Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Zertab
Berichten: 12181
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 11:09

@Marije_Jiplover: Klink leuk! :D

@InekeN: Welkom! Netflix is ook wel heel aantrekkelijk haha



Verder geen sportieve plannen dit weekend. Gisterochtend dan 1,5 uur conditie en cardio gedaan, gewoon los op de apparaten. Maandag staat weer bodypump gepland. Dinsdag is ook mijn vaste sportdag maar dan moet ik bloed doneren dus gaat dat niet... De rest van de week zal ik ook op een lager pitje moeten sporten.

Onze groepslessen zijn trouwens gewoon lessen en geen circuit oid. Er is dan bodypump, B-kick (kickboksen), yoga, grit, rmp, etc.
Ik doe de bodypump en de B-kick, al ligt de B-kick echt al veel te lang stil... Ik heb een conditie van een goudvis dus kan moeilijk mee komen met de B-kick. Maar als ik me er nooit overheen zet, kan ik nooit meekomen :')


XxLMMxX
Berichten: 3124
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 23:51

Vanochtend dressuurles gehad met mijn pony.
Daarna gewerkt.
En net nog een half uurtje yoga voor het slapen gaan gedaan. Ik had wat kiespijn dus twijfelde even, maar toch blij dat ik het gedaan heb.

Zertab geniet van je vrije weekend

Zertab
Berichten: 12181
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 16:46

@XxLMMxX: Dankje!

Gister met vriend een half uurtje gewandeld, vanmorgen gewerkt en daarna een uur gewandeld. Is zo'n lekker weer :D

Maartje_M
Berichten: 9355
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-19 17:42

Getuinierd en gereden en nu ben ik dood :+

XxLMMxX
Berichten: 3124
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 22:00

Maartje wat heerlijk tuinieren, moet ik echt weer oppakken.

Bij mij ging vanochtend de wekker voor een yoga les.
Die zondag ochtend les is helemaal niet zwaar.
Gewoon een beetje ontspannen rekken en strekken.
Toch heb ik me omgedraaid in mijn bed en ben verder gaan slapen.
Tot zover mijn motivatie ....

Enigste wat ik vandaag gedaan heb qua beweging is 10 minuutjes yoga voor werktijd. Op werk nog wel een kwartiertje met een bewoner gewandeld. Maar eigenlijk was t gewoon te weinig voor vandaag.

Morgen nieuwe dag.

Marije_jiplover
Berichten: 25300
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 22:29

Mijn beweging bestond zowel gisteren als vandaag uit paardrijden.
Gisteren 19 km technisch terrein, veel best steile heuvels op en af, dus veel gestapt.
3 uur en een kwartier onderweg geweest.
Vandaag een wat meer tempo rondje gedaan. 21 km in 2 uur tijd, maar het midden blok was interval training afwisselend 2 minuten galop en 2 minuten draf.
Toen had ik in 35 minuten 10 km afgelegd.
Rest van de rit was warming-up en cooling down en bestond uit naar het gedeelte van het bos toe rijden waar de fijne galoppaden zijn, en weer terug naar stal.

Morgenavond weer een uurtje sporten in de sportschool, dan heeft ponylief vrij en mag ik dus lekker mezelf trainen ipv hem.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Zertab
Berichten: 12181
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 11:05

Vanavond weer een uurtje bodypump, heb er zin in :D Ben aan het twijfelen of ik met meer gewicht ga trainen of niet. Moet morgenavond bloed doneren... Dus misschien mijzelf een beetje sparen?

plutolover
Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 11:26

jullie zijn echt super goed bezig. zal straks even persoonlijker reageren

ik had me gewogen bij de curves. Ik was wel wat afgevallen. Maar mn vetgehalte was wel weer hoger. ik vind het erg lastig kwa eten. Zo extreem snoep ik nou ook weer niet. En mn vent kan eten wat die wilt,en die moet oppassen dat hij niet meer afvalt..

Soms best frustrerend.

Maar vandaag ga ik weer naar curves om 16.00/16.15 en om 19.00 heb ik carroussel les van een uur. Dus wel goed bezig vandaag haha.

nu wil ik woensdag of donderdag weer gaan.

ik probeer jullie bij te houden met het topic maar is best lastig haha.

vraagje zijn er ook mensen hier die astmatisch/bronchitis of wel eens last van longen heb? ik heb wel een puffertje maar die gebruik ik eigenlijk nooit. Omdat ik alleen wat last van mn longen krijg als ik aan me conditiewerk. Maar dat doe ik nu weinig omdat ik steeds dat ding vergeet.. Ik heb zo hekel aan t gevoel van buiten adem zijn. Dat ik niet me grensen opzoekt.. Maarja als ik dat niet doe wordt me conditite nooit beter

Ik merk wel als ik toevallig dat ding niet vergeet voor het sporten, dat ik het beter vol hou en minder last krijg, en dat ik dan buiten adem zijn minder erg is. Maarja moet ik wel aan dat ding denken. Want gewoon in dagelijkse dingen heb ik geen last van.

