Hooikoorts

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
OlleBolle
Berichten: 245
Geregistreerd: 02-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-19 22:34

capopjekop schreef:
Ik slik nu sinds een jaar desloratadine pillen. Als ik het een paar dagen vergeet heb ik er weer mega last van. Ik slik dus het hele jaar door de medicijnen, ook voor andere allergieën.


Die heb ik ook gehad ja, maar na een paar weken had ik het idee dat het niks meer deed... :+

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 10:05

Ik dacht dat het aan mij lag die hooikoortsklachten. Zit al een paar dagen de hooikoorts radar te checken die een score van 1-2 aangeeft en gisteren 4. Nog niet heel hoog, dus vond het al vreemd dat ik zo'n last had. Ben gelukkig niet de enige.

Ik heb alleen last van mijn neus. Hij jeukt heel erg en ik moet continu niezen. Ceterizine helpt bij mij ook. Ik koop die ook bij de lidl (7 tabletten voor 1,49). Normaal werkt die volledig (nergens meer last van), maar nu komt er toch af en toe een jeukneus en een nies tussendoor.

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 10:09

Verse brandnetelthee drinken. Zo goed als gelijktijdig als hooikoorts-perikelen de kop op steken, groeien brandnetels ook weer volop. Ik leer heel veel van mijn buurvrouwtje die nog volgens de oude streekgewoonten leeft als het op herstel aan komt. :j

kinel
Berichten: 2186
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 10:36

Ik slik citerizine, daarnaast pollinosan oogdruppels. En propolis tinctuur. En mocht ik toch onderweg een aanval krijgen heb ik altijd hooifree korrels bij me en ben er in notime vanaf.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 10:51

Ik heb echt ontzettend veel last ervan. Zoveel verschillende soorten pillen gebruikt en op den duur hielp niks meer. Tenzij ik er 4 of 5 per dag nam dus dat was geen doen.

Heb nu pilletjes van holland&barett, niet duur en werkt echt top. Je mag tot 6x 2 onder de tong laten smelten. Als ik ze genomen heb voel ik me prima. Als ik het vergeet merk ik het direct

Afbeelding

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 10:58

Karina hoeveel mg prednison gebruik jij bij hooikoorts? Ik heb dit jaar meegedaan aan een experimentele behandeling voor astma en ik heb nu ook gewoon heen last van hooikoorts.
Maar ik gebruik nu ook wel erg veel medicatie waaronder prednison. Dus misschien komt het daar door.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 11:07

50 mg was vorige jaren de dosis. Dit jaar hoop ik toch zonder te blijven

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 11:10

50 mg voor hooikoorts?!?! Wow. Ik heb dat een aantal maanden gebruikt, maar wat een bijwerkingen. Dan maar hooikoorts.
Ik gebruik nu 5mg. En een heleboel inhalatiecorticosteroiden.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 12:13

Was uiteindelijk nodig ja steeds verder opgehoogd en 50 was pas voldoende. -O- hoop niet voor niets dat ik het red zonder dit jaar

jeetje77

Berichten: 3457
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 12:18

Ik ben op aanraden ve vriendin puur pollen voor paarden /honden en katten gaan gebruiken. Homeopatisch middel. Haar vriend had het vorig jaar ook gebruikt, hielp hem wel. Ik ben net begonnen, minder tranende ogen en niezen. Ik ben voorzichtig positief

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 12:24

Ik ben allergisch voor verschillenden anti histamine maar ik ben vergeten welke.
Ik heb vanmorgen een heel klein stukje van cetrizine genomen en voel mijn gezicht tintelen.
ik wordt hier echt wanhopig van.
Gelukkig heb ik hier weinig last van hooikoorts. Alleen nu met de pollen van de dennen. Er drijft helemaal een gele drab op het water...

Sabri

Berichten: 1394
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 12:24

Al jaren(zo'n 25 jaar) erge hooikoorts. Laat je als eerste als je veel last hebt je verwijzen naar een allergoloog. Zo weet je exact welke soorten van gras of bomen je hebt en krijg je de meest beste medicijnen. Nu heb ik livocab oogdruppels en dan nasonex(een cortisone) neusspray. Deze neusspray helpt echt supergoed!!! Geen andere neusspray helpt zo goed tegen de dichte neus en het niezen, jeuk en hoofdpijn als deze(kan samen met gewone neusspray tegen de hooikoorts en werkt na paar dagen gebruik). Daar kan geen andere neusspray aan tippen. Daarnaast tabletten. Je hebt soorten waar je wat suffer van wordt en enkele die niet op sufheid werken, zit ook heel verschil in dus , de moeheid door de pillen is dus te voorkomen door goed merk.
Verder kun je ooit denken een speciale desensibilisatiekuur te volgen, na enkele jaren ben je klachtenvrij. Ook verhuizen kan helpen, ik heb erg last van graspollen en nu ik bij de kust woon in Den Haag(en hiervoor in de bossen bij Zeist) had ik veel minder last dan in Friesland of de Betuwe. Echt wereld van verschil. Dus als het echt heel erg is en je hebt al verhuisplannen is naar de zee een extra reden om te doen als hooikoorts patiënt, mijn klachten zijn zeker 80procent minder geworden.
En daarnaast honing van de lokale imker, waar bijen uit jouw gebied de honing gemaakt hebben schijnt ook goed te helpen! Verder bij harde wind de ramen en deuren enkel kort open sochtends vroeg of na regen daarna alles dicht. Bij wandelen kleding uit/verwisselen en haren ook wassen want daar kleven de pollen aan. Zelfs de herdershond werd door mij met een natte doek afgedaan als hij in gras gelopen had. Zo hou je zoveel mogelijk de pollen buiten.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 31-03-19 12:34, in het totaal 2 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34634
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 12:32

Nasonex helpt bij mij juist helemaal niet zo geweldig. Ik doe het het best op avamys neusspray (flutacison) en levoceterizine tabletjes. Wat verder goed helpt is een zonnebril op buiten, en je neus iets insmeren met vaseline bij je neusgaten. Al vergeet ik dat geregeld.

