Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zertab

Berichten: 12216
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 17:45

Deze week helaas weinig sporten vanwege Hemelvaart... Dus mijn donderdagavond les valt uit.

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 17:57

Ik heb een druk weekend gehad.
Pony had bootcampweekend.
Vrijdagavond half uurtje dressuur en daarna nog 3 kwartier door 't bos gesjeesd.
Zaterdag 31 km. getraind en zondag eerst een uurtje zelf gesport en daarna nog eens met pony naar het bos en nog eens 21,5 km gereden.
Vanaf morgenavond paar dagen naar de camping, dus dan wordt er alleen gewandeld. Hopelijk zondagochtend mogelijkheid om zelf weer uurtje te sporten en pony wordt ook weer opgepakt dan.

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 18:24

Ik meld me ook weer (kort) aan, als teken van leven. :D

Afgelopen week zijn mijn vriend en ik samen met zijn broertje en vriendin naar Spanje geweest om zijn ouders daar voor een paar dagen te joinen. Dat heeft onwijs goed gedaan! We hebben een hoop gezwommen en ik heb voor het eerst gesnorkeld. Flink wat kilometers gelopen en ook weer eventjes low-key kunnen klimmen. Dat miste in wel echt onwijs, moet snel weer op de planning.. Mijn schouders missen wat dikte in spieren plotseling, en daar had ik nu net zo hard aan gewerkt voorheen.. :') Ik kijk uit weer even bij mijn paard te zijn, morgen gaan ze de wei op voor de zomer en kan ik gewichtheffen met camera-apparatuur, maar dat zal even de enige beweging zijn voor mij deze week.. Ondertussen heb ik nog twee weken voor mijn afstuderen en wordt ik gek van de spanning.. :=

Ik was echt bang veel te hebben gemist! maar gelukkig gaat het hier nog steeds even gemoedelijk en doet iedereen zijn dingetje.. :D dat voelt nog steeds als thuis.

@S_imone, wauw! Altijd als ik aquaspinning zie dan heb ik echt respect voor de mensen die dat zo lang volhouden. _/-\o_ Lijkt me onwijs zwaar!

@Granoek, dat meten, dat lijkt me ook een keer interessant te doen!

@InekeN, wat goed dat je de chips laat staan! Goeie truc ook, die ga ik van je overnemen.. :D

Die foto op het strand ziet er zo rustgevend en plezierig uit! Hier moeten we het maar doen met de Veluwe.. ;) Strand lijkt me zo onwijs gaaf weer eens te doen! Heerlijk!

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 01:32

Kom mij ook weer even melden. Deze week 2x steps gedaan en 30 en 45 minuten powerdumpbell. Vooral de powerdumpbell kan ik iedere keer ontzettend voelen :+

Wil nu op mijn kamer ook wat vaker sit-ups en dergelijke gaan doen zondat ik wat "fitter" word :)

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 23:30

Hier ook goed bezig.
Maandag buitenrit met pony, dinsdag les met pony en een yogales gedaan, woensdag les met de hond, donderdag buitenrit met pony en flink gewandeld met hond.
Marije_jiplover wat leggen jullie een behoorlijke afstanden af.
Elitedeux knap dat je thuis wat wilt doen, ik wil eigenlijk wat vaker yoga thuis doen.
Canon sterkte met afstuderen

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 09:04

Zet 'm op met afstuderen Canon, dat is echt even belangrijk nu! De rest komt erna wel weer.

Thuis kom ik er echt niet aan toe, knap voor iedereen die dat wel kan +:)+

Ik train voor een endurance wedstrijd dus vandaar de flinke afstanden te paard.
Ponylief heeft deze week vrij, wij zijn zelf paar dagen aan 't kamperen.
Baalde wel dat ik dan een week niet naar de sportschool kan, maar al met al alsnog aardig wat bewogen.
Woensdag 12 km gewandeld en donderdag 14 en gisteren een dag naar Schiermonnikoog geweest en daar 21 km rond gewandeld.
Vandaag min of meer rustdag, we gaan straks weer de tent inpakken en ergens in de loop vd middag naar huis.

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 23:13

Je hebt behoorlijk gelopen zeg.
Fijn ook lekker ff een weekje ertussenuit.
Kan je daarna weer fris aan de slag

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 17:06

Hoe gaat het hier met iedereen?

Van de week 3x bij de sportschool geweest, dit weekend weer lekker paard gebobbeld.

S_imonee

Berichten: 3844
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 17:33

Ik heb al twee weken niet gesport. Ik ben met mijn werk mee op kamp geweest, daarna nog wat gereden tijden Hemelvaart en vorige week heb ik meegedaan aan de Eper paardenvierdaagse. Deze week maar weer knallen, het is ook wel weer nodig Y)(^) haha

xLiez

Berichten: 1893
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 17:54

Ik meld me ook! Moet nodig weer eens sporten en werken aan mijn balans :)

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 18:01

Maar eper paardenvierdaagse zit je zoveel uur te paard, dat is ook sporten, toch?!

