerkt

Mijn thuis is waar mijn hart ligt...


__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: V A C C I N A T I E S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 15:11

Hier loopt al een topic over. Zoekfunctie even gebruiken.

Steeph
Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 15:13

Vaccinaties zijn goed en zouden verplicht moeten zijn
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 01-06-19 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Leesbaarheid verbeterd

Wil je kunnen studeren? - > https://NietMijnSchuld.nl

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Re: V A C C I N A T I E S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 15:17

En de Farmacie zou zich rot lachen indien het verplicht zou worden.

Echte vrouwen rijden geen winkelwagentje, echte vrouwen rijden DODGE.

GDG
Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: V A C C I N A T I E S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 15:19

Bezig met een schoolopdracht? Pas in elk geval even je titel aan, die is erg storend.

koeien op de weg...

Vayo
Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 15:38

Ik ben zelf ingeënt en ik laat mijn kinderen, pony's en hond ook inenten. Juist om infectieziekten de kop in te drukken en ze te beschermen tegen deze ziekten.
Door te vaccineren bescherm je ook kinderen (en volwassenen) die (nog) niet ingeënt mogen worden d.m.v. groepsimmuniteit. Als iedereen stopt met vaccineren zullen de verdwenen infectieziekten waartegen ingeënt wordt wellicht weer terugkomen. Infectieziekten die nog steeds regelmatig voorkomen zullen dan ook een flinke toename krijgen.
Dit kan erg gevaarlijk zijn voor de degene die (nog) niet ingeënt mogen worden. Een groot deel van de infectieziekten uit het rijksvaccinatieprogramma kunnen zeer ernstige bijwerkingen en schade geven en kunnen ook dodelijk aflopen. Zo wil je bijv. niet dat je 10 weken oude baby kinkhoest krijgt.

Ik geloof zelf wel in bijwerkingen van vaccinaties die over het algemeen vrij onschuldig zijn. In vaccinatieschade zoals door vaccinvrij e.d. voorgeschoteld wordt geloof ik absoluut niet. Ook geloof ik niet dat je autisme kunt krijgen door vaccinaties (dit is ook bewezen) of dat er jaarlijks doden vallen door vaccinaties.

Ik ben van mening dat het risico op bijwerkingen door vaccinaties veel kleiner en minder gevaarlijk is dan de kans op bijwerkingen/schade/dood bij het doormaken van de infectieziekten zelf.

Lize92
Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 15:46

Toevallig deze week nog een hepatitis B vaccinatie gehad, ook wat last van bijwerkingen (maagdarmklachten, slapjes, futloos) de volgende dag was dit ook weer klaar. Heb persoonlijk liever een dag wat bijwerkingen dan dat ik hepatitis krijg, vaccinaties zijn er naar mijn mening niet voor niks.

Suzanne F.
Berichten: 49157
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 15:48

Nikita_1995 schreef:
Vaccinaties

Wel of niet goed voor jezelf, je paard, hond of ander huisdier?

Maken wij andere mensen of dieren daar juist ZIEK mee door het inenten van onszelf, onze paarden, honden of andere huisdieren? Waardoor we juist deze ziektekiemen verspreiden en anderen aansteken die hiervoor NIET zijn ingeënt?

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties :)


Nee je maakt er niemand ziek mee als je bent ingeënt. Je kan wel mensen ziek maken door niet te enten.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

mika11
Berichten: 11101
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 15:57

Ik had een klein hondje, die is afgelopen januari overleden.
Hij is 18 jaar geworden, keurig elk jaar geënt.
Hij is nooit een dag ziek geweest, van ouderdom gestorven.
Ook kreeg hij pilletjes tegen wormen en pilletjes tegen vlooien en teken wat volgens sommige mensen puur vergif is.
Ook mijn andere hond krijgt dit, doe is nu bijna 6 en is ook nog nooit een dag ziek geweest.

Het is juist tegenwoordig dat er weer hondenziektes de kop op het steken doordat mensen hun hond niet meer laten enten en honden uit het buitenland halen die ook nooit eerder geënt waren.

purny
Berichten: 27454
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 16:25

Vaccinaties zouden verplicht moeten worden. Dit omdat wanneer jij uit bepaalde overwegingen weigert je kind of dier in te enten je de ander bloot stelt aan de ziekten.

Zelf laat ik ondanks dat m'n kat niet buiten komt haar wel elk jaar checken en enten. Zo kwam ik erachter dat ze een hart ruisje heeft. Dus goede zaak geweest

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Rebel_Jits
Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 17:47

Nikita_1995 schreef:
Vaccinaties

Wel of niet goed voor jezelf, je paard, hond of ander huisdier?