OlleBolle
Berichten: 245
Geregistreerd: 02-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-19 13:41

Sabri schreef:
Al jaren(zo'n 25 jaar) erge hooikoorts. Laat je als eerste als je veel last hebt je verwijzen naar een allergoloog. Zo weet je exact welke soorten van gras of bomen je hebt en krijg je de meest beste medicijnen. Nu heb ik livocab oogdruppels en dan nasonex(een cortisone) neusspray. Deze neusspray helpt echt supergoed!!! Geen andere neusspray helpt zo goed tegen de dichte neus en het niezen, jeuk en hoofdpijn als deze(kan samen met gewone neusspray tegen de hooikoorts en werkt na paar dagen gebruik). Daar kan geen andere neusspray aan tippen. Daarnaast tabletten. Je hebt soorten waar je wat suffer van wordt en enkele die niet op sufheid werken, zit ook heel verschil in dus , de moeheid door de pillen is dus te voorkomen door goed merk.
Verder kun je ooit denken een speciale desensibilisatiekuur te volgen, na enkele jaren ben je klachtenvrij. Ook verhuizen kan helpen, ik heb erg last van graspollen en nu ik bij de kust woon in Den Haag(en hiervoor in de bossen bij Zeist) had ik veel minder last dan in Friesland of de Betuwe. Echt wereld van verschil. Dus als het echt heel erg is en je hebt al verhuisplannen is naar de zee een extra reden om te doen als hooikoorts patiënt, mijn klachten zijn zeker 80procent minder geworden.
En daarnaast honing van de lokale imker, waar bijen uit jouw gebied de honing gemaakt hebben schijnt ook goed te helpen! Verder bij harde wind de ramen en deuren enkel kort open sochtends vroeg of na regen daarna alles dicht. Bij wandelen kleding uit/verwisselen en haren ook wassen want daar kleven de pollen aan. Zelfs de herdershond werd door mij met een natte doek afgedaan als hij in gras gelopen had. Zo hou je zoveel mogelijk de pollen buiten.


Super goede tips!! Jeetje joh, dat pollen aan zoveel blijven kleven :wow:

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34634
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 16:06

Klopt :j ik laat ook nooit was buiten drogen. Was ik nog vergeten erbij te zetten.

OlleBolle
Berichten: 245
Geregistreerd: 02-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-19 16:49

SusanH schreef:
Klopt :j ik laat ook nooit was buiten drogen. Was ik nog vergeten erbij te zetten.


Dat is ook een goede! Zou ik zo niet bij zijn gekomen :j

manonutjuh

Berichten: 3008
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 16:58

Wij hebben pollengaas voor alle ramen boven, dat scheelt ook een hoop!

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 17:03

Als ik jou was zou ik goed preventief te werk gaan.
- Was inderdaad niet buiten drogen, kleding die je buiten aan hebt gehad niet binnen aan.
- Er zijn horren met pollengaas die je voor je ramen kunt hangen.
- Als je er thuis echt heel veel last van hebt, kan ik je ook aanraden een luchtreiniger met HEPA-filter te kopen voor in de woon- en/of slaapkamer. Wij hebben zo'n ding in eerste instantie gekocht voor de stof die van onze vogels af komt, maar sinds wij hem aan hebben, hebben we binnen ook echt nauwelijks last meer van hooikoorst :j
- Buiten wanneer kan een (zonne)bril dragen, dat scheelt al een hoop aan de ogen..
- En op hele erge dagen de buitenlucht toch een beetje vermijden..

OlleBolle
Berichten: 245
Geregistreerd: 02-01-18

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-19 17:06

Super bedankt!!

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 17:25

Toe ik nog in het noorden van Portugal woonde, heb ik op bepaalde dagen gewoon een masker gedragen.

OlleBolle
Berichten: 245
Geregistreerd: 02-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-19 19:47

Lusitana schreef:
Toe ik nog in het noorden van Portugal woonde, heb ik op bepaalde dagen gewoon een masker gedragen.


Jeetje, dat het zo hoog op kan lopen!!

Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 19:52

Zijn hier ook mensen die tips hebben tegen hooikoorts tijdens de zwangerschap? Loratadine en cetrizine mogen iig niet. Prevalin neusspray werkt onvoldoende.

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 20:08

Één van de longverpleegkundigen op de revalidatie raadde honing uit de eigen omgeving aan.
Ik heb daar wat bewijs voor proberen te vinden in de literatuur, maar de werking is niet bewezen ook hebben mensen er wel baat bij.

Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 22:34


OlleBolle
Berichten: 245
Geregistreerd: 02-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-19 07:34