Deze week kom ik maar aan 1x sporten toe, rest matcht even niet met m'n werkrooster.
Volgend weekend endurance wedstrijd, 31 en 28 km op zaterdag en zondag.

S_imonee

Berichten: 3844
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 18:20

Dat klopt Marije! Maar ik heb wel het nodige gesnoept en ongezond gegeten :+

Waar heb je een wedstrijd! Succes alvast!

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 19:02

Wedstrijd is in Laag-Soeren, we rijden dus in ons eigen trainingsgebied.

En tja, dat snoepen is dan weer jammer hè, maar op zn tijd wel lekker.

Caaatje

Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 19:06

wat een ontzettend leuk topic! mag ik nog even binnen komen vallen? :) ben helemaal gemotiveerd door al jullie verhalen en wou sowieso al terug wat aan mezelf werken. ben nu bezig met een detox waarbij ik twee dagen niks mag eten behalve supplementen etc en daarna 7 dagen alleen diner eten. dus nu een halfuurtje per dag rustig wandelen en dan vanaf dag drie ga ik terug intenser fietsen. dit opbouwend naar HIT trainingen terug.
Ik wil graag naar de sportschool en dan specifiek voor groepslessen maar moet eerst naar de kinesist om mijn rug terug correct te leren gebruiken (twee hernia's) voordat ik oefeningen etc mag doen. dus voorlopig maar fietsen en wandelen met de hond. ben heel benieuwd hoe ik mij ga voelen na de detox, mogen wel wat kilo's af maar vooral terug wat meer spieren op!

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 20:06

Welkom Caaatje.
Klinkt heftig, dat traject waar je mee bezig bent, succes!

S_imonee

Berichten: 3844
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 20:20

Laag-Soeren is mooi ja! Ben er ooit een weekendje geweest, maar wil met mijn huidige paard ook nog een keer die kant op.

Welkom caatje. Dat klinkt best pittig!

Ik heb gisteren weer gesport. Had ook een afspraak over mijn schema, maar die had ik al heel lang niet meer gedaan.. Hij is een beetje aanepast en ik ga nu op dezelfde voet weer verder. Ik heb wel spierpijn vandaag.. phoe..

Zertab

Berichten: 12216
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 16:40

Gister voor het eerst sinds 1,5 week weer bodypump gedaan, voel het nu wel in mijn borst en schouders!

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 10:07

Ik ben nu 2 weken met vakantie, maar wel op een camping aan de Vecht.
Vanmorgen tentje uit, water in en 20 minuten gezwommen.
Eens kijken of 't lukt om dat elke dag te doen.

En in ruil voor een zelfgebakken appeltaart heb ik van 1 van de trainers van onze groepslessen een filmpje met buikspieroefeningen gekregen, door hem gemaakt, met wat tips, dus die kunnen ook nog hier op een matje voor de tent.

Zertab

Berichten: 12216
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 16:39

Zwemmen is echt heel goed voor je, maar ik heb nergens meer een gaatje in mijn week om het zwemmen weer op te pakken...

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 09:46

Ik normaal ook niet.
Maar nu op vakantie stap ik m'n tent uit en 100 m verderop duik ik in de Vecht.
Het is me tot nog toe elke ochtend (nu 3 op rij) gelukt om de dag te beginnen met een stukje zwemmen.

Zertab

Berichten: 12216
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 11:45

Dat is idd wel lekker!

Zertab

Berichten: 12216
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 12:02

Vanavond weer bodypump, zal echt afzien worden met deze hitte... Airco staat aan, maar na ongeveer tien minuten voel je daar niets meer van.

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 09:51

Nou dames, ik ben weer online en levend. :Y)

Helaas ben ik niet afgestudeerd, dat betekend dat ik opnieuw moet gaan proberen bij een ander bedrijf met een ander project. Uiteindelijk zag ik hem een soort van aankomen onderbewust.. Een en ander klopte gewoon al niet zo binnen het bedrijf en achteraf trok ik in mijn eentje het totale project, wat eigenlijk helemaal niet hoort te kunnen. Daar moet ik echt waakzamer voor gaan zijn. := En leren durven zaken af te kappen die niet gaan zoals ze horen.

Maar! Dit betekend even vrijheid voor mij dus het hek is weer van de dam omtrent sporten! *\o/*

Hoe gaat het met jullie allemaal? Wil het nog? Kan ik op een of andere manier helpen motiveren of brainstormen voor nieuwe ideeën? :D

Zertab

Berichten: 12216
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 11:25

Balen Canon! :/

Hier gaat het wel goed eigenlijk. Zit wel op twee keer in de week sporten ipv drie keer. Maar kan me niet motiveren om los te gaan trainen. Vind dat maar niets, aan die gewichten trekken. En het is best warm in de zaal. De zalen waar les in wordt gegeven zijn tenminste koel.

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 06:15

Ik ben afgelopen week lekker fanatiek bezig geweest, 4 x naar de sportschool geweest :D Ik wil aankomende zondag voor het eerst "hiit power" proberen, daarbij heb je elke 30 seconden een intense workout en dan ga je door naar het volgende onderdeel. Zit van alles tussen, en lijkt mij wel leuk om te doen :)