Maken wij andere mensen of dieren daar juist ZIEK mee door het inenten van onszelf, onze paarden, honden of andere huisdieren? Waardoor we juist deze ziektekiemen verspreiden en anderen aansteken die hiervoor NIET zijn ingeënt?

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties :)


Je verspreidt geen ziektekiemen als je gevaccineerd bent. Je verspreidt die alleen als je dat NIET bent. Waarmee je juist het gevaar voor anderen bent. Maw je bent een idioot als je niet vaccineert.

09/10/2023 <3

Veraaaaah
Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 17:48

Mijn paard wordt netjes elk jaar geënt, zelf ben ik ook ingeënt voor alles (inclusief HPV).

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

secricible
Berichten: 25692
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 18:00


"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

kiwiwitje
Berichten: 20101
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 18:29

Voor vaccineren. Maar wel “met mate” mijn honden en pups worden getitert om het juiste ent moment te bepalen en niet onnodig teveel te enten. Iets behalve weil en kennelhoest. Die ent ik niet en zijn niet te titeren.

De babyentingen bij mensen zijn niet te titeren zover ik weet maar zou ik wel geven.

Overigens word een vorm van titeren wel gedaan bij mensen met de hepatitis entingen. Mijn moeder is daardoor meerdere keren gevaccineerd omdat haar hepatitis entingen niet aansloegen.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

linky
Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 18:42

Vooral na de BMR verspreiden pas gevaccineerde kinderen die ziektes tot plm. 28 dagen na de vaccinatie; gezonde, niet gevaccineerde kinderen kunnen dus niet iemand besmetten. Je kunt geen ziekte doorgeven die je niet hebt. Ik heb 2 kleinkinderen met vaccinatieschade dus sta er tegenwoordig toch iets anders tegenover. Er zijn naast de eventuele voordelen ook duidelijke nadelen, al mag je dat eigenlijk niet zeggen.
Onze honden en katten vaccineren we tot een jaar of 5, daarna niet meer. Dan moet het maar goed zijn.
De paarden moeten helaas wel ieder jaar, maar omdat mijn drachtige Friese merrie vorig jaar na de influenza vaccinatie heeft verworpen, slaan we haar dit jaar voor de zekerheid over. volgend jaar blijft ze gust en dien we wel weer een basis-enting. Alleen omdat je er anders nergens mee heen kunt.

In the circle of life, you should never take more than you need....................

Vayo
Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 20:39

linky schreef:
Vooral na de BMR verspreiden pas gevaccineerde kinderen die ziektes tot plm. 28 dagen na de vaccinatie; gezonde, niet gevaccineerde kinderen kunnen dus niet iemand besmetten. Je kunt geen ziekte doorgeven die je niet hebt. Ik heb 2 kleinkinderen met vaccinatieschade dus sta er tegenwoordig toch iets anders tegenover. Er zijn naast de eventuele voordelen ook duidelijke nadelen, al mag je dat eigenlijk niet zeggen.
Onze honden en katten vaccineren we tot een jaar of 5, daarna niet meer. Dan moet het maar goed zijn.
De paarden moeten helaas wel ieder jaar, maar omdat mijn drachtige Friese merrie vorig jaar na de influenza vaccinatie heeft verworpen, slaan we haar dit jaar voor de zekerheid over. volgend jaar blijft ze gust en dien we wel weer een basis-enting. Alleen omdat je er anders nergens mee heen kunt.


Heb je een hier een bron van dat dit dus daadwerkelijk met regelmaat in de praktijk voor komt?

Gezonde, niet gevaccineerde kinderen, zullen inderdaad geen infectieziekten verspreiden. Maar zodra zij hier mee besmet zijn (en die kans is vanzelfsprekend velen malen groter dan bij een gevaccineerd kind), kunnen ze anderen die (nog) niet gevaccineerd mogen worden wel besmetten.

Niet-gevaccineerde kinderen genieten groepsimmuniteit doordat het overgrote deel wel ingeënt is.
Op het moment dat bijna iedereen zal stoppen met vaccineren, zullen veel van deze infectieziekten weer veel vaker voorkomen met het risico op epidemieën.



Onze hond laat ik jaarlijks vaccineren voor Weil en kennelhoest. Parvo, distemper en hepatitis worden iedere 3 jaar volgens de richtlijn getiterd en indien nodig wordt onze hond gevaccineerd.