plutolover
Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 11:27

Zertab schreef:
Vanavond weer een uurtje bodypump, heb er zin in :D Ben aan het twijfelen of ik met meer gewicht ga trainen of niet. Moet morgenavond bloed doneren... Dus misschien mijzelf een beetje sparen?


mag je dan wel sporten, mijn vriend doet ook aan bloeddoneren maar stond erbij dat hij niet mag sporten. Ik weet alleen niet of het allen op de dag zelf geld of ook de dag(en) ervoor/erna

filou
Berichten: 1547
Geregistreerd: 26-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 12:05

Zo jullie gaan hard!
Zie toch dat er wel heel veel hier doen an groepslessen. Motiveert dat ook meer doordat je dus met een groep bezig bent tov in je uppie oefeningen "moeten"?

Ineke, wat gaat een trampoline in huis! Dat klinkt echt ideaal zeg. Veel leuker ook om te doen dan touwtjespringen oid :):)

Ik heb het mezelf lekker moeilijk gemaakt de laatste dagen. Had donderdag zonder beugels gereden dus dat gaf voor vrijdag al de nodige spierpijn. Vrijdag ben ik vervolgens een veel te lange buitenrit gaan maken, dus op de spierpijn die ik al had kwam nog even wat extra's. Toen dacht ik zaterdag ja laten we nog even gaan zwemmen en dit keer even een paar baantjes extra tov van de vorige keer +:)+ Zondag had ik geen benen meer over en nu nog niet :')
Sla vandaag het sporten nog even over, kruip morgen maar weer eens op m'n paard :+

Zertab
Berichten: 12181
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 12:33

plutolover schreef:
Zertab schreef:
Vanavond weer een uurtje bodypump, heb er zin in :D Ben aan het twijfelen of ik met meer gewicht ga trainen of niet. Moet morgenavond bloed doneren... Dus misschien mijzelf een beetje sparen?


mag je dan wel sporten, mijn vriend doet ook aan bloeddoneren maar stond erbij dat hij niet mag sporten. Ik weet alleen niet of het allen op de dag zelf geld of ook de dag(en) ervoor/erna


Na de bloed donatie mag je geen intensieve sport beoefenen. Dus ervoor wel, lijkt me.

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 18:08

Gisteren na twee weken stil zitten en liggen weer terug op het paard gestapt. Ze was zo blij dat ik er weer was.. Toen ik het hoofdstel pakte, stond ze al te sabbelen op de bakstukken voor ik het bit vasthad _O- van mijn armblessure geen spoor en alleen mijn longen lieten het afweten na de galop. Iets te ver doorgezet, maar wat heb ik genoten. :D Deze week keihard focussen op de eerste afstudeer-inlevering en dan weer zo vaak mogelijk paardrijden, klimmen en yoga. Dan ben ik weer helemaal gelukkig. _/-\o_

InekeN schreef:
Dag! Lees al ff mee...mag ik mij ook melden? Wat een leuk en gezellig topic!
Ik heb thuis een minitrampoline, hartstikke leuk, maar Netflix & chips roepen mij nogal eens :+
Met een Fitbit, jullie aangeraden Hercules filmpje en leuke posts gaat het al 3 dagen veel beter :D
Laptop/radio aan bij de trampoline helpt. Vriend lacht zich rot als ik matje midden voor tv uitrol.

Ik vind mezelf te stijf en 2 kg te dik, jullie motiveren echt met dit topic.

Allemaal veel succes, samen komt het vast goed *\o/*

Hoi Ineke! Tuurlijk mag je je aansluiten! Leuk! :D Een mini-trampoline thuis is geniaal, van oefeningen daarop zou ik echt instant blij worden! Netflix en chips zijn bij mij ook vaak grote verleidingen, maar inderdaad met een fitbit of sporthorloge en gemotiveerde lotgenoten gaat het al snel veel beter! :D

Maartje_M schreef:
Getuinierd en gereden en nu ben ik dood :+

Maar dat is wel een hélé fijne dagplanning, ik ben jaloers! :o Het was hier vandaag mega zonnig en dan de tuin in.. Heerlijk vind ik dat!
Enne, als ik mijn mams' verhalen moet geloven, is tuinieren een serieuze workout hoor! :D

Zertab schreef:
Vanavond weer een uurtje bodypump, heb er zin in :D Ben aan het twijfelen of ik met meer gewicht ga trainen of niet. Moet morgenavond bloed doneren... Dus misschien mijzelf een beetje sparen?

Als je nog wil sporten, zou ik het er inderdaad ervoor doen. Maar dan niet zo hard dat je daar straks met spierpijn zit. ;)
Gaaf dat je gaat doneren trouwens! Is dat een vast iets dat je doet?