Maxima_S
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 10:12

Even een ander geluid anders wordt het wel heel eenzijdig ;-)

Wij hebben ons besluit zeer weloverzogen gemaakt en blijkbaar wordt dat, hier op bokt, compleet afgebrand op basis van wat iedereen ziet als ‘zogenaamd’ wetenschappelijk bewijs...dat is ok hoor maar ik schrijf dit dus niet om een discussie te starten, enkel om ookeen ander geluid te laten horen.

Wij vaccineren niet...helemaal niet. Zo doe ik meer niet wat gangbaar is en zijn wij vooral blij nog de mogelijkheidte hebben hier vooral zelf over te kunnen beslissen.

Er is nooit een ‘double blind’ onderzoek voor een enkel vaccin geweest (met placebo controle groep) omdat het testen op babies niet ethisch zou zijn? Maar het dan massaal in babies inspuiten lijkt dat wel te zijn? Heel vreemd....dus er kan met geen enkel bewijs gezegd worden dat vaccins veilig zijn...punt.

!RELAX! Nothing is under control

Vayo
Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 12:27

Maxima_S schreef:
Even een ander geluid anders wordt het wel heel eenzijdig ;-)

Wij hebben ons besluit zeer weloverzogen gemaakt en blijkbaar wordt dat, hier op bokt, compleet afgebrand op basis van wat iedereen ziet als ‘zogenaamd’ wetenschappelijk bewijs...dat is ok hoor maar ik schrijf dit dus niet om een discussie te starten, enkel om ookeen ander geluid te laten horen.

Wij vaccineren niet...helemaal niet. Zo doe ik meer niet wat gangbaar is en zijn wij vooral blij nog de mogelijkheidte hebben hier vooral zelf over te kunnen beslissen.

Er is nooit een ‘double blind’ onderzoek voor een enkel vaccin geweest (met placebo controle groep) omdat het testen op babies niet ethisch zou zijn? Maar het dan massaal in babies inspuiten lijkt dat wel te zijn? Heel vreemd....dus er kan met geen enkel bewijs gezegd worden dat vaccins veilig zijn...punt.


Dat vind ik niet terecht dat je afgebrand wordt. Ieder mag van mij voor zichzelf beslissen. Natuurlijk zullen er risico's aan vaccinaties zitten. Maar die risico's zijn er ook bij het doormaken van de infectieziekten waartegen gevaccineerd wordt binnen het rijksvaccinatieprogramma.

Even een oprechte vraag …. nu genieten je kinderen mee met de groepsimmuniteit doordat veel ouders hun kinderen wel laten vaccineren. Wat als de vaccinatiegraad enorm zou dalen? Zodanig dat eigenlijk alle infectieziekten waartegen gevaccineerd wordt binnen het Rijksvaccinatieprogramma weer actief zijn in Nederland. Dus ook polio en difterie. Sta je dan nog steeds achter je besluit?


Een groot aantal van die infectieziekten kunnen echt ernstige complicaties geven met soms blijvende schade en zelfs soms met de dood tot gevolg. Stel dat iedereen in dit land stopt met vaccineren dan zullen er meer uitbraken komen van de infectieziekten en zullen er infectieziekten die verdwenen zijn wellicht terug komen. Dan zullen er meer kinderen sterven of blijvende schade overhouden van de infectieziekten, terwijl dat in de meeste gevallen simpel voorkomen had kunnen worden. Er is een filmpje van een vrouw met ernstige schade na het doormaken van polio. Zij was niet gevaccineerd en is daar echt boos om. Door een simpele vaccinatie had dit haar bespaard kunnen blijven.

Liselot
Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 12:31

Maxima_S schreef:
Even een ander geluid anders wordt het wel heel eenzijdig ;-)

Wij hebben ons besluit zeer weloverzogen gemaakt en blijkbaar wordt dat, hier op bokt, compleet afgebrand op basis van wat iedereen ziet als ‘zogenaamd’ wetenschappelijk bewijs...dat is ok hoor maar ik schrijf dit dus niet om een discussie te starten, enkel om ookeen ander geluid te laten horen.

Wij vaccineren niet...helemaal niet. Zo doe ik meer niet wat gangbaar is en zijn wij vooral blij nog de mogelijkheidte hebben hier vooral zelf over te kunnen beslissen.

Er is nooit een ‘double blind’ onderzoek voor een enkel vaccin geweest (met placebo controle groep) omdat het testen op babies niet ethisch zou zijn? Maar het dan massaal in babies inspuiten lijkt dat wel te zijn? Heel vreemd....dus er kan met geen enkel bewijs gezegd worden dat vaccins veilig zijn...punt.