Zertab
Berichten: 12181
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 18:12

@Canon: Mwah vast... ik word elke keer opgeroepen maar of ik kan niet, of ik ben verkouden geweest, of... En dan mag je niet doneren. Dus ben echt maar twee keer geweest nog en doe dit nu al twee jaar :')

Maartje_M
Berichten: 9355
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-19 18:41

Tuinieren is inderdaad een serieuze workout ja Haha! Vanavond weer wat doen, nog even kijken wat

Zertab
Berichten: 12181
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 18:43

Maartje_M schreef:
Tuinieren is inderdaad een serieuze workout ja Haha! Vanavond weer wat doen, nog even kijken wat


Leuk! :D Heb je een grote tuin?

Maartje_M
Berichten: 9355
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-19 19:25

Ja, we wonen nogal ruim (paarden aan huis) maar gelukkig ook wel heel veel gras hahaha

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 19:55

Dat lijkt me heerlijk, zo wonen!
Onze tuin is ook heel ruim, alleen niet ruim genoeg voor paarden. Lijkt me zo mooi naar buiten te kunnen kijken en ze te kunnen zien.. :D

Waar zou je zin in hebben om nog te doen? Iets actiefs? Of juist ontspannend?

@Zertab,
Oh zo! Hahaha, dan valt dat inderdaad wel mee! :=

Maartje_M
Berichten: 9355
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-19 21:02

Het is pilates geworden :) en nog even met de pony aan de lange lijnen dus heb ook gewandeld :+

Ben echt heel blij met hoe we wonen! We wonen hier nu ruim een jaar en als de paarden op de huis te plek staan, zie ik ze 's ochtends uit het badkamerraam <3

XxLMMxX
Berichten: 3124
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:07

Marije doe jij endurance?
Lijkt me erg interesant om uiteindelijk met mijn nu 5 jarige tinker te gaan doen. Maar geen idee hoe het beste te beginnen.
Zertab zorg goed voor jezelf, wat lief dat je doneert.
Plutolover herkenbaar, ik heb astma en doe daardoor eigenlijk liever geen conditiesporten.
Filou wat ben jij actief geweest, ik moet eigenlijk ook weer eens zonder beugels rijden, bij het idee wordt ik al moe.
De rest heb ik ook gelezen, maar ik reageer een beetje selectief haha sorry, jullie zijn allemaal goed bezig zag ik.

Ik heb vanmiddag gelest met mijn jonge pony. Aangezien zij heel anders is dan mijn oude pony die ik al heel lang heb, is het ook voor mij een flinke workout haha. Verder nog een paar uurtjes gewerkt. En nog gelest met de hond. Daar had ik eigenlijk helemaal geen energie meer voor, maar ze werd er zo superblij van dat ik blij ben dat ik toch gegaan ben. We zitten in een les waarin we allerlei verschillende dingen doen, puur voor plezier. Maar ik merkte dat ze vooral erg blij en fanatiek van de hindernis parcourtjes werd vandaag.

Zertab
Berichten: 12181
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 16:24

@Maartje: Klinkt goed! Ik woon zelf in de polder, dus ook erg landelijk. Heerlijk wonen! :D

Gisteravond bodypump gedaan en 1kg qua gewichten omhoog gegaan. Ging goed!!

Marije_jiplover
Berichten: 25300
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 16:33

@XxLMMxX ja ik rijd idd endurance met mijn haflinger. Erg leuke sport!

Als jezelf ook wil beginnen, helpt het als je samen kunt rijden met meer ervaren endurance ruiters. Ik weet niet waar je in de buurt woont?
En je verdiepen in de sport door te lezen en bv een keer op een wedstrijd bij je in de buurt op te geven als vrijwilliger.

Het boek "Endurance stap voor stap" van Esther Groen vind ik wel een aanrader. Daar staan ook tips om met een paard te trainen naar een eerste klasse 1 wedstrijd (en verder).

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Maartje_M
Berichten: 9355
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-19 17:10

Zo productief dagje vrij gehad! Paard gereden, pony grondwerk en net pilates gedaan. Vind het wel weer best voor vandaag :+

Zertab
Berichten: 12181
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 19:12

Ik heb net bloed gedoneerd dus bank rust.

XxLMMxX
Berichten: 3124
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 21:59

Niks uitgevoerd vandaag.
Op mijn werk vandaag vooral kantoorwerk gehad i.p.v. de zorg voor de bewoners.
En na mijn werk zou ik naar yogales gaan, maar toen de docent afbelde ben ik op de bank geploft.

Marije bedankt voor jouw tips!

Marije_jiplover
Berichten: 25300
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 23:37

Ik heb vandaag ook vrij weinig bewogen.
Hele dag thuis achter m'n laptop gezeten voor m'n werk, alleen even op stal geweest om te voeren.
En even op de fiets boodschappen gedaan.

Vanavond naar een symposium geweest met als titel "Stoor nooit een vlooiende aap" ter ere van het uitkomen van een boek met dezelfde titel.
3 interessante sprekers, maar dus wel een hele avond op m'n gat gezeten.

Morgen dagje sauna met een vriendin dan zal ik dus ook niet zoveel bewegen denk ik, maar is wel even heel erg lekker!

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, GrapeshotBot, Love_Rosie en 106 bezoekers