Heb jij ook maar enig verstand van klinische studies? Als een vaccin ontwikkeld wordt duurt het minstens 10 jaar voordat het uberhaupt op de markt kan komen omdat het zo streng onderzocht wordt

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

verootjoo
Berichten: 35636
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 12:41

Maxima_S schreef:
Even een ander geluid anders wordt het wel heel eenzijdig ;-)

Wij hebben ons besluit zeer weloverzogen gemaakt en blijkbaar wordt dat, hier op bokt, compleet afgebrand op basis van wat iedereen ziet als ‘zogenaamd’ wetenschappelijk bewijs...dat is ok hoor maar ik schrijf dit dus niet om een discussie te starten, enkel om ookeen ander geluid te laten horen.

Wij vaccineren niet...helemaal niet. Zo doe ik meer niet wat gangbaar is en zijn wij vooral blij nog de mogelijkheidte hebben hier vooral zelf over te kunnen beslissen.

Er is nooit een ‘double blind’ onderzoek voor een enkel vaccin geweest (met placebo controle groep) omdat het testen op babies niet ethisch zou zijn? Maar het dan massaal in babies inspuiten lijkt dat wel te zijn? Heel vreemd....dus er kan met geen enkel bewijs gezegd worden dat vaccins veilig zijn...punt.


Ook zonder dubbelblind onderzoek kun je de werking en veiligheid van vaccins aantonen hoor :+ je trekt bijzondere conclusies. Gelukkig doen ze dat in de wetenschap een stuk zorgvuldiger....punt
Er is meer dan zat bewijs dat het veilig is, alleen daar willen de complotters niet aan :)
Maar goed, hier loopt idd al een topic over :z

[o]

juval
Berichten: 13172
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 12:43

doen jullie ook voor elke buitenlandse reis (turkije etc) laten vaccineren?

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

rien10
Berichten: 14566
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 12:46

Maxima_S schreef:
Even een ander geluid anders wordt het wel heel eenzijdig ;-)

Wij hebben ons besluit zeer weloverzogen gemaakt en blijkbaar wordt dat, hier op bokt, compleet afgebrand op basis van wat iedereen ziet als ‘zogenaamd’ wetenschappelijk bewijs...dat is ok hoor maar ik schrijf dit dus niet om een discussie te starten, enkel om ookeen ander geluid te laten horen.

Wij vaccineren niet...helemaal niet. Zo doe ik meer niet wat gangbaar is en zijn wij vooral blij nog de mogelijkheidte hebben hier vooral zelf over te kunnen beslissen.

Er is nooit een ‘double blind’ onderzoek voor een enkel vaccin geweest (met placebo controle groep) omdat het testen op babies niet ethisch zou zijn? Maar het dan massaal in babies inspuiten lijkt dat wel te zijn? Heel vreemd....dus er kan met geen enkel bewijs gezegd worden dat vaccins veilig zijn...punt.


Ik ken iemand die polio heeft gehad.
Hij was niet ingeënt en vervloekt zijn ouders. Heb jij wel eens met iemand gesproken die dank zij het “verstandige” gedrag van zijn ouders gehandicapt is geworden?
Zou je eens moeten doen. Ga je een stuk verstandiger van redeneren.

Brainless
Berichten: 29702
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 12:47

juval schreef:
doen jullie ook voor elke buitenlandse reis (turkije etc) laten vaccineren?

Nee niet voor elke reis.
Ik ben voor 10 jaar geënt.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

kiwiwitje
Berichten: 20101
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 12:49

juval schreef:
doen jullie ook voor elke buitenlandse reis (turkije etc) laten vaccineren?

Ik ben meerdere keren naar turkije geweest zonder vaccinaties(behalve de baby vaccinaties)

Heb trouwens ook niet mee gedaan aan die spuit tegen baarmoederhalskanker. Weet ik t hoeveel jaar geleden.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Brainless
Berichten: 29702
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 12:50

Maxima_S schreef:
..dus er kan met geen enkel bewijs gezegd worden dat vaccins veilig zijn...punt.

Goh, de ziekte krijgen is soms zeer ernstig.
Ik kom uit de biblebelt en ken genoeg mensen/kinderen die of overleden zijn of ernstig ziek zijn geweest of nu met ernstige gevolgen van de ziekte moeten leven.

Ik ken niemand die ernstig ziek is geweest (of iig zonder levenslange gevolgen) van een enting.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Madelon, Charlotte446, Eefjahh, Esther_r20, JudithGigi, leonie87, Leukertje, WillemijnL, xAlice en 208 bezoekers